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市場調査レポート
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1198461

支出分析市場- 成長、動向、および予測(2023年-2028年)

Spend Analytics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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支出分析市場- 成長、動向、および予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

支出分析市場は、予測期間2022-2027年にCAGR17.9%で推移すると予想されます。

AIアプローチによる新世代のソリューションが静かに大きな支持を集めています。サプライヤーや市場のインテリジェンスに対するニーズが高まる中、IBM、Coupa、TAMRなどのテクノロジー大手は非常に革新的な開発に取り組んでおり、今後牽引していくことが予想されます。

主なハイライト

  • 支出分析とは、専門ソフトウェアまたは1回限りの支出キューブを使用して、支出データを収集、クリーニング、分類、分析するプロセスです。支出分析では、支出データを評価し、経費削減、効率化、サプライヤーとの関係強化につなげます。
  • この市場は、モバイルアプリケーションの普及とクラウドコンピューティング技術の需要増により、今後数年間でさらに拡大することが予想されます。ビッグデータの重要性の拡大とクラウドコンピューティング技術は、企業のビジネスインテリジェンスに対する要件に影響を与える2つの重要な要因です。デジタル化によりデータ生成量が飛躍的に増加し、データの利用方法も変化しました。デジタルトランスフォーメーションの重要な促進剤となるのがクラウドです。従来のデータ処理を凌駕する柔軟性を提供し、クラウドやオンプレミスでのリアルタイム同期を実現することで可能性にアクセスすることができます。調査した市場は、全体的に拡大しているようです。
  • 高度な分析、迅速な洞察、クラウド戦略により、パーソナライズされた顧客体験、オムニチャネルネットワーク、アジャイルサプライチェーンを中心としたデジタル情勢が変化しています。IBMとOxford Economicsの調査では、小売業の動向を示し、クラウドホスティング環境への移行が小売業の牽引役となることが予想されるとしています。この調査では、2018年には平均でアプリケーションの22%しかクラウドに移行しておらず、2020年には40%に上昇し、2022年には57%に達すると推定されています。回答者の約61%は、2021年にクラウドへの投資が最も重要になったと述べており、大きな利益を見出すための移行が急速に進んでいることを意味しています。このような小売業者によるクラウドの導入が進むことで、クラウドベースの支出分析の導入需要が高まると予想されます。
  • しかし、支出分析の研究市場は、ビジネスのセマンティクスと解釈の統一性の維持、データのプライバシーとセキュリティに関する懸念、積極的な投資収益率(ROI)の問題など、いくつかの困難に直面しています。さらに、レガシーシステムからの移行が困難であることも、市場の成長を制約する可能性があります。また、支出分析事業の今後の拡大は、定義されたプロセスの欠如、豊富なデータソース、レガシーシステムからの移行の難しさによって阻害される可能性があります。また、支出分析の研究対象市場は、データセキュリティや侵害に関する規制がますます厳しくなることによって、深刻な妨げとなる可能性があります。
  • 例えば、2022年3月、世界的に数百の拠点と企業にサービスを提供するAI駆動型の支出管理および調達ソフトウェア企業であるXeevaは、インテリジェントな機会を備えた支出分析のリリースと新しい外観の発表に胸を躍らせたものです。この新しいリリースにより、Xeevaのクライアントは、アプリケーションによって生成された節約と調達の機会を、最新のユーザーインターフェースで分析し、行動することができます。
  • COVID-19の大流行により、各社は既存製品に新機能を搭載し、COVID-19の大流行時の幅広い顧客ニーズに対応することができました。例えば、SpendHQは、COVID-19危機がサプライチェーンや調達要件に与える影響を分析・理解する上で、顧客を支援しています。同社は、SaaS型支出分析技術を使用して、事前にインタラクティブなダッシュボードを作成し、顧客が危機を乗り越える際に重要な業務上の意思決定を行えるようにしました。このような使用事例の例として、医療機関では、郡別の感染率のデータを使用して、医療機関ネットワーク全体の必須個人防護具(PPE)の在庫を管理することが挙げられます。
  • パンデミック以降、市場の成長は緩やかに上昇しています。これは、企業が効率化に注力し、顧客の習慣が変化し、企業がそのニーズに適応する必要があり、あらゆる規模の企業が将来を見据えた取り組みを行っているためです。

支出分析市場動向

小売セグメントが大きなシェアを占める見込み

  • 小売業界全体のデジタル化の進展、マルチチャネル運用の進展、小売業向け分析ソリューションの進化に伴い、小売市場はダイナミックに変化しています。小売企業は、顧客の購買行動など、膨大な量の顧客データを管理しなければならないため、あらゆるやり取りやデータポイントが、小売業界をより効率的かつ成功に導く機会を提供します。このため、小売企業は支出データ分析を活用して、パーソナライゼーションによる効果的な顧客ターゲティングを行うことができます。
  • また、支出データ分析によって、小売業者は顧客の行動に基づいて賢明かつ効率的な意思決定を行うことができます。このデータはリアルタイムで見ることができるため、企業は迅速に価格を調整したり、商品内容を変更したりすることができます。貴重な顧客データへのアクセスが拡大したことで、この業界の企業は、すべてのチャネルで一貫したエクスペリエンスを実現することができるようになりました。
  • 市場の主要企業は、競争力を維持し、可視性を高めるために、支出管理ソリューションの改善と戦略的買収に注力しています。
  • 例えば、2022年2月、ビジネス支出管理(BSM)ソリューションを提供するCoupa Softwareは、次世代支出管理ソリューションのスイートであるCommunity.aiの発売を発表しています。Coupaは、データ駆動型の人工知能の力と人と人との関係を組み合わせることで、B2Bコミュニティと買い手と売り手の関わり方を変革します。
  • SAP SEは2012年10月にアリバを買収し、支出分析の領域を拡大しました。同様に、同社はより良いプラットフォームの到達のために、パートナーシップや買収に前向きです。2021年9月、SAP SEはAmazon Businessと提携し、従業員がSAP Aribaソリューション内から直接Amazon Businessの数百万の商品を利用できるようにし、企業の購買ポリシーの遵守を支援することを発表しました。
  • 全米小売業協会(National Retail Federation)は、米国における小売店以上の売上高が2022年には4兆8600億米ドル以上に達すると推定しています。また、小売業界の売上は6%から8%増加すると予想されており、eコマースの小売売上は2022年までに1兆1700億米ドルに達し、成長率は11~13%になると予想されています。小売市場には、個人のダイレクトセラーやダイレクトマーケター、大規模な「大型店」経営者、中小規模のフランチャイズユニット経営者など、あらゆる規模の小売事業者に数多くの成長機会が存在しています。このような成長機会により、小売業界では膨大なデータが生成され、支出管理ソリューションに対する需要も大きくなると考えられます。

北米が最速の成長地域となる見込み

  • OICAによると、2021年には、1343万台以上の自動車が北米で製造されました。北米の経済は、自動車の生産に大きく依存しています。生産コストの上昇、供給網の変化などの要因により、近年、同地域や他の多くの製造業で自動車生産が減少しています。このような自動車生産により、自動車メーカーは、調達支出や運用コストを追跡するためのアナリティクスを導入し、支出することが可能になると予想されます。
  • 北米地域、特に米国には多数の店舗が存在し、多くの事業者が存在します。例えば、CVSヘルスは2021年に全国で9,939店舗を展開していますが、ダラーゼネラルは46州で17,000店舗以上展開しています。さらに、セブン-イレブンは全国に9,000店舗近くあります。膨大な数の店舗があるため、小売業者は分析ソリューションやサービスの導入や支出を行うことができると予想されます。
  • ストームフォージが2021年4月に発表したレポートによると、北米の回答者の18%が、所属組織の月々のクラウド支出が10万米ドル~25万米ドルであると回答し、44%が今後12カ月間にクラウド支出が緩やかに増加すると予想しています。また、32%の回答者は、今後12カ月間に組織のクラウド支出が大幅に増加すると予想しています。
  • 2021年1月、法務チームがデータに裏付けられた洞察で法務ビジネスを管理できるようにするため、法務サービス分野の世界参加企業であるEpiqは、高度な支出分析製品をデビューさせることを発表しました。経済が予測不可能なこの時期、予算が不明確な場合に支出ソリューションが提供され、コスト管理が不可欠となります。その結果、顧客は支出に関する賢明な業務上の意思決定を行うために、より焦点を絞ったデータを必要としています。
  • カナダでは、2020年にCOVID-19関連の店舗やショッピングモールの閉鎖により、店舗商品部門の小売売上が大きな打撃を受けました。これに続いて2021年第2四半期に大幅な伸びを示し、それまでの損失を取り戻しました。この反動は収束の途上にあります。2021年第3四半期の店舗商品小売売上高は前年同期比7.5%まで上昇し、年初より上昇率が低下しました。しかし、カナダ統計局の発表によれば、依然として過去の水準を十分満たしています。全体として、アナリティクスソリューションの利用はCOVID-19の大流行時に増加しました。

支出分析市場の競合他社分析

支出分析市場は、単一のベンダーが市場を独占しているわけではなく、また新たな新興プレーヤーが激しい競争の中で繁栄しているため、その性質上、断片化されています。これらのプレイヤーは、研究開発やプレイヤー買収への投資による革新的な製品開発を通じて、他のプレイヤーに対する優位性を獲得することを目的としています。主なプレイヤーは、IBM Corporation、SAS Institute Inc.、JAGGAER Incorporationなどです。市場の最近の開拓は-。

  • 2022年4月-SASとマイクロソフトは、ヘルスケアおよびライフサイエンス企業が高度な健康分析をより利用しやすくするための深い技術的統合を実現するために協力する可能性があります。この協業は、Fast Healthcare Interoperability Resources(FHIR)標準の採用を促進し、Azure Health Data ServicesとSAS Health on Azureを統合することにより、ヘルスケアの相互運用性を向上させる可能性があります。
  • 2022年1月-SAP SEとIcertisは、企業が効率を高め、リスクを最小化し、契約の目的全体を実現できるよう、契約管理改善のためのパートナーシップを拡大すると発表しました。このパートナーシップには、SAPからIcertisへの財政出資が含まれる可能性があります。コンプライアンスの強化、交渉の迅速化、AIを活用したビジネスインサイトと自動化など、企業全体の価値提供を支援するための共同製品ロードマップと技術的統合の深化につながることが期待されます。

その他の特典について

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 産業界の調達プロセスにおける採用の増加
    • クラウドサービスの普及とIoTアプリケーションの普及が進む
  • 市場抑制要因
    • データ漏えい事例の増加
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソフトウェア
    • サービス
      • プロフェッショナルサービス
      • マネージドサービス
  • 分析別
    • 記述的
    • 処方箋的
    • 予測分析
  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • 製造業
    • サプライチェーン&ロジスティック
    • 小売業
    • BFSI
    • IT・通信業
    • 教育
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • JAGGAER Incorporation
    • SAP SE
    • Coupa Software
    • Proactis Inc.
    • Oracle Corporation
    • Empronc Solutions Pvt. Ltd
    • Zycus Inc.
    • Genpact
    • Sievo Oy

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 62356

The spend analytics market is expected to reach a CAGR of 17.9% over the forecast period 2022-2027. A new generation of solutions is quietly gaining significant traction with AI approaches. With the increasing need for supplier and market intelligence, technology giants such as IBM, Coupa, and TAMR are up to some very innovative developments which are expected to gain traction in the future.

Key Highlights

  • Spend analytics is the process of gathering, cleaning, classifying, and analyzing spend data using either specialist software or one-time spend cubes. Spend analysis evaluates spending data to reduce expenses, improve efficiency, or strengthen supplier relationships.
  • The market studied is expected to have more opportunities to expand in the next years due to the increasing popularity of mobile applications and the increased demand for cloud computing technologies. Big data's expanding importance and cloud computing technologies are two key factors that impact a company's requirement for business intelligence. Data generation increased tremendously due to digitization, which also altered the use of data. A key accelerator for digital transformation is clouded. It offers flexibility by eclipsing conventional data processing and accessing possibilities by delivering real-time synchronization across the cloud or on-premise. The market studied appears to be expanding overall.
  • Advanced analytics, quick insights, and cloud strategies transformed the digital landscape around personalized customer experiences, omnichannel networks, and agile supply chains. IBM and Oxford Economics study indicated trends in retail, with a shift to cloud hosting environments expected to gain traction for the retail sector. The study showed that, on average, only 22% of applications were in the cloud in 2018, going up to 40% in 2020, and estimated to reach 57% by 2022. About 61% of respondents stated investing in the cloud became the most crucial thing in 2021, signifying a quick transition to seeing huge benefits. Such a rise in the adoption of the cloud by retailers is expected to increase the demand for the deployment of cloud-based spend analytics.
  • However, the market studied for spend analytics faces several difficulties, including maintaining uniformity in business semantics and interpretations, fears about data privacy and security, and issues with a positive return on investment (ROI). Additionally, the market growth may be constrained by the difficulty of migrating from legacy systems. The future expansion of the spend analytics business may also be hampered by the lack of a defined process, the abundance of data sources, and the difficulty in transitioning from legacy systems. The market studied for expenditure analytics may also be severely hampered by the increasingly strict regulatory regulations on data security and breaches.
  • For instance, in March 2022, Xeeva, the AI-driven Spend Management and Procurement software firm serving hundreds of locations and enterprises globally, were thrilled to announce the release of Spend Analytics with Intelligent Opportunities and a new appearance. This new release allows Xeeva clients to analyze and act on application-generated savings and sourcing opportunities with an updated user interface.
  • The COVID-19 outbreak enabled companies to incorporate new features in their existing products to cater to a wide range of customers' needs during the COVID-19 pandemic. For example, SpendHQ is assisting clients in analyzing and comprehending the impact of the COVID-19 crisis on their supply chain and procurement requirements. The company created pre-built interactive dashboards using its SaaS spend analysis technology to enable clients to make crucial operational decisions as they navigate the crisis. Examples of such use cases include healthcare organizations managing their inventory of essential personal protective equipment (PPE) throughout their network of providers by using data on daily infection rates by county.
  • Since the pandemic, the market's growth has been rising gradually as companies focus on becoming more efficient, changing customer habits need companies to adjust to their needs, and companies of all sizes look to the future.

Spend Analytics Market Trends

Retail Segment is Expected to Hold Significant Share

  • With the increase in digitalization across the retail industry, the development of multi-channel operations, and the evolution of retail analytics solutions, the retail market has become dynamic. Since retail businesses have to manage an enormous amount of customer data, such as customer buying behavior, every interaction and data point offers an opportunity to make the retail industry more efficient and successful. Retailers can thus leverage the spend data analytics for effectively targeting customers through personalization.
  • Spend data analytics also allow retailers to make smart, efficient decisions based on customer behavior. This data can be viewed in real-time, allowing businesses to adjust prices quickly or alter merchandise offerings. Expanded access to valuable customer data helps companies in the industry to create a consistent experience across all channels.
  • The key players in the market are focusing on improving their spend management solutions and involving in strategic acquisitions to remain competitive and increase their visibility.
  • For instance, in February 2022, Coupa Software, the provider of Business Spend Management (BSM) solutions, announced the launch of Community.ai, a suite of next-generation spend management solutions. Coupa transforms B2B communities and how buyers and sellers engage by combining the power of data-driven artificial intelligence with person-to-person relationships.
  • SAP SE expanded its spend analytics footprint by acquiring Ariba Inc. in October 2012. Similarly, the company is open to partnerships and acquisitions for better platform reach. In September 2021, SAP SE announced partnering with Amazon Business to enable employees to tap into millions of items on Amazon Business directly from within SAP Ariba solutions and assist with compliance with corporate purchasing policies.
  • The National Retail Federation estimated that sales from over retail establishments in the United States would reach more than USD 4.86 trillion in 2022. In addition, retail industry sales are expected to increase between 6% and 8%, with e-commerce retail sales expected to reach USD 1.17 trillion by 2022 with a growth rate of 11-13%. Numerous growth opportunities exist in the retail market for retail providers of all sizes, including individual direct sellers or direct marketers, large 'big-box' store operators, and small to medium-sized franchise unit owners. Such growth opportunities are poised to create significant data generation from the retail sector and a considerable requirement for spend management solutions.

North America is Expected to be the Fastest Growing Region

  • According to OICA, in 2021, over 13.43 million automobiles were made in North America. The North American economy is heavily dependent on the production of vehicles. Due to increasing production costs, altered supply networks, and other factors, car production decreased in the region and many other manufacturing sectors in recent years. Such automobile production is expected to enable automotive manufacturers to deploy and spend analytics to track procurement spending and operational cost.
  • There are many businesses in the North American region, particularly in the United States, where numerous stores exist. For instance, although CVS Health had 9,939 locations across the country in 2021, Dollar General has more than 17,000 locations across 46 states. Additionally, there are nearly 9,000 7-Eleven locations nationwide. The vast number of stores is expected to enable retailers to adopt and spend on analytics solutions or services.
  • According to a report published by Stormforge in April 2021, 18% of respondents from North America stated that their organization had a monthly cloud expenditure between USD 100,000 and USD 250,000, and 44% of respondents expected cloud spending to increase moderately over the next 12 months. Another 32% expected their organization's cloud spending to increase significantly over the next 12 months.
  • In January 2021, to enable legal teams to manage their legal business with data-backed insights, Epiq, a global participant in the legal services sector, announced the debut of their advanced spend analytics product. During this period of economic unpredictability, spending solutions are offered when budgets are unclear, and cost management is essential. As a result, clients require more focused data to make wise operational decisions regarding spending.
  • In Canada, retail sales in the store merchandise sector took a big hit in 2020 due to COVID-19-related store and shopping mall closures. A significant growth spike followed this in Q2 2021, which reversed the previous losses. This rebound is in the process of abating. Store merchandise retail sales were up to 7.5% year-over-year in Q3 2021, a lower gain than earlier in the year. However, it was still well within historical levels, as per Statistics Canada. Overall, the usage of analytics solutions increased during the COVID-19 pandemic.

Spend Analytics Market Competitor Analysis

The spend analytics market is fragmented in nature, as no single vendor dominates the market, as well as new emerging players, are thriving in intense rivalry. These players aim to gain an edge over the other players through innovative product development by investing in research and development and player acquisitions. Key players are IBM Corporation, SAS Institute Inc., JAGGAER Incorporation, etc. Recent developments in the market are -

  • April 2022 - SAS and Microsoft could collaborate to create deep technological integrations to make advanced health analytics more accessible to healthcare and life science enterprises. The collaboration could improve healthcare interoperability by facilitating the adoption of Fast Healthcare Interoperability Resources (FHIR) standards and integrating Azure Health Data Services with SAS Health on Azure.
  • January 2022 - SAP SE and Icertis announced expanding their partnership for improved contract management, helping companies increase efficiency, minimize risk, and realize the whole purpose of their agreements. The partnership could include a financial investment from SAP in Icertis. It is expected to lead to a joint product roadmap and deeper technological integration to help deliver enterprise-wide value, including greater compliance, faster negotiations, and AI-powered business insights and automation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Adoption in Procurement Process in Industries
    • 4.3.2 Rising Adoption of Cloud Services and Increasing Penetration of IoT Applications
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Growing Data Breaches Cases
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Service
      • 5.1.2.1 Professional Service
      • 5.1.2.2 Managed Service
  • 5.2 By Analysis
    • 5.2.1 Descriptive
    • 5.2.2 Prescriptive
    • 5.2.3 Predictive
  • 5.3 By Deployment
    • 5.3.1 On-Premise
    • 5.3.2 Cloud
  • 5.4 By End-user Industry
    • 5.4.1 Manufacturing
    • 5.4.2 Supply Chain & Logistic
    • 5.4.3 Retail
    • 5.4.4 BFSI
    • 5.4.5 IT & Telecommunication
    • 5.4.6 Education
    • 5.4.7 Healthcare
    • 5.4.8 Other End-user Industries
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 SAS Institute Inc.
    • 6.1.3 JAGGAER Incorporation
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Coupa Software
    • 6.1.6 Proactis Inc.
    • 6.1.7 Oracle Corporation
    • 6.1.8 Empronc Solutions Pvt. Ltd
    • 6.1.9 Zycus Inc.
    • 6.1.10 Genpact
    • 6.1.11 Sievo Oy

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS