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市場調査レポート
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1444551

ナッツベーススプレッド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Nut Based Spread - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 2~3営業日

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ナッツベーススプレッド:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ナッツベーススプレッドの市場規模は、2024年に56億3,000万米ドルと推定され、2029年までに69億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.27%のCAGRで成長します。

ナッツベーススプレッド-マーケット

スナック、乳製品、ベーカリー、菓子類などのカテゴリーに属するナッツベースの製品の需要が市場で重要性を増しています。グルテン不耐症やアレルゲンの蔓延など、市場の消費者の間で健康上の懸念が高まっているため、市場で入手可能な従来のスプレッドではなく、ヘーゼルナッツやアーモンドのスプレッドを選ぶようになっています。メーカーは需要に応えるため、新しいフレーバーを市場に投入することに注力しています。たとえば、オリノコフーズは2022年9月に、チョコレート風味のヘーゼルナッツスプレッド「ナッティクリーム」を発売しました。製品は当初、フロリダ、テキサス、ジョージア、インディアナ、イリノイで小売されます。

消費者の健康意識の高まりと地域全体の可処分所得の増加により、人々は高品質のナッツ製品を選ぶようになりました。消費者は健康やウェルネスを謳ったコンビニエンス製品を好むため、ナッツ製品の需要が高まっています。健康に対する意識や意識の高まりにより、消費パターンも変化しています。また、ナッツを使った製品も様々な用途に使われています。ヘーゼルナッツ、カシューナッツ、アーモンドスプレッドなどのナッツベーススプレッドは、その栄養上の利点から市場での重要性が高まっています。これらの製品は、スナックや朝食のスプレッドとしてよく消費され、豊富な栄養プロファイルと風味を加える能力のためにスムージーのレシピに含まれています。たとえば、市場で最も人気のあるスプレッドであるピーナッツバターは、スムージー、デザート、プロテインシェイクなどのさまざまなレシピに一般的に使用されています。

ナッツベーススプレッド市場動向

ヴィーガン文化とヴィーガン食への消費者の関心の高まり

プラントベースおよびビーガンの食生活を実践している消費者は、ナッツベーススプレッドを使用しています。さらに、世界中でビーガン人口が増加しているため、市場で入手可能なヘーゼルナッツスプレッドやその他のナッツベーススプレッドの採用が促進されています。ヘーゼルナッツスプレッドは2番目に大きなセグメントであり、その上にあるのはアーモンドスプレッドだけです。さまざまな健康的なスプレッドの選択肢を求める消費者もヘーゼルナッツ市場を後押ししています。主要企業はこの機会を利用して、植物源からタンパク質が豊富なスプレッドを生産しています。

消費者が健康志向を強め、低糖質の代替品を求めるようになっており、メーカーが低カロリーで砂糖を含まない製品の提供を奨励しているため、チョコレートと組み合わせたナッツベーススプレッドの糖分が多いことは市場に悪影響を及ぼしています。抗酸化物質が豊富なヘーゼルナッツは心臓病の発症リスクの低下に関連しているため、ヘーゼルナッツベースの製品の需要を主に牽引しているのは心臓病を患っている消費者です。さらに、ナッツスプレッドの濃厚なヘーゼルナッツ風味も高い需要の要因です。

健康への懸念とは別に、消費者は特定のナッツベースの製品の製造に伴う動物虐待を懸念しています。この要因により、彼らは動物虐待防止を支援するために市場で主にビーガンを主張し、動物虐待をしていないと主張する製品を探しており、その結果、ヘーゼルナッツスプレッドなどのビーガンベースの加工食品の需要が高まっています。

北米が最大の市場シェア

北米のスプレッド市場は確立されており、この地域でのナッツベーススプレッドの生産は自給自足です。ナッツベーススプレッドは、製品イントロダクションの初期段階で北米市場に確立され、アメリカの朝食の一部となっています。米国は豊富な製品が入手可能であり、多くの消費者がビーガンや植物ベースの食事に移行しているため、この地域のシェアの大部分を占めています。 Nutellaなどの大手ブランドが、天然成分で作られた、つまり人工砂糖やゲル化剤などの添加物を含まないスプレッドなどの革新的な製品で市場を独占しています。

消費者の間で慢性疾患の有病率など健康への懸念が高まる中、健康的なライフスタイルを維持するために主に低カロリー、低脂肪のクレームベースのスプレッドを選択しています。低脂肪スプレッドの需要の増加は、北米でナッツベーススプレッドを推進する重要な要因です。たとえば、糖尿病調査によると、2022年の時点で、米国の総人口の11.3%、つまり3,730万人が糖尿病を患っています。したがって、彼らは低糖質であると主張する健康ベースの製品を消費するつもりです。さらに、消費者のグルテン不耐症の蔓延に伴い、グルテン成分を含まない製品の重要性が市場で高まっています。

ナッツベーススプレッド業界の概要

ナッツベーススプレッド市場は非常に細分化されており、さまざまなプレーヤーが存在し、競争が激しいです。これらの企業は、流通システムの強化、パートナーシップの締結、買収、製品範囲の拡大などによって競争力を高めています。市場で活動している主要なプレーヤーには、JM Smucker's、Kraft Foods Group、ConAgra Foods Inc.、Hormel Foods Corporationなどがあります。、市場を独占しています。これらの企業は、市場の消費者を引き付けるために、ビーガン、グルテンフリー、動物実験フリーなどの追加の表示を伴う製品の導入に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ピーナッツベーススプレッド
    • アーモンドベーススプレッド
    • クルミベーススプレッド
    • カシューナッツベーススプレッド
    • ヘーゼルナッツベーススプレッド
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The JM Smucker Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Hormel Foods Corporation
    • Ferrero International
    • Conagra Foods Inc.
    • Nestle SA
    • The Hershey Company
    • Andros Group
    • General Mills Inc.
    • August Storck KG

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48367

The Nut Based Spread Market size is estimated at USD 5.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.94 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.27% during the forecast period (2024-2029).

Nut Based Spread - Market

The demand for nut-based products belonging to the categories such as snacks, dairy, bakery, and confectionery is gaining importance in the market. Increasing health concerns among consumers in the market, such as gluten intolerance and the prevalence of allergens, encourage them to opt for hazelnut and almond spreads over conventional spreads available in the market. Manufacturers are focusing on launching novel flavors in the market to cater to the demand. For instance, in September 2022, Orinoco Foods launched "Nutti Cream," a hazelnut spread that has chocolate flavoring. The products are initially retailed across Florida, Texas, Georgia, Indiana, and Illinois.

The increasing consumer health awareness and the rising disposable income across regions have encouraged people to opt for high-quality nut products. Consumer preferences for convenience products with health and wellness claims have led to high demand for nut products. The increased health consciousness and awareness have led to a change in the consumption pattern. Additionally, nut-based products are also being used for various purposes. Nut-based spreads such as hazelnut, cashew nut, and almond spreads are gaining importance in the market for their nutritional benefits. These products are often consumed as a snack and breakfast spread and included in smoothie recipes for their rich nutritional profile and flavor-adding ability. For instance, peanut butter, the most popular spread in the market, is commonly used in various recipes such as smoothies, desserts, and protein shakes.

Nut Based Spreads Market Trends

Increasing Consumer's Inclination Toward Vegan Culture and Vegan Diets

Consumers following a plant-based and vegan diet use nut-based spreads. Additionally, an increasing vegan population worldwide encourages the adoption of hazelnut spreads and other nut-based spreads available in the market. Hazelnut spreads are the second-largest segment, with only almond spreads ahead of it. Consumers seeking various healthy options of spreads are also boosting the hazelnut market. The significant players are using this opportunity to produce protein-rich spreads from plant sources.

The high sugar content of nut-based spreads with chocolate combinations has negatively impacted the market as consumers are becoming more health-conscious and looking for low-sugar substitutes, encouraging manufacturers to offer low-calorie and sugar-free products. Consumers with heart diseases majorly drive the demand for hazelnut-based products as hazelnut, an antioxidant-rich product, is linked to a reduced risk of developing heart disease. Besides, the rich hazelnut flavor of the nut spread is another factor for its high demand.

Apart from health concerns, consumers are concerned with the animal cruelty involved in manufacturing certain nut-based products. Owing to this factor, they are predominantly looking for vegan claimed, cruelty-free claimed products in the market to support the anti-cruelty against animals., thus, boosting the demand for vegan-based processed food products, such as hazelnut spreads, in the market.

North America is the Largest Market Share

The North American spreads market is well-established, and the production of nut-based spreads in the region is self-sufficient. Nut-based spreads were established in the North American market at the initial stages of the product introduction and are a part of the American breakfast. The United States contributes the majority of the region's share with extensive product availability and many consumers shifting to vegan and plant-based diets. Major brands such as Nutella dominate the market, with innovations such as spreads made with natural ingredients, i.e., free from additives like artificial sugars and gelling agents.

With increasing health concerns such as the prevalence of chronic diseases among consumers, they are primarily opting for low-calorie and low fat claimed-based spreads to maintain a healthy lifestyle. Increasing demand for low-fat spreads is a significant factor driving nut-based spreads in North America. For instance, according to the Diabetes Research Institute, as of 2022, 11.3% of the total US population suffers from diabetes, i.e., 37.3 million people. Hence, they intend to consume health-based products that claim to be low-sugar. Additionally, products that do not contain gluten ingredients are gaining importance in the market with the increasing prevalence of gluten intolerance among consumers.

Nut Based Spreads Industry Overview

The nut-based spread market is highly fragmented and competitive, with the presence of various players. The companies are making themselves more competitive by strengthening their distribution systems, entering partnerships, acquisitions, expanding product ranges, etc. Some of the major players operating in the market are JM Smucker's, Kraft Foods Group, ConAgra Foods Inc., and Hormel Foods Corporation, which dominate the market. These players are focusing on introducing products with additional claims such as vegan, gluten-free, and cruelty-free to attract consumers in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Peanut-based Spreads
    • 5.1.2 Almond-based Spreads
    • 5.1.3 Walnut-based Spreads
    • 5.1.4 Cashew-based Spreads
    • 5.1.5 Hazelnut-based Spreads
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The J.M. Smucker Company
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.4 Ferrero International
    • 6.3.5 Conagra Foods Inc.
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 The Hershey Company
    • 6.3.8 Andros Group
    • 6.3.9 General Mills Inc.
    • 6.3.10 August Storck KG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS