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市場調査レポート
商品コード
1190969

フライドポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Fried Potato Chips Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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フライドポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フライドポテトチップス市場は、予測期間2022-2027年に6.76%のCAGRで推移すると予測されています。

ポテトのサプライチェーンに混乱が生じたもの、COVID-19によるロックダウンと在宅勤務の延長シナリオが家庭での食事やスナックの消費を積極的にサポートし、ポテトチップスの需要を押し上げました。COVID-19の大流行により、多くの新しい個人事業主が市場に参入し、ポテトチップスの高騰する需要に応えるチャンスが生まれました。

また、パンデミックはデジタル社会への移行を早め、ネットショッピングの習慣に変化をもたらし、それが長続きする可能性が高いです。その結果、ポテトチップスのインターネット販売も急拡大すると思われます。

フライドポテトチップスは、世界中のさまざまな層の消費者、特にミレニアル世代に大きく支持されています。そのため、メーカーは外国でのビジネスを拡大し、異なる味覚を持つ消費者の需要に応えるため、エスニックフレーバーに力を入れています。市場のプレーヤーは、消費者の需要に合うように新しい味を試して導入しています。これらのイノベーションはフライドポテトチップス市場を牽引すると期待されます。

フライドポテトチップス市場動向

香ばしいスナックへの支出増加

ライフスタイルの変化により、消費者は外出先でも食べられる便利な食品を選ぶようになっており、これがポテトチップスを中心としたセイボリースナック製品の一人当たりの支出に影響を与えています。ライフスタイルがより忙しくなり、労働時間が長くなったことで、消費者は手の込んだランチや食事からデスクスナックやパッケージ食品に移行し、ポテトチップスの売上を押し上げています。また、様々な種類のスナック菓子が簡単に入手できることや、主要メーカーの流通網が世界的にますます充実していることも、消費者のスナック菓子購入を後押ししています。スーパーマーケットやハイパーマーケット、オンラインショップといった最新の流通チャネルでは、消費者がより大きなパックサイズを購入することで、店舗に行く回数を減らし、よりお得に購入できるようになっています。したがって、このような要因もフライドポテトスナックの需要を後押ししています。

北米が最大の市場シェアを占める

米国は世界で最もフライドポテトチップスを消費する国と考えられています。フレーバー数の増加やクイックスナックの需要増が見込まれ、予測期間中に市場に貢献するものと思われます。米国の消費者の多様な嗜好に対応するため、ポテトチップスメーカーはフレーバー付きの選択肢を求める消費者の要望に応え、チェダーとサワークリーム、バーベキュー、スイート&スパイシー、ケチャップ、チーズなど幅広い選択肢を提供しています。また、油脂を減らしたフライドポテトチップスの需要も高まっています。さらに、この地域ではスナックの消費量が多いことと、外出先でのスナックオプションの需要が高まっていることが、同国の市場を大きく牽引しています。

フライドポテトチップス市場の競合分析

フライドポテトチップス市場は非常に断片化されており、多くの組織化されたプレーヤーと未組織のプレーヤーが市場に存在しています。ポテトチップスの需要が高まり、世界の消費者の消費パターンがダイナミックに変化する中、企業は新しいフレーバーを発売し、世界中に進出することでポートフォリオを革新しようとしています。フライドポテトチップス市場の主要プレイヤーには、Kettle Foods Inc.、ITC Limited、PepsiCo Inc.、Herr's Foods Inc.、Burts Potato Chips Ltd.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • フレーバー別
    • プレーン、塩味
    • フレーバー付き
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Kettle Foods Inc.
    • Intersnack Foods
    • ITC Limited
    • Great Lakes Potato Chips Co.
    • PepsiCo Inc.
    • Orkla ASA
    • Burts Potato Chips Ltd
    • Calbee Inc.
    • UTZ Quality Foods Inc.
    • The Kellogg Company

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 68995

The fried potato chips market is projected to register a CAGR of 6.76% during the forecast period 2022-2027.

Despite the disruptions in the potato supply chain, the lockdown caused by COVID-19 and extended work-from-home scenario actively supported at-home food and snack consumption, which boosted the demand for potato chips. The COVID-19 pandemic has created chances for many new private entrepreneurs to enter the market and meet the soaring demand for potato chips.

The pandemic has also hastened the transition to a more digital society and generated changes in online shopping habits that are likely to last. As a result, internet sales of potato chips are likely to increase rapidly.

Fried potato chips are majorly enjoyed by consumers in different demographics across the world, especially by the millennials. Thus, the manufacturers are focusing on ethnic flavors to expand their business in foreign countries and meet the demand from consumers with different taste pallets. The players in the market are experimenting and introducing new flavors to suit consumer demands. These innovations are expected to drive the fried potato chips market.

Fried Potato Chips Market Trends

Increased Expenditure on Savory Snacks

Due to changing lifestyles, consumers are opting for convenient food options for on-the-go consumption, which is influencing per capita expenditure on savory snack products, especially potato chips. Busier lifestyles and longer working hours have propelled consumers to shift from elaborate luncheons and meals to desk snacks and packaged foods, thereby driving the sales of potato chips. Moreover, the easy availability of a variety of savory snack products and an increasingly strong distribution network of key players worldwide are encouraging consumers to purchase savory snack products. The modern distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, and online retail stores, encourage consumers to buy larger pack sizes to decrease their trips to the stores and achieve more value for their money. Thus, such factors also propel the demand for fried potato snacks.

North America Holds the Largest Market Share

United States is considered the highest consuming nation for fried potato chips in the world. The rising number of flavors and surging demand for quick snacks are projected to contribute to the market during the forecast period. To meet the varying tastes and preferences of American consumers, potato chip manufacturers are responding to consumer demand for flavored choices, offering a wide variety of options such as cheddar and sour cream, barbeque, sweet and spicy, ketchup, and cheese. In addition, fried potato chips with reduced fats are increasing in demand. Moreover, the high snack consumption in the region, coupled with the increasing demand for on-the-go snack options, is majorly driving the market in the country.

Fried Potato Chips Market Competitive Analysis

The fried potato chips market is highly fragmented, with many organized and unorganized players in the market. With the rising demand for potato chips and dynamic shifts in the consumption pattern of global consumers, companies are trying to innovate their portfolios by launching newer flavors and expanding themselves across the world. Some of the major players in the fried potato chips market are Kettle Foods Inc., ITC Limited, PepsiCo Inc., Herr's Foods Inc., and Burts Potato Chips Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Flavor
    • 5.1.1 Plain and Salted
    • 5.1.2 Flavored
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Kettle Foods Inc.
    • 6.4.2 Intersnack Foods
    • 6.4.3 ITC Limited
    • 6.4.4 Great Lakes Potato Chips Co.
    • 6.4.5 PepsiCo Inc.
    • 6.4.6 Orkla ASA
    • 6.4.7 Burts Potato Chips Ltd
    • 6.4.8 Calbee Inc.
    • 6.4.9 UTZ Quality Foods Inc.
    • 6.4.10 The Kellogg Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET