市場調査レポート
商品コード
1190969
フライドポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Fried Potato Chips Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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フライドポテトチップス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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フライドポテトチップス市場は、予測期間2022-2027年に6.76%のCAGRで推移すると予測されています。
ポテトのサプライチェーンに混乱が生じたもの、COVID-19によるロックダウンと在宅勤務の延長シナリオが家庭での食事やスナックの消費を積極的にサポートし、ポテトチップスの需要を押し上げました。COVID-19の大流行により、多くの新しい個人事業主が市場に参入し、ポテトチップスの高騰する需要に応えるチャンスが生まれました。
また、パンデミックはデジタル社会への移行を早め、ネットショッピングの習慣に変化をもたらし、それが長続きする可能性が高いです。その結果、ポテトチップスのインターネット販売も急拡大すると思われます。
フライドポテトチップスは、世界中のさまざまな層の消費者、特にミレニアル世代に大きく支持されています。そのため、メーカーは外国でのビジネスを拡大し、異なる味覚を持つ消費者の需要に応えるため、エスニックフレーバーに力を入れています。市場のプレーヤーは、消費者の需要に合うように新しい味を試して導入しています。これらのイノベーションはフライドポテトチップス市場を牽引すると期待されます。
ライフスタイルの変化により、消費者は外出先でも食べられる便利な食品を選ぶようになっており、これがポテトチップスを中心としたセイボリースナック製品の一人当たりの支出に影響を与えています。ライフスタイルがより忙しくなり、労働時間が長くなったことで、消費者は手の込んだランチや食事からデスクスナックやパッケージ食品に移行し、ポテトチップスの売上を押し上げています。また、様々な種類のスナック菓子が簡単に入手できることや、主要メーカーの流通網が世界的にますます充実していることも、消費者のスナック菓子購入を後押ししています。スーパーマーケットやハイパーマーケット、オンラインショップといった最新の流通チャネルでは、消費者がより大きなパックサイズを購入することで、店舗に行く回数を減らし、よりお得に購入できるようになっています。したがって、このような要因もフライドポテトスナックの需要を後押ししています。
米国は世界で最もフライドポテトチップスを消費する国と考えられています。フレーバー数の増加やクイックスナックの需要増が見込まれ、予測期間中に市場に貢献するものと思われます。米国の消費者の多様な嗜好に対応するため、ポテトチップスメーカーはフレーバー付きの選択肢を求める消費者の要望に応え、チェダーとサワークリーム、バーベキュー、スイート&スパイシー、ケチャップ、チーズなど幅広い選択肢を提供しています。また、油脂を減らしたフライドポテトチップスの需要も高まっています。さらに、この地域ではスナックの消費量が多いことと、外出先でのスナックオプションの需要が高まっていることが、同国の市場を大きく牽引しています。
フライドポテトチップス市場は非常に断片化されており、多くの組織化されたプレーヤーと未組織のプレーヤーが市場に存在しています。ポテトチップスの需要が高まり、世界の消費者の消費パターンがダイナミックに変化する中、企業は新しいフレーバーを発売し、世界中に進出することでポートフォリオを革新しようとしています。フライドポテトチップス市場の主要プレイヤーには、Kettle Foods Inc.、ITC Limited、PepsiCo Inc.、Herr's Foods Inc.、Burts Potato Chips Ltd.などが挙げられます。
The fried potato chips market is projected to register a CAGR of 6.76% during the forecast period 2022-2027.
Despite the disruptions in the potato supply chain, the lockdown caused by COVID-19 and extended work-from-home scenario actively supported at-home food and snack consumption, which boosted the demand for potato chips. The COVID-19 pandemic has created chances for many new private entrepreneurs to enter the market and meet the soaring demand for potato chips.
The pandemic has also hastened the transition to a more digital society and generated changes in online shopping habits that are likely to last. As a result, internet sales of potato chips are likely to increase rapidly.
Fried potato chips are majorly enjoyed by consumers in different demographics across the world, especially by the millennials. Thus, the manufacturers are focusing on ethnic flavors to expand their business in foreign countries and meet the demand from consumers with different taste pallets. The players in the market are experimenting and introducing new flavors to suit consumer demands. These innovations are expected to drive the fried potato chips market.
Due to changing lifestyles, consumers are opting for convenient food options for on-the-go consumption, which is influencing per capita expenditure on savory snack products, especially potato chips. Busier lifestyles and longer working hours have propelled consumers to shift from elaborate luncheons and meals to desk snacks and packaged foods, thereby driving the sales of potato chips. Moreover, the easy availability of a variety of savory snack products and an increasingly strong distribution network of key players worldwide are encouraging consumers to purchase savory snack products. The modern distribution channels, such as supermarkets, hypermarkets, and online retail stores, encourage consumers to buy larger pack sizes to decrease their trips to the stores and achieve more value for their money. Thus, such factors also propel the demand for fried potato snacks.
United States is considered the highest consuming nation for fried potato chips in the world. The rising number of flavors and surging demand for quick snacks are projected to contribute to the market during the forecast period. To meet the varying tastes and preferences of American consumers, potato chip manufacturers are responding to consumer demand for flavored choices, offering a wide variety of options such as cheddar and sour cream, barbeque, sweet and spicy, ketchup, and cheese. In addition, fried potato chips with reduced fats are increasing in demand. Moreover, the high snack consumption in the region, coupled with the increasing demand for on-the-go snack options, is majorly driving the market in the country.
The fried potato chips market is highly fragmented, with many organized and unorganized players in the market. With the rising demand for potato chips and dynamic shifts in the consumption pattern of global consumers, companies are trying to innovate their portfolios by launching newer flavors and expanding themselves across the world. Some of the major players in the fried potato chips market are Kettle Foods Inc., ITC Limited, PepsiCo Inc., Herr's Foods Inc., and Burts Potato Chips Ltd.