市場調査レポート
商品コード
1189774
アーモンドベーススプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Almond-Based Spreads Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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アーモンドベーススプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 179 Pages
納期: 2~3営業日
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アーモンドベーススプレッド市場は、予測期間中に5.8%のCAGRで推移すると予測されています。
肥満、糖尿病、心血管障害など、世界中で生活習慣病が増加していることから、消費者はより健康的な食品を選択するようになりました。アーモンドに関連する健康上の利点が、アーモンドベーススプレッド市場の成長を後押ししています。業界のメーカーは、アーモンドベーススプレッドには、繊維、カルシウム、鉄、マグネシウム、リボフラビン、ビタミンE、亜鉛などの必須栄養素が含まれていると主張しています。したがって、消費者はジャム、ソース、マヨネーズなどの伝統的なアイテムをアーモンドベーススプレッドに置き換えているのです。さらに、アーモンドに含まれる健康的な脂肪が、肌、髪、代謝、エネルギー、免疫力の向上につながることから、消費者の嗜好に影響を与えています。
ピーナッツアレルギーに対する懸念の高まりは、米国、カナダ、英国、オーストラリアなどの国々で広まっています。消費者が代替のビーガンスプレッドを探しているため、アーモンドベーススプレッドの売上を押し上げると推定されます。さらに、新しいフレーバーや有機認証の導入によるアーモンドベーススプレッドの差別化が、調査対象市場の成長を促進する主な要因となっています。
健康的な食品オプションに対する消費者の欲求の高まりと食品消費習慣の変化が、アーモンドベーススプレッドの世界需要を促進する主な要因となっています。肥満、糖尿病、心血管疾患などの生活習慣病に対する懸念の高まりは、植物由来の食事への消費者のシフトに影響を与えています。したがって、ビーガン食品に対する消費者の嗜好の高まりは、バターやマヨネーズなどの動物性スプレッドの代替品としてのアーモンドベーススプレッドの採用を促進する主要因となっています。
さらに、乳製品や肉を使わない食事の人気の高まりによるビーガンおよびベジタリアン消費者の増加が、予測期間中のアーモンドベーススプレッドの売上を促進すると予想されます。さらに、これらの消費者はナッツを優れたタンパク質の代替品として認識しており、アーモンドベーススプレッドなど、ナッツベースの製品に大きな機会を生み出しています。さらに、オーガニック、低カロリー、ケトフレンドリーなダイエットなど、消費者のライフスタイルの変化が、メーカーに製品提供の革新に影響を与えています。例えば、2021年10月、日本のナッツバターブランドである Maison des Noixは、アーモンドバター、カシューバター、パンプキンシードバターなどのナッツスプレッドの新ラインを発売しました。すべての製品が有機JASとEUの認定を受けており、油脂や糖類、添加物を一切使用していないです。
多忙なライフスタイル、働く女性の増加、食品を準備する時間の不足などの要因が、手軽な朝食オプションの需要を高めています。アーモンドベーススプレッドは、他のナッツベーススプレッドに比べて食物繊維、ミネラル、ビタミンの含有量が多く、この地域全体のアーモンドベーススプレッドの需要を促進しています。健康志向や糖尿病の消費者の間では、糖分を抑えたスプレッドに対する需要が高まっています。そのため、Jus'Amazin、The Butternut Co.、Pintola、d aliveなどのブランドは、無糖のアーモンドバタースプレッドを提供しています。
さらに、スポーツ、運動、野外活動に従事する健康志向の高まりにより、アーモンドベーススプレッドなど、栄養価の高い食品の消費も増加します。身体活動評議会によると、米国における身体活動の参加者数は2021年に2億3260万人となりました。これらの健康やフィットネスの愛好家は、タンパク質と健康的な脂肪が詰まっているため、アーモンドベーススプレッドなどの製品を好みます。
アーモンドベーススプレッド市場は、幅広い種類のアーモンドベーススプレッドを提供する複数の地域企業や多国籍企業が存在し、市場での主導的地位を維持しようとするため、競争が激しくなっています。
市場の主なプレーヤーには、The Hershey Company、My Raw Joy、SHS Groupなどがあります。これらの企業は、調査対象市場のかなりのシェアを占めています。大手企業は、製品イノベーション、パートナーシップ、M&Aを含むさまざまなビジネス戦略を選択し、可視性と提供品のポートフォリオを拡大し、調査対象市場の成長を増強しています。
The almond-based spreads market is projected to register a CAGR of 5.8 % during the forecast period.
The increase in lifestyle diseases all over the world, such as obesity, diabetes, and cardiovascular disorders, among others, has led consumers to adopt healthier food choices. The health benefits associated with almonds drive the growth of the almond-based spreads market. The manufacturers in the industry claim that almond-based spreads have essential nutrients, such as fiber, calcium, iron, magnesium, riboflavin, vitamin E, and zinc. Hence, consumers are replacing traditional items, such as jams, sauces, and mayonnaise, with almond-based spreads. Moreover, consumer preference is influenced due to the presence of healthy fats in almonds that lead to better skin, hair, metabolism, energy, and immunity.
The increasing concern of peanut allergies is prevalent in countries such as United States, Canada, United Kingdom, and Australia, among others. This is estimated to boost the sales of almond-based spreads as consumers are looking for alternative vegan spreads. Further, the differentiation of almond-based spreads with the inclusion of new flavors and organic certification is the key factor driving the growth of the market studied.
An increase in consumer desire for healthy food options and shifting food consumption habits are the main factors driving the global demand for almond-based spreads. The rising concern of lifestyle disorders, such as obesity, diabetes, and cardiovascular diseases, is influencing consumer shift toward a plant-based diet. Thus, the growing consumer preference for vegan foods is the key factor promoting the adoption of almond-based spreads as a substitute for animal-based spreads, such as butter and mayonnaise.
Further, the growing number of vegan and vegetarian consumers due to the rising popularity of dairy-free and meat-free meals is anticipated to drive the sales of almond-based spreads during the forecast period. Adding on, these consumers perceive nuts as a great protein alternative, creating a huge opportunity for nut-based products, such as almond-based spreads. Moreover, changing consumer lifestyle choices, such as organic, low-calorie, and keto-friendly diets, are influencing manufacturers to innovate their product offerings. For instance, in October 2021, Maison des Noix, a Japanese brand of nut butter, launched a new line of nut spreads, including almond butter, cashew butter, and pumpkin seed butter. All products are JAS and EU-certified organic and without any added oils, sugars, or additives.
Factors such as hectic lifestyles, the increasing working women population, and lack of time to prepare foods are augmenting the demand for quick breakfast options. The high nutritional benefits of almond-based spread over other nut-based spreads, in terms of fiber, mineral, and vitamin content, have driven the demand for almond-based spreads across the region. There has been a rising demand for sugar-reduced spreads among health-conscious and diabetic consumers. Thus, brands such as Jus' Amazin, The Butternut Co., Pintola, and d alive are offering unsweetened almond butter spreads.
Additionally, the increasingly health-conscious population engaged in sports, exercise, and outdoor activities subsequently increases the consumption of nutrient-rich food, such as almond-based spreads. According to the Physical Activity Council, the number of participants in physical activity in United States was 232.6 million in 2021. These health and fitness enthusiasts prefer products such as almond-based spreads as they are packed with proteins and healthy fats.
The almond-based spreads market is highly competitive owing to the presence of multiple regional and multinational companies offering a wide range of almond-based spreads and trying to maintain their leadership position in the market studied.
Major players in the market include The Hershey Company, My Raw Joy, and SHS Group, among others. They hold a significant share of the market studied. Leading companies are opting for different business strategies, including product innovations, partnerships, and mergers & acquisitions, to expand their visibility and portfolio of offerings, augmenting the growth of the market studied.