市場調査レポート
商品コード
1198761

バーチャルカード市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Virtual Cards Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
バーチャルカード市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

バーチャルカード市場は、今後数年間で大きく成長することが予想されます。

デジタルプラットフォームやオンライン決済の普及などにより、市場は堅調な伸びを見せると予想されます。バーチャルカードは、紙の処理や物理的なカードの管理の手間と費用を省くことができるため、人気を博しています。また、パンデミックは、非接触型決済ソリューションの需要を押し上げ、多くの新しい非接触型消費の可能性が市場に参入しています。

COVID-19の発生により、さまざまな国でデジタル決済を奨励する政府によって、デジタル決済の量が増加しました。このため、バーチャルカードの需要は今後数年間で増加すると予想されます。バーチャルカードは、一般的で簡単に導入できるソリューションとして台頭してきています。PYMNTSとConferma Payが共同開発した「B2B Workforce Spend Playbook」では、2025年までにB2B支出がバーチャルカード市場の80%を占めるようになると予想されています。これは、世界のバーチャルカード市場が2025年までに3倍に拡大し、推定5兆米ドル以上の支出に達すると予想されることから、重要な意味を持ちます。

バーチャル・プリペイドカードは、オンラインショッピングや電話注文に使用されることを除けば、物理的なプリペイドカードと同じように機能するデジタル決済デバイスです。認証情報はトークン化と呼ばれるプロセスでランダムに生成され、カードには財務管理が組み込まれており、単一用途または複数用途の支払いのためにカードに資金を供給することが可能です。バーチャルプリペイドカードは、オンラインショッピングをより安全に、より簡単に、よりスマートにすることで、決済体験を向上させる。

バーチャルカードの市場動向

オンライン決済の増加がバーチャルカード市場を強化

キャッシュレス決済は、モバイルウォレット、ピアツーピア(P2P)モバイル決済、リアルタイム決済、暗号通貨といった画期的な技術革新により、急速に進化しています。ブロードバンド接続の強化、モバイルコマースの増加、バーチャルリアリティや人工知能などの新技術の出現、急速なデジタル化により、先進国でも新興国でも何十億もの人々が非接触型決済を取り入れ始めています。さらに、eコマースビジネスの急増、デジタル送金、デジタルビジネス決済、モバイルB2B決済などが、非現金取引のエコシステムを後押ししています。さらに、都市化の進展に伴い、スマートフォンやオンライン決済、オンラインショッピングの利用が世界的に増加し、バーチャルカードのニーズが高まることが予想されます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域は、スマートフォンの製造が盛んで、スマートフォンやインターネットの普及が拡大しているなどの要因から、推定期間中、バーチャルカード市場で最も高い成長を遂げる地域となることが予想されます。技術の進歩やデジタル変革に向けた政府の取り組みの増加が、バーチャルカード市場全体の成長を後押しする可能性が高いです。2021年、中国における消費者決済は、業界プレーヤーと政府の双方からデジタル決済システムの確立を積極的に加速させる動きが続いています。中国人民銀行は今年、地方政府と協力し、北京や上海などの主要都市でデジタル通貨の実証実験を相次いで開始したほどです。

バーチャルカード市場の競合他社分析

本レポートでは、バーチャルカード市場で事業を展開している主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、市場は統合されています。しかし、技術の進歩と製品の革新により、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。バーチャルカード市場の主要企業には、American Express Company、JPMorgan Chase &Co.、Mastercard Incorporatedなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バーチャルカード市場における技術革新と運用の影響に関する洞察
  • 世界各国のバーチャルカードプロバイダーの業績に関する洞察
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 製品タイプ
    • B2Bバーチャルカード
    • B2Cリモートペイメントバーチャルカード
    • B2C POSバーチャルカード
  • エンドユーザー
    • 消費者向け
    • 業務用
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • Market Concetration Overview
  • 企業プロファイル
    • American Express Company
    • JPMorgan Chase & Co.
    • Mastercard Incorporated
    • Alipay.com Co Ltd.
    • MineralTree Inc.
    • Skrill USA, Inc.
    • Fraedom Holdings Limited
    • Abine, Inc.
    • Billtrust, Inc.
    • ACI Worldwide Inc.*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項および米国について

目次
Product Code: 91156

The virtual cards market is set to witness significant growth over the coming few years. The market would show robust growth, owing to factors such as the increasing adoption of digital platforms and online payment modes. Virtual cards are gaining popularity as they eliminate the hassle and expense of processing paper and managing physical cards. The pandemic has pushed the demand for touchless payment solutions where plenty of new contactless spending possibilities are entering the market.

Owing to the outbreak of COVID-19, digital payment volumes received a boost through the Government that is encouraging digital payments across various countries. Thus, the demand for virtual cards is expected to propel in the coming years. Virtual cards are emerging as a popular and easily deployable solution. B2B expenditure is expected to make up 80% of the virtual card market by 2025, as reported in the B2B Workforce Spend Playbook, a PYMNTS and Conferma Pay collaboration. That's significant as the global virtual card market is expected to triple by 2025 and reach an estimated spend of more than $5 trillion.

A virtual prepaid card is a digital payment device that acts just like a physical prepaid card, except it is used for online purchases and phone orders. Credentials are randomly generated through a process called tokenization, and the cards come with built-in financial controls, allowing to fund the card for either single use or multi-purpose payments. Virtual prepaid cards improve the payment experience by making it safer, simpler, and smarter to make purchases online.

Virtual Cards Market Trends

Rising Online Transactions is Augmenting the Virtual Cards Market

The cashless payment methods are rapidly evolving with ground-breaking innovations such as mobile wallets, peer-to-peer (P2P) mobile payments, real-time payments, and cryptocurrencies. Due to enhanced broadband connectivity, increasing mobile commerce, the emergence of new technologies such as Virtual Reality, Artificial Intelligence, and rapid digitization, billions of people have started embracing contactless payments in both developed and emerging countries. Besides, surging e-commerce businesses, digital remittances, digital business payments, and mobile B2B payments are boosting the non-cash transaction ecosystem. In addition, as the global usage of smartphones, online payment modes, and online shopping increases as a result of urbanization, the need for virtual cards is likely to rise.

Asia Pacific is Expected to Witness Highest Growth

Due to factors such as high smartphone manufacturing and expanding smartphone and internet penetration in the region, Asia Pacific is expected to be the fastest-growing region in the virtual cards market over the estimated period. Advancement in technology and increasing government initiatives for digital transformation is most likely to boost the overall growth of the Virtual Card Market. In 2021, consumer payments in China continued to see the acceleration of digital transformation from both industry players and the government, which is actively speeding up the establishment of a digital payments system. The People's Bank of China was even cooperating with local governments to launch a series of digital currency trials across major cities this year, including Beijing and Shanghai.

Virtual Cards Market Competitor Analysis

The report covers major international players operating in the Virtual Cards Market. In terms of market share, the market is consolidated. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some major players in the Virtual Cards market are American Express Company, JPMorgan Chase & Co., Mastercard Incorporated, and many more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Insights on impact of technology and innovation in Operation in Virtual Cards Market
  • 4.5 Insights on Performance of Virtual Card Providers Globally
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 B2B Virtual Cards
    • 5.1.2 B2C Remote Payment Virtual Cards
    • 5.1.3 B2C POS Virtual Cards
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Consumer Use
    • 5.2.2 Business Use
  • 5.3 Regions
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia Pacific
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 American Express Company
    • 6.2.2 JPMorgan Chase & Co.
    • 6.2.3 Mastercard Incorporated
    • 6.2.4 Alipay.com Co Ltd.
    • 6.2.5 MineralTree Inc.
    • 6.2.6 Skrill USA, Inc.
    • 6.2.7 Fraedom Holdings Limited
    • 6.2.8 Abine, Inc.
    • 6.2.9 Billtrust, Inc.
    • 6.2.10 ACI Worldwide Inc.*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US