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市場調査レポート
商品コード
1190683

卵タンパク市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Egg Protein Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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卵タンパク市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

卵タンパクの世界市場は、予測期間(2022-2027)にCAGR5.1%で成長すると予測されています。

COVID-19の発生により、パンデミックの間、卵タンパクの需要が急増しました。卵と卵タンパク製品は、パンデミックの間、免疫の健康を維持するために栄養価の高い食品を提供するという目的を果たしました。多くの農場は、規制を守るためにeコマースサイトを通じて卵を納品しました。米国における卵の個人消費量は、2020年には250を超えると推定されました。これは主に、パンデミック時に卵を摂取することの利点に対する認識が高まったためです。これは、消費者の需要に到達し、様々な望ましい形で栄養価の高い食品を提供するために、前の年の間に卵タンパク市場で数多くの打ち上げにつながりました。

市場を牽引する主な要因は、栄養食品に対する消費者の意識の高まり、スポーツ活動の順調な増加、パフォーマンス栄養と飲食品の需要の増加です。

また、大手メーカーがより多くの消費者層を獲得するために行っている戦略的マーケティング活動の活発化や、新興国での需要の急増が市場成長の機会となっています。

主な市場動向

栄養と体重管理における卵タンパクの重要性の高まり

食習慣の変化により、卵タンパクの消費量は世界的に増加しています。体重管理や筋肉増強など、多くの健康効果が卵タンパクの摂取に関連しています。消費者のライフスタイルの変化や新興国における可処分所得の増加が、卵タンパクをベースとした食品の成長を刺激しており、これが卵タンパク市場の成長を促進すると予想されます。食品・飲料業界によるタンパク質原料の採用が進み、オバルブミンやオボムシンなどの卵タンパクを強化した食品への需要が高まっていることが、卵タンパク市場を牽引しています。

北米が市場を独占

北米地域は、世界の卵タンパク市場を独占しています。健康的でアクティブなライフスタイルを送ること、健康的な食生活を維持すること、定期的に運動することに重点を置く消費者が増えていることが、成長を促進すると予想されています。北米は、予測期間中に最も速い成長を示すと予想されます。都市化、食生活における欧米の影響、アクティブなライフスタイルの重視、米国およびカナダにおける可処分所得の向上に伴う中間層の増加などの要因が、需要を牽引すると予想されます。また、特に若年層では、フィットネスや健康への関心が非常に高まっています。USDHHS(United States Department of Health and Human Services)によると、米国では卵および卵タンパクは健康的なライフスタイルのために推奨される食品の1つであり、米国における1人当たりの平均卵消費量は年間約250個とされています。

競合情勢

市場は非常に断片化されており、多くの地域プレーヤーが存在しています。主要企業は、コンビニエンス・フードに対する消費者の嗜好の変化に対応するため、革新的な製品の製造に高い研究開発投資を行う必要があるでしょう。世界の卵タンパク市場における主要なキープレイヤーには、Sanovo Technology Group、IGRECA、Bouwhuis Enthoven、Eurovo Group、Rose Acre Farms、Merck KGaA(Sigma Aldrich)、VH Group、Dalian Hanovo Foods、Etam Biological Polytron Technologies、GF Ovodry、太陽化学、Dichi-Kasei等が挙げられます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 全卵パウダー
    • 卵白パウダー
    • 卵黄パウダー
  • 用途別
    • ベーカリー
    • 肉製品
    • アイスクリーム
    • 栄養補助食品
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sanovo Technology Group
    • IGRECA
    • Bouwhuis Enthoven
    • Eurovo Group
    • Rose Acre Farms
    • Merck KGaA(Sigma Aldrich)
    • VH Group
    • Dalian Hanovo Foods
    • Etam Biological Polytron Technologies
    • GF Ovodry

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 64851

The global egg protein market is projected to grow at a CAGR of 5.1% during the forecast period(2022-2027).

Due to the COVID-19 outbreak, the demand for egg protein surged during the pandemic. Eggs and egg protein products served the purpose of providing nutritious food to maintain immune health during the pandemic. Many farms deliver eggs through e-commerce websites to follow the restrictions imposed. It was estimated that the individual consumption of eggs in United States was more than 250 in 2020. This is mainly due to increased awareness of the benefits of consuming eggs during the pandemic. This led to numerous launches in the egg protein market during the previous years to reach the consumer's demand and serve nutritious food in various desirable forms.

The key factors driving the market are rising awareness among consumers toward nutritional food, favorable increase in sports activities, and increased demand for performance nutrition and beverages.

The rise in strategic marketing activities undertaken by the leading manufacturers to build a larger consumer base and a burgeoning demand from the developing regions provide market growth opportunities.

Key Market Trends

Growing Significance of Egg Protein for Nutrition and Weight Management

Changing food habits have increased egg protein consumption globally. Many health benefits are related to egg protein consumption, including weight management and muscle building. Changing consumer lifestyles and rising disposable income in developing countries are stimulating the growth of egg protein-based food products which is expected to drive the growth of the egg protein market. The increased adoption of protein ingredients by the food & beverage industry and increased demand for food products fortified with egg proteins such as Ovalbumin and ovomucin are driving the egg protein market.

North America Dominates the Market

The North American region dominated the global egg protein market. Growing consumer focus on leading healthy & active lifestyles, maintaining a healthy diet, and regular exercise is expected to fuel growth. North America is anticipated to witness the fastest growth over the forecast period. Factors such as urbanization, western influence on diets, growing focus on leading active lifestyles, and growing middle-class population with improving disposable incomes in United States and Canada are expected to drive the demand. In addition, fitness and health concerns among the majority of the population, particularly young adults, have immensely increased. According to the USDHHS(United States Department of Health and Human Services, egg and egg protein are one of the recommended foods for a healthy lifestyle in United States, an average per capita egg consumption in United States is about 250 eggs per year.

Competitive Landscape

The market is highly fragmented, with the presence of many regional players. Key players would require high R&D investments in producing innovative products to cater to the changing consumer preferences for convenience food. Some of the major key players in the global egg protein market are Sanovo Technology Group, IGRECA, Bouwhuis Enthoven, Eurovo Group, Rose Acre Farms, Merck KGaA (Sigma Aldrich), VH Group, Dalian Hanovo Foods, Etam Biological Polytron Technologies, GF Ovodry, Taiyo Kagaku Co. Ltd., and Daiichi-Kasei, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Whole Egg Powder
    • 5.1.2 Egg White Powder
    • 5.1.3 Egg Yolk Powder
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery
    • 5.2.2 Meat Products
    • 5.2.3 Ice Cream
    • 5.2.4 Dietary Supplements
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Sanovo Technology Group
    • 6.4.2 IGRECA
    • 6.4.3 Bouwhuis Enthoven
    • 6.4.4 Eurovo Group
    • 6.4.5 Rose Acre Farms
    • 6.4.6 Merck KGaA (Sigma Aldrich)
    • 6.4.7 VH Group
    • 6.4.8 Dalian Hanovo Foods
    • 6.4.9 Etam Biological Polytron Technologies
    • 6.4.10 GF Ovodry

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET