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市場調査レポート
商品コード
1444551
ナッツベーススプレッド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Nut Based Spread - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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ナッツベーススプレッド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
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ナッツベーススプレッドの市場規模は、2024年に56億3,000万米ドルと推定され、2029年までに69億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.27%のCAGRで成長します。
スナック、乳製品、ベーカリー、菓子類などのカテゴリーに属するナッツベースの製品の需要が市場で重要性を増しています。グルテン不耐症やアレルゲンの蔓延など、市場の消費者の間で健康上の懸念が高まっているため、市場で入手可能な従来のスプレッドではなく、ヘーゼルナッツやアーモンドのスプレッドを選ぶようになっています。メーカーは需要に応えるため、新しいフレーバーを市場に投入することに注力しています。たとえば、オリノコフーズは2022年9月に、チョコレート風味のヘーゼルナッツスプレッド「ナッティクリーム」を発売しました。製品は当初、フロリダ、テキサス、ジョージア、インディアナ、イリノイで小売されます。
消費者の健康意識の高まりと地域全体の可処分所得の増加により、人々は高品質のナッツ製品を選ぶようになりました。消費者は健康やウェルネスを謳ったコンビニエンス製品を好むため、ナッツ製品の需要が高まっています。健康に対する意識や意識の高まりにより、消費パターンも変化しています。また、ナッツを使った製品も様々な用途に使われています。ヘーゼルナッツ、カシューナッツ、アーモンドスプレッドなどのナッツベーススプレッドは、その栄養上の利点から市場での重要性が高まっています。これらの製品は、スナックや朝食のスプレッドとしてよく消費され、豊富な栄養プロファイルと風味を加える能力のためにスムージーのレシピに含まれています。たとえば、市場で最も人気のあるスプレッドであるピーナッツバターは、スムージー、デザート、プロテインシェイクなどのさまざまなレシピに一般的に使用されています。
プラントベースおよびビーガンの食生活を実践している消費者は、ナッツベーススプレッドを使用しています。さらに、世界中でビーガン人口が増加しているため、市場で入手可能なヘーゼルナッツスプレッドやその他のナッツベーススプレッドの採用が促進されています。ヘーゼルナッツスプレッドは2番目に大きなセグメントであり、その上にあるのはアーモンドスプレッドだけです。さまざまな健康的なスプレッドの選択肢を求める消費者もヘーゼルナッツ市場を後押ししています。主要企業はこの機会を利用して、植物源からタンパク質が豊富なスプレッドを生産しています。
消費者が健康志向を強め、低糖質の代替品を求めるようになっており、メーカーが低カロリーで砂糖を含まない製品の提供を奨励しているため、チョコレートと組み合わせたナッツベーススプレッドの糖分が多いことは市場に悪影響を及ぼしています。抗酸化物質が豊富なヘーゼルナッツは心臓病の発症リスクの低下に関連しているため、ヘーゼルナッツベースの製品の需要を主に牽引しているのは心臓病を患っている消費者です。さらに、ナッツスプレッドの濃厚なヘーゼルナッツ風味も高い需要の要因です。
健康への懸念とは別に、消費者は特定のナッツベースの製品の製造に伴う動物虐待を懸念しています。この要因により、彼らは動物虐待防止を支援するために市場で主にビーガンを主張し、動物虐待をしていないと主張する製品を探しており、その結果、ヘーゼルナッツスプレッドなどのビーガンベースの加工食品の需要が高まっています。
北米のスプレッド市場は確立されており、この地域でのナッツベーススプレッドの生産は自給自足です。ナッツベーススプレッドは、製品イントロダクションの初期段階で北米市場に確立され、アメリカの朝食の一部となっています。米国は豊富な製品が入手可能であり、多くの消費者がビーガンや植物ベースの食事に移行しているため、この地域のシェアの大部分を占めています。 Nutellaなどの大手ブランドが、天然成分で作られた、つまり人工砂糖やゲル化剤などの添加物を含まないスプレッドなどの革新的な製品で市場を独占しています。
消費者の間で慢性疾患の有病率など健康への懸念が高まる中、健康的なライフスタイルを維持するために主に低カロリー、低脂肪のクレームベースのスプレッドを選択しています。低脂肪スプレッドの需要の増加は、北米でナッツベーススプレッドを推進する重要な要因です。たとえば、糖尿病調査によると、2022年の時点で、米国の総人口の11.3%、つまり3,730万人が糖尿病を患っています。したがって、彼らは低糖質であると主張する健康ベースの製品を消費するつもりです。さらに、消費者のグルテン不耐症の蔓延に伴い、グルテン成分を含まない製品の重要性が市場で高まっています。
ナッツベーススプレッド市場は非常に細分化されており、さまざまなプレーヤーが存在し、競争が激しいです。これらの企業は、流通システムの強化、パートナーシップの締結、買収、製品範囲の拡大などによって競争力を高めています。市場で活動している主要なプレーヤーには、JM Smucker's、Kraft Foods Group、ConAgra Foods Inc.、Hormel Foods Corporationなどがあります。、市場を独占しています。これらの企業は、市場の消費者を引き付けるために、ビーガン、グルテンフリー、動物実験フリーなどの追加の表示を伴う製品の導入に注力しています。
The Nut Based Spread Market size is estimated at USD 5.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.94 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.27% during the forecast period (2024-2029).
The demand for nut-based products belonging to the categories such as snacks, dairy, bakery, and confectionery is gaining importance in the market. Increasing health concerns among consumers in the market, such as gluten intolerance and the prevalence of allergens, encourage them to opt for hazelnut and almond spreads over conventional spreads available in the market. Manufacturers are focusing on launching novel flavors in the market to cater to the demand. For instance, in September 2022, Orinoco Foods launched "Nutti Cream," a hazelnut spread that has chocolate flavoring. The products are initially retailed across Florida, Texas, Georgia, Indiana, and Illinois.
The increasing consumer health awareness and the rising disposable income across regions have encouraged people to opt for high-quality nut products. Consumer preferences for convenience products with health and wellness claims have led to high demand for nut products. The increased health consciousness and awareness have led to a change in the consumption pattern. Additionally, nut-based products are also being used for various purposes. Nut-based spreads such as hazelnut, cashew nut, and almond spreads are gaining importance in the market for their nutritional benefits. These products are often consumed as a snack and breakfast spread and included in smoothie recipes for their rich nutritional profile and flavor-adding ability. For instance, peanut butter, the most popular spread in the market, is commonly used in various recipes such as smoothies, desserts, and protein shakes.
Consumers following a plant-based and vegan diet use nut-based spreads. Additionally, an increasing vegan population worldwide encourages the adoption of hazelnut spreads and other nut-based spreads available in the market. Hazelnut spreads are the second-largest segment, with only almond spreads ahead of it. Consumers seeking various healthy options of spreads are also boosting the hazelnut market. The significant players are using this opportunity to produce protein-rich spreads from plant sources.
The high sugar content of nut-based spreads with chocolate combinations has negatively impacted the market as consumers are becoming more health-conscious and looking for low-sugar substitutes, encouraging manufacturers to offer low-calorie and sugar-free products. Consumers with heart diseases majorly drive the demand for hazelnut-based products as hazelnut, an antioxidant-rich product, is linked to a reduced risk of developing heart disease. Besides, the rich hazelnut flavor of the nut spread is another factor for its high demand.
Apart from health concerns, consumers are concerned with the animal cruelty involved in manufacturing certain nut-based products. Owing to this factor, they are predominantly looking for vegan claimed, cruelty-free claimed products in the market to support the anti-cruelty against animals., thus, boosting the demand for vegan-based processed food products, such as hazelnut spreads, in the market.
The North American spreads market is well-established, and the production of nut-based spreads in the region is self-sufficient. Nut-based spreads were established in the North American market at the initial stages of the product introduction and are a part of the American breakfast. The United States contributes the majority of the region's share with extensive product availability and many consumers shifting to vegan and plant-based diets. Major brands such as Nutella dominate the market, with innovations such as spreads made with natural ingredients, i.e., free from additives like artificial sugars and gelling agents.
With increasing health concerns such as the prevalence of chronic diseases among consumers, they are primarily opting for low-calorie and low fat claimed-based spreads to maintain a healthy lifestyle. Increasing demand for low-fat spreads is a significant factor driving nut-based spreads in North America. For instance, according to the Diabetes Research Institute, as of 2022, 11.3% of the total US population suffers from diabetes, i.e., 37.3 million people. Hence, they intend to consume health-based products that claim to be low-sugar. Additionally, products that do not contain gluten ingredients are gaining importance in the market with the increasing prevalence of gluten intolerance among consumers.
The nut-based spread market is highly fragmented and competitive, with the presence of various players. The companies are making themselves more competitive by strengthening their distribution systems, entering partnerships, acquisitions, expanding product ranges, etc. Some of the major players operating in the market are JM Smucker's, Kraft Foods Group, ConAgra Foods Inc., and Hormel Foods Corporation, which dominate the market. These players are focusing on introducing products with additional claims such as vegan, gluten-free, and cruelty-free to attract consumers in the market.