デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1443985

ブドウ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Grapes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 98 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ブドウ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ブドウ市場規模は2024年に2,151億7,000万米ドルと推定され、2029年までに3,032億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.10%のCAGRで成長します。

ブドウ-市場

主なハイライト

  • ブドウは最大の果物作物の1つであり、生食用ブドウは世界中で栽培されている主要な種類のブドウの1つであり、生で消費されるブドウです。国際ブドウ栽培・ワイン醸造機構(IOVE)によると、世界のブドウ園面積は950万~1,000万ヘクタールで安定しており、ブドウ生産量は近年一貫して年間6,000万~7,000万トンに増加しています。世界中で生産されるブドウの総量のほぼ80~90%がワインやジュースなどの加工・製造に利用され、最大10%が生消費され、残りの5~6%が乾燥用に利用されます。
  • 食用ブドウの需要は世界的に、特にアジア太平洋、中東、ロシアで増加しています。国連食糧農業機関によると、生食用ブドウを含む世界の生ブドウの生産量は2020年に7,803万トンに達し、2019年の7,700万トンから増加しました。したがって、生産量の増加により、食用ブドウを含む魅力的な市場が創出されると予想されています。さまざまな消費者からの需要の増加により、世界中のブドウ栽培者が注目しています。

国際市場におけるブドウの主な輸出国には、チリ、中国、イタリア、ペルーなどがあります。 2021年、ブドウ輸入上位3カ国(米国、ドイツ、オランダ)は、世界で取引されたブドウの約32%を輸入しました。欧州地域のほとんどの国は生食用ブドウを輸入していますが、イタリアのような国ではワイン生産用に広大な面積のブドウ畑があります。世界の最高品質のワインのほとんどは欧州諸国で生産されています。

ブドウ市場動向

世界のワイン産業の成長がブドウ市場を牽引

ブドウはワインの生産に使用されますが、ワインの需要の増加に伴い、ブドウの需要も増加しています。米国、イタリア、中国、フランスは人口が多いため、ワイン全体としては最大の市場を持っています。

欧州では、ワイン産業には計り知れない需要と潜在力があります。イタリアは世界最古のワイン生産国の一つです。この国には計り知れないほど豊富な経験、多様性(2,000以上のブドウ品種とヴィンテージ)、そして世界最高級のワインがいくつかあります。フランスには約400品種があり、そのうち大規模に栽培されている品種は100品種もありません。その一方で、多くの生産者が気候変動と戦うために忘れ去られた品種の栽培を模索しています。ここ数十年、イタリアとフランスのワインサプライチェーンは、国内市場と海外市場の両方で収益性と業績の面で好調を維持してきました。製品、価格、消費状況の点で細分化されており、特にスケールメリットを最大限に活用できない組織の特徴があるにもかかわらず、業界の競争力は非常に高く、今後の可能性が高まっています。観光と付加価値を高める一方で、成長する市場にサービスを提供するために最高品質のワインを追求しています。

北米が市場を独占

メキシコは依然として北米最大のブドウの供給国であり、国内で生産されたブドウのほとんどは米国とカナダに出荷されています。北米に輸入されるブドウの大部分はワインの製造に使用されます。さまざまなブドウ品種があり、それぞれの形態、成長、さまざまな気候や地域への適合性、ワイン造りの特徴などの点で独自の特徴を持っています。一般的にワインに使用される品種には、シャルドネ、ソーヴィニヨン・ブラン、リースリング、マスカット、マルベック、ピノ・ノワールなどがあります。

米国は世界最大のブドウ輸入国です。米国がブドウを輸入している主な国にはチリ、メキシコ、ペルーがあり、これらを合わせて米国のブドウ輸入量のほぼ99%を占めています。カナダでもブドウの生産量は限られているため、生食用ブドウのほとんどは米国、メキシコ、チリから輸入されています。ワイン製造はカナダで最も付加価値の高い農産物の1つであり、国内に670以上のワイナリーがあり、高品質のワインと大きな経済的利点を生み出しています。

米国はワインの成長市場であり、国内需要が国内のワイン生産量を上回っています。米国のほぼすべての50州がワインを生産しています。ただし、カリフォルニアとワシントンは国内のワインの大部分を生産しています。米国の地質学的および気候的条件は、高地の大陸性気候や沿岸の霧が多い地域など、これらの州にブドウ栽培に有利な条件を提供しており、これらが市場を牽引すると予想されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(数量別の生産分析、金額・数量別の消費分析、金額・数量別の輸入分析、金額・数量別の輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • オーストラリア
      • 日本
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • チリ
      • ペルー
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他アフリカ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 50103

The Grapes Market size is estimated at USD 215.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 303.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.10% during the forecast period (2024-2029).

Grapes - Market

Key Highlights

  • Grapes are one of the largest fruit crops, and table grapes are one of the major types of grapes grown worldwide, which are the fresh-consumed grapes. According to the International Organization of Viticulture and Oenology (IOVE), the world's vineyard area has stabilized at 9.5-10.0 million hectares, and grape production has consistently increased to 60-70 million metric tons per year in recent years. Almost 80-90% of the total volume of grapes produced in the world is used for processing and manufacturing wine, juices, and other goods, while up to 10% is consumed fresh and the remaining 5-6% is used for drying.
  • The demand for table grapes is growing globally, particularly in Asia-Pacific, the Middle East, and Russia. As per the Food and Agriculture Organization, the global production of fresh grapes, including table grapes, reached 78.03 million metric tons in 2020, which has increased from 77.00 million metric tons in 2019. Hence, increased production is anticipated to create an attractive market for grape growers globally due to the increased demand from various consumers.

The major exporters of grapes in the international market include Chile, China, Italy, and Peru. In 2021, the top three grape-importing countries-the United States, Germany, and the Netherlands-imported around 32% of the grapes traded globally. Most countries in the European region import table grapes, while countries like Italy have huge acreage under vineyards for the production of wine. Most of the world's finest-quality wines are produced in European countries.

Grape Market Trends

The Growth of the Global Wine Industry is Driving the Grapes Market

Grapes are used for wine production, and with the increasing demand for wine, the demand for grapes is also increasing. Because they have more people, the United States, Italy, China, and France have the largest markets for wine as a whole.

In Europe, the wine industries have immense demand as well as potential. Italy is one of the world's oldest wine-producing countries. The country has an immense wealth of experience, diversity (over 2,000 grape varieties and vintages), and some of the world's finest wines. France has approximately 400 varieties, of which hardly 100 are grown extensively, while many growers are looking to grow forgotten varieties to combat climate change. In recent decades, the Italian and French wine supply chains have performed well in terms of profitability and performance in both home and foreign markets. Even though it is fragmented in terms of products, prices, and consumption context, and, in particular, even though it is characterized by an organization that prevents full utilization of economies of scale, it has made the industry highly competitive, increasing the potential for tourism and value addition while also pushing for the best quality of wines to serve the growing market.

North America Dominates the Market

Mexico remains the largest supplier of grapes in North America, and most of the production in the country gets shipped to the United States and Canada. The majority of the imported grapes in North America are used for manufacturing wines. There are many different grape varieties, each with its own unique characteristics in terms of form, growth, suitability for different climates and regions, and winemaking features. Some of the varieties typically used for wines are Chardonnay, Sauvignon Blanc, Riesling, Muscat, Malbec, Pinot Noir, etc.

The United States is the largest importer of grapes in the world. The major countries from which the United States imports grapes include Chile, Mexico, and Peru, which together account for almost 99% of American grape imports. In Canada as well, grape production is limited, so most of the fresh table grapes are imported from the United States, Mexico, and Chile. Winemaking is one of Canada's highest value-added agricultural products, as it has more than 670 wineries in the country, generating high-quality wines and major economic advantages.

The United States is a growing market for wines, with domestic demand exceeding wine production in the country. Almost all 50 states in the United States produce wine; however, California and Washington produce the majority of the country's wine. The United States' geological and climatic conditions have provided these states with favorable grape-growing conditions, such as higher altitude continental climes or coastal fog-laden areas, which are expected to drive the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain/Supply Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis by Volume, Consumption Analysis by Value and Volume, Import Analysis by Value and Volume, Export Analysis by Value and Volume, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
      • 5.1.1.4 Rest of North America
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Germany
      • 5.1.2.2 United Kingdom
      • 5.1.2.3 France
      • 5.1.2.4 Italy
      • 5.1.2.5 Rest of Europe
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 India
      • 5.1.3.3 Australia
      • 5.1.3.4 Japan
      • 5.1.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
      • 5.1.4.3 Chile
      • 5.1.4.4 Peru
      • 5.1.4.5 Rest of South America
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Egypt
      • 5.1.5.3 Rest of Africa

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS