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市場調査レポート
商品コード
1197413

甘草抽出物市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Licorice Extract Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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甘草抽出物市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

甘草抽出物市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.75%を記録すると予測されています。

COVID-19の第一波では、原材料の価格上昇とロックダウンのためのサプライチェーンの混乱が市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、消費者の健康志向に対する意識の高まりにより、甘草抽出物の需要が高まりました。さらに、クリーンラベルや天然・有機製品への需要の高まりが、世界の甘草抽出物市場を押し上げました。

中期的には、消費者の健康意識の高まりと、糖尿病、腸関連問題、セリアック病などの病気の蔓延が甘草エキス市場を牽引すると予想されます。根に薬効があることから、医薬品分野での需要が高まっています。食品産業も甘草エキスの市場成長に大きな貢献をしています。キャンディや飲料の製造から甘味料としての甘草根の需要が増加しており、これが甘草抽出物市場の成長を促す主な要因となっています。また、先進国市場での天然・有機製品への需要の開拓も売上を押し上げる要因となっています。

しかし、市場に出回っている食品添加物や天然甘味料はこれだけではありません。ステビアは、広く知られ、より一般的に使用されている天然甘味料です。アニスも自然界に存在する植物で、甘草と非常によく似た味を持ち、甘草の代用品としてよく使われています。その他、フェンネル、バジル、チャービル、タラゴン、ティーツリーなどの天然由来のハーブも、甘草エキスの代替品となります。これらの代替品は、甘草抽出物産業の成長に障害をもたらし、天然香料および甘味料としての甘草抽出物の採用を妨げています。

甘草抽出物の市場動向

輸入国からの需要の増加

甘草の用途の拡大と生産量の不足により、欧州などの主要な輸入先進国市場には、甘草の新規サプライヤーにとって大きな機会があります。主な輸入国は、ドイツ、米国、中国、フランス、オランダです。甘草のさまざまな健康効果が、甘草抽出物の世界の売上を押し上げています。甘草根エキスは、酸化ストレスによる損傷から皮膚を保護し、創傷上皮化を促進し、創傷部位のリモデリングを促進し、アトピー性皮膚炎の症状を効率的に軽減させます。甘草根の市場は比較的参入しやすい市場ですが、さまざまなビジネス・レベルでの法的要件がこの市場の大きな課題として残っています。

北米諸国での人気上昇

同国では健康志向の消費者が増えており、特にミレニアル世代の間でオーガニック製品への嗜好が高まっていることが、同国における甘草抽出物の売上を押し上げています。また、糖尿病や肥満など、さまざまな慢性疾患の有病率が上昇していることも、市場の成長につながると予想されます。研究開発活動への投資の増加も、地域のメーカーに機会を提供すると期待されています。しかし、原材料の入手難とコストの上昇が、甘草エキス市場の成長を妨げると予想されます。

甘草抽出物市場の競合他社分析

甘草市場は、新興国市場からの需要が増加している成長市場です。企業は、事業規模を拡大するために数多くの製品レベルの戦略を考案しています。その中でも、抽出技術の有効性を高めることは、甘草エキス市場において切望される戦略であり続けています。市場の主要プレイヤーは、アジア太平洋と欧州諸国に位置しています。市場の主要プレイヤーには、Norevo GmbH、FC Licoriceなどがいます。化粧品や製薬業界での用途が拡大しているため、プレイヤーはこれらの市場に特化した製品の開発を進めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態別
    • ブロック
    • パウダー
    • ペースト
    • その他
  • 用途別
    • 飲食品
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 栄養補助食品
    • タバコ製品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • インドネシア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Norevo GmbH
    • ASEH Licorice MFG & Exp. Co.
    • Maruzen Pharmaceuticals Co. Ltd
    • FC Licorice
    • MAFCO Worldwide LLC
    • Zagros Licorice Co.
    • Sepidan Osareh Co.
    • Naturex SA(Givaudan)
    • VPL Chemicals
    • Aseh Co.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 68668

The licorice extract market is projected to record a CAGR of 4.75% during the forecast period (2022-2027).

During the first wave of COVID-19, the increased prices of raw materials and disrupted supply chain because of the lockdown has impacted the market negatively. However, consumers' increased awareness about health consciousness has raised the demand for licorice extracts. Moreover, increased demand for clean labels and natural and organic products boosted the global licorice extract market.

Over the medium term, the Licorice extract market is expected to be driven by the growing health consciousness among consumers and the prevalence of diseases such as diabetes, gut-related issues, and celiac diseases. Medicinal properties of the root have increased its demand in the pharmaceutical sector. The food industry is also contributing a good share in the market growth of licorice extract. There is an increasing demand for licorice root as a sweetener from candy and beverage manufacturing, which is a major factor driving the licorice extract market growth. Growing demand for natural and organic products in the developed markets also boosts sales.

But it is not the only food additive or natural sweetener available on the market. Stevia is a natural sweetener that is widely known and more commonly used. Anise is another naturally available plant with a very similar taste to licorice and is often used as a licorice substitute. Other naturally occurring herbs such as fennel, basil, chervil, tarragon, and tea tree are alternatives to licorice extract. These alternatives pose a barrier to licorice extract industry growth and impede the adoption of licorice extract as a natural flavoring and sweetening agent.

Licorice Extract Market Trends

Growing Demand from Importing Countries

There are significant opportunities for new suppliers of licorice in major importing developed markets, such as Europe, owing to the growing applications of licorice and scarcity in production. The top importers are Germany, the United States, China, France, and the Netherlands. Various health benefits of licorice boost the sales of licorice extracts worldwide. Licorice root extracts protect the skin against oxidative stress injuries, accelerate wound epithelization, facilitate remodeling at the wound site, and efficiently reduce the symptoms of atopic dermatitis. Even though the market for licorice roots is relatively easy to enter, legal requirements on different business levels remain a major challenge in this market.

Rising Popularity in North American Countries

The growing number of health-conscious consumers in the country, coupled with the rising preference for organic products, especially among the millennial population, is propelling the sales of licorice extracts in the country. In addition, the rising prevalence of various chronic disorders, such as diabetes and obesity, is expected to grow the market. The rising investments in research and development activities are also expected to provide opportunities for regional manufacturers. However, the lack of availability and increase in the cost of raw materials are expected to hamper the growth of the licorice extracts market.

Licorice Extract Market Competitor Analysis

The licorice market is a growing market with increased demand from developed markets. Companies are devising numerous product-level strategies to scale up their businesses. Among them, increasing the effectiveness of extraction technology remains a coveted strategy in the licorice extract market. Major players in the market are located in Asia-Pacific and European countries. Some of the major players in the market are Norevo GmbH, and FC Licorice, among others. With the growing applications in the cosmetics and pharmaceutical industries, players are developing products specific to these markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Form
    • 5.1.1 Block
    • 5.1.2 Powder
    • 5.1.3 Paste
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Cosmetics and Personal Care
    • 5.2.3 Dietary Supplements
    • 5.2.4 Tobacco Products
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Indonesia
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Norevo GmbH
    • 6.4.2 ASEH Licorice MFG & Exp. Co.
    • 6.4.3 Maruzen Pharmaceuticals Co. Ltd
    • 6.4.4 FC Licorice
    • 6.4.5 MAFCO Worldwide LLC
    • 6.4.6 Zagros Licorice Co.
    • 6.4.7 Sepidan Osareh Co.
    • 6.4.8 Naturex SA(Givaudan)
    • 6.4.9 VPL Chemicals
    • 6.4.10 Aseh Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET