市場調査レポート
商品コード
1479082

コネクテッドリビングとしての自動車のエコシステム - 世界予測(~2035年)

Car as a Connected Living Ecosystem - Global Forecast to 2035

出版日: | 発行: MarketsandMarkets | ページ情報: 英文 52 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=158.31円
コネクテッドリビングとしての自動車のエコシステム - 世界予測(~2035年)
出版日: 2024年05月09日
発行: MarketsandMarkets
ページ情報: 英文 52 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のコネクテッドリビングとしての自動車の市場規模は、2023年の80億米ドルから2035年までに最大1兆5,000億米ドルに達すると予測され、CAGRで54.5%の成長が見込まれます。

調査範囲
調査対象年 2023年~2035年
基準年 2023年
予測期間 2024年~2035年
単位 金額(10億米ドル - 1兆米ドル)
セグメント 車内コネクティビティ、コネクテッドエネルギー、コネクテッドアフターマーケット、コネクテッドヘルス、その他
対象地域 世界

コネクテッドカーは、テレマティクスシステムからサードパーティアプリにアクセスできる車内コネクティビティへと、過去10年間で大きく進化しました。しかし、顧客は車内の利便性のためにコネクテッドカーを採用するという考えは、安全性、家庭、職場、健康などの幅広いサポートサービスの提供へと徐々に拡大しつつあります。コンセプトは魅力的ですが、市場の生まれを考えると、サービス提供、パッケージ、価格、顧客の認識、産業動向など、未解決の問題がいくつかあります。電動化や自動運転車といった市場動向の利便性の高まりが、この情勢に複雑性を加えています。

「車内コネクティビティがデジタルコネクテッドリビングソリューションで最大のシェアを占めます。」

車内コネクティビティ機能が市場全体の最大90%を占めると予測され、2035年までに市場規模は最大5,000億米ドルに達する可能性があります。これは、BYD、Xpeng、Nio、Leap Motorsなどの、国際的な拡大、特に欧州進出に積極的な中国の主要OEMのコネクテッドカー戦略からも明らかです。Leap Motorsは、将来の自動車に500超のコネクティビティ機能を搭載することを明らかにしています。

「コネクテッドアフターマーケットは、コネクテッドリビングソリューションの重要な部分となり、自動車の最適な健康状態を確保し、耐用年数を通じて自動車の関連性を高めます。」

従来、OEMと顧客の主な関係は販売時点で終わっていました。この動態は今、進化を始めています。OEMは、デジタルコネクテッド修理・メンテナンスサービス、メタバースベースのリアルタイム故障特定・修理サービス、デジタルサービスレーン、オンライン自動車部品・中古車マーケットプレイス、コネクテッド自動車保険機能など、アフターマーケットサービスの分野でプレゼンスを示すようになってきています。その結果、OEMは自動車の旅のあらゆる時点で顧客とつながり、顧客が自動車のメンテナンスを最適にナビゲートできるように支援します。

「コネクテッドエネルギーは、OEMに強力なビジネスケースを提供します。」

コネクテッドEVを通じて、OEMは顧客がエネルギー要求を管理することを非常に容易にしています。デジタル充電管理は非常に一般的になり、Mercedes、BMW、Ford、Tesla、Stellantis、Nioなど、ほとんどのOEMが提供しており、充電状況のモニタリング、充電スケジュール管理、充電・バッテリー交換ステーションの検索、決済統合などのサービスを提供しています。コネクテッドEVは、こうしたデジタル充電サービスの提供だけにとどまらず、充電インフラの広範なエコシステムは、OEMに新たな収益源を提供しています。Tesla、GM、HyundaiなどのOEMは、自動車や家庭向けの再生可能エネルギー発電、エネルギー貯蔵、V2Gサービスなどのサービスを提供しています。

当レポートでは、世界のコネクテッドリビングエコシステムとしての自動車市場について調査分析し、市場動向、OEMの発展、市場可能性、将来見通しなどの情報を提供しています。また、コネクテッドリビングのエコシステムにおける主要企業の競合情勢についても取り上げています。

目次

  • デジタル小売
  • 車両所有
  • 車内体験
  • コネクテッドホーム
  • コネクテッドワーク
  • コネクテッドヘルス
  • コネクテッドライフスタイル
  • コネクテッドシティ
  • コネクテッドエネルギー
  • コネクテッドアフターマーケット
  • コネクテッドモビリティ
  • コネクテッドエンドオブライフマネジメント
  • デジタルコネクテッドリビングサービス - 市場可能性
  • デジタルコネクテッドリビングエコシステムサービス - 市場可能性
  • 価格設定モデル
  • 高成長セグメント
  • データの収益化の機会
目次
Product Code: AT 9006

The global car as a connected living market is expected to grow from $8 in 2023 billion to ~$1.5 trillion by 2035 at a CAGR of 54.5%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2023-2035
Base Year2023
Forecast Period2024-2035
Units ConsideredValue (USD Billion - Trillion)
SegmentsConnected Living (through the car) Market by Segments - In-car connectivity, Connected Energy, Connected Aftermarket, Connected Health, and other
Regions coveredGlobal

Connected cars have evolved considerably over the last decade from telematics systems to in-car connectivity with access to third party apps. However, the idea that customers are adopting connected vehicles only for in-car convenience is gradually expanding to offer a wide range of support services ranging from safety, home, and workplace, to health. While the concepts are enticing, given the nascency of the market, there are several unanswered questions in terms of service offerings, packages and pricing, customer perception, and industry developments. The growing convenience of market trends such as electrification and autonomous mobility add layers of complexity to this landscape.

"In-car connectivity will have the largest share of the digital connected living solutions"

In-car connectivity features are expected to constitute ~90% of the total market; with a total market potential of ~$500 billion by 2035. This is evident from the connected car strategies of leading Chinese OEMs such as BYD, Xpeng, Nio, and Leap Motors that are aggressively focused on international expansion, especially Europe. Leap Motors has revealed its future vehicles will have over 500 connectivity features.

"Connected aftermarket will be a critical part of connected living solutions to ensure optimal vehicle health and increased vehicle relevance over vehicle lifetime "

Traditionally, the primary relationship between OEMs and its customers ended at the point of sales. This dynamic has started to evolve now. OEMs are increasingly making their presence felt in the aftermarket service space such as digital and connected repair and maintenance services, metaverse based real time fault identification and repair services, digital service lanes, online auto parts and used car marketplaces and connected car insurance features. Consequently, OEMs are connected with their customers at every point in the vehicle journey; helping customers optimally navigate vehicle maintenance.

"Connected energy offers strong business case for OEMs."

Through connected EVs, OEMs are making it very easy for customers to manage their energy needs. Digital charging management has become very common and offered by almost OEMs such as Mercedes, BMW, Ford, Tesla, Stellantis, and Nio amongst others, offering service such as charging status monitoring, charging scheduling, charging and battery swapping station locator, and payment integration. Connected EVs are not just limited to offering these digital charging services - the wider ecosystem of charging infrastructure offers new revenue streams for OEMs. OEMs such as Tesla, GM, and Hyundai offer services such as renewable energy generation for vehicles and homes, energy storage , and vehicle to grid (V2G) services.

List of Companies:

Mercedez Benz (Germany)

BMW (Germany)

VW (Germany)

Stellantis (Netherlands)

Hyundai (South Korea)

Toyota (Japan)

GM (USA)

Ford (USA)

Nio (China)

Xpeng (China)

Research Coverage:

The report covers the global car as a connected living ecosystem market for connected living solutions in terms of market trends, OEM developments, market potential, and future outlook. It also covers the competitive landscape of the major players in the connected living ecosystem.

Key Benefits of the Report

  • The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the connected living solutions.
  • This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies.
  • The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

  • Analysis of key drivers (advanced technologies, customer propensity to adopt), restraints (cost of technology development), challenges (undertaking strategic partnerships), and opportunities (first mover advantage).
  • Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the connected living space.
  • Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the future of connected living solutions through the car.
  • Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, recent developments, and investments in the connected living space.
  • Competitive Assessment: Competitor benchmarking to understand ket industry connected living service offerings.

TABLE OF CONTENTS

Introduction to Connected Living

Enablers for Connected Living to 2035

Defining Connected Living

Concept of Car as a Connected Living Ecosystem

Car As A Connected Living Ecosystem

Key Elements of a Connected Car – Mapping Connected Living Elements from Pre-Buying to End-of-Life Management

  • Digital Retailing
  • Vehicle Ownership
  • In-car Experiences
  • Connected Home
  • Connected Work
  • Connected Health
  • Connected Lifestyle
  • Connected City
  • Connected Energy
  • Connected Aftermarket
  • Connected Mobility
  • Connected End-of-Life-Management

Evolution Potential of the Car's Connected Living Ecosystem

Connected Living through the Connected Car – Target Timelines

Leading Industry Examples

Car as a Connected Living Ecosystem – Market Potential

Total Addressable Market

  • Digital Connected Living Services - Market Potential
  • Digital Connected Living Ecosystem Services – Market Potential

Business & Financial Case

  • Pricing Models
  • High Growth Segments
  • Data Monetization Opportunities

Car as a Connected Living Ecosystem – Competitive Landscape

OEM Comparative Analysis

Customer Analysis

Service Adoption Potential

Technology Requirements

Conclusion & Recommendations