市場調査レポート
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1190345

コーヒーマシン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Coffee Machine Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 155 Pages | 納期: 2~3営業日

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コーヒーマシン市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コーヒーマシン市場の2020年の市場規模は約51億1000万米ドルで、予測期間である2022~2027年には4.5%以上のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19は、製造活動やサプライチェーンへの制限により、市場にマイナスの影響を及ぼしました。中国の封鎖により、米国と欧州に拠点を置くコーヒーマシンメーカーが、いくつかの投入資材を輸入するため、一時的に生産を停止せざるを得なくなりました。パンデミック時に一時的な減速があったとはいえ、商業インフラとオフィス数の増加により成長は確実なものとなりました。

コーヒー業界は、技術革新、新商品の発売、消費者需要の高まりという点で進化を続けています。レストランやオフィスのカフェテリアで、コーヒーなどのインスタント非アルコール飲料の人気が高まっていることが、コーヒーマシン市場の成長を後押ししています。コーヒーマシンは、コーヒーハウスやオフィスカフェテリアでコーヒーを準備するために必要な時間と労力を削減します。ミレニアル世代におけるノンアルコール飲料のニーズの高まり、低糖・ノンアルコール飲料に対する消費者の意識、多忙な勤務体系、消費者の嗜好の変化などが、コーヒーなどのインスタントノンアルコール飲料の人気上昇の要因として挙げられます。

コーヒーに対する需要の高まりにより、コーヒープロバイダー各社は適切な設備に投資し、より美味しいコーヒーをより収益性の高い選択肢として提供するために、コーヒーカプセルなどの方法を革新しています。コーヒーマシンは、使いやすく、常においしいコーヒーを作ることができるため、世界中で人気が高まっています。

世界の様々な地域で継続的に増加しているコーヒーの消費レベル、可処分所得レベルの上昇、若者人口の増加、労働者階級がコーヒーマシンの需要を促進しています。コーヒー文化の拡大、あるいはコーヒーショップやカプセルシステムの拡大により、コーヒーマシンの需要は急速に伸びています。

自動コーヒーマシンの需要が大幅に増加しており、市場の成長を後押ししています。BluetoothやWi-Fi接続が可能なスマートコーヒーマシンは、世界市場における最近の動向です。これらのスマートコーヒーマシンは、スマートフォンからアクセスでき、ユーザーは家の中のどこからでも操作でき、スマートフォンからコマンドを出すことができます。カフェインの過剰摂取による悪影響に対する認識が高まっていることが、市場の成長を制限すると予想されます。さらに、メンテナンスコストの高さがコーヒーマシン市場の足かせとなる可能性があります。

主な市場動向

コーヒー飲用人口の急増が世界市場に貢献

世界のコーヒー飲用人口の増加とスペシャルティコーヒーの人気上昇により、近年市場は大きく拡大しています。また、新興国を中心とした業務用機器の成長も、コーヒーマシン業界にとって追い風となっています。また、外食産業が主要なエンドユーザーとして台頭してきたことや、簡易キッチン付きのオフィスが急増していることも、今後、技術的に高度なコーヒーマシンの販売を促進する可能性があります。メーカーはコーヒーマシンに様々な機能を搭載することに注力しており、これが市場の成長をさらに後押しする可能性があります。予測期間中、事前挽きと事前注入が可能なコーヒーマシンを求める人が増えているため、新たな成長機会が生まれると思われます。

アジア太平洋地域の市場は加速度的に成長すると予測される

アジア太平洋地域は、予測期間中に著しい成長を遂げることが予想される市場です。この成長の原動力は、急速な都市化と中間所得者層の拡大です。アジア太平洋地域は、人口の増加、技術の進歩、可処分所得水準の向上、職場の増加などにより、予測期間中、世界市場を独占すると予想されます。また、中国、インド、日本などでは、若い消費者の人口増加や労働者階級の急増がコーヒーマシンの需要を促進しています。アジア太平洋地域におけるコーヒー文化の拡大、あるいはコーヒーショップやカプセルシステムの拡大により、コーヒーマシンの需要が急増しています。また、同地域のカフェ、レストラン、ホテル、家庭、企業の数が増えていることや、消費者の消費意欲が高まっていることも市場価値を高めています。2020-21年のアジア太平洋地域のコーヒー消費量は60kg袋で3,650万3,000個で、2017-2018年のCAGRは1.5%でした。

競合情勢について

本レポートでは、コーヒーマシン市場で事業を展開する海外の主要プレイヤーを取り上げています。市場シェアの観点では、現在、少数の主要プレイヤーが市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は革新的な製品を発売し、新市場を開拓することで市場での存在感を高めています。主なプレイヤーとしては、Keurig Dr Pepper, Inc.、De'Longhi Group、Newell Brands、Nestle SA、Philips、Panasonic Corporationなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場の最新動向とイノベーションに関する洞察
  • 市場における最近の動向(新製品上市、提携、投資など)に関する洞察
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フィルターコーヒーマシン
    • カプセル/ポッドコーヒーマシン
    • 従来のエスプレッソマシン
    • カップ式コーヒーマシン
    • その他の製品タイプ
  • 操作カテゴリー
    • セミオートマチック
    • 全自動
  • エンドユーザー
    • 住宅用
    • 商業施設
  • 流通チャネル
    • マルチブランド店
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Keurig Dr. Pepper Inc.(United States)
    • Panasonic Corporation(Japan)
    • Nestle SA(Switzerland)
    • Newell Brands(United States)
    • De'Longhi Group(Italy)
    • Electrolux AB(Sweden)
    • Melitta(Germany)
    • Morphy Richards(United Kingdom)
    • Koninklijke Philips NV(Netherlands)
    • Hamilton Beach Brands Inc.(United States)
    • Robert Bosch GmbH(Germany)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項および米国について

目次
Product Code: 72008

The coffee machine market was approximately valued at USD 5.11 billion in 2020, and it is expected to record a CAGR of more than 4.5% during the forecast period, 2022-2027.

COVID-19 negatively impacted the market due to restrictions on manufacturing activities and the supply chain. The lockdown in China forced coffee machine manufacturers based in United States and Europe to halt production temporarily as they imported several input supplies. Even though there was a temporary slowdown during the pandemic, growth was still assured by the growth of commercial infrastructure and the number of offices.

The coffee industry has been evolving in terms of innovations, new launches, and rising consumer demand. The growing popularity of instant non-alcoholic beverages such as coffee in restaurants and office cafeterias propels the growth of the coffee machine market. Coffee machines reduce the time and effort required to prepare coffee in coffeehouses and office cafeterias. The increasing need for non-alcoholic beverage drinks among millennials, consumer awareness about low-sugar and non-alcoholic drinks, busy work schedules, and changing consumer tastes are a few of the reasons for the rise in the popularity of instant non-alcoholic beverages such as coffee.

Due to the increasing demand for coffee, coffee provider companies are investing in appropriate equipment and innovating methods such as coffee capsules to offer better-tasting coffee as more profitable options. Coffee machines are becoming more popular around the world because they are easy to use and always make good coffee.

The continuously increasing coffee consumption levels in various regions of the world, rising disposable income levels, a growing youth population, and the working class are propelling the demand for coffee machines. The demand for coffee machines is increasing rapidly, owing to the expansion of the coffee culture or the expansion of coffee shops and capsule systems.

The demand for automatic coffee machines is increasing significantly, thereby boosting the growth of the market. Smart coffee machines with Bluetooth or Wi-Fi connectivity are a recent trend in the global market. These smart coffee machines can be accessed through smartphones, and users can control them from anywhere inside the house and provide commands from a smartphone. The increasing awareness of the adverse effects of excessive caffeine consumption is expected to limit the growth of the market. Moreover, high maintenance costs may hamper the coffee machine market.

Key Market Trends

Surge in the Coffee-drinking Population Benefits the Global Market

The growth in the coffee-drinking population worldwide and the mounting popularity of speciality coffee have led to significant market expansion in recent years. The commercial sector's strong growth, especially in developing countries, has also been favourable for the coffee machine industry. The emergence of the food service industry as a key end user and the surging number of offices with kitchenettes may also foster the sales of technologically advanced coffee machines in the coming years. Players are focusing on integrating various features into coffee machines, which may further drive the market's growth. During the forecast period, new growth opportunities are likely to open up because more and more people want coffee machines that can pre-grind and pre-infuse.

The Asia-Pacific Market is Expected to Grow at an Accelerated Pace

Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing market, with a significant growth rate over the forecast period. The growth is driven by rapid urbanization and the expanding middle-income population base. The Asia-Pacific region is anticipated to dominate the global market over the forecast period due to the increasing population, technological advancements, rising disposable income levels, and the growing number of workplaces. Moreover, the growing population of young consumers and the burgeoning working class are propelling the demand for coffee machines in countries like China, India, and Japan. The demand for coffee machines is increasing rapidly due to the expansion of the coffee culture or the expansion of coffee shops and capsule systems in the Asia-Pacific region. The mounting number of cafes, restaurants, hotels, homes, and companies and the rising spending capacity of consumers in the region also add to the market value. The amount of coffee consumed in the Asia-Pacific region during the 2020-21 year was 36.503 million 60-kg bags, with a CAGR of 1.5% from 2017-2018.

Competitive Landscape

The report covers the major international players operating in the coffee machine market. In terms of market share, a few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by launching innovative products and tapping into new markets. Some of the major players in the market are Keurig Dr Pepper, Inc., De'Longhi Group, Newell Brands, Nestle SA, Philips, and Panasonic Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Latest Trends and Innovations in the Market
  • 4.7 Insights on Recent Developments (new product launches, partnerships, investment, etc.) in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Filter Coffee Machines
    • 5.1.2 Capsule or Pod Coffee Machines
    • 5.1.3 Traditional Espresso Machines
    • 5.1.4 Bean-to-cup Coffee Machines
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Operation Category
    • 5.2.1 Semi-automated
    • 5.2.2 Fully Automated
  • 5.3 End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Multi-branded Stores
    • 5.4.2 Specialty Stores
    • 5.4.3 Online Stores
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Keurig Dr. Pepper Inc. (United States)
    • 6.2.2 Panasonic Corporation (Japan)
    • 6.2.3 Nestle SA (Switzerland)
    • 6.2.4 Newell Brands (United States)
    • 6.2.5 De'Longhi Group (Italy)
    • 6.2.6 Electrolux AB (Sweden)
    • 6.2.7 Melitta (Germany)
    • 6.2.8 Morphy Richards (United Kingdom)
    • 6.2.9 Koninklijke Philips NV (Netherlands)
    • 6.2.10 Hamilton Beach Brands Inc. (United States)
    • 6.2.11 Robert Bosch GmbH (Germany)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US