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市場調査レポート
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1190455

コーンスターチ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Corn Starch Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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コーンスターチ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コーンスターチ市場は、今後5年間で6.35%のCAGRで推移すると予測されています。

コーンスターチは、さまざまな産業で広く使用されています。製紙業界では、コーンスターチを充填材およびサイジング材として利用しています。また、繊維、洗濯、鋳造、空気浮揚、油井掘削、接着剤にも応用されています。でんぷんはその多くが自然のままの形で使用されていますが、他の形にも簡単に変換されます。コーンスターチのほとんどはスターチシロップに加工され、残りは生デンプンと改質デンプンから成っています。でんぷんの需要を高める要因としては、人口増加や、飲食品、繊維、紙・印刷、医薬品などの健康・美容製品、接着剤など、その国の産業発展が挙げられます。

クリーンラベル原料の採用や新興国における消費者意識の高まりは、コーンスターチの需要を後押ししています。加工食品やコンビニエンスフードの需要が高まっているため、食品および飲食品業界ではコーンスターチの需要が増加しています。さらに、医薬品の結合剤および崩壊剤としてのコーンスターチの使用は、パンデミック時の製薬業界の成長により、この成分の需要を増加させました。インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドの医薬品市場は2020年7月の13.7%から2021年8月には17.7%に上昇したとのことです。さらに、India Ratings &Researchによると、インドの医薬品市場の収益は2022年末までに12%を超えると予測されています。したがって、コーンスターチの需要は今後数年間で増加することが予想されます。

主な市場動向

クリーンラベル原料の需要増加

クリーンラベルの原料や製品の動向は、世界中で展開されている食品・飲料業界やその他の産業に大きな影響を与えています。消費者の健康志向の高まりと、天然・純粋・高品質の製品に対する高い需要が、クリーンラベルの澱粉に対する需要を生み出しています。また、世界経済が徐々に改善し、加工食品や簡便な食品の摂取が増加したことで、これらの食品用途に多く使用されている変性でんぷんの市場も、需要の高まりが見て取れます。このことが、コーンスターチ市場の全体的な成長を高めています。

企業は、クリーンでシンプルな食材に対する需要の増加により、クリーンラベルのコーンスターチに対する需要が高まっていることを認識しており、消費者の要求を満たす製品を作り出しています。さらに、市場のプレーヤーは生産能力を拡大しています。例えば、2022年9月、イングレディオンは、持続可能な製品を生産する最先端の澱粉生産施設を中国に設置しました。イングレディオンが建設した新しい特殊澱粉工場は、持続可能な生産を進め、世界の飲食品チェーンへの供給を確保する上で同社を支援します。

北米が主要な市場シェアを占める

北米は加工食品やインスタント食品、コンビニエンス食品の消費が多いため、コーンスターチ市場において主要な地位を占めています。米国は同地域で最大の市場を形成しています。原材料となるトウモロコシが国内に豊富にあることと、コーンスターチの価格が低いことが、米国および北米市場におけるコーンスターチ産業の成長を促進する主な要因となっています。この地域の人口の増加と消費者の可処分所得の増加は、加工食品やコンビニエンスフードの消費の増加に対応し、それによってコーンスターチの需要を増加させています。市場の主要なプレーヤーは、この地域の需要に応える製品を作り出しています。

競合情勢

コーンスターチ市場は、多くの世界およびリージョナルプレーヤーが存在し、非常に競争が激しい市場です。Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company、Ingredion Incorporated、Tate &Lyle PLC、Associated British Foods PLCなどの世界企業が存在し、市場は細分化されています。主なプレイヤーは、統合を達成し、彼らの提供を最適化するために彼らの主な戦略の一部として、合併や買収、新製品開発に従事しています。主要企業は、より多くの製品を製造し、製品ラインを拡張するために、工場能力の拡張に注力しています。これはまた、企業が世界のプレゼンスを拡大しながら、市場における成分の需要の高まりに対応するのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • 生デンプン
    • 変性澱粉
  • 用途
    • 飲食品
    • 動物飼料
    • 医薬品
    • 繊維
    • 紙・段ボール
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Ingredion Incorporated
    • The Archer Daniels Midland Company
    • Tate & Lyle PLC
    • Roquette Freres SA
    • Sudzucker AG
    • Associated British Foods PLC
    • Egyptian Corn Starch Company
    • DFE Pharma
    • AGRANA Beteiligungs AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64854

The corn starch market is projected to witness a CAGR of 6.35% in the coming five years.

Corn starch is widely used in different industries. The paper industry utilizes corn starch as filler and sizing materials. It also finds application in textiles, laundry, foundry, air flotation, oil-well drilling, and adhesives. While much of starch is employed in its natural form, it is also easily converted to other forms. Most corn starch is made into starch syrups, and the balance is made up of native and modified starches. The factors that contribute to the demand for starch are population growth and industrial development of a country, including food and beverage, textiles, paper and printing, pharmaceuticals and other health and beauty products, and adhesives.

The adoption of clean-label ingredients and growing consumer awareness in developing countries are bolstering the demand for corn starch. The demand for corn starch has increased in the food and beverage industry owing to the rising demand for processed and convenience food in the market. Moreover, the use of corn starch as a binder and disintegrant in medicines increased the demand for the ingredient due to the growth of the pharmaceutical industry during the pandemic. According to the India Brand Equity Foundation, the pharmaceutical market in India rose from 13.7% in July 2020 to 17.7% in August 2021. Furthermore, according to India Ratings & Research, the Indian pharmaceutical market revenue predicted to be over 12% by the end of 2022. Thus, the demand for corn starch is expected to increase in the upcoming years.

Key Market Trends

Increase in Demand for Clean-label Ingredients

The trend of clean-label ingredients and products is drastically impacting food and beverage as well as other industries operating across the world. The rising health consciousness among consumers and the high demand for natural, pure, and high-quality products have generated the demand for clean-label starches. Also, with the global economy gradually improving and resulting in an increased intake of processed and convenience foods, the market for modified starch, which finds substantial usage in these food applications, is witnessing increasing demand. This, in turn, is increasing the overall growth of the corn starch market.

Companies have acknowledged this rising demand for clean-label corn starch, owing to the increasing demand for clean and simple ingredients, and are creating products to satisfy consumer demands. Additionally, market players are expanding their production capacity. For instance, in September 2022, Ingredion set up a state-of-the-art starch production facility in China that will produce sustainable products. The new specialty starch plant that Ingredion has built will assist the company in advancing sustainable production and securing supply to the global food and beverage chain.

North America Holds the Major Market Share

North America holds the leading position in the corn starch market due to the high consumption of processed and instant or convenience food products in the region. United States formed the largest market in the region. The abundance of corn as a raw material in the country and the low prices of corn starch are the key drivers fuelling the growth of the corn starch industry in the US and North American markets. The rising population and increase in disposable income among consumers in the region cater to the rising consumption of processed and convenience food, thereby increasing the demand for corn starch. Major players in the market are creating products catering to the demands of the region.

Competitive Landscape

The corn starch market is highly competitive, with the presence of many global and regional players in the market. The market is fragmented with the presence of global players like Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, Ingredion Incorporated, Tate & Lyle PLC, and Associated British Foods PLC. The key players are engaging in mergers and acquisitions and new product development as some of their key strategies to achieve consolidation and optimize their offerings. Major companies are focusing on expanding their plant capacity to manufacture more products and extend their product line. This also helps the companies to cater to the rising demand for the ingredient in the market while expanding their presence globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Native Starch
    • 5.1.2 Modified Starch
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverage
    • 5.2.2 Animal Feed
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Textile
    • 5.2.5 Paper and Corrugated
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Ingredion Incorporated
    • 6.3.3 The Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.4 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.5 Roquette Freres SA
    • 6.3.6 Sudzucker AG
    • 6.3.7 Associated British Foods PLC
    • 6.3.8 Egyptian Corn Starch Company
    • 6.3.9 DFE Pharma
    • 6.3.10 AGRANA Beteiligungs AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS