市場調査レポート
商品コード
1198397
スモーク成分市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)Smoke Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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スモーク成分市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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スモーク成分市場は、2022-2027年の予測期間中に5.19%のCAGRで推移すると予測されています。
COVID-19危機は、市場に大きな影響を及ぼしています。いくつかのクイックサービスレストラン、ホテル、および他のフードサービスの大多数の閉鎖のために、スモーク成分の売上高は大幅に減少しました。また、政府による規制のため、製品の生産が滞り、各社の在庫に影響が出たため、製造に大きな影響が出ました。その結果、各社は製品の製造ができなくなり、各社の収益に悪影響を与えました。例えば、この分野の主要企業の一つであるInternational Flavor and Fragrances(IFF)は、2021年度の売上高を14%減速させると推定しています。
多くの消費者は、自然なスモーキーな香りがするため、伝統的な料理の味を好みますが、目まぐるしく変化するライフスタイルのため、伝統的な料理を選ぶことができず、これが市場を動かす大きな要因の1つになっています。
また、その美味しさからエスニックフードに対する消費者の関心が高まっていることも、同市場に対する一人当たりの消費額を引き寄せています。
ライフスタイルの変化に伴い、消費者の嗜好も変化しています。脂っこい料理よりもヘルシーな料理が好まれ、グリルやローストなど伝統的な調理法がヘルシーで、スモークの香りと木の香りが豊かな製品ができるとして、多くの消費者が伝統的な調理法を選択するようになっています。消費者の多くは、裏庭での料理やバーベキューのコンセプトに共感し、スモーク成分を使用することが多くなっています。忙しいライフスタイルのため、消費者は伝統的な調理法で料理を作る時間を確保できないです。それゆえ、スモーク製品の利便性から、スモーク製品の需要が急速に高まっています。例えば、スモークパウダーは一般的に、プルドポーク、リブ、チキンなどの肉製品にドライラブとして使用されています。また、多くの消費者は、これらのスモークパウダーをサイダーやビネガーと組み合わせて、バーベキューソースを作っています。このように、食品にスモーキーな香りをつけたいという消費者の嗜好が高まっていることが、市場を牽引する主な要因となっています。
アジア太平洋地域は、最も急速に成長している市場です。この地域の消費者には、さまざまな国の料理が提供されるため、この地域の人口の多さとチェーンレストランの成長が重要な役割を担っています。また、消費者は健康的なライフスタイルを好み、燻製食品は栄養価が高く、天然の木の香りと豊富なタンパク質を含んでいるため、燻製食品に注目が集まっています。例えば、中国では「水餃子(スアンミータン)」という中国のぷるぷるした食感の飲み物を好む人が多いです。また、燻製は低脂肪であることも、消費者が燻製食品にシフトしている理由の一つです。例えば、液体窒素はそのような食品添加物の一つで、肉や肉のレシピにブラッシングして、最終製品に適切な繊細さを提供するために使用されています。本格的な食品に対する消費者の嗜好の変化と、スモーク成分が提供する自然な木の風味が、市場を大きく動かす主な要因となっています。
調査された市場は、国内および国際的なプレーヤーの存在により、事実上、競争されています。この業界の主要なプレーヤーは、Kerry Group、International Fragrances and Flavors(IFF)、Besmoke Ltd、Azelis Company、およびEssentia Protein Solutionsです。主要なプレーヤーは、プレミアム化を維持するために、味の多様性と製品の品質を提供することによって、消費者のニーズを満たすために、主に製品開発や製品の技術革新に焦点を当てています。主要企業の中には、M&Aを重要な戦略としているところもあります。これは、M&Aによって支配的な地位を維持することができ、事業拡大に有利になるからです。
The smoke ingredients market is projected to register a CAGR of 5.19% during the forecast period of 2022-2027.
The COVID-19 crisis has significantly affected the market. Due to the majority of closures of several quick-service restaurants, hotels, and other food services, the sales of smoke ingredients declined substantially. Manufacturing was drastically affected because of certain government rules and regulations, which resulted in the slow production of the products and affected companies' inventories. As a result, the companies were not able to manufacture the products, adversely affecting different companies' revenues. For example, International Flavor and Fragrances ( IFF), which is one of the major players in this segment, estimated the deceleration of sales by 14% in fiscal 2021.
Many consumers like the taste of traditional cooking because of the natural smoky aroma it produces, but they cannot opt for traditional cooking because of their fast-paced and changing lifestyles, which is one of the major factors driving the market.
The growing interest of consumers in ethenic foods due to the taste of these foods is attracting the per capita spending toward the market.
With changing lifestyles, consumer preferences are also changing. Consumers are favoring healthier food rather than greasy and oily foods, and many consumers are opting for traditional methods of cooking as well, such as grill, roasting, etc., as they believe that the traditional method of cooking is healthy and imparts a rich smoke aroma and woody flavor to the final products. Consumers increasingly use smoke ingredients because the majority of them can relate to the taste of backyard cooking and barbecuing concepts. Due to their busy lifestyles, consumers cannot afford the time to prepare food using the traditional method of cooking. Hence, the demand for smoke ingredients is rising rapidly because of the convenience of using these products. For example, the smoke powder is generally used as a dry rub on pulled pork, ribs, chicken, and other meat products. Many consumers are also combining these smoke powders with cider and vinegar to produce barbeque sauces. Thus, consumers' rising preference for having a smoky aroma in their foods is a major factor driving the market.
Asia-Pacific is the fastest-growing market. The large population present in this region and the growth of chain restaurants play a vital role as they offer a large variety of cuisines from different countries to the consumers of this region. Moreover, consumers prefer a healthier lifestyle, so the majority are focusing on smoked foods because smoked foods are highly nutritious in nature and contain rich proteins with a natural woody aroma. For example, consumers in China majorly prefer "suanmeitang," a drink that is made up of Chinese plumps. Smoked foods are low in fats, which is one more reason the consumers are shifting to smoked food products. Smoke ingredients are used as food additives in many quick-service restaurants; for example, liquid nitrogen is one such food additive that is brushed over meat and meat recipes to provide a suitable delicacy to the final product. The changing preferences of consumers toward authentic foods and the natural woody taste offered by smoke ingredients are the major factors driving the market significantly.
The market studied is competitive in nature due to the presence of domestic and international players. Some of the major payers in this industry are Kerry Group, International Fragrances and Flavors ( IFF), Besmoke Ltd, Azelis Company, and Essentia Protein Solutions. Key players are majorly focusing on product developments and product innovations to meet the consumers' needs by offering a variety in taste and the products' quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy, as this will enable them to sustain a dominant position and will be beneficial in business expansion.