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市場調査レポート
商品コード
1436005

コンテナ輸送:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Container Shipping - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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コンテナ輸送:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コンテナ輸送市場規模は2024年に1,196億8,000万米ドルと推定され、2029年までに1,457億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.07%のCAGRで成長します。

コンテナ輸送- 市場

主なハイライト

  • 貨物量の縮小は市場の構造的な不均衡にさらなる課題をもたらしましたが、コンテナ海運業界は収益性を維持するためにより規律を高め、輸送能力を高め、コストを削減しました。 AP Moller-MaerskとCMA-CGM(世界 2大コンテナ輸送会社)が報告したように、世界のコンテナ輸送はパンデミックを離れ、力強い回復を示しています。
  • 輸送量の増加は、さまざまなロックダウン措置の緩和に伴う世界の経済活動の回復、支援パッケージによって一部の地域で促進された商品消費の勢い、在庫再構築によるeコマースの力強い成長によるものでした。、およびビジネス活動における通常の季節変動。
  • 船舶による貨物輸送の需要の増加や貿易関連協定の急増などの要因が、輸送コンテナ市場の成長を補っています。さらに、輸送コストと在庫コストの変動が輸送コンテナ市場の成長を妨げています。ただし、海上輸送の自動化の予測傾向や海上安全基準の増加などの要因により、予測期間中に輸送コンテナ市場の成長の機会が提供されると予想されます。
  • 鉄道貨物およびトラック運送業界におけるコンテナ輸送には大きな可能性も存在します。しかし、一部の国による保護主義的な政策やコンテナ輸送における運賃の高さなどの要因により、成長はある程度抑制される可能性が高いです。さらに、水性塗料の使用に関する環境規制により、追加コストが発生する可能性があります。

コンテナ輸送市場の動向

海上貿易の増加

  • 海上貨物貿易では、貨物の安全性や費用対効果などの要因を背景に、水路を通じた貨物輸送の需要が急増しています。貨物船は、道路や航空輸送よりも商品の輸送にかかる費用が安価です。船は短期間に、より多くの貨物をある場所から別の場所に運ぶことができます。
  • 船舶は世界貿易の80%以上を輸送しているため、港や航路の混乱により、食料、エネルギー、医薬品、その他の必需品が必要としている人々に届けられなくなります。企業は物資が不足したままになっています。そして、生産者と消費者の価格は高騰します。
  • 消費者支出の急増(特にオンラインで注文した商品)に、サプライチェーンの混乱や物流の制約が加わり、2021年のコンテナ運賃はパンデミック前の水準の5倍に上昇しました。2022年初頭にピークに達したコンテナ輸送コストの高騰は、急激に上昇しました。多くの商品の消費者価格。
  • すべての発展途上地域で成長が記録されました。アフリカでは推定5.63%、ラテンアメリカとカリブ海では3.2%、アジアでは3.1%増加し、依然として世界有数の海上貨物取り扱いセンターであり、2021年の積み荷の42.4%、荷下ろしの64.5%を占めました。
  • さらに、世界中の国々でコンテナ船の数が増加し、港湾容量が増加しているため、市場での新しいコンテナ輸送の需要が高まっています。

アジア太平洋が市場を独占している

  • アジアは2021年も世界有数の海上貨物取扱センターであり、輸出の42%、輸入の64%を占めました。
  • 2021年には、コンテナ貿易全体の約40%が、主要な東西ルートでのアジア、欧州、米国間のものでした。南アジア-地中海など本土以外の東西航路は12.9%を占めました。
  • コンテナ輸送レーン全体のパフォーマンスも、貿易の方向(ヘッドホールかバックホールか)によって異なります。太平洋横断ルートの輸送量は15%増加し、これはピーク時の東アジアから北米までの20%の増加を反映しています。一方、バックホールジャーニーの貿易は1.6%減少しました。アジア-欧州ルートの貿易は、東アジアから欧州への貿易量の増加(14.7%)に支えられ、10%増加しました。
  • 2021年にはアジアのコンテナ輸出業者がトップ5に入り、輸送量のほぼ半分を占め、中国、ベトナム、韓国、日本が含まれていました。
  • 鉄鉱石の貿易は中国の発展に大きく依存しており、2021年の貿易額はわずか1%増にとどまった。中国は世界の鉄鉱石輸入の約73%を占めており、そのシェアはパンデミック前の水準を上回っています。 Transport Intelligenceのレポートによると、アジア太平洋は引き続き契約物流において最も急成長する地域であり、2021年の950億ユーロ相当の市場から2026年には1,350億ユーロに成長すると予想されています。契約物流市場に占めるアジア太平洋地域のシェアは、2021年の39.8%から2026年には44.8%に増加すると予想される一方、欧州と北米では市場シェアが縮小すると予想されています。
  • コンテナ輸送市場への貢献のほとんどは、オンライン市場、中国の自動車産業、インドの製薬産業に支えられた中国とインドの小売業によるものと予想されます。同時に、ハイテクエレクトロニクスの輸出業者は外需を活用して成長を推進すると思われます。

コンテナ輸送業界の概要

コンテナ輸送市場は本質的にかなり細分化されており、多くの国際企業が市場に存在しています。このセグメントの主要企業には、Maersk、MSC、CMA、COSCO、Hapag Lloydが含まれます。車両価格の高さと規模の経済の拡大による高い参入障壁は、業界の競合に影響を与えています。

業界構造は、厳しい国際政府規制や需要の循環性にも影響されます。海運会社は、顧客に信頼性と効率性を保証し、優れた投資収益率を得るために、新しい資産に賢明な投資を行っています。

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響で配送が混雑したため、配送会社はコスト削減と持続可能性という点で統合のメリットを実感しました。予想される海上輸送の自動化傾向と海上安全基準の高まりも、今後数年間で市場関係者にチャンスをもたらすと予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析調査手法
  • 調査段階

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 国際貿易量の増加
      • 国家間の貿易協定の台頭
    • 抑制要因
      • 燃料費の高騰が市場に影響
      • 貿易摩擦の激化
    • 機会
      • 市場における技術の進歩
      • 世界貿易の拡大
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の政策と規制
  • 物流分野の技術開発
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響
  • 市場のエンドユーザーに関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • サイズ別
    • 小型容器
    • 大型コンテナ
    • ハイキューブコンテナ
  • タイプ別
    • 一般コンテナ輸送
    • リーファーコンテナ輸送
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • インドネシア
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • エジプト
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • AP Moller-Maersk AS
    • MSC Mediterranean Shipping Company SA
    • CMA CGM
    • China COSCO Holdings Company Limited
    • Hapag-Lloyd
    • ONE(Ocean Network Express)
    • Evergreen Line
    • Wan Hai Lines
    • Zim
    • SITC
    • Zhonggu Logistics Corp.
    • Antong Holdings(QASC)*

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 72039

The Container Shipping Market size is estimated at USD 119.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 145.70 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.07% during the forecast period (2024-2029).

Container Shipping - Market

Key Highlights

  • While the contraction of cargo volumes brought an additional challenge to structural market imbalance, the container shipping industry adopted more discipline, capacity, and reduced costs to maintain profitability. Global container shipping is showing a strong recovery, leaving behind the pandemic, as reported by AP Moller-Maersk and CMA-CGM (the world's two largest container shipping lines).
  • The increase in volumes transported was due to the pick-up in global economic activity following the easing of various lockdown measures, the strong momentum in terms of the consumption of goods encouraged in some locations by support packages, strong e-commerce growth with inventory rebuilding, and the usual seasonal variation in business activity.
  • Factors such as the increase in demand for cargo transportation through ships and the surge in trade-related agreements supplement the growth of the shipping container market. Moreover, fluctuations in transportation and inventory costs hamper the growth of the shipping containers market. However, factors such as the anticipated trend of automation in marine transportation and an increase in marine safety norms are expected to provide opportunities for the growth of the shipping containers market during the forecast period.
  • There also exists a huge potential for shipping containers in the rail freight and trucking industry. However, factors such as protectionist measures by some nations and high freight rates in the transportation of containerized goods are likely to restrain the growth up to some extent. In addition, the environmental regulations on using water-based coatings are also likely to incur some extra costs.

Container Shipping Market Trends

Increasing Seaborne Trade

  • The seaborne cargo trade is experiencing an upsurge in demand for cargo transportation through waterways backed by factors like cargo safety and cost-effectiveness. Cargo ships are less expensive for shipping goods than road and air transits. Ships can carry more cargo from one place to another within a short period.
  • Ships deliver over 80% of world trade, so disruptions in ports and shipping lanes mean food, energy, medicine, and other essential items don't reach those in need. Businesses are left without supplies. And prices for producers and consumers soar.
  • A surge in consumer spending - especially for goods ordered online - combined with supply chain disruptions and logistics constraints pushed container freight rates to five times their pre-pandemic levels in 2021. The surge in container shipping costs, which peaked in early 2022, sharply increased consumer prices for many goods.
  • Growth was recorded in all developing regions. It increased by an estimated 5.63 % in Africa, 3.2 % in Latin America and the Caribbean, and 3.1 %in Asia, which remained the world's leading maritime cargo handling center, accounting for 42.4 % of goods loaded and 64.5 % of those unloaded in 2021.
  • Additionally, the growing number of container ships and an increase in the port capacity in countries throughout the world are propelling the demand for new container shipping in the market.

Asia-Pacific is dominating the Market

  • Asia remained the world's leading maritime cargo handling center in 2021, accounting for 42% of exports and 64% of imports.
  • In 2021, around 40% of total containerized trade was between Asia, Europe, and the United States on the main East-West routes. Non-mainland East-West routes such as South Asia-Mediterranean accounted for 12.9%.
  • Performance across container shipping lanes also varied depending on the direction of trade - head haul or backhaul. Volumes on the Transpacific route increased by 15%, reflecting a 20% growth on the peak East Asia to North America. Meanwhile, trade on the backhaul journey fell by 1.6%. Trade on the Asia-Europe route increased by 10%, supported by growing volumes from East Asia to Europe (14.7%).
  • In 2021, Asian container exporters were among the top five, accounting for almost half the traffic, and included China, Vietnam, the Republic of Korea, and Japan.
  • Trade in iron ore depends heavily on developments in China, and in 2021, it grew only marginally by 1%. China accounted for about 73% of world iron ore imports - a share above the pre-pandemic level. Asia-Pacific is expected to remain the fastest-growing region for contract logistics, growing from a market worth EUR 95 Billion in 2021 to EUR 135 Billion in 2026, according to a report by Transport Intelligence. Asia Pacific's share of the contract logistics market is expected to grow from 39.8% in 2021 to 44.8% in 2026, while Europe and North America are expected to see a contraction in market share.
  • Most of the container shipping market contribution is expected to come from retail in China and India, supported by online marketplaces, automotive in China, and pharma in India. At the same time, exporters of high-tech electronics will take advantage of external demand to push forward growth.

Container Shipping Industry Overview

The container shipping market is fairly fragmented in nature, with the presence of many international companies in the market. The top players in the segment include Maersk, MSC, CMA, COSCO, and Hapag Lloyd. High barriers to entry due to the high cost of vehicles and increasing economies of scale affect competition in the industry.

The industry structure is also affected by strict international government regulations and demand cyclicality. Shipping firms are making judicious investments in new assets to guarantee reliability and efficiency to their customers and earn superior returns on their investments.

Due to shipping congestions during COVID-19, the shipping companies realized the benefits of consolidation in ways of cost reduction and sustainability. The anticipated trend of automation in marine transportation and the rise in marine safety norms are also expected to create opportunities for market players in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Increasing volume of International Trade
      • 4.2.1.2 The rise of trade agreements between nations
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 Surge in fuel costs affecting the market
      • 4.2.2.2 Increasing trade tension
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 Technological advancements in the market
      • 4.2.3.2 Expanding global trade
  • 4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies and Regulations
  • 4.5 Technological Developments in the Logistics Sector
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.8 Insights into End Users in the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Size
    • 5.1.1 Small Containers
    • 5.1.2 Large Containers
    • 5.1.3 High Cube Containers
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 General Container Shipping
    • 5.2.2 Reefer Container Shipping
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Singapore
      • 5.3.3.6 Malaysia
      • 5.3.3.7 Indonesia
      • 5.3.3.8 Thailand
      • 5.3.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 Egypt
      • 5.3.4.2 Qatar
      • 5.3.4.3 Saudi Arabia
      • 5.3.4.4 United Arab Emirates
      • 5.3.4.5 South Africa
      • 5.3.4.6 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Colombia
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 A. P. Moller-Maersk AS
    • 6.2.2 MSC Mediterranean Shipping Company SA
    • 6.2.3 CMA CGM
    • 6.2.4 China COSCO Holdings Company Limited
    • 6.2.5 Hapag-Lloyd
    • 6.2.6 ONE (Ocean Network Express)
    • 6.2.7 Evergreen Line
    • 6.2.8 Wan Hai Lines
    • 6.2.9 Zim
    • 6.2.10 SITC
    • 6.2.11 Zhonggu Logistics Corp.
    • 6.2.12 Antong Holdings (QASC)*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX