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市場調査レポート
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1190811

アイトラッキングソリューション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Eye Tracking Solutions Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アイトラッキングソリューション市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アイトラッキングソリューション市場は、予測期間中に26%のCAGRで推移すると予想されています。

ビジョンキャプチャ技術は、ビジネス、特に小売、調査、自動車、ヘルスケア、家電の分野でますます使用されるようになってきています。これにより、この業界の重要性が高まっています。

主なハイライト

  • 急速な技術向上と、顧客行動を分析するためのリアルタイムデータへのニーズの高まりが、市場拡大の主な要因の一つとなっています。人工知能(AI)の普及や、業務用機器での仮想現実(VR)や拡張現実(AR)の利用が進んでいます。例えば、2022年10月にメタ社は、解像度を高め、視線追跡機能を内蔵したハイエンドメガネ「クエスト・プロ」の発売を発表しています。つまり、ARやVRがアイトラッキングソリューションにどんどん活用されていることが、今後数年間の市場成長を後押しすることになりそうです。
  • アイトラッキングソリューションは、ビジネス調査、インターネットマーケティング、印刷物や電子メディアの広告の評価などによく利用されています。例えば、Tobii Proは、最近、広告科学者やマーケティング担当者が利用するインターネット・セルフサービス・システムを発表しました。このシステムは、感情検出とウェブカメラによる視線監視をインターネット投票の質問とブレンドし、高度な定量調査を簡素化するものです。このように、主要企業による複数の用途に向けた製品の進歩は、市場の拡大を促進すると予想されます。
  • アイトラッキングは、ヘルスケア分野において、パーキンソン病の診断や多発性硬化症の発見を支援するために活用されています。パーキンソン財団によると、パーキンソン病は米国で約100万人が罹患しています。2030年までには、この数字は120万人にまで上昇すると予測されています。MSやその他の疾患の頻度が高まっていることを考慮すると、医療分野におけるアイトラッキングのニーズは世界的に高まっています。
  • しかし、ジェスチャー認識などの代替ソリューションが利用可能であることや、アイトラッキングソリューションに関連するデータプライバシーに関する懸念などの要因が、調査対象市場の成長に影響を与えています。なぜなら、目に関連する生体データは非常に特殊であると考えられ、その誤用はさまざまな種類の問題を引き起こす可能性があるからです。
  • COVID-19の発生により、遠隔監視や高度なデジタル技術の需要が高まり、今後数年間でアイトラッキング技術の採用が進むと予想されるため、COVID-19以降の市場の拡大が期待されます。さらに、専業主婦がオンラインショッピングの利用を増やしたことも、これらの技術の採用を増加させると予想されます。さらに、銀行や金融の分野でも、特に認証のためにこれらの技術の需要が高まると予想されます。

主な市場動向

アイトラッキングの需要はヘルスケア分野で大幅な成長が見込まれる

  • アイトラッキングは、神経変性疾患、神経精神障害、神経疾患、眼科などの分野における臨床研究に役立つものとなっています。さらに、アイトラッキングは強力な視覚評価技術であり、シミュレーションされた医療現場でのトレーニングや評価アプローチを補完することができます。例えば、手術中に外科医がどこを注視していてもデータを提供することができます。ヘルスケア用途でのアイトラッキング技術の利用が増加していることから、予測期間中の市場成長率が高まると予想されます。
  • また、ヘルスケア企業は、病気診断を改善するためにアイトラッキングソリューションの採用を増やしており、これが予測期間中の市場拡大を促進すると予想されます。例えば、2021年12月には、患者の自宅で治療を行うバーチャルリアリティ診療所「XRHealth」のプラットフォームに、Tobiiの視線追跡ソフトウェアが追加されました。これにより、医師は多発性硬化症(MS)やその他の神経疾患を持つ人々の治療が可能になっています。
  • 同様に、2022年11月、株式会社ガイズは、大麻障害に関する臨床調査の完了を宣言しました。この実験は、カナダ・トロントに拠点を置く開発業務受託機関(CRO)のdicentraと共同で行われ、大麻摂取前後のGaizeガジェットによる安全なデータ収集と、障害時およびデバイス使用時の被験者の安全性を保証するために実施されました。350名の参加者を対象とした今回の調査では、Gaize社の携帯型非侵襲的測定装置が採用され、眼球運動と瞳孔反射反応の変化が評価されました。Gaize社のガジェットは、アイトラッキングセンサーを組み込んだバーチャルリアリティ(VR)ヘッドギアをカスタマイズしたものです。高解像度の眼球運動情報と映像を記録しながら、眼球運動と瞳孔反射を自動的に評価するバッテリーで作動します。
  • さらに、新たな使用事例を探るための投資も行われています。例えば、NIHによると、米国における臨床研究費の総額は183億8300万米ドルであり、予測期間中に着実に増加することが予想されます。このように、研究開発投資の増加は、予測期間中にヘルスケア分野におけるアイトラッキングソリューションの採用のための新たな市場機会と使用事例を開発することが期待されます。

北米が重要な市場シェアを占める見込み

  • 北米は、予測期間中にアイトラッキング市場で大きく成長すると予想されています。同地域では、先進技術の採用が進み、自動化やセンサーの利用が増加していることが、市場成長を後押しすると予想されます。さらに、米国の洗練されたヘルスケア・インフラが新世代のイノベーションの採用につながり、同地域の市場成長に寄与しています。
  • エンターテインメントやスポーツ活動において、パフォーマンスを高めるためにアイトラッキングを使用するケースが増加していることも、地域の成長に寄与するものと考えられます。例えば、2022年9月、20以上のプロおよび大学スポーツチームと協業しているニューロテクノロジー事業のSyncThinkは、脳ヘルスケア業界での展開を加速させる計画を発表しました。バーチャルリアリティヘッドセットと統合する視線追跡分析プログラム「Eye-Sync」は、米国の様々なプロ・大学スポーツチームによって、脳震盪の検出やアスリートの疲労のモニタリングに使用されています。また、同社は欧州への製品展開の承認も得ています。
  • 陸軍航空隊員の健康と安全性を高めるための政府によるアイトラッキング技術への投資が、予測期間中の同地域の市場成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年3月、米国陸軍航空医療研究所(USAARL)は、人間のパフォーマンスを客観的に定量化するためにアイトラッキング機器を採用するサンディエゴの企業、EyeTracking, LLCと共同研究開発の取り決めを行っています。USAARLの目的は、陸軍航空部隊やその他の戦闘員の安全と健康を守ると同時に、任務の効果を最大化することです。これには、勤務中の心理的、生理的、行動的な状態を監視する安全な方法の確立が含まれます。
  • アイトラッカーの技術は、促進要因の注意力散漫を解消し、交通事故の可能性を低減するためのタイムリーな警告を提供することで、促進要因の安全性を高めるために広く研究・採用されているため、自動車生産の増加もアイトラッカーの需要を高めると予想されます。OICAによると、米国における2021年の自動車総生産台数は917万台でした。この、地域全体の高い自動車生産は、したがって、研究市場の成長のために有利な市場シナリオを作成します。

競合情勢

アイトラッキングソリューション市場は、需要の増加に伴う新規プレイヤーの参入が市場競争を促進しているため、適度な競争があり、断片化に向かいつつあります。主なプレイヤーとしては、Tobii AB、SR Research Ltd.、Seeing Machines、ERGONEERS GmbH、EyeTech Digital Systems Inc.などです。これらのプレイヤーは、製品発表、合併、協力、協定、パートナーシップなどの戦略を採用し、オファリングを強化し、世界なフットプリントを拡大しています。

2022年9月、HTCはVive Focus 3エコシステムに新しい後付けアドオンを追加し、パフォーマンスに特化したVive Focus 3ヘッドセットを使用しながら目と顔のトラッキングを可能にすることを発表しました。HTCは、トラッカーが目の動きと注意を追跡・分析することによって、より深いユーザー行動分析に焦点を当てた「洞察に満ちたデータ」を顧客に提供すると期待しているが、HMDを設計検査やCADモデルの閲覧に利用したい人にとってより大きな利点は、ユーザーが純粋に集中している領域を優先的に描画するため、目のモニタリングによってGPUワークロードも補助されることです。

2022年10月、メタ社は「Meta Connect 2022」で「Meta Quest Pro」を発表しました。同社が毎年開催している拡張現実と複合現実を専門とするカンファレンスです。Meta Quest Proは、Meta社の新しいハイエンドガジェットの第一弾で、複合現実(MR)体験のための高解像度検出器、液晶画面、全く新しいデザイン、さらに、仮想現実(VR)内でユーザーのアバターをよりリアルに映し出すためのアイトラッキングや自然な顔の表情など、いくつかの最先端技術を搭載した製品です。

2022年9月、アイトラッキングソリューションを提供するTobiiは、NBC SportsやSky Sportsと協業する米国のスタートアップ、HeadVantageと契約を結び、アスリートに視線追跡技術を組み込んだ微細なカメラとセンサーを装着することに成功しました。このコラボレーションにより、スポーツファンは選手の目を通して見ることができ、意思決定プロセスをよりよく理解し、様々なスポーツにおける選手のトレーニングや上達を支援することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響評価
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車、家電、その他の最終用途におけるアイトラッキング技術の採用拡大
  • 市場抑制要因
    • コンタクトレンズ、メガネ、瞳孔の色などが、アイトラッキングカメラの性能に影響を与える可能性があります。

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー産業別
    • 小売・広告
    • 自動車・輸送機器
    • メディア・エンターテインメント
    • 航空宇宙・防衛
    • コンシューマーエレクトロニクス
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tobii AB
    • SR Research Ltd.
    • Seeing Machines
    • ERGONEERS GmbH
    • EyeTech Digital Systems Inc.
    • FOVE, Inc.,
    • iMotions A/S
    • Gazepoint Research Inc
    • Eyegaze Inc.
    • Noldus Information Technology BV

第8章 市場の将来展望

目次
Product Code: 93314

The eye-tracking solutions market is expected to register a CAGR of 26% over the forecast period. Vision capture technology is being used more and more in business, especially in retail, research, automotive, healthcare, and consumer electronics. This has made the industry more important.

Key Highlights

  • Rapid technological improvements and an increasing need for real-time data to analyze customer behavior are among the major factors driving market expansion. Artificial intelligence (AI) is becoming more prevalent, as is the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in commercial devices. For instance, in October 2022, Meta announced the release of high-end Quest Pro glasses with greater resolution and integrated eye-tracking capability. So, the fact that AR and VR are being used more and more in eye-tracking solutions is likely to help the market grow over the next few years.
  • Eye-tracking solutions are commonly utilized in business research, internet marketing, and assessing print and electronic media ads. Tobii Pro, for example, has recently introduced an internet self-service system utilized by advertising scientists and marketers that blends emotion detection and webcam eye monitoring with internet poll questions to simplify sophisticated quantitative research. Thus, increasing product advancement by significant players for several applications is expected to propel market expansion.
  • Eye tracking is utilized in the healthcare sector to diagnose Parkinson's disease and aid in the detection of multiple sclerosis. According to the Parkinson's Foundation, Parkinson's disease affects almost one million people in United States. By 2030, this figure is predicted to climb to 1.2 million. Considering the rising frequency of MS and other disorders, there is an increasing worldwide need for eye tracking in the medical field.
  • However, factors such as the availability of alternative solutions such as gesture recognition along with the data privacy concerns associated with eye tracking solutions challenge the growth of the studied market as biometric data related to the eye are considered very specific, the misuse of which may create various types of problems.
  • The studied market is expected to grow post-COVID-19 as the outbreak boosted the demand for remote monitoring and advanced digital technologies, which in turn was expected to increase the adoption of eye-tracking technologies over the coming years. Furthermore, stay-at-home moms increased the adoption of online shopping, which was expected to increase the adoption of these technologies. Additionally, the demand for these technologies is also expected to grow in the banking and financial sectors, especially for authentication purposes.

Key Market Trends

Demand for Eye Tracking Expected to Grow Significantly Across Healthcare Segment

  • Eye tracking has become helpful in clinical studies in fields including neurodegenerative illnesses, neuropsychiatric disorders, neurological ailments, and ophthalmology, among others. Furthermore, eye tracking is a powerful visual assessment technique that may supplement training and evaluation approaches in simulated medical settings. It can, for example, offer data wherever a surgeon is gazing during surgery. The increasing use of eye-tracking technologies in healthcare applications is expected to boost market growth over the forecast period.
  • Healthcare companies are also increasing the adoption of eye-tracking solutions to improve ailment diagnosis, which is expected to propel market expansion over the forecast period. For example, in December 2021, Tobii's eye-tracking software was added to the platform of XRHealth, a virtual reality clinic that offers therapies in patients' homes. This made it possible for doctors to treat people with multiple sclerosis (MS) and other neurological diseases.
  • Similarly, in November 2022, Gaize, Inc. declared the completion of the clinical investigation on cannabis impairment. The experiment was carried out in collaboration with dicentra, a contract research organization (CRO) based in Toronto, Canada, to enable safe data collection utilizing the Gaize gadget before and after cannabis ingestion and to assure the participants' safety while impaired and using the device. Gaize's portable, non-invasive measuring equipment was employed in the 350-person research to assess eye motion and pupillary reflex response alterations. The Gaize gadget is customized virtual reality (VR) headgear with eye-tracking sensors incorporated. It runs on a battery of automatic ocular motion and pupillary reflex assessments while recording high-resolution eye movement information and video.
  • Furthermore, investments are also being made to explore new use cases. For instance, according to the NIH, the total clinical research funding made in United States amounted to USD 18,383 million, which is expected to grow steadily during the forecast period. Thus, the increasing R&D investments are expected to develop new market opportunities and use cases for the adoption of eye tracking solutions in the healthcare sector during the forecast period.

North America To Hold a Significant Market Share

  • North America is expected to grow significantly in the eye-tracking market over the forecast period. High adoption of advanced technologies and a rise in the use of automation and sensors across the region is expected to boost the market growth. Furthermore, the sophisticated healthcare infrastructure in United States has led to the adoption of new-generation innovations, which has contributed to the market growth in the region.
  • Increasing the use of eye tracking in entertainment and sports activities to boost performance is expected to contribute to regional growth. For instance, in September 2022, SyncThink, a neurotechnology business that collaborates with more than 20 professional and collegiate sports teams, announced its plans to accelerate its expansion in the brain healthcare industry. The Eye-Sync eye-tracking analytics program that integrates with a virtual reality headset is used by various U.S. professional and college sports teams to detect concussions and monitor athlete fatigue. The company has also received approvals to expand its product into Europe.
  • Government investments in eye-tracking technology to increase health and safety for army aviation personnel are expected to boost the market growth in the region over the forecast period. For instance, in March 2022, United States Army Aeromedical Research Laboratory (USAARL) engaged in a joint research and development arrangement with EyeTracking, LLC, a San Diego-based firm that employs eye-tracking equipment to quantify human performance objectively. The USAARL's objective is to protect the security and health of Army aviation troops and other Warfighters while maximizing mission effectiveness. This involves establishing secure methods to monitor their psychological, physiological, and behavioral state while on the job.
  • The increased vehicle production is also expected to boost the demand for eye-trackers since the technology is widely being studied and adopted for enhancing driver safety by eliminating distractions and providing timely alerts to lower the possibility of road accidents. According to OICA, total automobile manufacturing in United States was 9.17 million units in 2021. This, high vehicle production across the region, thus, creates a favorable market scenario for the growth of the studied market.

Competitive Landscape

The eye-tracking solutions market is moderately competitive and is moving towards fragmentation as the entry of new players, driven by the growing demand, is driving market competition. Some of the major players include Tobii AB, SR Research Ltd., Seeing Machines, ERGONEERS GmbH, and EyeTech Digital Systems Inc., among others. These players are adopting strategies such as product launches, mergers, collaborations, agreements, and partnerships to strengthen their offerings and expand their global footprints.

In September 2022, HTC announced the addition of new retrofit add-ons to the Vive Focus 3 ecosystem, enabling eye and facial tracking while using its performance-focused Vive Focus 3 headset. HTC expects that the trackers will offer customers "insightful data" by tracking and analyzing eye movement and attention, including a focus on deeper user behavior analysis, but the more considerable benefit for those wishing to utilize the HMD for designing inspections and viewing CAD models is that eye monitoring also assists with GPU workloads, since foveated rendering prioritizes regions where the user is genuinely concentrating.

In October 2022, Meta presented the Meta Quest Pro at Meta Connect 2022. The company's yearly conference specializes in augmented and mixed reality. The Meta Quest Pro is the first item in Meta's new range of high-end gadgets, and it has several cutting-edge technologies, such as high-resolution detectors for mixed reality (MR) experiences, LCD screens, an entirely new design, as well as eye-tracking and natural facial expression to make users' avatars in virtual reality (VR) mirror them more realistically.

In September 2022, Tobii, a provider of eye tracking solutions, formed an agreement with HeadVantage, a U.S.-based start-up working with NBC Sports and Sky Sports, to outfit athletes with microscopic cameras and sensors, incorporating eye-tracking technology. The collaboration allows sports fans to view through players' eyes, better comprehend the decision-making process, and assist athletes in training and improving in various sports.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact Assessment of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing adoption of eye-tracking technology in end-use application including automotive, consumer electronics, others
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Contact lenses, spectacles, and pupil color can all have an effect on the capabilities of an eye-tracking camera

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Retail and Advertisement sector
    • 6.2.2 Automotive and Transportation
    • 6.2.3 Media and Entertainment
    • 6.2.4 Aerospace and Defense
    • 6.2.5 Consumer Electronics
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tobii AB
    • 7.1.2 SR Research Ltd.
    • 7.1.3 Seeing Machines
    • 7.1.4 ERGONEERS GmbH
    • 7.1.5 EyeTech Digital Systems Inc.
    • 7.1.6 FOVE, Inc.,
    • 7.1.7 iMotions A/S
    • 7.1.8 Gazepoint Research Inc
    • 7.1.9 Eyegaze Inc.
    • 7.1.10 Noldus Information Technology BV

8 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET