市場調査レポート
商品コード
1136264
冷凍肉・魚市場- 成長、動向、予測(2022-2027)Frozen Meat and Fish Market - Growth, Trends, and Forecasts ( 2022 - 2027) |
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冷凍肉・魚市場- 成長、動向、予測(2022-2027) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 85 Pages
納期: 2~3営業日
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冷凍肉・魚市場は、予測期間中(2022-2027年)にCAGR5.78%を記録すると予測されています。
COVID-19のパンデミックの際、大半の国が様々な程度のロックダウンまたは自己検疫を経験し、冷凍肉や魚の食習慣に影響を及ぼしました。イタリアの一部など、パンデミックがより深刻で広範囲に及んだ地域では、肉の配達が禁止されました。ギリシャ、フランス、イタリアなどでは、食料品の買い物に行くにも許可証が必要だっています。生肉、冷凍肉、缶詰のいずれもこの時期に大きく伸びたが、中でも冷凍肉は生肉ほど傷みにくいため、人気が高いです。
中期的には、冷凍肉・魚の市場が大きく成長することが予想されます。企業はeコマースの重要性を認識しており、現在では複数の企業が第三者である小売業者と提携し、顧客の自宅まで商品を届けています。透明性もまた、市場に影響を及ぼすと予想される要因のひとつです。市場では、不適切な表示や偽造品が販売されていることが報告されています。例えば、Conagra Brands, Inc.は2022年3月に、誤った表示と未公表のアレルギーにより、冷凍牛肉製品を回収しました。
人々は優れた品質のために、より高い価格を支払うことを望んでいます。消費者は常に、保存料を含まない、または保存料が少ない冷凍肉商品の生産に注力するブランドを支持します。したがって、健康的な食事に対する消費者の嗜好が、「有機」および保存料不使用のブランド名のついた冷凍肉・魚製品の需要を促進することになります。また、冷凍食品に対する個人の意識も業界を牽引し、保存性など生肉に対する利点から、冷凍肉製品を躊躇なく購入する人が増えていくと予想されます。
冷凍肉に対する人々の意識、有機冷凍肉・魚の販売の増加、プレマチュレーションなど、これらすべての要因が予測期間中の市場を推進すると考えられます。
賞味期限の長い製品のインダクション、食料不足に備えてストックしておきたいという消費者の欲求、腐敗しやすさ、買い物の頻度などが市場の主な促進要因となっています。このような状況により、腐敗せずに長期間保存できる食料品を家庭に備蓄する必要性が生じ、冷凍肉・魚の売上が増加しているのです。例えば、米国冷凍食品協会(AFFI)が2021年2月に発表した魚介類や鶏肉などの冷凍食品の売上高は2019年比で21.0%増となり、あらゆる種類の冷凍・冷蔵食品が2桁の売上高を記録しています。さらに、前述の商品の小売需要は、パンデミック時よりも15~20%増加しています。冷凍肉に対する人々の認識も変化しており、冷凍肉や魚を新鮮な肉や魚と同じくらい美味しいと考える人が増えています。このような人々の認識が冷凍食品への年間支出を増加させ、労働統計局のデータによると、2020年の米国における消費者一人当たりの冷凍食品への年間平均支出は5,381万米ドルでした。短期的には、これらの数字の増加は、冷凍肉や魚の市場を大きくプッシュすることが期待されます。
これらの要因とは別に、価格は依然として消費者が考慮する最も重要な要因の1つであり、一般的に新鮮な肉や魚は、冷凍魚や肉よりも高価です。これらすべての要因を考慮すると、予測期間(2022-2027)において、冷凍肉・魚の市場はより速いペースで成長すると予想されます。
欧州は冷凍肉・魚の最大市場であり、同地域ではここ数年、一人当たりの肉消費量が増加しています。ドイツ、ポーランド、フランス、イタリア、スペイン、英国では、冷凍肉・魚の売上が大きく伸びており、冷凍水産物の市場シェアは、他の製品タイプよりも速いペースで成長すると予想されます。ユーロバロメーター世論調査2021によれば、欧州人の大多数(64%)は、魚を定期的に消費し続けており、理想的には、家庭で冷凍品は最も人気が高く、生鮮食品や缶詰をわずかに上回るといいます。世論調査の結果、80%近くの人が魚介類を食料品店、スーパーマーケット、ハイパーマーケットで購入しており、他のどの場所よりもかなり数が多いことが分かりました。これらの数字は、市場をさらに押し上げるために、オンライン販売チャネルを開拓する必要性を示しています。今後、オンライン・プラットフォームへの積極的な投資により、欧州全域で販売網を拡大することが期待されます。また、今回の調査では、欧州人の5分の1(21%)が少なくとも月に一度はシーフードを食べると回答しています。これは市場にとって良い指標です。消費頻度が高ければ買い物も頻繁になりますが、人々のライフスタイルがダイナミックなため、新鮮な肉や魚を手に入れることは一般的に難しく、賞味期限が長い冷凍肉や魚へのニーズが生まれます。これらの要因が相まって、欧州の市場は予測期間中に大きく成長するものと思われます。
冷凍肉・魚市場は非常に競争が激しく、地域的・世界のライバルが複数存在します。Conagra Brands Inc.、Clearwater Seafoods、Pilgrim's Pride Corporation、その他が市場を独占しています。大手企業は、世界市場での存在感を高め、多様な顧客の需要に応えるためにブランドポートフォリオを開発するため、製造施設の増強に取り組んでいます。M&Aは、企業が海外市場に参入するために用いられる好ましい戦略の一つであり、例えば、Nomad Foods Limitedは2021年3月に、Fortenova Groupの冷凍食品事業グループ(FFBG)を無借金、無現金で総額約6億1,500万ユーロで買収する契約に調印したと発表しています。ノマドフーズ社は、今回の買収により、中欧・東欧において新たな市場を開拓することが可能になります。FFBG社は、欧州各国においてマーケットリーダーとして活躍しています。
The frozen Meat and Fish Market is projected to register a CAGR of 5.78% during the forecast period (2022-2027).
During the COVID-19 pandemic, the majority of nations experienced varied degrees of lockdown or self-quarantine, which had an influence on frozen meat and fish-eating habits. Meat delivery was forbidden in locations where the pandemic was more severe and widespread, such as parts of Italy. To go grocery shopping in countries such as Greece, France, and Italy, people had to apply for permits. Fresh meat, frozen meat, and canned meat all saw large increases throughout that time period, with frozen meat being one of the most popular since it is not as perishable as fresh meat.
Over the medium term, it is expected that the frozen meat and fish market will grow significantly. Companies have recognized the importance of e-commerce, and several players are now partnering with third-party retailers to deliver products to customers' homes. Transparency is another factor that is expected to influence the market. There have been reports of improperly labelled and counterfeit items being sold in the market. For example, Conagra Brands, Inc. recalled frozen beef goods in March 2022 owing to misbranding and undisclosed allergies.
People are willing to spend a greater price for superior quality. Consumers always favour brands that focus on producing frozen meat items that contain no preservatives or have less of them. Thus, consumer's preference for healthy eating will drive the demand for frozen meat and fish items branded "organically" and free of preservatives. Individuals's attitudes about frozen food are also expected to drive the industry and people increasingly buy frozen meat products without hesitation because of the benefits they offer over fresh meat, such as shelf life.
All these factors such as perpection of people towards frozen meat, rise in sale of organic frozen meat and fish, prematuriztion and other factors will propel the market in the forecast period.
The introduction of products with longer shelf lives, consumer desire to stock up in case of food shortages, perishability, and shopping frequency are the primary drivers of the market. These circumstances have resulted in the necessity to stockpile eatables in homes that may endure for a longer period without spoiling, which has increased sales of frozen meat and fish. For example, the American Frozen Food Institute (AFFI) announced in February 2021 that sales of frozen meals such as seafood and chicken were 21.0% higher than in 2019, with double-digit sales of all sorts of frigid/chilled meals. Furthermore, retail demand for the aforementioned goods has been 15-20% greater than it was during the pandemic. Perception of people regarding frozen meat is also changing, more people are considering frozen meat and fish as good as fresh meat and fish. This perception of people increased annual expenditure on frozen meals, as per the data from the Bureau of Labor Statistics, the average annual expenditure on frozen meals per consumer unit in the United States in 2020 was USD 53.81. In short term, an increase in these numbers is expected which will push the frozen meat and fish market heavily.
Apart from all these factors, price is still one of the most important factors considered by the consumers, Generally fresh meat and fish are more expensive than frozen fish and meat. Taking all these factors into consideration, it is expected that in the forecast period (2022-2027), the market for frozen meat and fish will grow at a faster pace.
Europe is the largest market for frozen meat and fish, and the per-capita consumption of meat has increased in the last few years in the region. Germany, Poland, France, Italy, Spain, and the United Kingdom are showing significant growth in sales of frozen meat and fish, and the market share of frozen seafood is expected to grow faster than the other product types, as per the Eurobarometer poll 2021, the vast majority of Europeans (64%) continue to consume fish regularly, ideally, at home, frozen items are the most popular, slightly ahead of fresh and canned goods. As per the poll, Nearly 80% of people buy fish or seafood items at the grocery store, supermarket, or hypermarket, considerably outnumbering any other location. These numbers depict the need to develop online-sales channels to push the market further. It is expected that players will expand their reach further across Europe by investing heavily in online platforms. The poll also indicated that one-fifth of Europeans (21%) claim they eat seafood at least once a month. This is also a good indicator for the market, as frequent consumption leads to frequent shopping, but due to the dynamic lifestyle of people getting fresh meat and fish is generally difficult, this generates the need for frozen meat and fish, as they have longer shelf-life. All these factors coupled together will push the market significantly in Europe in the forecast period.
The Frozen meat and fish Market is very competitive, with several regional and worldwide rivals. Conagra Brands Inc., Clearwater Seafoods, Pilgrim's Pride Corporation, and others dominate the market. Major firms are working on increasing their manufacturing facilities in order to increase their worldwide market presence and develop their brand portfolio in order to cater to varied customer demands. Mergers and acquisitions are one of the favored strategies used by firms to enter foreign markets, as example, Nomad Foods Limited announced in March 2021 that it has signed an agreement to buy Fortenova Group's Frozen Food Business Group (FFBG) on a debt-free, the cash-free basis for an aggregate price of approximately EUR 615 million. Nomad Foods Limited will be able to explore new and intriguing markets in Central and Eastern Europe as a result of this Expansion. FFBG is the market leader in various European countries.