市場調査レポート
商品コード
1443919

サービスロボティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Service Robotics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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サービスロボティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サービスロボティクス市場規模は、2024年に601億6,000万米ドルと推定され、2029年までに1,467億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に19.53%のCAGRで成長します。

サービスロボティクス-市場

サービスロボットは、正確で高品質なサービスの提供、ユーザーの人的ミスや運用コストの削減などの機能を備えており、需要が高まっています。さらに、技術革新によるサービスロボットの機能の急速な普及も、市場の成長を推進する重要な要因の1つです。

主なハイライト

  • サービスロボットは、個人用(家庭用、エンターテイメント用途など)とプロフェッショナル用(防衛、セキュリティ、医療支援など)の両方で、技術の向上と手頃な価格のロボットの開発により一般ユーザーへの普及が大幅に促進され、非常に人気が高まっています。消費者。国際ロボット連盟(IFR)のデータによると、プロフェッショナルサービスロボットの売上は2021年に約37%増加しました。
  • 認知、インタラクション、操作に関する技術革新により、サービスロボット工学がより魅力的なものになりました。テクノロジーやその他のコンポーネントのプロバイダーは、ロボティクスエコシステムを前進させてきました。たとえば、最近、ABBはスイスに本拠を置く新興企業セブンセンスと戦略的パートナーシップを締結し、人工知能(AI)や3DビジョンマッピングなどのテクノロジーでABBの新しい自律モバイルロボティクス(AMR)製品を強化しました。
  • 日本や中国を含むいくつかの国での人口高齢化も医療技術分野の成長を促進しており、そのため、この地域にサービスロボットの巨大な市場が創出されています。たとえば、2022年9月に発表された日本政府のデータによると、日本の75歳以上の人口が初めて人口の15%を超えました。このような動向は企業による高齢者向け製品への投資を促進しており、サービスロボットプロバイダーにとっては大きなチャンスとなっています。
  • サービスロボットは通常、掃除機や床の掃除、高齢者の支援、エンターテイメントなどの個人/家庭用の目的で導入されます。しかし、現在、いくつかのベンダーが新たなケースを検討し始めており、ホテルや空港ラウンジでの顧客への食べ物や飲み物の配達、ホテルでのチェックイン・チェックアウトサービスの処理、さらには荷物の運搬などのタスクを実行するロボットの設計に焦点を当てています。、サービスロボットの需要が高まっています。
  • しかし、特に発展途上地域における認知度の低さやサービスロボットのコスト高などの要因が、調査対象市場の成長に課題をもたらしています。さらに、これらのロボットを操作するにはある程度の技術的ノウハウも必要であり、これが市場の成長にとって大きな課題となっています。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックの発生は、調査対象市場の成長にさまざまな影響を及ぼしました。初期段階では、ほとんどの国で大規模なロックダウンが課せられ、サプライチェーンが大幅に混乱し、ロボットメーカーが本格的に生産を行うことが困難になった。ただし、需要は特にヘルスケアおよび個人アプリケーション分野で増加傾向にあり、予測期間中も維持されると予想されます。

サービスロボティクス市場動向

ロボットを専門的に活用して市場で大きなシェアを占める

  • プロフェッショナルロボットには、フィールドロボット、防衛・警備ロボット、医療支援ロボット(MAR)、公共アシスタントロボット、電気産業用ロボット、建設用ロボットなどがあります。これらの分野におけるデジタル技術と自動化ソリューションの浸透の増加により、プロフェッショナルロボットの需要が高まっています。
  • たとえば、建設業界では、高額な人件費、人手不足、事故を克服するためにサービスロボットが導入されています。また、人的ミスの可能性が少なくなるため、より信頼性の高い建物を建設するのにも役立ちます。 3Dプリンティングや解体ロボットなどのテクノロジーは、建設分野でのロボット導入の促進剤としてさらに機能します。
  • 外骨格ロボットは広報ロボットとして活用されています。ほとんどの広報ロボットは、顧客が商品を見つけたり、タスクを完了したりするのを支援するために使用されます。これらのロボットは、店舗内やサービス業、銀行、ショッピングモール、ファミリーエンターテイメントセンターなどで顧客を案内するために小売業に導入されています。
  • 業務用ロボットの主な応用分野は、輸送、接客業、医療、専門清掃、農業などです。前述の年、輸送業はプロ用ロボットの主要消費者の1つでした。たとえば、IFRによると、2021年には約121,000台のプロフェッショナルサービスロボットが販売され、製造された3台に1台以上が貨物や商品の輸送を対象としていました。
  • サービスロボットは、診断システム、ロボット支援による手術や治療、リハビリテーションシステムなど、医療やヘルスヘルスケアのさまざまな用途に使用されています。新型コロナウイルス感染症( COVID-19)のパンデミックの発生は、業界全体のロボットの需要を促進する上で重要な役割を果たしました。たとえば、IFR 2021によると、2021年には医療ロボットの売上が23%増加し、出荷台数は14,823台に達しました。

アジア太平洋地域は大幅な成長率を示す

  • アジア太平洋地域は、大規模な消費者基盤の存在により、世界で最も急速に成長している地域の1つであり、その中でも特に中国、日本、韓国、インドなどの国々でサービスロボットの需要が増加しています。とりわけ。たとえば、IFRによると、2021年にはアジアでプロフェッショナルロボットの売上が約30%増加しました。
  • 地方自治体も、地域ロボット市場の発展において重要な要素です。例えば、インドは軍事ロボットへの投資を計画しており、今後数年以内に高度なロボット兵士を配備する準備を進めています。これは、2022年1月に全インドロボット協会(AIRA)が防衛ロボットの国産製造開始を発表したことからも明らかです。
  • 同様の傾向は、この地域の他の国々でも観察されています。たとえば、中国政府は国内のロボット産業に対して野心的な計画を持っています。政府は、製造業の変革と高度化を推進するため、人工知能(AI)やオートメーションと並んでハイエンド開発の優先分野の1つとしてロボット産業を挙げています。この推進により、中国製ロボットの世界市場シェアが上昇すると予想されています。
  • さらに、アジアの金融サービス会社は、株主への配当を増やし、収益性を維持するためにコストを合理化し、サービスロボットなどの顧客にアピールする新しいツールを自由に使えるようにすることを目指しています。
  • 日本や中国などの一部の主要国でも、高齢者人口が大幅に増加しています。国連 DESAと中国国家統計局(NBSC)の推計によると、60歳以上の人口に占める割合は2050年までに約38.81%に増加すると予想されています。このような動向がサービスロボットの需要を促進すると予想されています。国で。

サービスロボティクス業界の概要

大手企業が市場で大きな存在感を示しているため、サービスロボティクス市場は適度に統合されています。しかし、需要の増大に伴い、新規参入企業も市場に参入しており、競合と市場は細分化段階に向かっています。ベンダーは、市場での存在感をさらに強化するために、製品イノベーション、パートナーシップ、買収などを含むさまざまな戦略を採用しています。主要なプレーヤーには、ダイフク、Dematic Corp.、Swisslog Holding AG、iRobot Corporationなどがあります。

2022年 9月、カナダに拠点を置くロボット企業Avidbotsはシリーズ C資金調達ラウンドで7,000万米ドルを調達しました。同社は主に自律型掃除ロボットを開発しており、倉庫、空港、ショッピングモールなどの商業環境向けに設計されたロボット床掃除機Neo 2を開発しました。

2022年 9月、大手B2BテクノロジーソリューションプロバイダーであるJacky's Business Solutionsは、GitexイベントでTemi Robot(V3)の最新バージョンのショーケースを発表しました。同社は、Robot-as-a-Service(RaaS)ビジネスモデルで、この新しいパーソナルアシスタンスロボットを中東で発売しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
    • 代替品の脅威
  • COVID-19症による業界への影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ダイナミックな産業とロボットのイノベーションによる自動化ソリューションへの需要の増加
    • ヘルスケアにおけるプロフェッショナルロボットの需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 設置とメンテナンスの高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途分野別
    • プロ
      • フィールドロボット
      • プロのクリーニング
      • 点検・整備
      • 建設と解体
      • 物流システム(製造業・非製造業)
      • 医療ロボット
      • 救助および警備ロボット
      • 防衛ロボット
      • 水中システム(民生/一般)
      • 動力を与えられた人間の外骨格
      • 広報ロボット
    • 個人/国内
      • 家事用ロボット
      • エンターテイメントロボット
      • 高齢者および障害者の支援
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Daifuku Co. Ltd
    • Dematic Corp.
    • Swisslog Holding AG(KUKA)
    • Seegrid Corporation
    • Omron Corporation
    • JBT Corporation
    • SSI Schaefer AG
    • Grenzebach GmbH &Co. KG
    • Smith &Nephew PLC
    • Stryker Corp.
    • Intuitive Surgical Inc.
    • Knightscope Inc.
    • Kollmorgen Corporation
    • Brokk AB
    • Husqvarna AB
    • Construction Robotics LLC
    • iRobot Corporation
    • Ecovacs Robotics
    • Neato Robotics
    • Transbotics Corporation
    • Medtronic PLC
    • Northrop Grumman
    • BAE Systems
    • UBTECH Robotics Inc.
    • SMP Robotics Systems Corp.
    • Vision Robotics Corporation
    • Naio Technologies SAS

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 49050

The Service Robotics Market size is estimated at USD 60.16 billion in 2024, and is expected to reach USD 146.79 billion by 2029, growing at a CAGR of 19.53% during the forecast period (2024-2029).

Service Robotics - Market

Service robots offer several features, such as delivering precise and high-quality service and helping users reduce human mistakes and operational expenses, due to which their demand has increased. Additionally, the rapid proliferation of service robot capabilities owing to technological innovations is also among the key factors driving the market's growth.

Key Highlights

  • Service robots, both personal (for household, entertainment applications, etc.) and professional (for defense, security, medical assistance, etc.), are gaining significant popularity as technological improvement and the development of affordable robots have significantly enhanced their penetration among general consumers. According to data from the International Federation of Robotics (IFR), sales of professional service robots increased by about 37% in 2021.
  • Technological innovations concerning cognition, interaction, and manipulation, have made service robotics more appealing. Technology and other component providers have moved the robotics ecosystem forward. For instance, recently, ABB entered into a strategic partnership with Switzerland-based start-up Sevensense to enhance ABB's new Autonomous Mobile Robotics (AMR) offering with techn ologies such as artificial intelligence (AI) and 3D vision mapping.
  • The aging population of several countries, including Japan and China, is also driving the growth in the medical technology sector, thus, creating a massive market for service robotics in the region. For instance, according to the Japanese government's data released in September 2022, for the first time, Japan's over 75s accounted for over 15% of the population. Such trends encourage companies to invest in products for the elderly, which is a massive opportunity for the service robot providers.
  • Service robots are usually deployed for personal/household purposes, like vacuum and floor cleaning, elderly assistance, and entertainment. However, several vendors have now started exploring new cases and are focusing on designing robots to perform tasks, such as delivering food and drinks to customers at hotels and airport lounges, handling check-in and check-out services at hotels, and even carrying luggage, which is boosting the demand for service robots.
  • However, the factors such as low awareness, especially in developing regions, and the higher cost of service robots are challenging the growth of the studied market. Furthermore, a certain degree of technical know-how is also required to operate these robots, which is a significant challenge for the market's growth.
  • The outbreak of the COVID-19 pandemic has had a mixed impact on the growth of the studied market. During the initial phase, the widespread lockdown imposed across most countries significantly disrupted the supply chain, making it difficult for the robot manufacturers to carry out production at full scale. However, the demand has witnessed an upward trend, especially in the healthcare and personal application segment, which is expected to sustain during the forecast period.

Service Robotics Market Trends

Professional Use of Robots to Account for a Significant Share in the Market

  • Professional robots consist of field robots, defense, and security robots, medical assisting robots (MAR), public assistant robots, electrical industry robots, and robots for construction purposes. The increasing penetration of digital technologies and automation solutions across these sectors drives the demand for professional robots.
  • For instance, service robots are deployed in the construction industry to overcome heavy labor costs, shortages, and accidents. It also helps construct more reliable buildings since there is less chance of human error. Technologies like 3D printing and demolition robots further act as catalysts in adopting robots in the construction sector.
  • Exoskeleton robots are used as public relations robots. Most public relations robots are used to assist customers in finding an item or completing a task. These robots are deployed in retail to guide customers around a store and in the hospitality industry, banks, shopping malls, family entertainment centers, and more.
  • Major application areas for professional robots are transportation, hospitality, medical, professional cleaning, and agriculture. Transportation was among the leading consumer of professional robots in the aforementioned year. For instance, according to IFR, about 121,000 professional service robots were sold in 2021 - more than one out of every three built were targeted for the transportation of cargo and goods.
  • Service robots are used in medical and healthcare for various applications, including diagnostic systems, robot-assisted surgery or therapy, rehabilitation systems, etc. The outbreak of the COVID-19 pandemic played an important role in driving the demand for robots across the sector. For instance, according to IFR 2021, a 23% growth in the sales of medical robots was recorded in 2021, with the number of shipments touching 14,823 units.

Asia Pacific to Exhibit a Significant Growth Rate

  • The Asia Pacific is one of the fastest-growing regions in the world, owing to the presence of a large consumer base, among which the demand for service robots is increasing, especially in countries such as China, Japan, South Korea, and India, among others. For instance, according to IFR, in 2021, the sales of professional robots grew by about 30% in Asia.
  • Regional governments are also a significant factor in developing a regional robotics market. For instance, India plans to invest in military robotics, and the country is preparing to deploy advanced robotic soldiers in the next few years. This is evident from the fact that in January 2022, the All India Robotics Association (AIRA) announced the beginning of indigenous manufacturing of defense robots.
  • A similar trend has been observed across other countries of the region as well. For instance, the Chinese government has ambitious plans for the country's robotics industry. The government has listed the robotics industry, along with artificial intelligence (AI) and automation, as one of the priority sectors for high-end development to push forward the transformation and upgradation of the manufacturing industry. This push is expected to raise the global market share of Chinese-made robots.
  • Further, financial services companies in Asia are looking to streamline costs to boost dividends to shareholders, maintain profitability, and have a new tool at their disposal that appeals to customers, for example, service robots.
  • Some major countries, such as Japan, China, etc., are also witnessing significant growth in the aged population. According to the estimation of UN DESA and the National Bureau of Statistics of China (NBSC), the percentage of the population aged 60 and above is expected to grow to about 38.81% by 2050. Such trends are expected to drive the demand for service robots in the country.

Service Robotics Industry Overview

The Service Robotics market is moderately consolidated, as major players have a significant market presence. However, with the demand growing, new players are also entering the market, driving competition and the market toward a fragmented stage. Vendors are adopting various strategies to consolidate further their market presence, including product innovation, partnerships, acquisitions, etc. Some major players include Daifuku Co. Ltd, Dematic Corp., Swisslog Holding AG, and iRobot Corporation.

In September 2022, Avidbots, a robotics company based in Canada, raised USD 70 million in the Series C funding round. The company primarily develops autonomous cleaning robots and has built Neo 2, a robotic floor cleaner designed for commercial environments such as warehouses, airports, and shopping malls.

In September 2022, Jacky's Business Solutions, a leading B2B technology solutions provider, announced a showcase of its latest iteration of Temi Robot (V3) at the Gitex event. The company launched this new personal assistance robot in the Middle East with Robot-as-a-service (RaaS) business model.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Automated Solutions from Dynamic Industries and Robot Innovations
    • 5.1.2 Increased Demand for Professional Robots in Healthcare
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Installation and Maintenance

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Field of Application
    • 6.1.1 Professional
      • 6.1.1.1 Field Robots
      • 6.1.1.2 Professional Cleaning
      • 6.1.1.3 Inspection and Maintenance
      • 6.1.1.4 Construction and Demolition
      • 6.1.1.5 Logistics Systems (Manufacturing and Non-manufacturing)
      • 6.1.1.6 Medical Robots
      • 6.1.1.7 Rescue and Security Robots
      • 6.1.1.8 Defense Robots
      • 6.1.1.9 Underwater Systems (Civil/General)
      • 6.1.1.10 Powered Human Exoskeletons
      • 6.1.1.11 Public Relation Robots
    • 6.1.2 Personal/Domestic
      • 6.1.2.1 Robots for Domestic Tasks
      • 6.1.2.2 Entertainment Robots
      • 6.1.2.3 Elderly and Handicap Assistance
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Daifuku Co. Ltd
    • 7.1.2 Dematic Corp.
    • 7.1.3 Swisslog Holding AG (KUKA)
    • 7.1.4 Seegrid Corporation
    • 7.1.5 Omron Corporation
    • 7.1.6 JBT Corporation
    • 7.1.7 SSI Schaefer AG
    • 7.1.8 Grenzebach GmbH & Co. KG
    • 7.1.9 Smith & Nephew PLC
    • 7.1.10 Stryker Corp.
    • 7.1.11 Intuitive Surgical Inc.
    • 7.1.12 Knightscope Inc.
    • 7.1.13 Kollmorgen Corporation
    • 7.1.14 Brokk AB
    • 7.1.15 Husqvarna AB
    • 7.1.16 Construction Robotics LLC
    • 7.1.17 iRobot Corporation
    • 7.1.18 Ecovacs Robotics
    • 7.1.19 Neato Robotics
    • 7.1.20 Transbotics Corporation
    • 7.1.21 Medtronic PLC
    • 7.1.22 Northrop Grumman
    • 7.1.23 BAE Systems
    • 7.1.24 UBTECH Robotics Inc.
    • 7.1.25 SMP Robotics Systems Corp.
    • 7.1.26 Vision Robotics Corporation
    • 7.1.27 Naio Technologies SAS

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET