市場調査レポート
商品コード
1190562

デオドラント市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Deodorants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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デオドラント市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デオドラントの世界市場は、予測期間である2020年~2025年にかけてCAGR6.8%を記録すると予測されています。

現在、デオドラント市場は、米国で安定した成長を遂げています。デオドラント製品に含まれる天然成分に対する需要の高まりが、米国におけるオーガニックデオドラントの売上を促進しています。デオドラント剤やボディミストなどの軽い香りは、若い人たちの間で人気があります。これがデオドラントの市場規模を促しました。若い消費者が自然派製品に魅力を感じているため、企業にとっては、主に天然成分を使用した製品を革新し、市場シェアを拡大する絶好の機会となっています。

インドなど、若年層の人口が集中している新興国は、企業にとって潜在的な成長機会を提供すると予測されます。ライフスタイルの変化や製品入手のしやすさなどが、新興国での売上を押し上げる要因となっています。

デオドラント市場の動向

オルトボディフレグランスの成長

北米のデオドラント市場は、手や顔、足など、体の部位に合わせた制汗剤を開発するブランドが増加しています。例えば、Gamer Grip Hand Antiperspirantは、アスリートが握力を向上させるために設計された、斬新で滑りにくい制汗剤で、4~6時間香りが持続します。さらに、「ニート3Bフェイスセーバー」は、メイク前に塗ることができる顔用制汗ジェルです。

消費者の要望に沿った成分を求める中、フレッシュボディなどのブランドは、アルミニウム、パラベン、タルクを含まない自然派デオドラント剤「フレッシュブレスト」を発売しました。この製品は、女性の上半身をドライに保ち、傷を防ぐために特別に設計されています。

欧州における持続可能な自然派デオドラントへの要求

欧州全域で、欧州の消費者はよりナチュラルでオーガニック、そしてサステナブルな処方を求めています。一方で、ロールオンのようないつでも使える製品を求める声や、スプレーのような新しい香りを求める声もあり、バランスが取れてきています。欧州の主要なデオドラント/制汗剤ブランドは、毎日のパーソナルケアに欠かせないものとして、効果の高い処方の普及に注力しています。さらに、消費者は新しいコンセプトに対してオープンです。

天然素材やオーガニックのデオドラントを提供するという点で、その開拓は長い道のりを経ており、実際、市場での新しい展開は、過去に比べ、より革新的なものとなっています。英国のElsa's Organic Skinfoods社は、ココナッツオイル、ペパーミント、ティーツリー、ローズゼラニウム、パチュリーを配合したユニセックスのクリームタイプのデオドラントクリーム「Ocean Natural Deodorant Creme」を発売し、24時間のプロテクション効果を発揮しています。さらに、若い消費者の出現により、より選択的な購買が行われるようになっています。

競合他社の分析

世界の消臭剤市場は、多国籍企業が主要なシェアを占めており、競争が激しいです。新製品のイノベーションが主な戦略として考えられており、新しいフォーマットとともに有害な成分を含まないものが人気を集めています。例えば、2018年5月、ユニリーバブランド、REXONAは、スポーツ、特にサッカー向けに新しい外観を持つデオドラントラインを発売しました。エアゾール、圧縮スプレー、スティック、ロールオンにまたがって活躍する、限定シリーズです。英国とアイルランドで発売されました。

主なプレイヤーは、Procter &Gamble Co.、Unilever PLC、Henkel AG &Co KGaA、L`Oreal SA、L'Occitane International SAなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スプレー
    • クリーム
    • ロールオン
    • その他(拭き取りタイプ、ジェル、スティックなど)
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・薬店
    • ネット通販
    • その他
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever
    • Procter & Gamble
    • Henkel AG
    • Loreal SA
    • Beiersdorf Global AG
    • L'Occitane International SA
    • Avon Products Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65821

The global deodorants market is projected to register a CAGR of 6.8% over the forecast period, 2020-2025.

Currently, the deodorant market is experiencing a steady growth in United States. The growing demand for natural ingredients in deodorant products is driving the sales of organic deodorants in United States. Lighter scents, such as deodorants and body mists are popular among the young population. This prompted the deodorants market size. As young consumers are attracted toward natural products, which provide an excellent opportunity for companies to innovate products using natural ingredients, mainly to increase their market share.

Emerging countries, such as India, where the concentration of the young population is high ae projected to offer potential opportunities for companies to grow. Changing lifestyle and increase in product availability are various factors boosting the sales in the developing regions.

Deodorants Market Trends

The Growth of Alt-body part Fragrances

Across North America, the deodorants market witnessed growth of few brands, creating antiperspirants intended for alternative body parts, such as hands, face, and feet. For instance, Gamer Grip Hand Antiperspirant is a novel, non-slip, antiperspirant formula, which is designed for athletes to improve their grip and has a lasting fragrance for 4 to 6 hours. Furthermore, Neat 3B Face Saver is an antiperspirant gel for the face that can be applied before makeup.

As consumers seek ingredients to be in line with consumer demand, brands, such as Fresh Body launched Fresh Breasts, which is a natural deodorant that is free from aluminum, parabens, and talc. The product is specifically designed to keep women's upper body dry and prevent scratching.

The Demand for Sustainable and Natural Deodorants in Europe

Across Europe, European consumers are demanding more natural, organic, and sustainable formulations. On the other hand, consumers are seeking products that can be used anytime, such as that of roll-on, and sprays are finding the balance in terms of novel fragrances. Leading European deodorant/antiperspirant brands are focusing on promoting highly effective formulations, as they are essential for daily personal care routines. Furthermore, consumers are open to new concepts.

The development, in terms of offering natural and organic deodorant, covered a long way and in fact, new launches in the market have been more innovative, as compared to that of the past. A United Kingdom-based Elsa's Organic Skinfoods launched its Ocean Natural Deodorant Creme, a unisex creme-to-powder product containing coconut oil, peppermint, tea tree, rose geranium, and patchouli, which offers 24-hour protection. Furthermore, the emergence of younger consumers led to a more selective purchasing.

Competitor Analysis

The global deodorants market is competitive with multinational players occupying the major share of the market. New product innovation is considered as the main strategy, and free from harmful ingredients, along with new formats, are gaining popularity. For instance, in May 2018, Unilever brand, REXONA launched the deodorants line, with new look for sports, especially for soccer. It is a limited-edition range, which works across the aerosol, compressed spray, stick, and roll-on. It was launched in United Kingdom and Ireland.

Major players include Procter & Gamble Co., Unilever PLC, Henkel AG & Co KGaA, L`Oreal SA, L'Occitane International SA, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Spray
    • 5.1.2 Creams
    • 5.1.3 Roll-on
    • 5.1.4 Others (Wipes, Gel, Sticks, etc.)
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmacies & Drug Stores
    • 5.2.4 Online retail
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Unilever
    • 6.4.2 Procter & Gamble
    • 6.4.3 Henkel AG
    • 6.4.4 Loreal SA
    • 6.4.5 Beiersdorf Global AG
    • 6.4.6 L'Occitane International SA
    • 6.4.7 Avon Products Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS