|
市場調査レポート
商品コード
1190665
電動自転車用バッテリーパック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)E-Bike Battery Pack Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028) |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
電動自転車用バッテリーパック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
|
電動自転車用バッテリーパック市場は87億4,000万米ドルで、今後5年間に13.33%のCAGRで推移すると予想されています。
2020年、電動自転車用バッテリーパック市場は、COVID-19の発生により、世界の需要の安定的な減少を示しました。各国の政府は、感染率を下げるために厳しい政策と規制の枠組みを発表しました。しかし、ミクロの世界では、この大流行が電動自転車の販売に好影響を及ぼしました。健康への懸念が高まったことで、電動バイクの販売台数が増加したのです。例えば、以下のようなことです。
モーターとバッテリーは、電動自転車用の2つの重要なコンポーネントです。適切なバッテリーパックを選択することは、電動自転車用の購入において重要な役割を果たします。また、バッテリーは電動自転車用の中で最もコストのかかる部品です。現在、電子自転車に使用できるバッテリーは、24V、36V、48V、52V、72Vがあります。
ほとんどの合法的な電動自転車キットには36Vのバッテリーが使用されており、より強力なモーターには48V、あるいは52Vのバッテリーが使用されることもあります。非常に高性能な電動自転車では、電圧が72V以上になることもあります。
長期的には、電子自転車の販売拡大、電子自転車のシェアリングサービスの増加、電子モビリティを推進する政府の取り組み、バッテリーパックの新発売などにより、電子自転車用バッテリーパックの売上は堅調に推移すると予想されます。
主要メーカーは、拡大する電動自転車用バッテリーパックの市場に対応し、より多くの市場シェアを獲得するために新製品を投入しています。例えば
地域別では、アジア太平洋地域が最大の電子自転車用バッテリーパック市場になると予測されています。その理由として、電子自転車の普及、多くの大都市で電子自転車シェアリングサービスの提供、急速な都市化、交通渋滞と車両汚染の増加、バッテリーOEMの大きな存在、ラストマイル配送用途のeコマースや食品配送会社による電子自転車利用の拡大などが挙げられます。
欧州は、電子自転車の販売増加、一般市民の健康意識の高まり、登山などの冒険的活動に電子自転車を使用する傾向の高まりから、電子自転車用バッテリーパックの次の最大市場になると予測されています。
これらの要因が重なることで、電子バイク用バッテリーパック市場は大きな成長を遂げると予想されます。
2021年から2023年にかけて、1億3,000万台以上の電動自転車用(すべてのバッテリー技術を使用)が販売されると予想されます。2023年には、電動自転車用の販売台数は全世界で4,000万台を超えると予想されます。毎年販売される電動自転車用の大半は、重い鉛蓄電池を使用しています。2021年には約25%であったリチウムイオン電池搭載の比率が、予測期間中には60%を超えると予想され、世界販売台数の約2/5がリチウムイオン電池を搭載した電子自転車になると考えられます。
E-bikeは効率的なモーターと最大の内蔵電池を搭載しています。それでも、より長い距離を走る場合には、需要が満たされていないです。この課題に対処するため、バイク乗りがバッテリーの状態を心配する必要がないように、電動自転車用のレンジエクステンダーが追加で市場に投入されるようになってきています。例えば、以下のようなものです。
これまで電動自転車用のバッテリーは主に既存のプレーヤーによって生産されていましたが、多くの中小企業も競争の激しい市場で競争するために、より耐久性のあるバッテリーを作るために革新的な方法を使い始めています。
主要プレイヤーは、新しいバッテリーを発売することで、バッテリー全体の航続距離と性能の向上に取り組んでいます。例えば、次のようなものです。
このように、前述の要因により、今後5年間の電子自転車用バッテリーパック市場は促進されると予測されます。
2021年、アジア太平洋地域は電動自転車用バッテリーパックの最大市場でした。中国は、国内の激しい交通状況や増加する車両汚染に取り組むため、電動バイクの消費量が多いことから、2018~2020年のアジア太平洋の電動自転車用バッテリーパック市場の50%以上に貢献しています。
中国は、電動自転車と電動自転車用コンポーネント、特にバッテリーの世界のマーケットリーダーです。市場のプレーヤーは、競争に打ち勝つために、研究開発能力と生産能力に絶えず投資しています。例えば、現代のAmperex Technology、Tianneng Battery、Shenzhen Topbandは、主に電子自転車用途のLFP(リン酸鉄リチウム)電池の生産ラインを増設しています。
COVID-19の発生により、中国では電動自転車の需要が急増しています。中国ではMaaS(モビリティ・アズ・ア・サービス)のコンセプトが浸透しており、MeituanのMobikeなどのバイクシェアリング企業は2021年に需要の高まりに対応するため、複数の電動バイクを道路に配置しました。バイクシェアリング企業はバッテリーメーカーと協力し、専用のキオスクで放電したバッテリーや不具合のあるバッテリーを交換しています。充電インフラを強化するための投資も行われており、人工知能などの技術を活用することで、より精度の高い需要予測が可能になっています。
また、日本はアジア太平洋地域で2番目に電動自転車用バッテリーパックの需要が見込まれる国として残りました。同国における市場成長の主な要因は、あらゆる年齢層の顧客層が拡大していることと、電動スポーツ自転車の普及にあります。
以上のことから、アジア太平洋地域は今後も世界最大の電動自転車用バッテリーパック市場であると予想されます。
電動自転車用バッテリーパックの市場は、大手企業がシェアの大半を占めており、緩やかに統合されています。主要プレイヤーには、Bosch、Liv Cycling(EnergyPak)、Panasonic、Samsung SDI、Shinamo Inc.が含まれます。これらの企業は、事業活動を拡大し、市場での地位を固めるために、新製品の発売、合弁事業、M&Aなどに取り組んでいます。例えば、以下の通りです。
The e-bike battery pack market is valued at USD 8.74 billion, and it is expected to record a CAGR of 13.33% over the next five years.
In 2020, the e-bike battery pack market witnessed a steady downfall in global demand due to the COVID-19 outbreak. Governments across the nations issued strict policies and regulatory frameworks to lower infection rates. However, on a microscale, the pandemic had a positive impact on electric bike sales. The growing health concerns resulted in more sales of e-bikes. For instance,
The motor and battery are the two key components of an e-bike. Choosing the right battery pack plays a crucial role in purchasing an e-bike. The battery is also the costliest component of an e-bike. Currently, there are 24V, 36V, 48V, 52V, and 72V batteries available for e-bike applications.
Most legal electric bike kits use a 36V battery, and the more powerful motors may use a 48V or even a 52V battery. For very high-performance e-bikes, voltages can go up to 72V and beyond.
Over the long term, growing e-bike sales, a rise in e-bike sharing services, government initiatives to promote electromobility, and new launches of battery packs are expected to result in healthy sales of e-bike battery packs.
Key players are launching new products to address the growing market for e-bike battery packs and gain more market share. For instance,
Geographically, Asia-Pacific was predicted to be the largest market for e-bike battery packs due to the widespread adoption of e-bikes, many major cities offering e-bike sharing services, rapid urbanization, growing traffic congestion and vehicular pollution, the large presence of battery OEMs, and growing usage of e-bikes by E-commerce and food delivery companies for last-mile delivery applications.
Europe is predicted to be the next biggest market for e-bike battery packs due to the rising sales of e-bikes, growing health consciousness amongst the general population, and the growing tendency to use e-bikes for adventure activities like mountaineering.
Thus, the confluence of the aforementioned factors is expected to produce significant growth in the e-bike battery pack market.
It is anticipated that, between 2021 and 2023, more than 130 million e-bikes (using all battery technologies) will be sold. In 2023, e-bike sales are expected to top 40 million units worldwide. The majority of the e-bikes sold each year used heavy lead-acid batteries. Over the forecast period, about two-fifths of all e-bikes sold globally are anticipated to feature lithium-ion batteries, with the proportion of lithium-ion batteries-powered e-bikes starting at about 25% in 2021 and rising to more than 60% during the forecast period.
E-bikes have efficient motors and the largest integrated batteries. Even then, for longer rides, the demand is unmet. To address this challenge, an additional e-bike range extender is being launched in the market so that the biker does not have to worry about the battery status. For instance,
Although e-bikes batteries were produced mainly by established players in the past, many small and medium companies have also started using innovative methods to create more durable batteries to compete in the highly competitive market.
Key players are working to enhance the overall range and performance of the battery by launching new batteries. For instance,
Thus, the aforementioned factors are projected to propel the market for e-bike battery packs market over the next five years.
In 2021, Asia-Pacific was the largest market for e-bike battery packs. China has contributed to more than 50% of the Asia-Pacific e-bike battery pack market during 2018-2020, owing to its high consumption of electric bikes, to tackle heavy traffic conditions and growing vehicle pollution in the country.
China is the global market leader for e-bikes and e-bike components, especially the battery. The players in the market are constantly investing in R&D capabilities and production capacities to stay ahead of the competition. For instance, Contemporary Amperex Technology, Tianneng Battery, and Shenzhen Topband are adding extra production lines for LFP (lithium iron phosphate) batteries, majorly for e-bicycle applications.
The COVID-19 outbreak led to a sharp rise in the demand for electric bikes in China. The MaaS or mobility-as-a-service concept is gaining traction in China, and bike-sharing players such as Meituan's Mobike put several electric bikes on roads to cater to the rising demand in 2021. Bike-sharing companies are collaborating with battery makers to swap discharged and faulty batteries at dedicated kiosks. Investments are being made to strengthen charging infrastructure, and the use of technology such as artificial intelligence is helping predict demand more precisely.
In addition, Japan remained the second most potential country for e-bike battery packs in the Asia-Pacific region. Major factors driving the growth of the market in the country are the expanding customer base across all age groups and the penetration of electric sports bicycles.
Thus, Asia-Pacific is anticipated to remain the largest market for e-bike battery packs in the world due to the above factors.
The e-bike battery pack market is moderately consolidated, with major players holding most of the market share. Some of the major players include Bosch, Liv Cycling (EnergyPak), Panasonic, Samsung SDI, and Shinamo Inc. These companies are engaging in new product launches, joint ventures, and mergers and acquisitions to expand their business activities and cement their market position. For instance,