表紙:自動車オートマチックトランスミッション市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189909

自動車オートマチックトランスミッション市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Automatic Transmission Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車オートマチックトランスミッション市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車オートマチックトランスミッション市場は、2021年に1,016億5,000万米ドルとなりました。

予測期間中にCAGR7%を記録しながら、2027年には1551億5000万米ドルの値に達すると予想されます。

COVID-19の大流行が自動車産業に影響を及ぼし、トランスミッション市場は、自動車販売の低迷や新規要件のほぼゼロにより、市場シェアが低下しました。米国では約90%の自動車がオートマチックトランスミッションで走っていますが、インドのように走行距離に敏感で巨大な市場は、まだオートマチックトランスミッションシステムに変化していません。世界中の促進要因がオートマチックトランスミッションを選択する傾向が高まっているため、業界はパンデミックに対応し、COVID-19以降に良い数字を残せるようになるでしょう。

自動車用トランスミッションシステムは、エンジンの動力を車輪に伝達するという単純な目的を果たす以外にも、多くの利点があります。自動車オートマチックトランスミッション車の需要は、特にインドや中国などの新興国において、交通量の多さ、渋滞、道路の過密さなどから、過去3年間で増加傾向にあります。

自動車に搭載される自動変速機の主な種類は、自動マニュアル変速機、無段変速機、デュアルクラッチトランスミッションなどです。

ゼネラルモーターズによると、環境問題への関心の高まりと厳しい燃費規制により、利用可能な手動変速機システムの自動車が減少し、その結果、自動変速機システムの需要が増加する可能性があるとのことです。また、同地域の政府は、インセンティブや税控除を通じて代替燃料車や低燃費車の販売を促進しようとしており、これが同地域における自動車オートマチックトランスミッションの需要を促進すると予想されます。

主な市場動向

先進的なオートマチックトランスミッションの開発に注力するOEMメーカー

ドイツのオートマチックトランスミッションサプライヤーであるZFは、新しい8速オートマチックトランスミッションを開発しました。同社は主に、軽量化技術による燃費の向上に注力しています。

*新しいギアセットは、4つの遊星ギアセットと5つのシフトエレメントで構成され、抵抗を最小限に抑え、トランスミッションの効率を向上させることができます。また、オプションの油圧式インパルスオイルストレージ(HIS)は、スタート/ストップ機能を備えており、燃費の向上が可能です。

*この新しいオートマチックトランスミッションはハイブリッドに対応しており、AWDセンターデフ一体型、インテグレーテッドAWDシステム、ハングオンAWDなど、すべてのAWDダイブコンセプトで使用することが可能です。

ZFは、 Aston Martin、FCA、JLR、Volkswagen group向けに、年間平均350万基の8速オートマチックトランスミッションを製造しています。2019年には、BMWから10億円規模の契約を獲得しました。ZFは、2022年に発売される可能性のあるBMWシリーズの車種に、この8速オートマチックトランスミッションの最新版を供給する見込みです。

さらに、物流業界がそのペースを取り戻しつつある中、商業分野でのトランスミッションの需要も増加することが予想されます。そこでZFは2021年2月、北米での需要増に対応するため、商用車用トランスミッション製造に2億米ドルを投資することを発表しました。2023年より、ZFはサウスカロライナ州グレイコートでPowerLine 8速オートマチック・トランスミッションを製造し、米国内で500人の雇用を創出します。

さらにZFは、オートマチック乗用車のシェアが高い中国と米国を対象に、同技術の生産開始の可能性を検証しています。

アジア太平洋地域が最速の成長率を記録する見込み

予測期間中、最も速い成長率を記録するのはアジア太平洋地域と予想されます。アジア太平洋地域では、中国、インド、ASEAN諸国などの国々で、特に自動車保有台数が増え続けているインドで、自動車の需要が高くなると予測されます。

インドでは、過去3年間にオートマチック車やSUVの需要が大幅に増加しました。

自動運転車の販売台数は、2011年のわずか1.4%から、2019年には17.3%に上昇しました。この増加は主に、大都市圏での交通量の増加と疲弊した運転状況によるものですが、インドの地方では依然としてマニュアルトランスミッションが好ましい交通手段となっています。Maruti Suzukiはインド最大の自動運転車の生産者で、2020年の販売台数は13万2,000台超を占めました。

インドで販売される自動車のほぼ8割は、12,000万円以下の価格帯です。この価格帯では、Maruti SuzukiのVitara Brezza、Dzire、Baleno、Hyundai Verna、Honda Cityが、国内で最も売れているオートマチックトランスミッション車です。

インドの購買者の多くはマニュアルSUVを好みますが、過去2年間でオートマチックトランスミッションのSUVの需要が増加しています。Skoda Kodiaq、Volkswagen Tiguan、Audi Q-Series、BMW X-Seriesなど、インド市場で販売されているプレミアムSUVモデルのほとんどは、オートマチックトランスミッションを標準システムとして搭載しています。

道路事情の悪化、技術の進歩、経済性・利便性への嗜好の高まり、燃費の良い車への需要の高まりなどを考慮すると、インドにおけるAT車の需要は予測期間中に急拡大すると予想されます。

市場の動きは鈍いもの、デュアルクラッチオートマチックギアボックスは、その高速な変速速度が非常に有用であり、ほとんどのパフォーマンスカーやスーパーカーに採用されているため、人気を集めています。それゆえ、Hyundai, Skoda, Volkswagen, Tataなど、多くの自動車メーカーがDCT技術を取り入れ始めています。

2022年3月、Tata MotorsはDCAと呼ばれるデュアルクラッチトランスミッションを搭載したプレミアムハッチバックをインドで発売しました。

競合情勢

自動車オートマチックトランスミッション市場は、ZF Friedrichshafen AG、Schaeffler AG、Hyundai Transys Inc.、Magna International Inc.、JATCO Ltdなどのプレーヤーによって、かなり断片化されています。トランスミッションシステムメーカーは、車両の性能を犠牲にすることなく、費用対効果の高いソリューションを提供することに意欲を燃やしています。ディーラーは世界化を重視し、排ガス規制を遵守するために製品を革新しています。このため、ディーラーはネイティブパートナーと協力し、OEMは製造コストを節約しながら効果的な技術を市場に提供するため、新技術の開発に注力しています。

例えば、2022年5月、MagnはBMWグループ向けに新しい7速マイルドハイブリッドデュアルクラッチ横型トランスミッションの生産を開始します。Magnは、BMWグループのプラットフォームにおいて、すべてのフロント・トランスバース・アプリケーションに対応する唯一のマイルド・ハイブリッド・トランスミッション・サプライヤーです。このマイルドハイブリッドギアボックス技術は、内燃エンジンから排出されるCO2を大幅に削減します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • オートマチックトランスミッション(AT)/トルクコンバーター(TC)
    • 自動マニュアルトランスミッション(AMT)
    • 無段変速機(CVT)
    • デュアルクラッチトランスミッション(DCT)
  • 燃料種類
    • ガソリン
    • ディーゼル
    • ハイブリッド
  • 車種
    • 乗用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Aisin Seiki Co Ltd
    • Allison Transmission Holdings
    • BorgWarner Inc.
    • Continental AG
    • Daimler AG
    • Delphi Automotive
    • Eaton Corporation PLC
    • Fiat Powertrain Technologies
    • Jatco Ltd.
    • Magna International Inc.
    • NSK Ltd.
    • Valeo
    • ZF Friedrichshafen AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49251

The automotive automatic transmission market studied was valued at USD 101.65 billion in 2021. It is expected to reach a value of USD 155.15 billion by 2027 while registering a CAGR of 7% during the forecast period.

With the COVID-19 pandemic affecting the automotive industry, the Transmission Market saw a dip in market share due to low or almost zero automotive sales or new requirements. Although United States has around 90% of the vehicles running with automatic transmission, mileage-sensitive and huge-scale markets like India are yet to gradually transform into automatic transmission systems. The growing trend towards opting the automatic transmission by drivers worldwide is set to help the industry service the pandemic and come out with good numbers post Covid-19.

The automotive transmission system has many advantages, apart from performing the simple purpose of transferring an engine's power to the wheels. The demand for automotive automatic transmission vehicles has been growing over the past three years, especially in developing countries, such as India and China, due to heavy traffic, congestion, and overcrowded streets.

The major types of automatic transmission systems used in the vehicles are automated manual, continuously variable transmission, and dual-clutch transmission, among others.

According to General Motors, with the growing environmental concerns and strict fuel economy norms, the available manual transmission system cars may decline, in turn, resulting in the rise in demand for automatic transmission systems. Governments in the region are also trying to promote the sales of alternative fuel vehicles through incentives and tax deductions, and fuel-efficient vehicles, which is expected to propel the demand for automotive automatic transmission in the region.

Key Market Trends

OEMs Focusing on Developing Advanced Automatic Transmission

The German automatic transmission supplier ZF developed a new 8-speed automatic transmission. The company mainly focused on improving fuel efficiency by using lightweight technology.

* The new gear set design consists of four planetary gear sets and five shift elements that help minimize drag and improve transmission efficiency. The optional hydraulic impulse oil storage (HIS) offers a start/stop function, which can increase fuel savings.

* This new automatic transmission is hybrid compatible and can be used across all AWD dive concepts, which include AWD center differential integrated, integrated AWD system, and hang-on AWD.

On average, ZF manufactures 3.5 million units of its 8-speed automatic transmission for Aston Martin, FCA, JLR, and the Volkswagen group yearly. In 2019, the company received a billion-dollar contract from BMW. ZF is expected to supply its latest version of this 8-speed automatic transmission for a BMW series of models that may be launched in 2022.

Additionally, as the logistics industry is gaining back its pace, the demand for transmission in the commercial sector is expected to increase. Hence, in February 2021, ZF announced a USD 200 million investment in commercial vehicle transmission manufacturing to cater to the increased demand in North America. Beginning in 2023, ZF will manufacture its PowerLine 8-speed automatic transmission in Gray Court, South Carolina, creating 500 jobs in United States.

Furthermore, ZF is also testing the possibilities of starting the production of this technology for China and United States, where the shares of automatic passenger cars are high.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Fastest Growth Rate

Asia-Pacific is expected to witness the fastest growth rate during the forecast period. In the Asia-Pacific region, countries such as China, India, and the ASEAN countries, are anticipated to witness high demand for automatic cars, especially in India, with the continually growing vehicle population.

In India, the demand for automatic transmission cars and SUVs has significantly increased over the past three years.

Automatic vehicle sales have risen from a meager 1.4% in 2011 to 17.3% in 2019. This increase is primarily due to increased traffic and exhausting driving conditions in metropolitan regions, but manual transmissions are still the preferred mode of transportation in rural India. Maruti Suzuki was India's largest producer of automatic cars, with sales accounting for over 132,000 units in 2020.

Almost 80% of the cars sold in India are under the price range of 12 lakhs. Within this price range, Maruti Suzuki's Vitara Brezza, Dzire, Baleno, Hyundai Verna, and Honda City are the top-selling automatic transmission cars in the country.

Although most Indian buyers prefer a manual SUV, the demand for automatic transmission SUVs has increased over the past two years. Most of the premium SUV models available in the Indian market, such as Skoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan, Audi Q-Series, BMW X-Series, etc., have an automatic transmission as a standard system.

In the light of the worsening road conditions, advancements in technology, growing preference toward economy and convenience, and rising demand for fuel-efficient cars, the demand for automatic transmission vehicles in India are expected to grow rapidly during the forecast period.

Although the market is running slow, the Dual Clutch Automatic Gearbox is gaining popularity because of its high-speed gearshift rate, which is very useful and is employed in most performance cars and supercars. Hence, many car makers like Hyundai, Skoda, Volkswagen, Tata, and others have started incorporating DCT technology.

In March 2022, Tata Motors launched its premium hatchback with a dual-clutch transmission called the DCA in India.

Competitive Landscape

The automotive automatic transmission market is fairly fragmented, with players, like ZF Friedrichshafen AG, Schaeffler AG, Hyundai Transys Inc., Magna International Inc., JATCO Ltd, and others. Transmission system manufacturers are motivated to provide cost-effective solutions without compromising the vehicle's performance. Dealers are focusing on globalization and innovating products to obey the emission norms. For this reason, dealers are working with native partners, and OEMs are focusing on developing new technologies to save manufacturing costs while offering effective technologies in the market.

For instance, in May 2022, Magna commences production of a new 7-speed, mild hybrid dual-clutch transverse transmission for BMW Group. Magna is the only mild hybrid transmission supplier for the BMW Group platform for all front-transverse applications. This mild hybrid gearbox tech cuts CO2 emissions from an internal combustion engine by a significant amount.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Driver
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Automatic Transmission (AT)/Torque Converter (TC)
    • 5.1.2 Automatic Manual Transmission (AMT)
    • 5.1.3 Continuous Variable Transmission (CVT)
    • 5.1.4 Dual Clutch Transmission (DCT)
  • 5.2 Fuel Type
    • 5.2.1 Gasoline (Petrol)
    • 5.2.2 Diesel
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Light Commercial Vehicles (LCVs)
    • 5.3.3 Heavy Commercial Vehicles (HCVs)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of the Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Aisin Seiki Co Ltd
    • 6.2.2 Allison Transmission Holdings
    • 6.2.3 BorgWarner Inc.
    • 6.2.4 Continental AG
    • 6.2.5 Daimler AG
    • 6.2.6 Delphi Automotive
    • 6.2.7 Eaton Corporation PLC
    • 6.2.8 Fiat Powertrain Technologies
    • 6.2.9 Jatco Ltd.
    • 6.2.10 Magna International Inc.
    • 6.2.11 NSK Ltd.
    • 6.2.12 Valeo
    • 6.2.13 ZF Friedrichshafen AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS