市場調査レポート
商品コード
1190926
食品用つや出し剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Food Glazing Agents Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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食品用つや出し剤市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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食品用つや出し剤市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR8.69%を記録すると予測されています。
COVID-19の大流行により、食品添加物市場は原材料の調達から最終製品の生産に至るまで影響を受けました。労働力不足や輸出入規制のため、メーカーは問題に直面しました。また、COVID-19の大流行は、世界のさまざまな産業に影響を与えました。パンデミックは、食品製造・流通の分野にも深刻な影響を与えました。厳しい戸締りや社会的な距離の取り方により、多くの食品加工産業が閉鎖され、世界中の食品用つや出し剤製造業に悪影響を及ぼしました。
食品用つや出し剤市場は、ベーカリーや菓子類の消費の増加と、様々な食品に対する消費者の意識の高まりという2つの大きな要因によって大きな影響を受けています。この2つの要因は、特に欧州とアメリカの国々で顕著に見られます。
さらに、これらの地域では都市化の進展と高所得の消費者が市場成長の主な要因として挙げられています。ベーカリーや菓子類では、消費者が製品の魅力にこだわりを持つようになっています。また、これらのグレージング剤は、食品の保護膜としても使用されています。
食品添加物産業の成長と加工食品の消費量の増加が、主に食品用つや出し剤市場を牽引しています。有機食品やビーガン食品への需要の高まりは、食品添加物の需要を促進し、食品艶出し剤市場の成長を後押しすると予想されます。調理済み食品、飲用食品、スナック、冷凍食品など、利便性の高い加工食品の需要の増加は、食品艶出し剤市場を牽引する重要な要因の一つとなっています。食品添加物は、加工食品の鮮度、安全性、味、外観、食感を維持するために、これらの製品に幅広く使用されています。例えば、乳化剤は水と油を乳化させて結合させるため、多くの低脂肪加工食品で重要な役割を担っています。特に中国、インド、ブラジルでは、菓子類やベーカリーの消費により、食感や外観に対する消費者の嗜好が高まっており、これらの国々における食品用つや出し剤市場を牽引する可能性があります。
欧州は、菓子類やベーカリー製品の高価格と高い需要により、食品用つや出し剤産業の重要な地域であり、収益面でも世界の産業をリードしています。欧州は食品用つや出し剤産業の重要な地域で、ケーキやベーカリー製品の成長に大きく貢献しています。この地域では、過去数年の間に食品加工装置の数が増加しています。潜在的な消費市場を持つ大規模な人口基盤を持つ英国は、食品添加物にとって収益性の高い市場として存続しています。さらに、同国は新製品の発売とイノベーションの面で大きな発展を遂げています。
ドイツは、欧州で最大かつ最も急速に成長している食品甘味料市場です。現在、同国では消費者の意識と政府の規制により、砂糖代替品の消費が急増しています。また、ドイツは消費量の増加により、ベーカリー製品の国内生産が盛んです。同国のベーカリーおよび菓子類産業の成長は、ドイツの甘味料市場の成長に寄与しています。イタリアはパンを愛する国であるため、ベーカリーや菓子類の需要が食品用乳化剤の主要な消費者となっています。乳製品産業も食品用乳化剤の消費において適切な成長を記録しており、それによって食品用つや出し剤の需要が増加しています。
食品用つや出し剤の市場は、国内外のプレーヤーが存在し、非常に断片化されています。市場の主要プレイヤーは、Capol GmbH、Koster Keunen、Stearinerie Bubois、Mantrose-Haeuser Co. Inc.、Colorcon.Inc.などです。主要プレイヤーは、海外市場のメーカーを買収または合併することで、地理的プレゼンスを拡大しています。市場開拓は、市場の主要企業が最も好む成長戦略であり、次いで新製品開発となっています。さらに、買収とパートナーシップは、市場支配力を強化するために企業が従う他の2つの戦略です。
The food glazing agents market is projected to record a CAGR of 8.69% during the forecast period (2022-2027).
Due to the COVID-19 pandemic, the food additives market was affected, from the procurement of raw materials to the production of end products. Manufacturers faced issues because of the shortage of labor and the import and export restrictions. The COVID-19 pandemic also affected various industries worldwide. The pandemic had a severe impact on the food production and distribution sector. Due to strict lockdowns and social distancing measures, many food processing industries were shut down, negatively impacting the food glazing manufacturing industries worldwide.
The food glazing agents market is significantly influenced by two broad factors - increasing consumption of bakery and confectionery products and increasing awareness among consumers regarding different foods. Both these factors are particularly prominent in the case of European and American countries.
Furthermore, growing urbanization and high-income consumers in these regions are cited as major reasons for the market's growth. Consumers are more concerned about the attractiveness of bakery and confectionery products. These glazing agents are also used as a protective coating for food.
The growth of the food additives industry, combined with the increased consumption of processed food, is primarily driving the food glazing agents market. The increasing demand for organic and vegan foods is expected to drive the demand for food additives, which is boosting the growth of the food glazing agents market. The increased demand for convenience and processed foods, such as ready-to-eat foods, ready-to-drink beverages, snacks, and frozen meals, is one of the significant factors driving the food glazings agents market. Food additives are extensively used in these products to preserve the freshness, safety, taste, appearance, and texture of processed foods. For instance, emulsifiers bind water and oil together in an emulsion, thus playing an important role in many low-fat processed foods. Rising consumer preference toward texture and appearance due to confectionery and bakery consumption, particularly in China, India, and Brazil, may drive the food glazing agents market in the mentioned countries.
Europe is an important region in the food glazing agents industry that leads the global industry, in terms of revenue, due to the high prices and high demand for confectionery and bakery products. Europe is an important region for the food glazing agents industry, contributing significantly to the growth of cakes and bakery products. The number of food processing units has increased in the region over the past few years. Owing to the large population base with a potential consumer market, United Kingdom remains a profitable market for food additives. Moreover, the country is experiencing significant development in terms of new product launches and innovations.
Germany is the largest and fastest-growing food sweetener market in Europe. Currently, the consumption of sugar substitutes is increasing rapidly in the country due to consumer awareness and government regulations. Germany also has a large domestic production of bakery products due to higher consumption. The country's growing bakery and confectionery industry is catering to the growth of the German sweeteners market. As Italy is a bread-loving nation, the demand for bakery and confectionery are the major consumers of food emulsifiers in the country. The dairy industry is also registering decent growth in the consumption of food emulsifiers, thereby increasing the demand for food glazing agents.
The food glazing agents market is highly fragmented with the presence of local and international players. Key players in the market include Capol GmbH, Koster Keunen, Stearinerie Bubois, Mantrose-Haeuser Co. Inc., and Colorcon.Inc. The major players are expanding their geographical presence by acquiring or merging with the manufacturers in the foreign market. Expansion is the most preferred growth strategy by major players in the market, followed by new product developments. Additionally, acquisitions and partnerships are the two other strategies followed by the companies to strengthen their market dominance.