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市場調査レポート
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1685967

中国のペットフード市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

China Pet Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 291 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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中国のペットフード市場:シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 291 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国のペットフード市場規模は2025年に126億5,000万米ドルと推計され、2030年には206億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは10.25%で成長する見込みです。

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市販ペットフードの使用率が高く、一人当たりの消費量が多いため、犬が市場を独占する

  • 中国はアジア太平洋ペットフード市場の国別主要セグメントで、2022年には33.1%のシェアを占め、2017年~2022年には98.5%増加しました。この成長は、ペット飼育の増加とペットの人間化によるものです。中国のペットオーナーは、栄養価が高くタンパク質が豊富な原材料を使用したペットフードを求めるようになっており、これが同国のペットフード需要を牽引する要因となっています。
  • ドッグフード部門は同国のペットフード市場で最大のシェアを占め、2022年には42億1,360万米ドルとなり、2029年には78億4,800万米ドルに達すると予測されています。このような大きなシェアは、同国ではかなりの数のペットオーナーが家庭料理からタンパク質の豊富な市販フードにシフトしていること、犬は消費能力が高いため他のペットと比べてより多くのフードを必要とすることなどの要因によるものです。また、プレミアムドッグフード製品への動向も高まっています。
  • 猫は、国内のペットフード市場における食品の第二の主要消費者であり、2022年には36.9%のシェアを占め、予測期間中にCAGR 12.9%を記録すると予想されます。この成長は、2017年から2022年の間に猫の人口が27.5%大幅に増加したこと、次いで比較的メンテナンスの必要性が低いことから猫の同伴の人気が高まったことによるものです。
  • その他のペットセグメントは、鳥類、小型哺乳類、げっ歯類、観賞魚で構成されています。これらの動物には特有の栄養要求があり、特殊なペットフード製品を通じて満たす必要があります。そのため、2022年には19億740万米ドルの価値を占めています。
  • 業務用食品使用の増加、ペットの人間化、国内のペット人口の増加が、予測期間中にCAGR 10.3%で市場を牽引すると予測されます。

中国のペットフード市場動向

都市化の進展に伴い、Z世代と若年層の間で猫が最も好まれるペットとなる

  • 中国では猫よりも犬の飼育が増加しているが、2022年には猫が29.1%と大きなシェアを占めています。同国では、リラックスしてストレスを感じない、狭いスペースで飼える、飼い主が散歩に連れて行く手間が省ける、ペットの人間化が進むなどの健康上の利点から、ペットの飼育が増加しています。例えば、2020年には55%の猫親が猫を含むペットを自分の子供として扱っています。そのため、2017年から2022年の間にペットとしての猫人口は27.5%増加しました。
  • 2018年の猫の飼育率は約19.9%で、米国やカナダなど他の新興国市場の飼育率よりも低いです。猫を含むペットの養子縁組率を高めるため、政府組織のセカンド・チャンス・アニマル・エイド(SCAA)が国内でペットを飼う意識を高めています。
  • 上海では6つのペットカフェが営業しており、オンラインプラットフォームBoqii Mallでは、ペット用品、ペットの親が経験を共有するプラットフォーム、ペットの親が必要とするその他のサービスを提供しています。これらの要因も、同国における猫の飼育に貢献しています。中国では、2018年から2020年にかけてペット人口が10.2%増加し、2020年には都市部におけるペット人口が1億80万人に達するため、都市部における猫を含むペット数の増加が見込まれます。2020年から2022年にかけての猫人口の増加はパンデミックによるものであり、猫の寿命は20年以上であることから、今後のキャットフードの成長に寄与すると予想されます。
  • ペットの生態系の改善とペットの人間化は、予測期間中の猫人口の増加に役立つと予想される要因です。

プレミアムで高品質なペットフード製品の使用増加により、ペット1匹当たりの支出が増加

  • 中国では、プレミアム化が進み、若者がより高価格の製品を提供するため、ペットへの支出が増加する傾向が見られます。また、可処分所得が増加し、市場で入手可能なペットフードの新しい種類が増えたため、ペットの親の購買力が変化しています。これらの要因により、国内のペット支出は2017年から2022年の間に26.1%増加しました。
  • ペット支出に占める犬の割合は猫の支出よりも高いです。2019年から2022年の間に犬のペット支出が37.1%増加し、569.8米ドルの値に達したが、これはペットの親が流行期に健康的なペットフードをペットに与えるためであり、犬の飼い主を含むペットの親の大半はミレニアル世代です。例えば、2021年には、ペットの親の22.9%が1995年以降に生まれ、ペットの親の46.3%が1990年以降に生まれています。したがって、ミレニアル世代が多いことが、ペットのためのペットフードへの支出増につながっています。
  • ペットフードは、オンライン小売店、ペット専門店、ペットショップなど、さまざまなチャネルを通じて購入することができます。ペットの親は、オフラインの店舗と比較して、オンラインストアからフードを購入する割合が高いことが確認されており、ペットの親はまた、動物病院やペットショップから動物用飼料や栄養補助食品などのペット栄養製品を購入しています。例えば、2022年には、オンラインストアからペットフードを購入したペットの親は58.9%を占め、ペットショップから栄養製品を購入したペットの親は27.5%でした。
  • 同国のペット支出は、若いペットペアレンツが多く、特殊なペットフードに対する認識が高まっているため、予測期間中に増加すると予想されます。

中国のペットフード産業の概要

中国のペットフード市場は断片化されており、上位5社で12.66%を占めています。この市場の主要企業は以下の通り。 ADM, General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle(Purina)and Virbac(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他のペット
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットフード製品
    • フード
      • サブプロダクト別
      • ドライペットフード
      • サブ製品別ドライペットフード
      • キブル
      • その他のドライフード
      • ウェット・ペットフード
    • ペット用栄養補助食品・サプリメント
      • サブプロダクト別
      • ミルクバイオアクティブ
      • オメガ3脂肪酸
      • プロバイオティクス
      • タンパク質とペプチド
      • ビタミンとミネラル
      • その他の栄養補助食品
    • ペット用おやつ
      • サブプロダクト別
      • カリカリおやつ
      • デンタル・トリーツ
      • フリーズドライ&ジャーキートリーツ
      • ソフト&モチートリーツ
      • その他のおやつ
    • ペット用動物飼料
      • サブプロダクト別
      • 糖尿病
      • 消化器過敏症用
      • オーラルケア
      • 腎臓
      • 尿路疾患
      • その他の動物用飼料
  • ペット
    • その他のペット
  • 流通チャネル
    • コンビニエンスストア
    • オンライン・チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Alltech
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • PLB International
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Virbac

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 50015

The China Pet Food Market size is estimated at 12.65 billion USD in 2025, and is expected to reach 20.61 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.25% during the forecast period (2025-2030).

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Dogs dominate the market due to their higher usage of commercial pet foods and high per capita consumption

  • China is a major country-wise segment of the Asia-Pacific pet food market, accounting for a 33.1% share in 2022, increasing by 98.5% in 2017-2022. This growth was due to the increasing pet ownership and pet humanization. Chinese pet owners are increasingly demanding pet food with nutritious and protein-rich ingredients, which are the factors driving the demand for pet food in the country.
  • The dog food segment held the largest share of the country's pet food market, with a value of USD 4,213.6 million in 2022, which is anticipated to reach USD 7,848.0 million in 2029. This significant share is due to factors such as a significant number of pet owners shifting from home-cooked food to commercial protein-rich food in the country and since dogs need more food compared to other pets due to their higher consumption capacity. There is also a growing trend toward premium dog food products.
  • Cats are the second major consumer of food items in the country's pet food market, accounting for a 36.9% share in 2022, which is anticipated to register a CAGR of 12.9% during the forecast period. This growth is due to the significant increase in the cat population by 27.5% between 2017 and 2022, followed by the rise in popularity of cat companionship due to their comparatively low maintenance requirements.
  • The other pets segment consists of birds, small mammals, rodents, and ornamental fish. These animals have unique nutritional requirements that need to be fulfilled through specialized pet food products. Therefore, in 2022, they accounted for a value of USD 1,907.4 million.
  • The rise in commercial food usage, pet humanization, and the growing pet population in the country are anticipated to drive the market at a CAGR of 10.3% during the forecast period.

China Pet Food Market Trends

Cats were the most preferred pets among Gen Z and younger adults, along with growing urbanization, in the country

  • China has been witnessing a rise in the adoption of dogs more than cats, but cats held a significant share of 29.1% in 2022. The country witnessed an increase in pet ownership due to health benefits such as feeling relaxed and less stressed, the convenience of keeping them in smaller spaces, and less need for their owners to take them for walks and pet humanization. For instance, in 2020, 55% of cat parents treated their pets, including cats, as their children. Therefore, the cat population as pets increased by 27.5% between 2017 and 2022.
  • In 2018, the adoption rate of cats was about 19.9%, which was lower than the adoption rate of other developed markets such as the United States and Canada. To increase the adoption rate of pets, including cats, the government organization Second Chance Animal Aid (SCAA) has created awareness in the country to adopt pets.
  • The pet ecosystem has evolved in the country with six pet cafes operating in Shanghai and an online platform, Boqii Mall, which provides pet products, a platform for pet parents to share their experiences, and other services required by the pet parents. These factors are also contributing to the adoption of cats in the country. In China, an increase in the number of pets, including cats, in urban areas as the pet population increased by 10.2% between 2018 and 2020 to reach a pet population of 100.8 million in urban areas in 2020. The rise in the cat population between 2020 and 2022 was driven by the pandemic, and the lifespan of cats is more than 20 years, which is anticipated to help in the growth of cat food in the future.
  • The improvements in the pet ecosystem and pet humanization are factors expected to help in the growth of the cat population during the forecast period.

Increase in the usage of premium and high-quality pet food products has increased the expenditure per pet

  • China has been witnessing a trend of increasing pet expenditure because of increasing premiumization and young people providing more high-priced products. Additionally, there has been a shift in the purchasing power of pet parents due to increasing disposable income and new varieties of pet food available in the market. These factors increased pet expenditure in the country by 26.1% between 2017 and 2022.
  • Dogs have a higher share of pet expenditures than expenditures incurred by cats. An increase in pet expenditure of dogs by 37.1% between 2019 and 2022 reached a value of USD 569.8 because of the pet parents feeding the pets with healthy pet food during the pandemic, and the majority of pet parents, including dog owners, are millennials. For instance, in 2021, 22.9% of pet parents were born after 1995, and 46.3% of pet parents were born after 1990. Therefore, a higher number of millennials have contributed to higher expenditure on pet food for their pets.
  • Pet food can be purchased through different channels, such as online retailers, specialized pet stores, and pet stores. It has been witnessed that a high share of pet parents purchase food from online stores compared to offline stores, and pet parents also purchase pet nutritional products such as veterinary diets and nutraceuticals from animal hospitals and pet stores. For instance, in 2022, pet parents who purchased pet food from online stores accounted for 58.9%, and pet parents who purchased nutritional products from pet stores accounted for 27.5%.
  • The pet expenditure in the country is expected to increase during the forecast period because of the high number of young pet parents and growing awareness about specialized pet food.

China Pet Food Industry Overview

The China Pet Food Market is fragmented, with the top five companies occupying 12.66%. The major players in this market are ADM, General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and Virbac (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Pet Food Product
    • 5.1.1 Food
      • 5.1.1.1 By Sub Product
      • 5.1.1.1.1 Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1 By Sub Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.1.1.1 Kibbles
      • 5.1.1.1.1.1.2 Other Dry Pet Food
      • 5.1.1.1.2 Wet Pet Food
    • 5.1.2 Pet Nutraceuticals/Supplements
      • 5.1.2.1 By Sub Product
      • 5.1.2.1.1 Milk Bioactives
      • 5.1.2.1.2 Omega-3 Fatty Acids
      • 5.1.2.1.3 Probiotics
      • 5.1.2.1.4 Proteins and Peptides
      • 5.1.2.1.5 Vitamins and Minerals
      • 5.1.2.1.6 Other Nutraceuticals
    • 5.1.3 Pet Treats
      • 5.1.3.1 By Sub Product
      • 5.1.3.1.1 Crunchy Treats
      • 5.1.3.1.2 Dental Treats
      • 5.1.3.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
      • 5.1.3.1.4 Soft & Chewy Treats
      • 5.1.3.1.5 Other Treats
    • 5.1.4 Pet Veterinary Diets
      • 5.1.4.1 By Sub Product
      • 5.1.4.1.1 Diabetes
      • 5.1.4.1.2 Digestive Sensitivity
      • 5.1.4.1.3 Oral Care Diets
      • 5.1.4.1.4 Renal
      • 5.1.4.1.5 Urinary tract disease
      • 5.1.4.1.6 Other Veterinary Diets
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Alltech
    • 6.4.4 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Mars Incorporated
    • 6.4.7 Nestle (Purina)
    • 6.4.8 PLB International
    • 6.4.9 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms