市場調査レポート
商品コード
1190273
シリアル原料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Cereal Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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シリアル原料の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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シリアル原料市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR5.2%を記録すると予測されています。
シリアル原料市場は、世界中でシリアルの価格が上昇しても、COVID-19のパンデミックの間、積極的な成長を示しました。食糧農業機関の価格指数報告書は、シリアルとシリアル関連製品の価格が35%上昇したことを示しています。消費者の関心がインスタント食品に移ったことで、シリアルのようなインスタント食品は市場全体で品切れになることがあります。大手企業は、グルテンフリーや、より良い免疫の健康のために食物繊維を多く含む材料などの栄養的な選択肢を持つ新しいフレーバーのシリアルを提供しました。
この市場には主に小麦、米、大麦、オート麦が含まれ、シェアは僅少です。原材料の栄養価の高さが市場を牽引しています。また、調理済み製品の需要が増加していることも、これらの原料の使用を後押ししています。さらに、オーガニックシリアルの健康増進効果に対する需要の高まりは、市場のオーガニックセグメントを促進する重要な要因となっています。食品業界以外では、畜産業界からの需要の増加も市場を牽引しています。
消費者の要求と嗜好を満たすために、原料の栄養的な利点を確認するための調査と、栄養強化、遺伝子組み換え、遺伝子と栄養素の相互作用などの開発は、市場の成長をさらに高めるために、シリアル原料市場を促進する上で不可欠な役割を果たしています。例えば、英国栄養財団が発表したように、英国ではNTDの発生率を低下させるために、白小麦粉に葉酸を強化することが提案されています。また、政府が栄養強化の規制と政策に積極的に取り組んでいることも、市場をさらに押し上げる要因となっています。
セリアック病(CD)リスクの高まりにより、グルテンフリーのシリアル製品の市場が拡大傾向にあります。例えば、米国におけるCDの有病率は、CD患者の第一度近親者では4.5%、一般人口では0.5%~1.0%で、時間とともに増加傾向にあります。CDの治療法としては、厳格なグルテンフリー食が唯一のもので、症状の緩和、粘膜の治癒、疾患の合併症の予防に効果があります。このことが、グルテンフリー市場の大きな推進力となっています。また、Mayo Clinicによると、310万人のアメリカ人がグルテンフリー食に移行しており、そのうち72%はグルテンを避けるセリアック病でない人々(PWAG)と分類されています。これらの人々は、セリアック病の診断を受けていなくても、グルテン抜きの食生活の流れに乗るためにグルテンを摂取しているのです。
アジア太平洋地域では、中国が最も大きなシェアを占めており、次いで日本、オーストラリアとなっています。NBSCによると、中国では平均して1年間に100kg以上のシリアルが消費されていると推定されています。これは、朝食用シリアルの消費パターンが変化し、より健康的な製品に傾倒しているためです。また、欧米のライフスタイルを取り入れる人が増えていることも、市場の売上を押し上げる要因の一つとなっています。健康志向の消費者にアピールする低炭水化物、高繊維、多穀物、強化朝食シリアルの製品開拓が、市場成長の引き金となりました。機能的な健康効果に加え、天然保存料、抗酸化物質、酵素などの天然成分を朝食用シリアルに取り入れることが増加傾向にあります。小売流通経路の拡大も、地方や比較的小さな都市での売上を促進する要因となっています。
シリアル原料市場は、多くの国内企業や多国籍企業が市場シェアを争っており、競争が激しい市場です。企業は、主要なマーケティング戦略として、買収、合併、提携、拡大とともに、より健康的な成分やオーガニックの主張を持つ新製品の発売を重視しています。例えば、Associated British Foods PLCは2014年に英国の朝食食品メーカーであるDorset Cerealsを買収し、同社の既存のJordans cerealsとRyvita crispbreadブランドを補完しています。主なプレーヤーは、Archer Daniel Midland Company, Associated British Foods、Bunge Limited、Groupe Limagrain Limited、およびRiceBran Technologiesなどです。
The cereal ingredients market is projected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period (2022-2027).
The cereal ingredients market witnessed positive growth during the COVID-19 pandemic, even with increased prices of cereals across the world. The Food and Agriculture Organization's Price Index Report indicates a 35% increase in the prices of cereals and cereal-related products. Instant food supplements like cereals ran out of stock across the markets from time to time as consumers' interest shifted toward instant meals. The major players offered new flavored cereals with nutritional choices like gluten-free and ingredients with more fiber content for better immune health.
This market mainly includes wheat, rice, barley, and oats, with insignificant shares. The nutritive quality of the ingredients drives the market. Also, the increasing demand for ready-to-eat products has been boosting the usage of these ingredients. Additionally, the growing demand for health-promoting benefits of organic cereals is a significant factor fueling the organic segment of the market. Apart from the food industries, the increasing demand from the livestock industry is also driving the market.
Research to confirm the nutritional benefits of the ingredients and developments such as fortification, genetic modification, and gene-nutrient interactions are playing an essential role in boosting the cereal ingredients market, in order to meet the requirements and preferences of the consumers to enhance the market growth further. For instance, fortification of white flour with folic acid has been proposed in United Kingdom to decrease the rate of NTD, as stated by the British Nutrition Foundation. Also, the government initiated favorable policies regarding fortification regulations, which may further boost the market.
The market for gluten-free cereal-based products has witnessed an increasing trend due to the rising risk of celiac disease (CD). For example, the prevalence of CD in United States varies from 4.5% among first-degree relatives of CD-affected patients to 0.5%-1.0% in the general population and is increasing over time. A strict gluten-free diet is the only available treatment for CD; it relieves symptoms, achieves mucosal healing, and prevents disease complications. This is majorly driving the gluten-free sector of the market. Also, according to Mayo Clinic, 3.1 million Americans are shifting toward gluten-free diets, where 72% of them are classified as people without celiac disease avoiding gluten (PWAG). These people have been ditching gluten without a celiac diagnosis in order to join the trend of gluten-free consumption.
In the Asia-Pacific region, China dominates the market, contributing the maximum market share, followed by Japan and Australia. According to NBSC, It is estimated that an average Chinese individual consumes more than 100 kilograms of cereals in a year. This is due to the change in breakfast cereal consumption patterns and inclination toward healthier products. Also, increased adoption of the Western lifestyle is one of the driving factors for market sales. Product development of low-carb, high-fiber, multigrain, and fortified breakfast cereals that appeal to health-conscious consumers has triggered the market growth. In addition to functional health benefits, incorporating natural ingredients, such as natural preservatives, antioxidants, and enzymes in breakfast cereals is on the rise. Expanding retail distribution channels are another factor driving sales in rural and relatively small cities.
The cereal ingredients market is competitive in nature, having a large number of domestic and multinational players competing for market share. Companies are focusing on new product launches with healthier ingredients/organic claims, along with acquisitions, mergers, partnerships, and expansions as their key marketing strategies. For instance, Associated British Foods PLC acquired Dorset Cereals, a British breakfast food manufacturer, in 2014, which complemented the company's existing Jordans cereals and Ryvita crispbread brands. The major players include Archer Daniel Midland Company, Associated British Foods, Bunge Limited, Groupe Limagrain Limited, and RiceBran Technologies.