市場調査レポート
商品コード
1440277
女性用非運動靴:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Global Women's Non-athletic Footwear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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女性用非運動靴:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の女性用非運動靴市場規模は、2024年に1,328億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,591億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.68%のCAGRで成長します。
デジタル導入の増加に伴い、eコマースが人気になってきています。したがって、これは顧客の購入習慣を再発明し、新しいユーザーインタラクションを形成し、ビジネスモデルを破壊し、世界中の女性用非運動靴の単一ブランド店とマルチブランド店の両方に新たな成長機会を生み出しています。eコマースでは、顧客は製品関連の情報や価格に簡単にアクセスできます。さらに、小売業者は、オンライン顧客のeコマースエクスペリエンスを向上させるために、拡張現実(AR)などのテクノロジーをますます使用しています。たとえば、2020年にグッチはSnapchatと協力してAR仮想プラットフォームを採用し、消費者がSnapchatフィルターを使用してグッチの靴を仮想的に試着できるようになりました。さらに、パンデミックの発生を考慮してロックダウンが新たな常態となるにつれ、企業と消費者はますますデジタル化し、より多くの商品やサービスをオンラインで提供するようになりました。国連の2021年貿易開発調査によれば、世界の小売取引に占める電子商取引のシェアは2019年の14%から2020年には約17%に上昇しました。
アジア太平洋市場では、高級シューズに比べて非運動靴の消費量が多いです。しかし、より裕福な中間層の消費者の増加に伴い、シナリオはより急速に変化しています。ステータスの象徴としての魅力的な高級靴に対する嗜好の高まりと、ルイ・ヴィトン、グッチ、シャネル、バーバリー、プラダなどのさまざまな国際ブランドを誇示する消費者の傾向が、アジア太平洋地域でより高い市場シェアを獲得するのに役立っています。中国の婦人靴市場は国内靴ブランドが独占しています。本土市場はさまざまなタイプのブランドによってターゲットにされています。主に米国や欧州からのインポートブランドがあり、特にイタリアとスペインが有名です。さらに、多くの海外ブランドが日本のデザイナーとコラボレーションし、日本の伝統に特化したレーベルやブランドを立ち上げて日本の靴市場に参入しています。さらに、インドの婦人靴市場は、組織化されたセグメントと組織化されていないセグメントで構成されています。この未組織セグメントは、価格に敏感なインドの消費者にアピールする価格競争力のある製品により、インドの文脈で注目を集めています。さらに、オムニチャネルの存在は新しい動向であり、企業はそれを活用しようと競い合っています。
世界の女性用非運動靴市場は非常に細分化されており、地域と世界の両方のプレーヤーが存在します。企業は、市場で競争上の優位性を得るために、製品の提供、品質、デザイン、マーケティング活動などのさまざまな要素で競争しています。さらに、主要企業は、より多くの顧客を引き付けるために、自社製品のオンラインマーケティングとブランディングのために、eコマースプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。大手企業は、市場のイノベーションによってもたらされる機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな製品セグメント、特に環境に優しい履物のカテゴリーにおける要件に応えることに重点を置いています。調査対象となっている市場の主要企業には、Prada SpA、Bata、Kering、The ALDO Group Inc.、Ecco Sko AS、LVMH、Capri Holdingsなどが含まれます。
The Global Women's Non-athletic Footwear Market size is estimated at USD 132.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 159.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.68% during the forecast period (2024-2029).
With the increasing digital adoption, e-commerce is becoming popular. Therefore, this is reinventing the purchase habits of customers, shaping new user interactions, disrupting business models, and creating new growth opportunities for both single and multi-brand stores of women's non-athletic footwear across the world. E-commerce provides easy access to product-related information and prices to customers. Additionally, retailers are increasingly using technologies, like Augmented Reality (AR), to help online customers improve their e-commerce experience. For instance, in 2020, Gucci adopted AR virtual platforms in collaboration with Snapchat, which allows consumers to use Snapchat filters to virtually try on Gucci shoes. Furthermore, as lockdowns became the new normal in view of the pandemic outbreak, businesses and consumers went increasingly digital, providing more goods and services online. It raised e-commerce's share of global retail trade from 14% in 2019 to about 17% in 2020, as per the United Nations' 2021 Study on Trade and Development.
In the Asia Pacific market, the consumption of mass non-athletic footwear is higher compared to premium footwear. However, the scenario is changing faster with the rising number of more affluent middle-class consumers. The growing preference for attractive luxury footwear as a symbol of status and the inclination of consumers toward flaunting various international brands, such as Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Burberry, and Prada, aids Asia Pacific in gaining a higher market share. Domestic footwear brands dominate the women's footwear market in China. The mainland market is being targeted by different types of brands. There are imported brands, mostly from the United States and Europe, with Italy and Spain being particularly well represented. Additionally, many foreign brands are entering the Japanese footwear market by collaborating with designers from Japan and launching labels or brands specific to the country's tradition. Moreover, the Indian women's footwear market is comprised of the organized and unorganized segments. The unorganized segment is gaining prominence in the Indian context due to its price-competitive products, which appeal to the price-conscious Indian consumer. Furthermore, omnichannel presence is the new trend and businesses are racing to capitalize on it.
The global women's non-athletic footwear market is highly fragmented, with the presence of both regional and global players. Companies are competing on different factors, including product offerings, quality, design, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market. Additionally, the key players are focusing on e-commerce platforms and online distribution channels for the online marketing and branding of their products to attract more customers. Major players focus on leveraging the opportunities posed by innovation in the market to expand their product portfolios so that they can cater to the requirements in various product segments, especially within the category of eco-friendly footwear. Some major players in the market studied include Prada SpA, Bata, Kering, The ALDO Group Inc., Ecco Sko AS, LVMH, and Capri Holdings, among others.