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市場調査レポート
商品コード
1245676
3Dアイトラッキングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、用途別(科学研究、マーケティング・ユーザー調査、産業・ヒューマンパフォーマンス)、産業別、地域別展望と予測、2022~2028年Global 3D Eye Tracking Software Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type, By Application (Scientific Research, Marketing & User Research, and Industry & Human Performance), By Industry, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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3Dアイトラッキングソフトウェアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:タイプ別、用途別(科学研究、マーケティング・ユーザー調査、産業・ヒューマンパフォーマンス)、産業別、地域別展望と予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年02月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 224 Pages
納期: 即納可能
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3Dアイトラッキングソフトウェアの世界市場規模は、2028年には6億6,550万米ドルに達し、予測期間中に25.7%のCAGRで市場成長すると予測されています。
近年、アイトラッカーは市場調査において不可欠なものとなっています。一般的に、これらのデバイスのデータは、企業のオフラインおよびオンラインのビジネス組織を改善することができます。3Dアイトラッキングソフトウェアの技術革新により、特定のブランドや商品、重要なメッセージへの集中度を評価できるようになりました。さらに、お店のナビゲーションのしやすさを判断するのにも活用されています。
このように、アイトラッキングは組織に重要な情報を提供するのです。3Dアイトラッキングソフトウェアの市場予測は、キャリブレーションなしで、閲覧数やフォーカススポットをカウントするシェルフ・アテンション分析が可能です。小売業やその他のマーケティング組織は、これらのデータを活用して、小売業のクライアントのために革新的な販売手法やショッパーアプローチを開発することができます。
COVID-19インパクト分析
3Dアイトラッキングソフトウェアの売上は、自動車、小売、調査などの最終用途産業からの需要に比例します。COVID-19の流行による輸出入規制、国境封鎖、サプライチェーンの中断により、小売業における3Dアイトラッキングソフトウェアの市場はマイナスの影響を受けた。COVID-19のパンデミックにより、アイトラッキング産業の拡大速度が停止しました。重要な家電、小売、自動車、製造業の操業停止は、製品需要に影響を与えました。しかし、COVID-19に基づく規制が緩和されれば、主要な最終使用産業での利用が急増し、市場の回復を助けることになるため、市場は成長を示すと予想されます。
市場の成長要因
小売業における3Dアイトラッキング
3Dアイトラッキングによって、視覚的注意のデータは最も容易に入手できます。小売業調査の文脈では、視覚的注意は顧客の固有の興味を示しています。アイトラッキングでは、買い手が1つの商品に集中するのにかかった時間、ちらっと見た回数、1つの商品を見つめるのに費やした平均時間などがわかります。一般的に、最も長く、最も頻繁に吟味した商品を購入することが多いようです。アイトラッキングでは、興味、知覚、意図の流れも調べることができます。消費者の行動を分析し、より良い商品とサービスを提供するために、小売業で3Dアイトラッキングが使用されており、市場の成長を後押しすると期待されています。
車載用アイトラッキング
自動車分野での3Dアイトラッキング技術は、道路の安全性を高めるために使用されます。視線認識は、人と車の相互作用に関する2つの大きな問題を解決することになります。半自律走行車における協調的な引き継ぎを監視し可能にすることと同様に、自動車安全当局の安全に対する懸念の高まりから、促進要因の注意を検出することが必要になります。今後は、深度センサー付きカメラを使って、促進要因の集中力を継続的にチェックすることが可能になります。トラッキングプログラムでは、カメラからのデータを使って促進要因の集中力を評価します。その結果、3Dアイトラッキングソフトウェアなどの最新技術を使用して、自動車の性能と安全性を最適化することが、市場拡大の推進力となるでしょう。
市場抑制要因
3Dアイトラッキングにまつわる問題点
アイトラッキング技術が目の動きを記録するだけであるという事実は、3つ目の課題です。記録された内容を効果的に解釈するためには、アイトラッキング技術と追加のデータ収集方法を組み合わせる必要があります。例えば、消費者の購買意欲を評価するリッカート尺度を使えば、消費者が商品を購入するかどうかを選択する際に、どのような情報を視覚的に確認し、検討するかを知ることができます。しかし、視覚的な注意は顧客行動に影響を与える唯一の要素ではないため、これらのデータを解釈するのは困難な場合があります。したがって、3Dアイトラッキングデバイスに関連する欠点は、市場成長の妨げになると予想されます。
タイプ別展望
タイプ別に、3Dアイトラッキングソフトウェア市場は、モバイルシステム、リモートアイトラッキング、タワーマウント型アイトラッキングに区分されます。モバイルシステム部門は、2021年に3Dアイトラッキングソフトウェア市場を独占し、最大の収益シェアを獲得しました。これは、ウェアラブルデバイス、多くの場合アイトラッキンググラスやヘッドバンドへの関与によるものです。シーンやユーザーの視野を記録するカメラやミラーが、片目または両目の前に設置されます。最近のモバイルデバイスはテザリングができないため、スポーツ、自動車やシミュレーターの使用、運動制御や歩行の評価、陸上競技など、日常生活にはるかに関連した文脈での調査が可能です。
用途の展望
用途別では、3Dアイトラッキングソフトウェア市場は、科学調査、マーケティング・ユーザー調査、産業・ヒューマンパフォーマンスに分けられます。2021年の3Dアイトラッキングソフトウェア市場では、産業&ヒューマンパフォーマンスセグメントが有望な成長率を調達しました。これは、アイトラッキングによって、ユーザーは組織のオペレーションをさらに細かく見ることができ、手順を強化し、エラーを減らし、無駄をなくすための方法を発見することができるためです。アイトラッキングを利用することで、組織内の業務をより細かく把握することができ、手順の改善やミスの減少、無駄の排除などの効果が期待されます。
業界の展望
産業別では、3Dアイトラッキングソフトウェア市場は、コンシューマー機器、支援技術ソリューション、自動車、小売、ロボティクス、その他に分類されます。2021年の3Dアイトラッキングソフトウェア市場では、ロボティクス分野が有望な成長率を記録しました。これは、手術用ロボットが、医療技術の進歩によってデジタル変革が促進され、治療が強化されたことを示す典型例であるためです。非常に小さな切開を非常に正確な操作で実行することにより、遠隔操作の手術ロボットは、迅速な回復を促す様々な低侵襲手術を可能にし、患者、病院、診療所、そして行列を待つ人々にとって有益です。
地域の展望
地域別に、3Dアイトラッキングソフトウェア市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年に3Dアイトラッキングソフトウェア市場で最も高い収益シェアを記録しました。この成長は、技術的に高度な追跡方法に対する政府投資の増加に起因しています。仮想運転支援を提供するため、増加する電気自動車への3Dアイトラッキングソフトウェアの組み込みが増加しています。また、自動車産業、ヘルスケア産業という多数の産業において、ロボティクスで構成された3D視線追跡装置の販売が増加していることが、予測期間における3Dアイトラッキングソフトウェア市場の成長を後押ししています。
List of Figures
The Global 3D Eye Tracking Software Market size is expected to reach $665.5 Million by 2028, rising at a market growth of 25.7% CAGR during the forecast period.
3D eye tracking software is used to quantify eye gazing, which provides new opportunities and applications for human-machine interaction. Using 3D eye-tracking technology, researchers may assess the attention of customers and retailers without concern of bias. Eye tracking can examine the movement of interest, perception, and purpose. When consumers become interested in a product, they evaluate it in a particular manner. Their opinion then determines whether they intend to purchase the item.
Customers are more likely to perceive a better value if the price comes first. Retailers require visual signals along the way to make an informed purchase decision. Using 3D eye tracking software, retailers can track visual attention in this process and determine the most effective optical techniques and positioning cues for products. Despite technological advancements, 3D eye-tracking software needs significant hardware and peripherals to measure correct data, resulting in expensive development and manufacturing costs for 3D eye-tracking software devices.
In recent years, eye-trackers have become an integral part of market research. Typically, these devices' data can improve a company's offline and online business organization. Using 3D eye tracking software technology breakthroughs, it can now evaluate focus on particular brands, goods, or critical messages. In addition, it is utilized to determine the store's ease of navigation.
This is why attention tracking provides organizations with vital information. 3D eye tracking software market forecast without calibration can give shelf-attention analytics that counts the number of views and focal spots. Retail and other marketing organizations utilize these data to develop innovative sales techniques and shopper approaches for their retail clients.
COVID-19 Impact Analysis
3D eye-tracking software sales are proportionate to demand from end-use industries, such as automotive, retail, and research. Due to import-export restrictions, blocked borders, and supply chain interruptions caused by the COVID-19 pandemic, the market for 3D eye-tracking software in retail was negatively impacted. The COVID-19 pandemic has halted the eye-tracking industry's rate of expansion. The shutdown of important consumer electronics, retail, automotive, and manufacturing industries affected product demand. However, the market is expected to show growth with the ease of the COVID-19-based restrictions, which will surge its usage by the primary end-use industries and aid the market in recovery.
Market Growth Factors
3D eye tracking in retail
Through 3D eye-tracking, visual attention data is the most readily available. In the context of retail research, visual attention shows customers' inherent interests. Eye-tracking reveals the amount of time it took a buyer to focus on a single product, the number of times they glanced at it, and the average amount of time they spent staring at an item. Typically, they purchase the products they examine the longest and most frequently. With eye-tracking, one can also examine the flow of interest, perception, and intent: if a product attracts a shopper's attention, they will view it in a particular way. he usage of 3D eye tracking in the retail sector to analyze consumer behavior and offer better products and services to them is expected to boost the market growth.
Eye tracking for automotive applications
3D eye-tracking technology for the automotive sector is used to increase safety on roads. Gaze recognition will resolve two major problems with human-vehicle interaction. Like to monitor and enable coordinated handovers in semi-autonomous vehicles, it will be necessary to detect the driver's attention due to rising safety concerns by automotive safety authorities. The driver's concentration will be checked continuously in the future by using depth-sensing cameras. The tracking program uses data from the cameras to evaluate the driver's focus. Consequently, using the most recent technology, such as 3D eye tracking software, to optimize the performance and safety of the cars will propel market expansion.
Market Restraining Factors
Issues associated with 3D eye tracking
The fact that eye-tracking technology only records eye movements is a third challenge. To effectively interpret the recordings, eye-tracking technology must be combined with an additional data collection method. For instance, Likert scales assessing consumers' willingness to buy can be used to discover what information consumers visually check and consider when selecting whether to purchase a product. However, it can be challenging to interpret these data because visual attention is not the only element influencing customer behavior. Hence, the drawbacks associated with 3D eye-tracking devices are expected to hinder the market growth.
Type Outlook
Based on type, the 3D eye tracking software market is segmented into mobile systems, remote eye tracking and tower-mounted eye tracking. The mobile systems segment dominated the 3D eye tracking software market with maximum revenue share in 2021. This is due to its involvement in wearable devices, often eye-tracking glasses or headbands. A camera or mirror that records the scene or the user's field of vision is placed in front of one or both eyes. Modern mobile devices are untethered, enabling research in contexts far more relevant to daily life, such as sports, automotive and simulator use, motor-control and gait assessments, and athletics.
Application Outlook
On the basis of application, the 3D eye tracking software market is divided into scientific research, marketing & user research and industry & human performance. The industry & human performance segment procured a promising growth rate in the 3D eye tracking software market in 2021. This is due to the fact that eye tracking lets the user view an additional granularity in their organization's operations, allowing the user to discover methods to enhance procedures, decrease errors, and eliminate waste. Each person's approach to accomplishing a task is unique, and these variations might result in diverse outcomes.
Industry Outlook
By industry, the 3D eye tracking software market is classified into consumer devices, assistive technology solutions, automotive, retail, robotics and others. The robotics segment recorded a promising growth rate in the 3D eye tracking software market in 2021. This is because surgical robots are a classic illustration of how advances in medical technology have facilitated digital transformation and enhanced treatment. By executing very small incisions with highly exact maneuvers, remote-controlled surgical robots have enabled a variety of minimally invasive operations that encourage quick recovery, which is beneficial for patients, hospitals, and clinics, as well as those waiting in line.
Regional Outlook
Region-wise, the3D eye tracking software market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region registered the highest revenue share in the 3D eye tracking software market in 2021. The growth is attributable to increased government investment in technologically advanced tracking methods. To provide virtual driver assistance, the incorporation of 3D eye-tracking software into an increasing number of electric vehicles is rising. In addition, the increase in sales of robotics-configured 3D eye-tracking devices in numerous industries, namely the automotive, and healthcare industries, is driving the growth of the 3D eye-tracking software market in the forecast period.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Tobii AB, iMotions A/S (Smart Eye A/S), Gaze Intelligence, ParallelDots, Inc., EyeTech Digital Systems, Inc., Eyegaze, Inc., Pupil Labs GmbH, Gazepoint, alea technologies gmbh (IntelliGaze), and Converus, Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Application
By Industry
By Geography
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