表紙:クイックサービスレストラン市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136099

クイックサービスレストラン市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Quick-Service Restaurants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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クイックサービスレストラン市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のクイックサービスレストランは、予測期間である2022-2027年にCAGR9.21%を記録すると予測されています。

クイックサービスレストランは、KFC、マクドナルド、サブウェイ、ドミノなどの世界ブランドや地域ブランドの流入により、消費者の間で人気を博しています。

この市場は主に、時間に追われるスケジュールの中で外食頻度が増加していることや、国際企業の強い存在感により、異文化間の食事パターンの影響力が高まっていることが要因として挙げられます。人口動態の変化、健康志向の強いミレニアル世代やブーマー世代の台頭などの要因から、国民の健康と福祉に対応した食品に対する需要が高まっているのです。このため、多国籍ファストフードブランドも、革新的なメニューとともに積極的なマーケティングやプロモーション活動を通じて、主要国でその存在感を高めています。

さらに、さまざまな国で観光産業が急成長しており(COVID-19後)、これはその国の国際的なファストフードブランドにとって利益となるものです。さらに、観光客の増加を目的とした政府の積極的な取り組みが行われています。これは、クイックサービスレストラン市場に利益をもたらしています。

主な市場動向

世界ブランドの戦略的拡大

過去数年にわたり、国内のみならず世界なレストランチェーンの急速な拡大が続いています。外食チェーンの浸透により、消費者が外食に行く際の選択肢が広がり、外食への来店頻度が高まることで、世界の外食市場に影響を与えています。

ファストフードの需要が高まっていることから、市場関係者はより幅広いサービスを提供するために店舗を拡大しています。Yum!ブランドは、KFC、ピザハット、タコベルなどの人気ブランドを擁する世界最大の外食企業の1つで、ターゲットとする国でのプレゼンスを効果的に浸透させるため、世界中で大規模な拡大計画に着手しています。例えば、Yum!ブランズは、2020年の合計50,353店舗から、2021年には世界で53,424店舗を占めています。同様に、KFCは大手ファストフードチェーンとして初めて、植物由来の鶏肉製品をメニューに加えました。

アジア太平洋地域が最速で成長する市場

調査対象市場は、興味深い国際料理や郷土料理など幅広いメニューのある新しいレストランを試してみたいという価値観の強い消費者の増加によって牽引されています。

欧米文化の導入によるライフスタイルの変化(食生活を含む)と家庭外消費の増加は、主に労働者階級に起因するものです。そのため、クイックサービスレストラン市場を牽引しています。マクドナルドやYum!Ltd.などの外資系レストランは、消費者基盤を獲得し市場での存在感を高めるために、地元の企業やクラブとのフランチャイズ、パートナーシップ、合弁事業を通じて拡大を続けています。例えば、2021年4月、シドニー・スワンズは、オーストラリア・マクドナルドとの新たな複数年のパートナーシップを発表し、引き続き公式クイックサービス・レストランとコーヒーのパートナーになることを発表しました。この5年間のパートナーシップにより、マクドナルドはクラブのデジタルチャネルと試合当日の体験を継続的にサポートすることになりました。この戦略は、市場の消費者の間でブランド価値を構築するための努力が少なくて済むため、成功の見通しが立ちやすいと思われます。

さらに、アジア諸国は世界でもトップクラスの観光地であり、観光客の数は年々増加しています。そのため、高品質な料理やサービスに対する需要が、同地域のクイックサービスレストラン市場を牽引しています。

競合情勢

市場は、Domino's Pizza、Yum Brands Inc、Doctor's Associates, Inc、Restaurant Brands International Incなどの主要企業の存在により、非常に競争が激しくなっています。市場参加者に厳しい競争を与えるために、様々なレストランは、順番に、外食市場シェアの入札を取得するために企業を支援している顧客の要件に応じて革新的な料理やカスタマイズされた料理を起動しています。過去数年間、KFC、ドミノ、サブウェイなどの特定のプレイヤーは、彼らの戦略的拡大の一環として、一貫して新しいレストランを開くことによって、世界中の彼らの地理的プレゼンスを拡大してきました。例えば、2022年、ファーストフードチェーンを運営するJollibee Foods Corp.は、ベトナムで150店舗目をオープンしました。新店舗は、ダナン市ハイチャウ区ドンダー通りトゥアンフオック区254番地に位置しています。

また、大手外食企業やブランドは、地理的な広がりや顧客基盤を拡大するために、オンラインマーケティングや自社製品のブランディングを行うオンライン流通チャネルに注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ピザ店
    • ファーストフード店
  • 構造別
    • チェーン店
    • 独立型
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mcdonald's Corporation
    • Domino's Pizza
    • Restaurant Brands International Inc.
    • Yum Brands Inc
    • Jollibee Foods Corporation
    • Little Caesar Enterprises Inc.
    • The Wendy's Company
    • Chipotle Mexican Grill, Inc.
    • Hunt Brothers Pizza
    • Papa John's International, Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92041

Global Quick-Service Restaurants isprojected to register a CAGR of 9.21% during the forecast period, 2022-2027.

Quick-service restaurants are gaining popularity among the consumers, with the influx of global and regional brands, such as KFC, McDonalds, Subway and Domino's.

The market is primarily driven by the increasing frequency of dining out, amid time-pressed schedules and the rising influence of cross-culture dietary patterns, due to the strong presence of international companies. Factors, such as changing demographics of a population, along with the rise of health-conscious millennials and boomers, have given rise to increased demand for food products addressing the health and wellness of the population. Thus, multinational fast-food brands are also expanding their presence in the major countries through aggressive marketing and promotional activities along with innovative menu.

In addition, various countries are experiencing rapid growth in the tourism industry (post COVID-19) which is in turn profitable for international fast-food brands in the country. Moreover, favorable government initiatives are being conducted with an aim to increase the tourism rate. This, in turn, benefits the quick-service restaurants market.

Key Market Trends

Strategic Expansion of Global Brands

The market has encountered rapid expansion of global as well as domestic restaurant chains on a consistent basis over the past years. This has impacted the food service market across the world as deeper penetration of restaurant chains has allowed wider options for the consumer while they go out to eat and adds up to the frequency of the number of times, they visit restaurants.

The rising demand for food prepared by fast food channels has led the market players to expand their outlets for wider service. Yum! Brands, one of the largest food service providers in the world, with popular brands, such as KFC, Pizza Hut, and Taco Bell, is embarking on huge expansion plans across the globe, in order to effectively penetrate its presence in targeted countries. For example, Yum! Brands accounted for 53,424 stores worldwide in 2021, up from the total of 50,353 stores in 2020. Similarly, KFC became the first major fast-food chain to add a plant-based chicken product to its menu.

Asia Pacific is the fastest growing market

The market studied is driven by a rise in value-conscious consumers willing to try new restaurants, with a wide range of menu options, including interesting international and local cuisines.

Changes in lifestyle with the adoption of western culture (including dietary habits) coupled with the increasing out-of-home consumption are mainly attributed to the working-class population. Thus, driving the quick-service restaurants market. Foreign restaurants, such as McDonald's, and Yum! Ltd, continue to expand through franchises, partnerships, or joint ventures with local companies and clubs in order to gain a consumer base and increase its market presence. For instance, in April 2021, Sydney Swans announced a new multi-year partnership with McDonald's Australia which will continue to be their official quick-service restaurant and coffee partner. The new five-year partnership saw McDonald's continuous support to the Club's digital channels and game day experience. This strategy seems to provide better prospects for success, as less effort is required to build brand value among the consumers in the market.

Moreover, Asian countries are among the top tourism destinations across the globe, with the number of tourists increasing every year. Thus, the demand for high-quality food and services has been propelling the quick-service restaurants market in the region.

Competitive Landscape

The market is highly competitive with the presence of key players such as Domino's Pizza, Yum Brands Inc, Doctor's Associates, Inc., and Restaurant Brands International Inc, among others. To give stiff competition to the market players, various restaurants are launching innovative dishes or customized dishes as per the customer requirements, which, in turn, are helping the companies to get a bid in the food service market share. Over the past few years, certain players like KFC, Domino's, Subway, etc., have been expanding their geographical presence across the globe by consistently opening new restaurants as a part of their strategic expansion. For example, in 2022, fast food chain operator Jollibee Foods Corp. opened its 150th store in Vietnam, The new branch is located at 254 Dong Da Street Thuan Phuoc Ward, Hai Chau District, in Da Nang City.

In addition, leading food service providers/brands are focusing on online distribution channels for online marketing and branding of their offerings, in order to expand their geographic reach, as well as customer base.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Pizza oulet
    • 5.1.2 Fast food outlet
  • 5.2 By Structure
    • 5.2.1 Chained
    • 5.2.2 Independent
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mcdonald's Corporation
    • 6.3.2 Domino's Pizza
    • 6.3.3 Restaurant Brands International Inc.
    • 6.3.4 Yum Brands Inc
    • 6.3.5 Jollibee Foods Corporation
    • 6.3.6 Little Caesar Enterprises Inc.
    • 6.3.7 The Wendy's Company
    • 6.3.8 Chipotle Mexican Grill, Inc.
    • 6.3.9 Hunt Brothers Pizza
    • 6.3.10 Papa John's International, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER