表紙:トルティーヤチップス市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136250

トルティーヤチップス市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Tortilla Chips Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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トルティーヤチップス市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

トルティーヤチップスの世界市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR4.9%を記録すると予測されています。

様々な国からのスナックベースの食事の消費の増加は、予測期間中にトルティーヤチップス市場の成長を促進すると予想される主要な要因の1つです。また、トルティーヤチップスは、さまざまなフレーバーやサイズで入手できることから、市場の上昇が見込まれています。消費者はトルティーヤチップスを実験的に使い、ディップ付きトルティーヤやチーズトルティーヤのような新しい間食料理を作り出しました。また、仕事の忙しさからくる外出先での食事需要の増加も、製品需要を押し上げると推測されます。

また、各社は有名人の起用やテレビ・雑誌広告などを通じて製品を宣伝し、最大限の市場シェアを獲得しています。健康的な間食の人気が高まり、従来のポテトチップスや揚げ物の代わりに、より低脂肪・低カロリーのものを求める消費者が増えています。消費者は、健康に良いトルティーヤ・チップスを買いたいと思っています。生産者は、美味しくて消費者の健康にも良いトルティーヤ・チップスを作っているので、市場には無脂肪スナックに対する大きな需要があるのです。製品が味と栄養の両方の基準を満たす限り、この市場は新規参入企業や既存企業にとって大きなチャンスとなります。プライベートブランド製品を好む消費者は、トルティーヤチップスのさまざまなフレーバーの中から購入を決定するため、健康上の問題はほとんど気にしません。逆に、ブランド品のトルティーヤチップスを好む消費者は、健康上の利点があるとされる製品に限定して購入を決定しています。

主な市場動向

手軽なスナッキングの選択肢に対する需要の高まり

世界のいくつかの地域では、トルティーヤチップスはポテトチップスやクリスプと並んで、スパイシーで便利なスナック食品として最も人気があります。この製品に対する消費者の需要や業界の成長を促す最も重要な要因は、生活様式の変化です。また、トルティーヤチップス製品の需要は、多忙な勤務体系による便利なスナック食品への需要の高まりによって牽引されると予想されます。従来の食事に代わる費用対効果の高さから、便利なスナック菓子の需要が世界的に高まっています。大手メーカーが健康的で様々なフレーバーを持つ新製品を投入することは、トルティーヤチップ市場の成長に大きく貢献するでしょう。例えば、2022年9月、ネイチャーズパスフーズ社のオーガニックトルティーヤチップブランド「Que Pasa」は、ハラペーニョ&ライムのトルティーヤチップフレーバーの革新的な商品を発売しました。このチップスは、火山石で叩いたトウモロコシの実を丸ごと使用するなど、健康に良い成分のみで製造されており、オーガニック、非遺伝子組み換えの認証、グルテンフリー、ビーガンなどの特徴を備えています。

若者の間では、移動中やテレビを見ながらスナック菓子を食べる習慣が定着しつつあります。また、映画やスポーツ観戦の際の手軽なスナックとして、シネマコンプレックスでトルティーヤチップスの需要が急増していることも、予測期間中のトルティーヤチップス市場の力強い成長に大きく貢献する顕著な市場動向となっています。

北米が大きな市場シェアを占めています。

北米は現在、多数の有名な便利なスナック食品ブランドの存在により、トルティーヤチップ市場の大部分を支配しています。トルティーヤは最も人気のあるメキシコ料理の1つであり、北米のヒスパニック系人口の増加に伴い需要が高まっています。米国におけるヒスパニック系およびラテン系人口の増加は、同地域のトルティーヤ市場を牽引する主要な要因の1つとなっています。さらに、スーパーマーケットやハイパーマーケットの拡大、消費者の可処分所得の増加、西洋料理の人気の高まりなどが、予測期間中の同地域におけるトルティーヤチップスの市場成長に貢献すると思われます。トルティーヤの製造に必要な原材料の供給が膨大かつ容易であることに加え、重要な国際的市場プレイヤーの存在が、この地域のトルティーヤ産業の成長を後押ししています。売上高に基づくと、Frito Layは2021年に米国でトスターダとトルティーヤチップスの最大のサプライヤーです。大手企業は、米国でトルティーヤチップ生産への投資を増やしています。例えば、2021年6月、Pepsico Incはテキサス州ローゼンバーグのFrito Lay工場に2億米ドルを投資し、将来の成長を保証するために生産ラインを2つ追加し、倉庫の能力を倍増させました。

競合情勢

世界のトルティーヤチップス市場は競合が多いです。この市場の主要なプレーヤーは、PepsiCo Inc.、GRUMA corporation、La Tortilla Factory、Aranda's Tortilla Company Inc.、Catallia Mexican Foodsです。各社は、エンドースメントやテレビ・雑誌広告などを通じて自社製品を宣伝し、可能な限り大きなシェアを獲得する戦略をとっています。例えば、2022年8月、ペプシコのトルティーヤチップスブランド「ドリトス」は、新プログラム「トライアングルトラッカー」の力を借りて、あちこちに三角形を変形させ、ファンを壮大な狩りに誘う。ニューヨーク、アトランタ、メンフィスで有名な三角形のランドマークを開催することで、ドリトスは、よりシンプルに課題に参加できるようにしています。

さらに、企業は研究開発に投資して、プレミアムで健康的な製品を作っています。例えば、ナトリウムと脂質の含有量が少ない全粒粉のチップスや、グルテンフリーのものなどです。さらに、消費者のニーズに合わせて、さまざまなフレーバーが市場に出回っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ベイクドトルティーヤチップス
    • フライドトルティーヤチップス
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc
    • GRUMA corporation
    • La Tortilla Factory
    • Aranda's Tortilla Company Inc.
    • Catallia Mexican Foods
    • Tyson Foods Inc.
    • Grupo Bimbo SAB de CV
    • Target Brands Inc
    • Hain Celestial
    • The Kellogg Company

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92226

The Global Tortilla Chips market is projected to register a CAGR of 4.9% during the forecast period, 2022-2027.

The increase in the consumption of snack-based meals from various countries is one of the key factors anticipated to propel the growth of the tortilla chip market during the forecast period. The market for tortilla chips is also expected to rise as a result of the availability of these chips in a variety of flavors and sizes. The consumers were experimental with tortilla chips and were creating new snacking dishes like a tortilla with dips, and cheese tortilla. According to estimations, increasing on-the-go food demand brought on by busy work schedules would also drive up product demand.

Additionally, companies advertise their products through celebrity endorsements, TV and magazine advertising, and other methods to capture the largest possible market share. The rising popularity of healthier snacking, with customers seeking out alternatives to classic potato chips and other fried foods that are lower in fat and calories. Consumers are eager to buy tortilla chips that are good for their health. Since producers are creating tortilla chip that tastes great and is also healthy for the consumer, the market has a significant demand for fat-free snacks. As long as the product satisfies the standards for both taste and nutrition, this market offers a great opportunity for new entrants or established players. Consumers who prefer to buy private label products make their purchasing decisions by deciding between different flavors of tortilla chips and caring rarely about health issues. Conversely, customers who prefer to purchase branded tortilla chips limit their choice between products with supposed health benefits.

Key Market Trends

Growing Demand for Convenient Snacking Options

In several parts of the world, tortilla chips rank with potato chips and crisps as one of the most popular spicy convenient snack food products. The most important factor driving consumer demand for the product and the growth of this industry is a changing way of life. Demand for the tortilla chips product is also anticipated to be driven by rising demand for convenient snack food due to hectic work schedules. Due to the cost-effectiveness of these alternatives to traditional meals, the demand for convenient snacks is rising globally. Leading manufacturers introducing new products that are healthy and have a variety of flavors will contribute significantly to the growth of the tortilla chip market. For instance, in September 2022, Que Pasa, an organic tortilla chip brand from Nature's Path Foods, launched innovative jalapeno & lime tortilla chip flavors. The chips are manufactured with only the healthiest components, such as entire corn kernels pounded with volcanic stones, and are organic, non-GMO certified, gluten-free, and vegan.

Young people are becoming more accustomed to consuming snacks while traveling and watching television. Additionally, the surge in demand for tortilla chips in multiplexes as quick snacks while watching movies and sporting events is a prominent market trend that will considerably contribute to the tortilla chip market's strong growth over the forecast period.

North America holds a significant market share.

North America presently dominates the majority of the tortilla chip market due to the presence of numerous well-known convenient snack food brands. Tortillas are one of the most popular Mexican foods, and demand is rising as the Hispanic population in North America increases. The growing Hispanic and Latino population in the United States is one of the major factors driving the tortilla market in the region. Additionally, the expansion of supermarkets and hypermarkets, rising consumer disposable income, and the growing popularity of western cuisines will all contribute to the market growth for tortilla chips in the region during the forecast period. The huge and easily accessible supply of raw materials required to create tortillas, in addition to the presence of significant international market players, have fueled the growth of the tortilla industry in this region. Based on sales, Frito Lay is the largest supplier of tostada and tortilla chips in the United States in 2021. Leading companies are increasing their investments in tortilla chip production in the United States. For instance, in June 2021, Pepsico Inc invested USD 200 million in its Frito Lay plant in Rosenberg, Texas to add two production lines and double the warehouse's capacity to assure future growth.

Competitive Landscape

The global tortilla chips market is competitive. The major players in this market are PepsiCo Inc., GRUMA corporation, La Tortilla Factory, Aranda's Tortilla Company Inc., and Catallia Mexican Foods. Companies promote their products through endorsements, TV and magazine ads, and other strategies to capture the largest possible market share. For Instance, In August 2022, Pepsico's tortilla chip brand Doritos transforms triangles all around and invites fans on an epic hunt, with the help of its new Triangle Tracker program. By holding well-known triangle landmarks in New York, Atlanta, and Memphis, Doritos is making it more simpler for them to take part in the challenge.

Additionally, companies are investing in R&D to create premium, healthier products. For instance, whole-grain chips with low sodium and lipid content and gluten-free. Additionally, a variety of flavors are available on the market to suit consumer needs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Baked Tortilla Chips
    • 5.1.2 Fried Tortilla Chips
  • 5.2 By Distribution Channels
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc
    • 6.3.2 GRUMA corporation
    • 6.3.3 La Tortilla Factory
    • 6.3.4 Aranda's Tortilla Company Inc.
    • 6.3.5 Catallia Mexican Foods
    • 6.3.6 Tyson Foods Inc.
    • 6.3.7 Grupo Bimbo SAB de CV
    • 6.3.8 Target Brands Inc
    • 6.3.9 Hain Celestial
    • 6.3.10 The Kellogg Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER