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市場調査レポート
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1198066

ポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Potato Chips Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

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ポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ポテトチップスの世界市場は、今後5年間にCAGR5.6%で成長すると予測されています。

ポテトチップスは、忙しいライフスタイルを送る人々にとって、最も便利な食品オプションの1つです。食事の準備時間を短縮し、簡単なスナックとして、あるいは食事の一部として提供することができます。したがって、その利便性が世界のポテトチップス市場の原動力にもなっています。世界の人口が健康志向になるにつれて、一部のポテトチップス会社は、通常のポテトチップスよりも健康的な付加価値の高い製品を生産しています。

これには、コレステロールや脂肪、カロリーの含有量を抑えたもの、健康成分を強化したものなどが含まれます。グルテンフリーで、海塩や天然着色料、フレーバーで調理された非遺伝子組み換えのチップスは、通常のチップスより人気が出てきています。例えば、2022年6月、SpudLoveオーガニック厚切りポテトチップスは、開発を積み重ねる中で、全米509のWhole Foods Marketすべてで展開する計画を発表しました。

SpudLoveは、新たに発売した商品が、USDA認定のオーガニック、Non-GMO Project認証、グルテンフリー認証を受けた厚切りポテトチップスだと主張しました。ポテトチップス市場は非常に動的です。売上を伸ばすために市場に複数のプレーヤーが存在するため、企業は自社製品を改革し続け、独自の販売提案などさまざまな戦略を用いています。例えば、2022年、Lay'sは新しいフラットカットのシリーズと、最も薄いチップスのシリーズ、Lay'sウエハースタイルを導入し、インドでの足跡を拡大しました。

ポテトチップスの市場動向

間食用製品の人気上昇

ポテトチップスは、忙しいライフスタイルを送る人々にとって、最も便利な食品オプションの一つです。食事の準備時間を短縮し、手軽なスナックとして、あるいは食事の一部として提供することができます。クリスプは香ばしいスナックで、特に欧米諸国では人気があります。スナック菓子市場の中で重要な位置を占めています。ポテトチップスの世界の売上増加の主な要因は、製品の多様性、地域ごとに異なるスナックの風味の組み合わせ、消費者のライフスタイルの変化、流通経路の拡大です。

また、健康的な間食の動向が続いていることから、プレーヤーは健康的なポテトチップスや栄養強化ポテトチップスを市場に提供しています。例えば、Prataap Snacks Ltdは、Yellow Diamondブランドでオメガを強化したポテトチップスを提供しています。さらに、2022年5月には、Uglies Kettle Chipsの製品ラインにUglies Sweetsと呼ばれるアップサイクルされたサツマイモチップスが追加されました。このチップスに使用されたサツマイモは、少量ずつケトルクッキングされ、マイルドな塩味に仕上げられています。ビタミンAを豊富に含み、グルテンフリー、Non-GMO Project認証、コーシャ、ヴィーガン対応、ナッツ類不使用と、メーカーによると、このチップスは優れた栄養源です。

また、ライフスタイルがめまぐるしく変化し、大人でも手軽に食事やおやつをとることができるため、すぐに食べられる健康的で便利な食品への需要が高まっています。ポテトチップスは簡単に入手でき、持ち運んで食べることができるため、有益な食品です。これらの要因が市場成長を後押ししています。

アジア太平洋地域が最速の成長地域にとどまる

ポテトチップスの消費レベルは世界の地域によって大きく異なり、塩味スナックのカテゴリーでは大規模な規模を有しています。アジア太平洋地域は、スーパーマーケットやハイパーマーケットなどの近代的な流通チャネルが急成長しているため、最も成長率の高い地域となっています。ライフスタイルの変化、技術の向上、同地域の先進国での投資の増加、嗜好性の向上などが、ポテトチップス産業の興隆に貢献しました。

アジア諸国ではスナック菓子の人気が高まっているため、この地域のプレーヤーはスナック菓子市場で競合優位に立つための戦略的な前進を余儀なくされています。たとえば、Universal Robina Corporationは、市場での競争力を高めるため、Snack Brands Australiaを買収しました。製品とパッケージの革新戦略は、さらにアジア諸国のポテトチップス市場の成長を促進することが期待されます。シンガポールの地元企業は、地元市場での同じ需要に起因するポテトチップスのエキゾチックなフレーバーを起動しています。このような要因が、アジア太平洋地域のポテトチップス市場を大きく牽引しています。

ポテトチップス市場の競合他社分析

PepsiCo.は、フライドポテトチップス市場の大部分を占める、紛れもないマーケットリーダーの一人です。ポテトチップス市場における強力なブランドのポートフォリオを通じて、PepsiCoは参入するすべての市場で個別の消費者基盤を作り上げてきました。同社の主要ポテトチップスブランドは、Lay's、Miss Vickie's、Red Rock Deli、Ruffles、Munchosです。その他、Kellogg Company、Calbee、Intersnack Group、Campbell Soup Company、Orklaなど、世界各地の主要な市場プレーヤーが名を連ねています。これらの企業は、市場での地位を強化するために、フレーバーの革新、ターゲット市場の拡大、流通経路の強化に取り組んでいます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベイクド
    • 揚げ物
  • フレーバー
    • プレーン/塩味
    • フレーバー
  • 流通経路
    • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Burts Potato Chips Ltd
    • Calbee Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • The Campbell Soup Company
    • Utz Brands Inc.
    • Great Lakes Potato Chips
    • The Lorenz Bahlsen Snack-World GmbH & Co. KG
    • Intersnack Group GmbH & Co. KG
    • Herr Foods Inc.
    • The Kellogg Company

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46283

The Global Potato Chips Market is projected to register a CAGR of 5.6% over the next five years.

Potato chips are one of the most convenient food options for people to keep pace with their busy lifestyles. It shortens the meal preparation time and can be served as a quick snack or part of the meal. Hence, the convenience of the food is also driving the global potato chips market. As the world's population becomes more health-conscious, some potato chip companies are producing value-added products that are healthier than typical potato chips.

This includes items with lower cholesterol, fat, and calorie content, fortified with healthy components, and so forth. Gluten-free, non-GMO-verified chips prepared with sea salt, natural colors, and flavors are becoming more popular than ordinary chips. For example, in June 2022, SpudLove Organic Thick-Cut Potato Chips announced its plans to expand throughout the United States in all 509 Whole Foods Markets as it built on its development.

SpudLove claimed that the newly launched products were thick-cut potato chips that were USDA-certified organic, Non-GMO Project verified and certified gluten-free. The potato chip market is very dynamic. With the presence of several players in the market to increase their sales, the companies keep reinventing their products and using various strategies like unique selling propositions. For instance, in 2022, Lay's expanded its footprint in India by introducing a range of new flat-cuts and its thinnest range of chips, Lay's Wafer Style.

Potato Chips Market Trends

Rising Popularity of Snacking Products

Potato chips are one of the most convenient food options for people to keep pace with their busy lifestyles. It shortens the meal preparation time and can be served as a quick snack or part of the meal. Crisps are savory snacks that are particularly popular in Western countries. They constitute a significant part of the snack food market. Product variety, a mix of regional snack flavors, changing consumer lifestyles, and growth in distribution channels are major factors contributing to increasing sales of potato chips across the world.

Additionally, players have been offering healthy or fortified potato chips in the market due to the ongoing healthy snacking trends. For example, Prataap Snacks Ltd offers Omega-fortified potato chips under its Yellow Diamond brand. Additionally, in May 2022, upcycled sweet potato chips, known as Uglies Sweets, were added to the Uglies Kettle Chips product line. The sweet potatoes used to make the chips were kettle-cooked in small batches and mildly salted. According to the manufacturer, these chips were a good source of vitamin A, free of gluten, validated by the Non-GMO Project, kosher, vegan-friendly, and made in a facility without nuts.

Furthermore, owing to fast-paced lifestyles and the need for a quick meal or snack among adults, there has been a growing demand for healthy and convenient food that can be consumed instantly. Potato chips are beneficial as they can be easily available and carried around for consumption. These factors have been propelling the market growth.​

Asia-Pacific Remains the Fastest Growing Region

The consumption levels for potato chips vary extensively across regions across the world and have a massive scale in the salty snacks category. Asia-Pacific was the fastest-growing region due to the rapid growth of modern distribution channels, such as supermarkets and hypermarkets. Changes in lifestyles, technological improvements, increased investment in developed countries of the region, and a taste preference contributed to the rise of the potato chips industry.

The growing popularity of snacks in Asian countries compelled regional players to adopt strategic advancements to gain a competitive edge in the snack food market. For instance, the Universal Robina Corporation acquired Snack Brands Australia to gain a competitive advantage to its reputation in the market. The product and packaging innovation strategies are further expected to drive the growth of the potato chips market in Asian countries. The local players from Singapore are launching exotic flavors of potato chips, owing to the demand for the same in the local market. This factor is majorly driving the potato chips market in the Asia-Pacific.

Potato Chips Market Competitor Analysis

PepsiCo. Inc. is one of the undisputed market leaders, with a stronghold over the majority of the fried potato chips market. Through its portfolio of strong brands in the potato chips market, PepsiCo has been creating a separate consumer base in every market it enters. The leading potato chip brands for the company are Lay's, Miss Vickie's, Red Rock Deli, Ruffles, and Munchos. The other leading market players across the world include the Kellogg Company, Calbee, Intersnack Group, Campbell Soup Company, and Orkla. In order to strengthen their hold in the market, these companies are innovating their flavors, expanding their target markets, and strengthening their distribution channels.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Baked
    • 5.1.2 Fried
  • 5.2 Flavor
    • 5.2.1 Plain/Salted
    • 5.2.2 Flavored
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 France
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Burts Potato Chips Ltd
    • 6.3.2 Calbee Inc.
    • 6.3.3 PepsiCo Inc.
    • 6.3.4 The Campbell Soup Company
    • 6.3.5 Utz Brands Inc.
    • 6.3.6 Great Lakes Potato Chips
    • 6.3.7 The Lorenz Bahlsen Snack-World GmbH & Co. KG
    • 6.3.8 Intersnack Group GmbH & Co. KG
    • 6.3.9 Herr Foods Inc.
    • 6.3.10 The Kellogg Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS