市場調査レポート
商品コード
1190569

洗剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Detergents Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023- 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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洗剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

洗剤市場は予測期間中にCAGR4%超で成長すると予測されています。

COVID-19は、2020年に市場にマイナスの影響を与えました。洗濯用洗剤の生産を一時停止させ、サプライチェーンを混乱させたのです。しかし、個人の衛生や清潔な環境に関する意識は現状で高まり、洗濯や家庭用クリーニング製品の需要を刺激し、2021年の洗剤市場の成長を促進しました。

主なハイライト

  • 短期的には、パーソナルケアおよびランドリーケア分野における洗剤の使用量の増加が、市場成長の主な要因です。
  • しかし、厳しい環境規制は、予測期間中に対象産業の成長を抑制すると予想される主要因です。
  • それでも、有機洗濯用洗剤の採用や、布用柔軟剤としての洗剤の用途拡大により、近いうちに世界市場に有利な成長機会が生まれると思われます。
  • アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国による消費が最も多く、世界全体で市場を独占すると予想されます。

主な市場動向

ランドリークリーニング製品の用途がより高い潜在的成長を遂げる見込み

  • ランドリーリキッドは、洗濯前に頑固な汚れに塗布する強力な洗濯用洗剤です。これらの液体は、天然由来のアルキル、ヒドロキシアルキル硫酸塩、スルホン酸塩界面活性剤、中鎖分岐アミン酸化物界面活性剤の指定界面活性剤系を使用して配合されています。
  • 2021年、ランドリーケア分野は収益ベースで世界のホーム&ランドリーケア市場の50%以上を占めており、消費者の衛生意識の高まりから予測期間中に成長し、それが市場需要を押し上げると予想されます。
  • 技術の進歩に伴い、ランドリーリキッドメーカーは現在、低発泡性でメリットをもたらす菜種油(非遺伝子組み換え)として知られる新成分を使用しています。
  • 泡は洗濯工程に悪影響を及ぼし、洗濯物の強度を約50%低下させる可能性があります。ランドリーリキッドは、衣類に付着した頑固な汚れのプレスプレー用として開発されました。頑固な汚れを落とすのに役立ち、優れた洗浄効果を発揮します。
  • 洗濯用液体洗剤は主に洗濯物の洗浄に使用され、住宅用と商業用といった2つの主要なエンドユーザー層があります。
  • 労働統計局によると、米国では、2020年の石鹸と洗剤の年間平均支出は75.53米ドルを占め、2021年には消費者一人当たり80.49米ドルに増加しました。
  • ロシア連邦国家統計局によると、ロシアの洗剤の生産量は毎年着実に増加しています。洗剤の生産量は2021年にピークを迎え、213万9,000トンの洗浄用品が生産されました。
  • これらすべての要因から、洗剤市場は予測期間中に世界的に成長すると思われます。

アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

  • アジア太平洋地域は、家庭用および業務用洗剤の消費量において、現在最も急速に成長している市場です。需要と供給の両面で、インドと中国がアジア太平洋地域の市場をリードしています。
  • これらの新興国における液体洗濯用洗剤市場に対する意識の高まりと産業の進歩の成長が、アジア太平洋地域の市場成長を促進すると予想されます。
  • 中国は世界的に有望な観光地として、海外からの観光客を集めています。大手ホテルチェーンは、その結果として、中国の高級品市場での優位性を開拓するために引き寄せられました。その結果、ホテルの敷地をきれいに保つためのテキスタイルや洗濯用品に対するニーズが高まっています。
  • 中国国家統計局によると、中国のホテル企業は大きく成長しています。2021年の企業数は27,766社で、2020年の25,281社に比べ約2,500社増加しています。
  • インドでは、便利で使いやすい、塗りやすい洗剤製品の需要の高まりが洗剤の進化に貢献しました。政府の取り組みや、インドの農村部の人々の健康的な生活を送るための意識の高まりが、同国における洗剤の売上増に寄与しています。
  • IBEFによると、2021年5月、インド伯爵工業株式会社(Indo Count Industries Ltd.(ICIL)は、寝具の生産能力を拡大するために200クロー(2690万米ドル)を投資すると発表しました。
  • 広告を通じて消費者に影響を与える能力が高まっている洗剤部門は、急速に成長しています。例えば、Rohit Surfactants社は、顧客基盤を拡大するために、Ghari洗剤の販売網をインドのより多くの州に広げました。さらに、この3年間でさらに10州に拡大し、3,500以上の販売店を通じてガディ洗剤粉末を販売しています。さらに、Ghari社は常に手頃な価格設定を維持しています。
  • このような要因から、同地域の洗剤市場は予測期間中に安定した成長を遂げると予想されます。

競合情勢

洗剤市場は、部分的に統合されている性質があります。主なプレーヤーは、Henkel AG &Co.KGaA、Procter &Gamble、Unilever、花王株式会社、E.U.D.GROUP, a.s.などです(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • パーソナルケア、ランドリーケア分野における洗剤の使用量増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 厳しい環境規制
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(数量ベース)

  • 種類
    • アニオン系洗剤
    • カチオン系洗剤
    • 非イオン系洗剤
    • 双性イオン(両性)系洗剤
  • 用途
    • 洗濯用洗剤
    • 家庭用洗剤
    • 食器洗い乾燥機
    • 燃料添加剤
    • 生物試薬
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、契約
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • E.U.D.GROUP AS
    • Guangzhou Liby Group Co. Ltd
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Johnson & Johnson Private Limited
    • Kao Corporation
    • Lion Corporation
    • Nice Group
    • Procter & Gamble
    • Unilever

第7章 市場機会と今後の動向

  • オーガニックランドリーディタージェントの採用
  • 衣料用柔軟剤としての洗剤の用途拡大
目次
Product Code: 48274

The detergents market is projected to register a CAGR of over 4% during the forecast period.

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. It paused the production of laundry detergents and disrupted the supply chain. However, the consciousness regarding personal hygiene and clean surroundings increased in the current situation, stimulating the demand for laundry and household cleaning products and enhancing the market growth of detergents in 2021.

Key Highlights

  • Over the short term, increasing usage of detergents in the personal and laundry care segment is the major factor driving the market's growth.
  • However, stringent environmental regulations are a key factor anticipated to restrain the growth of the target industry over the forecast period.
  • Nevertheless, adopting organic laundry detergent and increasing the application of detergents as cloth softeners will likely create lucrative growth opportunities for the global market soon.
  • The Asia-Pacific region is expected to dominate the market across the world, with the largest consumption from countries such as China and India.

Key Market Trends

The Laundry Cleaning Products Application is Expected to Witness Higher Potential Growth

  • Laundry liquids are powerful laundry cleaning products applied to stubborn stains before washing. These liquids are formulated using a specified surfactant system of naturally derived alkyl, hydroxyalkyl sulfate, sulphonate surfactant, and mid-chain branched amine oxide surfactants.
  • In 2021, the laundry care segment accounted for more than 50% of the home and laundry care market globally in terms of revenue, and it is likely to grow during the forecast period, owing to increasing hygiene consciousness among consumers, which, in turn, is expected to boost the market demand.
  • With technological advancements, laundry-liquid manufacturers now use a new ingredient known as rapeseed oil (non-GMO) that offers benefits with its low foaming properties.
  • Foam is detrimental to the washing process and may result in about 50% loss of the washing strength. Laundry liquid is formulated for the pre-spraying of stubborn stains on garments. It helps in removing even the toughest stains and offers exceptional cleaning results.
  • Liquid laundry detergent is primarily used in cleaning laundry and has two main end-user segments, such as residential and commercial.
  • According to the Bureau of Labor Statistics, in United States, the average annual expenditure on soaps and detergents in 2020 accounted for USD 75.53, which increased to USD 80.49 per consumer unit in 2021.
  • According to the Russian Federal State Statistics Service, Russia's output of detergents has been steadily rising yearly. The volume of detergent production peaked in 2021 when 2,139 thousand metric tonnes of cleaning supplies were produced.
  • Owing to all these factors, the detergent market will likely grow globally during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is Expected to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is currently the fastest-growing market both for household and industrial detergent consumption. In terms of demand and supply, India and China are the market leaders in the Asia-Pacific region.
  • The increasing awareness about the liquid laundry detergent market and the growth in industrial advancements in these emerging economies are expected to drive the growth of the market in Asia-Pacific.
  • China has a promising global tourism future, attracting tourists from abroad. Major hotel chains have been drawn to develop dominance in the Chinese luxury market as a result. As a result, there is an increasing need for textiles and washing products to keep hotel grounds neat.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, there has been significant growth in hotel enterprises in China. In 2021 there was a total of 27,766 enterprises an increase of nearly 2,500 enterprises compared to 25,281 in 2020.
  • The increasing demand for convenient and easy-to-use/apply detergent products contributed to the evolution of detergents in India. The increase in government initiatives and awareness to lead a healthy life among the rural Indian population are contributing to the increased sales of detergents in the country.
  • According to IBEF, in May 2021, Indo Count Industries Ltd. (ICIL) announced an investment of Rs. 200 crore (USD 26.9 million) to expand its production capacity of bedding solutions.
  • The detergent sector, with its increasing ability to influence consumers through advertisements, is rapidly growing. For instance, to increase its customer base, Rohit Surfactants spread its distribution network for Ghari detergent to more states in India. Moreover, in the last three years, the company increased its reach to 10 more states, and it sells Ghari detergent through more than 3,500 dealers. Additionally, Ghari has always maintained affordable pricing.
  • Due to all such factors, the market for detergents in the region is expected to have steady growth during the forecast period.

Competitive Landscape

The detergents market is partially consolidated in nature. The major players include Henkel AG & Co. KGaA, Procter & Gamble, Unilever, Kao Corporation, and E.U.D.GROUP, a.s., among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Usage of Detergents in the Personal and Laundry Care Segment
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Environmental Regulations
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Anionic Detergents
    • 5.1.2 Cationic Detergents
    • 5.1.3 Non-ionic Detergents
    • 5.1.4 Zwitterionic (Amphoteric) Detergents
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Laundry Cleaning Products
    • 5.2.2 Household Cleaning Products
    • 5.2.3 Dishwashing Products
    • 5.2.4 Fuel Additives
    • 5.2.5 Biological Reagent
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.4.2 E.U.D.GROUP AS
    • 6.4.3 Guangzhou Liby Group Co. Ltd
    • 6.4.4 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.5 Johnson & Johnson Private Limited
    • 6.4.6 Kao Corporation
    • 6.4.7 Lion Corporation
    • 6.4.8 Nice Group
    • 6.4.9 Procter & Gamble
    • 6.4.10 Unilever

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Adoption of Organic Laundry Detergent
  • 7.2 Increasing Application of Detergents as Cloth Softener