市場調査レポート
商品コード
1151970
トルティーヤチップスの世界市場規模調査、製品別(コンベンショナル、オーガニック)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別予測2022-2028Global Tortilla Chips Market Size study, By Product (Conventional, Organic), By Distribution Channel (Online, Offline), and Regional Forecasts 2022-2028 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
トルティーヤチップスの世界市場規模調査、製品別(コンベンショナル、オーガニック)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年10月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
トルティーヤチップスの世界市場は、2021年に約286億米ドルと評価され、予測期間2022-2028年には4.4%以上の健全な成長率で成長すると予想されています。
トルティーヤチップスは、コーントルティーヤから作られるスナック食品です。トルティーヤは三角形にカットされ、焼いたり揚げたりしてチップスにします。トルティーヤチップスは、ポテトチップスよりも低脂肪・低カロリーであると言われています。トルティーヤチップスの原料は、トウモロコシのほか、小麦も広く使われています。世界のスナック食品部門と労働者の増加だけでなく、主要な市場関係者からの最近の製品の発表の成長拡大は、世界市場の需要を加速している要因です。例えば、Statistaによると、2022年現在、世界のスナック食品部門の収益は5062億米ドルと推定され、市場は2022年と2027年の間にCAGR 5.58%で成長し、6641億米ドルに達すると予測されています。さらに、主要な市場参加者は、トルティーヤチップスの需要拡大を活用するために、新製品の発売や買収を含むさまざまな戦略的イニシアチブに向けて取り組んでいます。例えば、2021年1月、米国ペンシルバニア州に拠点を置くUtz Brands Inc.は、米国テキサス州キャロルトンに拠点を置くTruco Enterprisesを4800億米ドルの取引額で買収を完了させました。Truco Enterprisesは、ON THE BORDER(以下「OTB」)のブランド名でトルティーヤチップス、サルサ、ケソを販売する大手企業です。さらに、2021年9月には、カナダ・オンタリオ州に拠点を置くKazoo Snacks社が、新しいアップサイクル・トルティーヤ・チップスを発売しました。Kazoo Tortilla Chipsのパッケージには40%のアップサイクルコーンの胚芽が使用されており、この新しいチップスはビーガン、コーシャ、グルテンフリーで、レストランスタイル、一口サイズ、ライムゼストなど3種類のバリエーションが用意されています。また、オンライン販売チャネルの拡大やクイックサービスレストランの増加も、予測期間中の市場需要を喚起する要因として期待されています。しかし、揚げ物製品に関連する健康上の懸念と、ケールチップス、ズッキーニチップスなどの健康的な代替品の可用性は、2022年から2028年の予測期間にわたって市場の成長を阻害するものです。
世界のトルティーヤチップス市場の調査のために考慮された主要な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、トルティーヤチップスの消費量の増加と、この地域における主要な市場プレイヤーの存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて著しい成長率を示すと予想されています。この地域におけるクイックサービスレストランの盛んな成長やオンライン食料品店の浸透の増加などの要因は、アジア太平洋地域全体のトルティーヤチップス市場に有利な成長の見通しを作成するでしょう。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域・各国における産業の質的・量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品別
従来型
オーガニック
流通チャネル別:
オンライン
オフライン
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間:2022年~2028年
市場調査「世界のトルティーヤチップス市場」の対象読者
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VAR)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Tortilla Chips Market is valued approximately USD 28.6 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.4 % over the forecast period 2022-2028.
Tortilla Chips is a snack food made from corn tortillas. Corn tortilla are cut into triangle shape and then baked or fried to obtain chips. Tortilla Chips are said to be low in fat and calories than potato chips. These chips are widely made from corn and from wheat also. The growing expansion of global Snack Food Sector and increasing number of working people worldwide as well as recent product announcements from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - as of 2022, the revenue of global snack food segment is estimated at USD 506.20 billion, and the market is projected to grow at CAGR of 5.58% between 2022 & 2027 to reach to USD 664.10 billion. Moreover, leading market players are working towards different strategic initiatives including new product launches and acquisitions to leverage the growing demand for Tortilla Chips. For instance, in January 2021, Pennsylvania, USA based Utz Brands Inc. completed the acquisition of Carrollton, Texas, United States based Truco Enterprises for a transaction value of USD 480 billion. Truco Enterprises is a leading seller of tortilla chips, salsa and queso under the brand name ON THE BORDER("OTB"). Further, in September 2021, Ontario, Canada based Kazoo Snacks launched new upcycled tortilla chips. The packaging of Kazoo Tortilla Chips is made using 40% upcycled corn germ and the new chips are vegan, kosher, gluten-free and available in three different varieties including restaurant style, bite-sized and lime zest. Also, growing expansion online sales channels coupled with increasing emergence of quick service restaurants are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, health concern associated with fried products and availability of healthy alternatives such as Kale Chips, Zucchini chips impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Tortilla Chips Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing consumption of tortilla chips and presence of leading market players in the region. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the thriving growth of the quick service restaurants and increasing penetration of online grocery stores in the region, would create lucrative growth prospects for the Tortilla Chips Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
Frito-Lay, Inc.
Mission Foods
Truco Enterprises LP
Herr's
Trader Joe's
GRUMA, S.A.B. de C.V.
Target Brands, Inc.
El Milagro, Inc.
Utz Quality Snacks
Brimhall Foods Company, Inc
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product
Conventional
Organic
By Distribution Channel
Online
Offline
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period: 2022 to 2028
Target Audience of the Global Tortilla Chips Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors