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市場調査レポート
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1687453

室内農業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Indoor Farming - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 156 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
室内農業:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

室内農業市場規模は2025年に304億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは10.6%で、2030年には503億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 健康志向の高まりと無残渣食品の消費により、室内農業のような先進技術の利用への道が開かれました。人々は必要な作物を自分の家で小規模に栽培し、害虫のいない食品を手に入れることで、より高い収量を得ています。
  • さまざまな栽培タイプの中で、土耕栽培が市場を独占しています。伝統的な農業と比較して、植物の収穫サイクルを向上させるその能力が、市場の成長を牽引しています。施設タイプ別では、ガラス温室やポリ温室が大きな市場シェアを占めており、室内ディープウォーター栽培システムが予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予測されています。中東では持続可能な食糧生産に対する需要が増加しており、これは農業に屋内垂直農法技術を採用することで実現可能です。
  • 北米は2021年に最大の市場シェアを占めました。米国がこの地域のシェアに大きく貢献しており、カナダ、メキシコがこれに続いています。屋内農業が大きな支持を得ている主な理由のひとつは、より少ない資源でより多くの生産が可能だからです。例えば、米国農務省(USDA)によると、垂直農法で栽培した場合、従来のレタス栽培の平均収穫量は2倍になりました。アジア太平洋地域の屋内農業市場は、政府の政策の恩恵を受けて急速に成長しています。

室内農業市場の動向

気候条件が生産に与える影響

欧州委員会によると、農業目的に使用される土地の量は、現在の2017年の1億7,600万ヘクタールから2030年には1億7,200万ヘクタールに減少する可能性があり、それに伴いEUの耕地面積の水準も2017年の1億650万ヘクタールから2030年には1億400万ヘクタールに減少します。

世界銀行の統計によると、南アジアでは耕地面積の割合が2017年の43.2%から2020年には43%に減少します。したがって、南アジアの新興諸国における耕地の減少と汚染の増加は、室内耕作を含む代替耕作への需要を増大させると予想されます。

一人当たりの農地利用可能面積は減少の一途をたどっているため、生産性を高めることが解決策となります。そのため、生産量を落とすことなく農地不足の問題を解決できる高収量作物が求められており、それは室内農業によって達成できます。農地の減少は主に、都市化、道路、工業、住宅などの非農業目的への転用、さまざまな発展途上国における土壌浸食や汚染によるものです。中国には約3億3,400万エーカーの耕地があるが、そのうち約3,700万エーカーは非耕作地であり、人口の増加が大きな脅威となっています。耕作地を増やすための代替案は、耕作地の収量と生産性を高めることです。こうした技術には、高収量品種、肥料や農薬の管理、機械化、灌漑管理、室内農業などの新しい農業技術の採用などが含まれます。

耕作可能な土地が世界的に減少しているため、屋内農業は、水耕栽培や人工照明を使って、屋外で栽培した場合にしか得られないような栄養分や光を植物に与えることで、生産量を増やすのに役立つ可能性があります。したがって、室内農業用機器の需要は予測期間中に増加する可能性があります。

北米が市場を独占

北米は、2021年の世界室内農業市場シェアで最高を占めました。高効率LED照明と屋内管理の強化により、米国の生産者は大規模な屋内農業を採用しています。このような実践により、エネルギー照明コストが約50%削減され、環境管理型農業のカーボンフットプリントが削減されると期待されています。米国農務省(USDA)によれば、垂直農法で栽培した場合、従来のレタス栽培の平均収量は2倍になりました。現在、米国の室内農業は温室栽培が主流です。ニューヨーク、シカゴ、ミルウォーキーなどの都市部での人口居住が始まったことで、廃墟と化した倉庫や廃ビル、高層ビルを改修するなどの活動により、屋内農業の環境が整備され、その結果、新鮮な栽培食品の生産が増加しました。米国では温室トマトの需要が、水耕栽培の市場需要を牽引しています。室内農業は米国で最も急成長している産業のひとつです。

国連食糧農業機関によると、メキシコの乾燥地は約1億150万ヘクタールを占め、室内農業の必要性を高めています。カナダも成長傾向にあり、水耕栽培トマトの世界輸出に大きく貢献しています。この地域の水耕栽培とエアロポニックス・システムの成長が室内農業市場全体を牽引しているが、これは主に収量を向上させるために革新的で効率的な技術を採用することに注目が集まっているためです。北米諸国では、葉野菜、ハーブ、果物、マイクログリーン、花など、多種多様な作物が室内農業で栽培されています。屋内垂直農法システムは有機食品を提供しており、北米の消費者の間で農薬や除草剤を使わない食品への需要が高まるとともに、屋内垂直農法の主な原動力となっています。

室内農業産業の概要

屋内農業市場は非常に細分化されており、主要企業のシェアは小さく、その他の小規模企業が大きなシェアを占めています。

市場は非常に細分化されており、ヴィレッジ・ファームズ・インターナショナル社、スペリオール・フレッシュ社、クロップ・ワン・ホールディングス社、ウィンデスト・ファームズ社、バワリー社などの主要収益企業が市場シェアの一部を占めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 栽培システム
    • 養液栽培
    • 水耕栽培
    • アクアポニックス
    • 土壌ベース
    • ハイブリッド
  • 施設タイプ
    • ガラスまたはポリ温室
    • 屋内垂直農場
    • コンテナ農場
    • 屋内ディープウォーター培養システム
    • その他の施設タイプ
  • 作物タイプ
    • 果物・野菜
      • 葉物野菜
      • レタス
      • ケール
      • ほうれん草
      • その他の葉野菜
      • トマト
      • イチゴ
      • ナス
      • その他の果物・野菜
    • ハーブとマイクログリーン
      • バジル
      • ハーブ
      • タラゴン
      • ウィートグラス
      • その他のハーブとマイクログリーン
    • 花卉
      • 多年草
      • 一年草
      • 観葉植物
      • その他の花卉
    • その他の作物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • シンガポール
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • AeroFarms
    • Bright Farms Inc.
    • Bowery Inc.
    • Crop One Holdings
    • Metropolis Farms Inc.
    • Garden Fresh Farms
    • Village Farms International Inc.
    • Green Sense Farms LLC
    • Sky Greens(Sky Urban Solutions)
    • Superior Fresh Farms
    • Windset Farms
    • Gotham Greens

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63637

The Indoor Farming Market size is estimated at USD 30.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 50.37 billion by 2030, at a CAGR of 10.6% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • An increase in health consciousness and consumption of residue-free food has paved the way for the usage of advanced techniques, like indoor farming. People are growing the necessary crops in their own houses on a small scale to have food free from pests, resulting in a higher yield.
  • Among the various growing types, soil-based indoor farming dominates the market. Its ability to enhance the harvesting cycle of plants, when compared to traditional farming, is driving its market growth. By facility type, glass or poly greenhouses occupy a larger market share, while the indoor deep-water culture system is anticipated to witness the highest CAGR during the forecast period. There is an increase in the demand for sustainable food production in the Middle East, which is achievable by adopting indoor vertical farming technologies in agriculture.
  • North America accounted for the largest market share in 2021. The US is a major contributor to the region's share, followed by Canada and Mexico. One of the primary reasons indoor farming has been gaining significant traction is because of its ability to produce more with fewer resources. For example, as per the US Department of Agriculture (USDA), the average yield of conventional lettuce farming doubled twofold when cultivated through vertical farming. The indoor farming market in the Asia-Pacific region is growing rapidly, with the industry benefiting from government policies.

Indoor Farming Market Trends

Effect of Climate Conditions on Production

According to the European Commission, the amount of land used for agricultural purposes may fall to 172 million ha in 2030 from the current level of 176 million ha in 2017, with a corresponding decline in the level of EU arable land, from 106.5 million hectares in 2017 to 104 million hectares in 2030.

According to the World Bank statistics, South Asia declined the arable land percentage of the total land from 43.2% in 2017 to 43% in 2020. Thus, a reduction in arable land and an increase in pollution in the developing countries of Southern Asia are expected to increase the demand for alternative cultivation, including indoor farming.

Due to the continuous decline in the per capita availability of farmland, the practice of increasing productivity is a way out. Thus, there is a need for high-yielding crops, which can solve the problem of farmland scarcity without compromising production volumes, which can be attained through indoor farming. The decline in agricultural land has been mainly due to diversion for non-agricultural purposes, such as urbanization, roads, industries, and housing, and soil erosion and pollution in various developing countries. In China, there are approximately 334 million acres of arable land, of which around 37 million acres are non-cultivable, and the growing population poses a major threat. The alternative to creating more arable land is to enhance the yield and productivity of cultivated land. These technologies include high-yielding varieties, the management of fertilizers and pesticides, mechanization, irrigation management, and employing new farming techniques, such as indoor farming.

As the cultivable land is decreasing globally, indoor farming may help increase production by using hydroponics and artificial lighting to provide plants with nutrients and light, as they would only receive when grown outdoors. Thus, the demand for equipment for indoor farming may increase during the forecast period.

North America Dominates the Market

North America accounted for the highest global indoor farming market share in 2021. With the help of high-efficiency LED lights and enhanced indoor management practices, US growers have adopted large-scale indoor farming. Such practices are expected to reduce energy lighting costs by about 50%, thus, reducing the carbon footprint of controlled environment agriculture. As per the US Department of Agriculture (USDA), the average yield of conventional lettuce farming doubled twofold when cultivated through vertical farming. Currently, the indoor farming industry in the US is predominantly dominated by greenhouse crop production. The onset of urban population dwellings across cities, such as New York, Chicago, and Milwaukee, has propelled the environment for indoor farming with activities such as revamping derailed vacant warehouses, derelict buildings, and high rises, which has, in turn, led to an increase in the production of fresh grown foods altogether. The demand for greenhouse tomatoes in the United States is driving the market demand for hydroponic operations. Indoor farming is one of the fastest-growing industries in the United States.

According to the UN Food and Agriculture Organization, drylands in Mexico occupy approximately 101.5 million hectares of land, thereby boosting the need for indoor farming practices. Canada has also seen a positive growth trend, contributing significantly to the world exports of hydroponically grown tomatoes. The region's growth of hydroponics and aeroponics systems is driving the overall indoor farming market, mainly due to the increasing focus on adopting innovative and efficient technologies to improve yields. A wide variety of crops, such as leafy vegetables, herbs, fruits, micro greens, and flowers, are grown through indoor farming in the countries of North America. Indoor vertical farming systems have provided organic food, which has become the major driving force for indoor vertical farming along with the increasing demand for pesticide- and herbicide-free food among the consumers of North America.

Indoor Farming Industry Overview

The market for indoor farming is highly fragmented, with the top players accounting for a minor share and the other small companies capturing a major share in the market.

The market is highly fragmented, with major revenue-generating companies, which are Village Farms International Inc., Superior Fresh, Crop One Holdings, Windest Farms, and Bowery Inc, among others, cornering some parts of the market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Growing System
    • 5.1.1 Aeroponics
    • 5.1.2 Hydroponics
    • 5.1.3 Aquaponics
    • 5.1.4 Soil-based
    • 5.1.5 Hybrid
  • 5.2 Facility Type
    • 5.2.1 Glass or Poly Greenhouses
    • 5.2.2 Indoor Vertical Farms
    • 5.2.3 Container Farms
    • 5.2.4 Indoor Deep Water Culture Systems
    • 5.2.5 Other Facility Types
  • 5.3 Crop Type
    • 5.3.1 Fruits and Vegetables
      • 5.3.1.1 Leafy Vegetables
      • 5.3.1.1.1 Lettuce
      • 5.3.1.1.2 Kale
      • 5.3.1.1.3 Spinach
      • 5.3.1.1.4 Other Leafy Vegetables
      • 5.3.1.2 Tomato
      • 5.3.1.3 Strawberry
      • 5.3.1.4 Eggplant
      • 5.3.1.5 Other Fruits and Vegetables
    • 5.3.2 Herbs and Microgreens
      • 5.3.2.1 Basil
      • 5.3.2.2 Herbs
      • 5.3.2.3 Tarragon
      • 5.3.2.4 Wheatgrass
      • 5.3.2.5 Other Herbs and Microgreens
    • 5.3.3 Flowers and Ornamentals
      • 5.3.3.1 Perennials
      • 5.3.3.2 Annuals
      • 5.3.3.3 Ornamentals
      • 5.3.3.4 Other Flowers and Ornamentals
    • 5.3.4 Other Crop Types
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 US
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 UK
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Singapore
      • 5.4.3.6 South Korea
      • 5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 AeroFarms
    • 6.3.2 Bright Farms Inc.
    • 6.3.3 Bowery Inc.
    • 6.3.4 Crop One Holdings
    • 6.3.5 Metropolis Farms Inc.
    • 6.3.6 Garden Fresh Farms
    • 6.3.7 Village Farms International Inc.
    • 6.3.8 Green Sense Farms LLC
    • 6.3.9 Sky Greens (Sky Urban Solutions)
    • 6.3.10 Superior Fresh Farms
    • 6.3.11 Windset Farms
    • 6.3.12 Gotham Greens

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS