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市場調査レポート
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1198068

ポテトプロテイン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Potato Protein Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ポテトプロテイン市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ポテトプロテインの世界市場は、予測期間(2023年~2028年)にCAGR7%で成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、植物性食品、特にタンパク質の需要が増加し、ポテトプロテイン市場にその一端を担っています。期間中、幸福、健康、倫理、持続可能性に関連する食品は、消費者の間でより高い嗜好性を持つことが示されました。食品業界における動物虐待に対する意識の高まりとともに、消費者の動物福祉に対する関心も高まっており、これが市場の成長を促進し、製品革新のための新たな機会を生み出すと考えられます。

ポテトプロテイン市場は植物性タンパク質分野の一部であり、後者は世界的に成長しています。市場成長の理由は、動物性タンパク質に対する不寛容、菜食主義への新しい動向、ポテトプロテインの抽出技術や用途に関するメーカー側の技術革新です。動物性タンパク質と比較して)低コレステロールの良質な供給源であるポテトプロテインは、飲食品業界のいくつかのカテゴリーで重要な用途を担っています。

スポーツ栄養は世界的に拡大しており、スポーツドリンクや体重管理用サプリメントへのポテトプロテインの用途拡大が市場の牽引役となっています。ポテトプロテインは、他の植物性タンパク質の代替品として多くの支持を得ており、現在では植物性ダイエットとスポーツ栄養製品の両方で広く使用されています。最近の研究によると、ポテトプロテイン濃縮物の摂取は、安静時および運動後の回復時に筋タンパク質合成率を高めることが分かっています。

ポテトプロテイン市場動向

ビーガン食の需要の高まり

プロテイン市場では、消費者の需要が動物性タンパク質から植物性タンパク質へと変化しています。植物由来の食事への傾斜は、持続可能性の問題、健康意識、倫理的または宗教的見解、環境および動物の権利など、さまざまな要因に関連しています。肉類タンパク質は体に必要なアミノ酸を供給しますが、高コレステロール値やその他の関連する問題と関連しており、その結果、人々は菜食主義者のタンパク源にシフトしています。減量や健康増進のためにビーガン(完全菜食主義者)になる人が増えています。この動向は、Solanicのポテト・プロテインなど、高付加価値製品の価値化と普及の大きな推進力となっています。植物由来の食事への傾倒の高まりは、植物由来のタンパク質製品の巨大な市場の可能性を示唆しています。

欧州が市場の成長をリード

欧州市場は、食品および飲食品、栄養補助食品製造、動物飼料、およびその他の関連産業における幅広いアプリケーションのために、ポテトプロテインの最も高い需要と利用を提起しています。ポテトプロテインメーカーの多くがこの地域に集中しているため、生産量と消費量が最も多く、トップシェアを占めています。欧州で販売されているソーセージやシュニッツェルなどの植物性タンパク質を使った製品のほとんどは、大豆などのタンパク源を原料として製造されていますが、ポテトプロテインの使用も進んでいます。共通農業政策(CAP)予算が縮小する中、ジャガイモタンパク製品の開発は、EUの農家に高い利益率を伴う新しい刺激的な機会を提供しています。そのため、農家との強力なネットワークを持つ大手地域協同組合は、世界の需要の高まりに合わせて製品のイテレーションを発表し、市場に参入しています。植物性タンパク質は、同じタンパク質含有量を達成するために使用する天然資源が少ないため、欧州政府は植物性タンパク質の生産と消費に熱心に取り組んでいます。

ポテトプロテイン市場の競合他社分析

世界のポテトプロテイン市場は非常に集中しており、少数のプレーヤーが大きな市場シェアを占めています。現在、業界には多数の大小のプレーヤーが存在します。その多くは農民が所有する協同組合です。大手企業は、Avebe、Tereos Group、Kemin Industries Inc.、Omega Protein Corporation、AKV Langholt AMBAです。大手企業は、国内および国際市場におけるポテトプロテインの事業拡大に注力しています。AvebeとOmega Protein Corporationは最も活発な企業の一つで、Avebeは2つのパートナーシップを締結し、1つの製品発売と1つの事業拡張を行っています。Omega Protein Corporationは、BioriginalとCyvexを買収し、タンパク質成分のプロファイルを強化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ポテトプロテイン濃縮物
    • ポテトプロテインアイソレート
  • アプリケーション別
    • 飲料
    • スナック&バー
    • 動物栄養
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • オーストラリア
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 主要プレイヤーの戦略
  • 最も活発な企業
  • 企業プロファイル
    • Agrana Beteiligungs-AG
    • Omega Protein Corporation
    • Avebe
    • Tereos Group
    • Roquette Freres
    • Meelunie B.V.
    • Kemin Industries, Inc.
    • AKV Langholt AmbA
    • Sudstarke GmbH
    • Pepees S.A.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 50811

The global potato protein market is projected to grow at a CAGR of 7% during the forecast period (2023 - 2028).

The COVID-19 pandemic played its part in the potato protein market, with a rise in demand for plant-based foods, especially proteins. During the time period, food products connected with well-being, health, ethics, and sustainability were shown to have a higher preference among consumers. With growing awareness of animal cruelty in the food industry, consumers have an increasing concern for animal welfare, which is likely to drive the market's growth and create new opportunities for product innovation.

The potato protein market is a part of the plant protein sector, with the latter growing worldwide. The reason for the market's growth is intolerance toward animal protein, the new trend toward veganism, and innovations from the manufacturer's end regarding extraction techniques and applications of potato protein. As a good source of low cholesterol (compared to animal protein), potato protein has significant applications in several categories within the food and beverage industry.

Sports nutrition is expanding globally, and the increased application of potato protein in sports drinks and weight management supplements is driving the market. Potato protein has gained much traction as an alternative to other plant proteins and is now widely used in both plant-based diets and sports nutrition products. According to recent studies, ingestion of potato protein concentrate enhances muscle protein synthesis rates at rest and during recovery following exercise.

Potato Protein Market Trends

Rising Demand for Vegan Diet

The protein market is witnessing a shift in consumer demand from animal to plant protein. This inclination toward a plant-based diet is associated with different factors, such as sustainability issues, health awareness, ethical or religious views, and environmental and animal rights. Meat proteins provide the required amino acid content to the body but are associated with high cholesterol levels and other related issues, as a result of which people are shifting to a vegan source of protein. Increasingly, more people are going vegan to lose weight and improve their health. This trend is a big driver for the valorization and uptake of high-value-added products, such as Solanic's potato proteins. This increasing inclination toward a plant-based diet signals a huge market potential for plant-based protein products.

Europe Leads the Growth in the Market

The European market poses the highest demand and usage for potato protein due to its wide application in food & beverage, nutritional supplements manufacturing, animal feed, and other related industries. The concentration of most potato protein manufacturers in the region accounts for its leading share, resulting in the highest production and consumption. Most products with plant-based proteins available in Europe, such as sausages and schnitzels, are manufactured from protein sources such as soy, but potato proteins are also being used. In the face of a shrinking Common Agriculture Policy (CAP) budget, the development of potato protein products offers EU farmers new and exciting opportunities with higher profit margins. Therefore, with a strong network of farmers, major regional cooperatives are joining the market by releasing their product iterations as demand grows worldwide. European Governments are enthusiastic about producing and consuming plant-based protein since it uses fewer natural resources to achieve the same protein content.

Potato Protein Market Competitor Analysis

The global potato protein market is highly concentrated, with a few players holding a significant market share. Currently, there are numerous small and big players in the industry. Many of them are farmer-owned cooperatives. The leading companies are - Avebe, Tereos Group, Kemin Industries Inc., Omega Protein Corporation, and AKV Langholt AMBA. The leading companies are focused on expanding their potato protein businesses in the local and international markets. Avebe and Omega Protein Corporation are among the most active companies, with Avebe having entered two partnerships, one product launch, and one expansion. Omega Protein Corporation has acquired Bioriginal and Cyvex to enhance its protein ingredient profile.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Potato Protein Concentrate
    • 5.1.2 Potato Protein Isolate
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Beverage
    • 5.2.2 Snacks & Bar
    • 5.2.3 Animal Nutrition
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 Australia
      • 5.3.3.3 China
      • 5.3.3.4 Japan
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted by Major Players
  • 6.3 Most Active Companies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Agrana Beteiligungs-AG
    • 6.4.2 Omega Protein Corporation
    • 6.4.3 Avebe
    • 6.4.4 Tereos Group
    • 6.4.5 Roquette Freres
    • 6.4.6 Meelunie B.V.
    • 6.4.7 Kemin Industries, Inc.
    • 6.4.8 AKV Langholt AmbA
    • 6.4.9 Sudstarke GmbH
    • 6.4.10 Pepees S.A.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET