市場調査レポート
商品コード
1197042
グルテンフリーデザート・アイスクリーム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Gluten-Free Desserts and Ice Creams Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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グルテンフリーデザート・アイスクリーム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のグルテンフリーデザート・アイスクリーム市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR6.2%で成長する見通しです。
COVID-19は、世界の食品ビジネスと、グルテンフリーのアイスクリームやデザート市場のような関連産業に影響を与え続ける可能性が高いです。専門家によると、Euromonitorによって2019年に約210億米ドルとされたアイスクリーム業界は、COVID-19の大流行により売上の約38%を失っています。移動制限という所定の規範を守ることで、小売チャネルや自動販売機などが閉鎖され、そのために消費が落ち込んでいることが大きな原因です。
小麦、大麦、ライ麦、およびそれらの派生物は、グルテンを含むアイスクリームの製造に使用される原材料の一部です。グルテン不耐性、アレルギー、セリアック病を持つ人々の増加が市場を牽引しています。その他、小麦アレルギー、自閉症、ADHD、多発性硬化症、過敏性腸症候群(IBS)、グルテンフリー製品の消費に従事する「フリー・フロム」動向に乗る人々も消費者グループとして挙げられます。
しかし、世界のグルテンフリーデザート・アイスクリーム市場の成長にとって大きな課題の1つは、通常のデザート・アイスクリーム製品と比較してグルテンフリー製品の価格が高いことであり、これは高い生産コストと使用する高品質の原材料のコストに起因しています。
小麦などの穀物に含まれるタンパク質であるグルテンに反応し、小腸を侵す自己免疫疾患であるセリアック病は、近年増加していることが分かっています。メイヨークリニックが実施した調査によると、グルテンフリーの食事を選ぶ人は3つのグループに分かれることがわかりました。セリアック病と診断された人、セリアック病と診断されていない人、そしてセリアック病を発症していない人でグルテンを避けている人です。小麦、大麦、ライ麦、およびそれらの派生物は、グルテンを含むアイスクリームの製造に使用される原材料の一部です。グルテン不耐性、アレルギー、セリアック病を持つ人々の増加が市場を牽引しています。その他、小麦アレルギー、自閉症、ADHD、多発性硬化症、過敏性腸症候群(IBS)、グルテンフリー製品の消費に従事する「フリーフロム」動向の人々も消費者グループとして挙げられます。
アジア太平洋地域は、グルテン不耐性や健康志向の高い人々にとって不可欠で健康的な選択肢の1つであることから、近年、デザートやアイスクリームなどのグルテンフリー製品を受け入れている市場において、最も急速に成長している地域と言えます。また、上流階級の人々が健康食品に多額の支出をする新興市場地域の可処分所得の向上も、市場の成長を後押ししています。ハーゲンダッツやベン&ジェリーズといった市場の主要企業は、消費者の間でブランドの存在感を維持するために、乳製品を含まない新しい品種の発売に取り組んでいます。しかし、シャーベットとは対照的に、他のデザート製品はクリーミーな食感や風味を模倣することを目指しており、これは食品科学者にとっての課題となっています。
グルテンフリーデザート・アイスクリームの市場は競争が激しく、多数の国内および多国籍企業が市場シェアを争っており、製品のイノベーションが主要な戦略的アプローチとして大手企業の間で採用されています。主なプレイヤーとしては、Unilever、Nestle SA、The Hain Celestial Group Inc.、Conagra Brands, Inc.、General Mills Inc.などが挙げられます。さらに、グルテンフリーデザート・アイスクリームの業界開発には、資産購入、M&A、ジョイントベンチャーやコラボレーション、ライセンス契約、研究開発努力、投資、新製品発表が含まれます。
The global gluten-free dessert and ice cream market is growing at a CAGR of 6.2% during the forecast period (2022-2027).
COVID-19 is likely to continue its impact on the worldwide food business and its associated industries like the gluten-free ice cream and dessert market. According to experts, the ice cream industry, which was pegged at around USD 21 billion in 2019 by Euromonitor, has lost around 38% of its sales due to the COVID-19 pandemic. The drop in consumption is largely due to adherence to prescribed norms of movement restriction, which has led to the closure of retail channels, vending carts, etc., and hence the drop in consumption.
Wheat, barley, rye, and their derivatives are a few of the ingredients used in the manufacturing of ice cream that contains gluten. An increase in the number of people with gluten intolerance, allergies, and celiac disease is driving the market. Other groups of consumers are wheat allergy, autism, ADHD, multiple sclerosis, irritable bowel syndrome (IBS), and the people following the 'free from' trend who are engaged in the consumption of gluten-free products.
However, one of the major challenges for the growth of the global gluten-free dessert and ice cream market is the high price of gluten-free products compared to regular dessert and ice cream products, which is attributed to the high production cost and the cost of high-quality raw materials used.
Celiac disease, which is an auto-immune disorder affecting the small intestine, caused by a reaction to gluten, proteins found in wheat and other grains, has been found to increase in recent years. A survey was carried out by the Mayo Clinic, which showed the three groups of people opting for a gluten-free diet. The first is the one with diagnosed celiac disease, the second with undiagnosed celiac disease, and the third group consists of the people without celiac disease and who are avoiding gluten. Wheat, barley, rye, and their derivatives are a few of the ingredients used in the manufacturing of ice cream that contains gluten. An increase in the number of people with gluten intolerance, allergies, and celiac disease is driving the market. Other groups of consumers are wheat allergy, autism, ADHD, multiple sclerosis, irritable bowel syndrome (IBS), and the people following the 'free from' trend who are engaged in the consumption of gluten-free products.
Countries in the Asia-Pacific region are the fastest growing region in the market that are accepting gluten-free products such as desserts and ice-creams in recent years as this segment has been one of the vital, healthy alternatives for gluten intolerance and health-conscious people. Also, improved disposable income of the emerging markets region with significant spending of the upper-class population on healthy foods has fueled the market growth. Leading players in the market, such as Haagen Dazs and Ben and Jerry's, have been involved in launching new dairy-free varieties to continue their brand presence among consumers. However, in contrast to sorbets, other dessert products aim to emulate the creamy textures and flavors of the product, which has been a challenge for food scientists.
The gluten-free dessert and ice cream market is highly competitive in nature, having a large number of domestic and multinational players competing for market share and with innovation in products being a major strategic approach adopted by leading players. Some of the major players are Unilever, Nestle SA, The Hain Celestial Group Inc., Conagra Brands, Inc., and General Mills Inc. Additionally, Gluten-Free Desserts and Ice Creams industry developments include asset purchases, mergers and acquisitions, joint ventures or collaborations, license agreements, R&D efforts, investments, and new product launches are included.