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市場調査レポート
商品コード
1440277

女性用非運動靴:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Women's Non-athletic Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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女性用非運動靴:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の女性用非運動靴市場規模は、2024年に1,328億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,591億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.68%のCAGRで成長します。

世界の女性用非運動靴-市場

主なハイライト

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、世界中の女性用非運動靴市場を含むいくつかの業界に悪影響を及ぼしています。経済状況の急速な悪化によるアウトレットの閉鎖と倹約の複合的な影響を考慮すると、靴の裁量権の性質により、靴はパンデミックによって最も深刻な打撃を受けた企業の1つとなった。しかし、オンラインショッピングと宅配サービスの存在により、2020年半ばには非運動靴カテゴリーの需要が加速しました。
  • 過去数年間、女性用非運動靴業界は力強い成長を遂げており、今後もその成長が続くと予想されています。消費者、主に女性は、自分の服装や履物についてより関心を持っています。これらは主に商業広告、映画、エンターテイメントチャンネルなどの影響を受けます。
  • さらに、女性用靴ブランドは、有名またはよく知られた人物を起用しています。言い換えれば、有名人の推薦が靴ブランドを宣伝し、それが消費者の行動に影響を与えているということです。これらの要因により、将来的には世界の婦人靴市場の需要が高まると予想されます。

女性用非運動靴市場動向

eコマースの出現

デジタル導入の増加に伴い、eコマースが人気になってきています。したがって、これは顧客の購入習慣を再発明し、新しいユーザーインタラクションを形成し、ビジネスモデルを破壊し、世界中の女性用非運動靴の単一ブランド店とマルチブランド店の両方に新たな成長機会を生み出しています。eコマースでは、顧客は製品関連の情報や価格に簡単にアクセスできます。さらに、小売業者は、オンライン顧客のeコマースエクスペリエンスを向上させるために、拡張現実(AR)などのテクノロジーをますます使用しています。たとえば、2020年にグッチはSnapchatと協力してAR仮想プラットフォームを採用し、消費者がSnapchatフィルターを使用してグッチの靴を仮想的に試着できるようになりました。さらに、パンデミックの発生を考慮してロックダウンが新たな常態となるにつれ、企業と消費者はますますデジタル化し、より多くの商品やサービスをオンラインで提供するようになりました。国連の2021年貿易開発調査によれば、世界の小売取引に占める電子商取引のシェアは2019年の14%から2020年には約17%に上昇しました。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを保持

アジア太平洋市場では、高級シューズに比べて非運動靴の消費量が多いです。しかし、より裕福な中間層の消費者の増加に伴い、シナリオはより急速に変化しています。ステータスの象徴としての魅力的な高級靴に対する嗜好の高まりと、ルイ・ヴィトン、グッチ、シャネル、バーバリー、プラダなどのさまざまな国際ブランドを誇示する消費者の傾向が、アジア太平洋地域でより高い市場シェアを獲得するのに役立っています。中国の婦人靴市場は国内靴ブランドが独占しています。本土市場はさまざまなタイプのブランドによってターゲットにされています。主に米国や欧州からのインポートブランドがあり、特にイタリアとスペインが有名です。さらに、多くの海外ブランドが日本のデザイナーとコラボレーションし、日本の伝統に特化したレーベルやブランドを立ち上げて日本の靴市場に参入しています。さらに、インドの婦人靴市場は、組織化されたセグメントと組織化されていないセグメントで構成されています。この未組織セグメントは、価格に敏感なインドの消費者にアピールする価格競争力のある製品により、インドの文脈で注目を集めています。さらに、オムニチャネルの存在は新しい動向であり、企業はそれを活用しようと競い合っています。

女性用非運動靴業界の概要

世界の女性用非運動靴市場は非常に細分化されており、地域と世界の両方のプレーヤーが存在します。企業は、市場で競争上の優位性を得るために、製品の提供、品質、デザイン、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争しています。さらに、主要企業は、より多くの顧客を引き付けるために、自社製品のオンラインマーケティングとブランディングのために、eコマースプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。大手企業は、市場のイノベーションによってもたらされる機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな製品セグメント、特に環境に優しい履物のカテゴリーにおける要件に応えることに重点を置いています。調査対象となっている市場の主要企業には、Prada SpA、Bata、Kering、The ALDO Group Inc.、Ecco Sko AS、LVMH、Capri Holdingsなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ブーツと靴
    • ヒールとパンプス
    • アパート
    • サンダル
    • その他のフットウェアタイプ
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • カテゴリ別
    • 質量
    • プレミアム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • CHANEL
    • Prada SpA
    • LVMH
    • Capri Holdings
    • Tapestry Inc.
    • Kering
    • The ALDO Group Inc.
    • LIR SRL
    • Bata Corporation
    • VF Corporation

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 72128

The Global Women's Non-athletic Footwear Market size is estimated at USD 132.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 159.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.68% during the forecast period (2024-2029).

Global Women's Non-athletic Footwear - Market

Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic has adversely affected several industries, including the women's non-athletic footwear market, across the world. Given the combined effect of outlet closures and frugality resulting from the rapidly deteriorating economic situation, the discretionary character of footwear made it one of the most seriously hit businesses by the pandemic. However, with the presence of online shopping and doorstep delivery, the non-athletic footwear category witnessed a pace in demand over the mid-months of 2020.
  • In the past few years, the women's non-athletic footwear industry witnessed robust growth, which is expected to continue in the future. Consumers, primarily women, are more concerned about their dressing and footwear. They are mainly influenced by commercial advertisements, movies, entertainment channels, and others.
  • Additionally, women's footwear brands use famous or well-known personalities. In other words, celebrity endorsements promote footwear brands, which is influencing consumer behavior. These factors are expected to drive the global demand for the women's footwear market in the future.

Women Non Athletic Footwear Market Trends

Emergence of E-Commerce

With the increasing digital adoption, e-commerce is becoming popular. Therefore, this is reinventing the purchase habits of customers, shaping new user interactions, disrupting business models, and creating new growth opportunities for both single and multi-brand stores of women's non-athletic footwear across the world. E-commerce provides easy access to product-related information and prices to customers. Additionally, retailers are increasingly using technologies, like Augmented Reality (AR), to help online customers improve their e-commerce experience. For instance, in 2020, Gucci adopted AR virtual platforms in collaboration with Snapchat, which allows consumers to use Snapchat filters to virtually try on Gucci shoes. Furthermore, as lockdowns became the new normal in view of the pandemic outbreak, businesses and consumers went increasingly digital, providing more goods and services online. It raised e-commerce's share of global retail trade from 14% in 2019 to about 17% in 2020, as per the United Nations' 2021 Study on Trade and Development.

Asia Pacific holds the Largest Market Share

In the Asia Pacific market, the consumption of mass non-athletic footwear is higher compared to premium footwear. However, the scenario is changing faster with the rising number of more affluent middle-class consumers. The growing preference for attractive luxury footwear as a symbol of status and the inclination of consumers toward flaunting various international brands, such as Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Burberry, and Prada, aids Asia Pacific in gaining a higher market share. Domestic footwear brands dominate the women's footwear market in China. The mainland market is being targeted by different types of brands. There are imported brands, mostly from the United States and Europe, with Italy and Spain being particularly well represented. Additionally, many foreign brands are entering the Japanese footwear market by collaborating with designers from Japan and launching labels or brands specific to the country's tradition. Moreover, the Indian women's footwear market is comprised of the organized and unorganized segments. The unorganized segment is gaining prominence in the Indian context due to its price-competitive products, which appeal to the price-conscious Indian consumer. Furthermore, omnichannel presence is the new trend and businesses are racing to capitalize on it.

Women Non Athletic Footwear Industry Overview

The global women's non-athletic footwear market is highly fragmented, with the presence of both regional and global players. Companies are competing on different factors, including product offerings, quality, design, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. Additionally, the key players are focusing on e-commerce platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. Major players focus on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements in various product segments, especially within the category of eco-friendly footwear. Some major players in the market studied include Prada SpA, Bata, Kering, The ALDO Group Inc., Ecco Sko AS, LVMH, and Capri Holdings, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Boots and Shoes
    • 5.1.2 Heels and Pumps
    • 5.1.3 Flats
    • 5.1.4 Sandals
    • 5.1.5 Other Footwear Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online
    • 5.2.2 Offline
  • 5.3 By Category
    • 5.3.1 Mass
    • 5.3.2 Premium
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 CHANEL
    • 6.3.2 Prada SpA
    • 6.3.3 LVMH
    • 6.3.4 Capri Holdings
    • 6.3.5 Tapestry Inc.
    • 6.3.6 Kering
    • 6.3.7 The ALDO Group Inc.
    • 6.3.8 LIR SRL
    • 6.3.9 Bata Corporation
    • 6.3.10 VF Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET