市場調査レポート
商品コード
1269599
ディップおよびスプレッドの世界市場規模調査&予測、タイプ別(サルサ、マヨネーズ、チーズ、その他)、流通チャネル別(B2C、B2B)、地域別分析、2022-2029年Global Dips and Spreads Market Size study & Forecast, by Type (Salsa, Mayonnaise, Cheese, Others), by Distribution Channel (B2C, B2B) and Regional Analysis, 2022-2029 |
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ディップおよびスプレッドの世界市場規模調査&予測、タイプ別(サルサ、マヨネーズ、チーズ、その他)、流通チャネル別(B2C、B2B)、地域別分析、2022-2029年 |
出版日: 2023年05月02日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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ディップおよびスプレッドの世界市場は、2021年に約856億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.43%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。
ディップは、フィンガーフード、前菜、その他のスナック菓子など、さまざまな料理のトッピングとして使用されています。ファラフェル、ピタパン、貝類、角切り肉、角切り生野菜、クラッカー、フルーツ、フルーツディップなど、あらゆる食事アイテムはディップを加えることで食感や風味を増すことができます。ウエハーは、一般的にウエハース、パン、その他同様の食事にナイフを使って塗る食品です。ゼリー、フムス、ジャム、植物を原料とするスプレッド、マーガリン、肉を原料とするパテ、イーストスプレッドなどが代表的なスプレッド(マーマイト、ベジマイトなど)です。エスニック料理の普及、レストランや家庭料理におけるエキゾチックな調味料の使用の増加、保存性の高さと組み合わせたプレミアムで健康的な製品への高い需要が、世界各地の市場成長を促進する主な要因となっています。
風味を重視し、健康的で栄養価の高いディップやスプレッドは、人々の間で大きな人気を集めており、それが市場の需要を後押ししています。Statistaによると、2022年、健康的なスナック部門の売上高は約906億米ドルと推定され、2030年には1,525億米ドルにまで成長すると予測されています。このように、健康スナックの代替品に対する需要の急増は、ディップやスプレッドの需要を大幅に促進し、市場の成長を増大させています。さらに、主要な市場関係者による取り組みや、飲食品業界の技術革新の進展が、予測期間中にさまざまな有利な機会をもたらしています。しかし、農村部での普及率の低さ、有機ディップおよびスプレッドの価格の高さが、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなっています。
アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、オーストラリアなどの国々でレストランが増え、食品・飲料産業が発展していることに加え、政府のイニシアチブが高まり、いくつかの政策が実施されていることから、収益面で市場を独占しています。一方、欧州は、健康的で外出先でも食べられるスナックの需要の急増や、健康的でオーガニックな食品への志向の高まりなどの要因により、予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予想されます。
本調査の目的は、近年におけるさまざまなセグメントと国の市場規模を明らかにし、今後数年間の市場規模を予測することにあります。本レポートは、調査対象国の産業の質的・量的な側面を取り込むよう設計されています。
また、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。.
List of tables and figures and dummy in nature, final lists may vary in the final deliverable
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Global Dips and Spreads Market is valued at approximately USD 85.6 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.43% over the forecast period 2022-2029. Dip is used as a topping for a variety of cuisines, including finger foods, appetizers, and other snack foods. Any meal item, including falafel, pita bread, shellfish, cubed meat, cubed raw veggies, crackers, fruits, and fruit dips, gains texture and flavor by the addition of dips. Spread is a food that is typically smeared using a knife onto wafers, bread, and other similar meals. Jellies, hummus, jams, spreads made from plants, margarine, pate made from meat, and yeast spreads are among the most widely used spreads (such as marmite and vegemite). The rising adoption of ethnic cuisine, the growing use of exotic condiments in restaurants and home cooking, and the high demand for premium and healthy products combined with the high shelf life are the primary factors that are fostering market growth across the globe.
The flavor-driven, healthy, and nutritious, dips and spreads are gaining huge popularity among the population, which is fueling the market demand. As per Statista, in 2022, it was estimated that the healthy snacks sector generated the revenue of around USD 90.6 billion, which is projected to grow and reach to USD 152.5 billion by 2030. Thereby, the surge in demand for health snacks alternatives is substantially propelling the demand for dips and spreads, which, in turn, augmenting the market growth. Moreover, rising initiatives by the key market players, as well as the growing food and beverage industry innovation are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the low adoption in rural areas and higher prices of organic dips and spreads are challenging the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.
The key regions considered for the Global Dips and Spreads Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. the Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing number of restaurants and the development of the food & beverage industries in countries such as China, India, Japan, and Australia, along with the rising government initiatives and implementation of several policies. Whereas, Europe is expected to grow with a considerable CAGR during the forecast period, owing to factors such as the surge in demand for wholesome and on-the-go snacks, as well as rising inclination towards healthy and organic food in the market space.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.
The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below.