デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198175

RTD(Ready-To-Drink)コーヒー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Ready-To-Drink (Rtd) Coffee Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 157 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=154.94円
RTD(Ready-To-Drink)コーヒー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

RTD(Ready-To-Drink)コーヒーの世界市場は、今後5年間で7.69%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 多忙なライフスタイルや運動不足による健康状態の悪化、肥満人口の増加が、フィットネスブームに乗る個人の増加の主な理由となっています。即効性のあるエネルギー源として、若者や中高年の働き盛りの間でRTD(Ready-To-Drink)コーヒーが人気を集めています。
  • また、健康や体力に対する意識の高まりから、スポーツやジム、身体活動に取り組む若者が増え、手軽なエネルギー補給のためのサプリメントやドリンクのニーズが高まっています。コーヒー消費者の大半は、オンラインデリバリーを通じてコーヒーを購入しています。多くの消費者がオンラインでコーヒーを注文し、家庭でのコーヒー消費量を増やし、また、すぐに飲めるコーヒーを購入するようになってきています。
  • さらに、機能性飲料の動向に関しては、消費者は健康上の利点を謳ったRTDコーヒーを意図的に購入したがります。そのため、各社は競合他社との差別化を図るため、製品ラインアップの刷新を図っています。一部のメーカーは、RTDコーヒー製品にビタミン、ミネラル、プロバイオティクス、抗酸化物質、エネルギーブースターなどの栄養素を注入し、より多くの顧客を引き付けて売上を伸ばしています。
  • 例えば、2021年8月、機能性飲料ブランドのREBBLは、バランスのとれたエネルギーと免疫力のサポートを目的に設計された、すぐに飲めるコールドブリューコーヒーのラインナップ「REBBL Stacked Coffee」を発売しました。コーヒーは、カフェモカ、バニララテ、ヘーゼルナッツラテ、ストレートブラックの4つのフレーバーで展開しました。全種類、米国農務省(USDA)のオーガニック、フェアトレード、非遺伝子組み換え、乳製品、大豆、グルテンフリー、ビーガンの認証を取得しています。

RTD(Ready-To-Drink)コーヒーの市場動向

ボトル入りRTDコーヒーが勢いづく

  • ほぼすべての主要なプレーヤーによってすべての飲料をパックすることは、製品の売上高を増加させるために、より魅力的です。また、使いやすいように様々な数量のパッケージが用意されています。世界ではガラス瓶とペットボトルが広く使われています。ペットボトルは、新しい技術によって飲料を入れる以上の機能を持つようになったため、従来のガラス瓶よりも好まれています。
  • ペットボトルは、経済的な形態で提供されるだけでなく、保存性の向上や保存に役立っています。ペットボトルは、消費者の要件に応じて、コーヒーを加熱または冷却できるように製造されています。これらのホット/クールボトルは、便利な「grab and go」サイズになっており、便利に使用することができます。
  • ボトル入りの製品は、一度に消費することも、保存することもできます。また、ボトルのキャップや蓋は、飲み物の鮮度や香りを保つために重要な役割を果たします。ボトル入りのRTDコーヒー製品が提供する利便性が、この特定分野の市場を牽引しています。
  • さらに、パッケージの外観も製品の販売に重要な役割を果たします。そのため、洗練されたファッショナブルなボトルと鮮やかな色は、消費者の衝動的な購買パターンに影響を与えます。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる

  • 健康的な食事と飲酒は、世界の人口の大部分を巻き込む大きな動向となっています。RTDコーヒーもまた、健康上の利点が証明された機能性飲料の1つです。RTDコーヒーは、世界中に広がる膨大な消費者層に対応するため、様々な種類のコーヒーが発売されています。肥満人口の増加、子供や大人の不健康な食習慣、多忙なライフスタイル、タイトな勤務体系などが、消費者を健康的な代替食品に向かわせる要因となっています。
  • カロリーを気にする消費者や糖尿病患者は、飲料に含まれる砂糖の代替品を探しており、抗酸化物質を豊富に含む健康飲料への嗜好を高めています。製品のイノベーションは、ここ数年エスカレートした中核戦略の一つです。これは、消費者の関心を集めています。
  • さらに、市場のプレーヤーは、より多くの消費者を獲得するために、市場で積極的に製品や広告キャンペーンを打ち出しています。例えば、Nescafeはインドで、ジェネレーションZの興奮と活力を讃えるRTD(Ready-To-Drink)のキャンペーンを開始しました。

RTD(Ready-To-Drink)コーヒー市場の競合分析

世界のRTDコーヒー市場は、The Coca-Cola Company、Nestle SA、Suntory Beverage and Food、Starbucks Corporationなどの主要企業が、Nescafe、Starbucks、Dunkin'Donuts、Costaなどのブランドで高い世界プレゼンスを持っており、大きく支配しています。さらに、イノベーションと拡大戦略で消費者を取り込むことで、主要企業は市場収益を生かしています。また、新興国市場における小型パックや小袋の製品提供による主なプレイヤーの浸透は、さらに新興国地域における主要ブランドの市場シェアを促進すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装形態
    • ボトル
    • その他の包装タイプ
  • 製品タイプ
    • コールドブリューコーヒー
    • その他RTDコーヒー
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • Key Strategies Adopted
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Starbucks Corporation
    • Nestle SA
    • The Coca-Cola Company
    • Arla Foods
    • Lotte Corporation
    • JAB Holdings
    • High Brew Coffee Inc.
    • Asahi Group Holdings Ltd
    • Monster Energy Company
    • Tim Hortons

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 55125

The global ready-to-drink (RTD) coffee market is expected to register a CAGR of 7.69% during the next five years.

Key Highlights

  • Health deterioration due to busy lifestyles and insufficient exercise, along with the increasing obese population, is a major reason behind the rising number of individuals riding on the fitness fad. Ready-to-drink coffee, an excellent source of instant energy, is gaining popularity amongst youngsters and the middle-aged working population.
  • In addition, the increase in health and physical fitness awareness has encouraged more youngsters to get involved in sports, gymming, and physical activities, soaring the need and demand for more quick energy supplements and drinks. The majority of coffee consumers are purchasing coffee via online delivery channels. Many consumers are ordering their coffee online, increasing the consumption of at-home coffee, or are increasingly purchasing ready-to-drink coffee.
  • Furthermore, with respect to the growing trends of functional drinks, consumers purposely want to purchase ready-to-drink coffees claiming health benefits. Hence, companies are innovating their product offerings to differentiate their products from competitors. Some manufacturers are infusing nutrients, like vitamins, minerals, probiotics, antioxidants, and energy boosters, in their RTD coffee products to attract more customers and boost sales.
  • For instance, in August 2021, the functional beverage brand REBBL launched REBBL Stacked Coffee, a line of ready-to-drink cold-brew coffees designed to provide balanced energy and immunity support. The coffee was made available in four flavors: cafe mocha, vanilla late, hazelnut latte, and straight black. All varieties were certified by the United States Department of Agriculture (USDA) as organic, fair trade, non-GMO, dairy-free, soy-free, gluten-free, and vegan.

Ready to Drink (RTD) Coffee Market Trends

Bottled RTD Coffee Gaining Momentum

  • Packing all beverages by almost all major players is more attractive to increase the sales of their products. Also, packages in various quantities are made available for easy usage. Glass bottles and pet bottles are widely used worldwide. Pet bottles are preferred more than traditional glass bottles, as new technology enables these bottles to do more than hold beverages.
  • These bottles aid in improving the shelf life and preservation apart from being available in economic formats. Pet bottles are manufactured so consumers can heat or cool the coffee depending on their requirements. These hot/cool bottles come in handy 'grab and go' sizes and can be used conveniently.
  • Products in bottled format can be consumed all at once or can be stored. Caps or lids over these bottles also play an important role as they preserve the freshness and aroma of the drinks. The convenience offered by bottled, ready-to-drink coffee products is driving the market for the particular segment.
  • Additionally, the appearance of the package also plays an important role in the sales of the products. Hence, sleek and fashionable bottles with bright colors influence consumers' impulse purchase patterns.

Asia-Pacific Witnessed Significant Growth

  • Healthy eating and drinking is a major trend that engages a major chunk of the global population. Ready-to-drink coffee is also one of the functional drinks that is available with proven health benefits. Various types of ready-to-drink coffee are introduced to serve the vast consumer base spread globally. The growing obese population, unhealthy eating habits among children and adults, busy lifestyles, and tight work schedules are the factors driving consumers toward healthy alternatives in terms of convenience food.
  • The calorie-conscious consumer and the diabetic population are looking for alternatives to sugar in their drinks, increasing their preference for antioxidant-enriched health drinks. Product innovation is one of the core strategies that escalated over the years. It is garnering interest among consumers.
  • Additionally, the players in the market are actively launching products and ad campaigns in the market to gain more consumers. For example, Nescafe launched a ready-to-drink campaign in India to celebrate Generation Z's excitement and vigor.

Ready to Drink (RTD) Coffee Market Competitor Analysis

The global RTD coffee market is largely dominated by key players such as The Coca-Cola Company, Nestle SA, Suntory Beverage and Food, and Starbucks Corporation, with a high global presence of their brands Nescafe, Starbucks, Dunkin' Donuts, and Costa, among others. Further, by engaging the consumers with innovation and expansion strategies, the key players are capitalizing on the market revenue. Moreover, penetration by the key players with the product offering in the small pack size and sachets in the developing markets is further expected to fuel the market share of key brands in the developing regions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Packaging Type
    • 5.1.1 Bottles
    • 5.1.2 Cans
    • 5.1.3 Other Packaging Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Cold Brew Coffee
    • 5.2.2 Other RTD Coffee
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarket/Hypermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategies Adopted
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Starbucks Corporation
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 The Coca-Cola Company
    • 6.3.4 Arla Foods
    • 6.3.5 Lotte Corporation
    • 6.3.6 JAB Holdings
    • 6.3.7 High Brew Coffee Inc.
    • 6.3.8 Asahi Group Holdings Ltd
    • 6.3.9 Monster Energy Company
    • 6.3.10 Tim Hortons

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET