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市場調査レポート
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1387398

音楽ストリーミング市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

Music Streaming Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

出版日: | 発行: Lucintel | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 3営業日

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音楽ストリーミング市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析
出版日: 2023年11月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音楽ストリーミングの動向と予測

世界の音楽ストリーミング市場は、2024年から2030年までのCAGRが12.5%で、2030年までに推定723億米ドルに達すると予想されます。この市場の主な促進要因は、スマートデバイスの使用率の増加、人工知能や機械学習を利用したストリーミング音楽体験の利用可能性の上昇、パーソナライズされたプレイリスト推奨の人気の高まりです。世界の音楽ストリーミング市場の将来は、個人市場や商業市場における機会によって有望視されています。

音楽ストリーミング市場の洞察

Lucintelは、音楽ストリーミング中の全体的なユーザー体験を向上させたいという顧客の嗜好が高まっていることから、予測期間中もアプリがより大きなセグメントであり続けると予測しています。

同市場では、ワイヤレスネットワークの高い可用性、若い世代のライフスタイルの変化、モバイルデバイスの増加により、個人が引き続き大きなセグメントを占めると思われます。

北米は、先進の音楽HDサービスに対する人々の嗜好の高まりと、同地域における主要プレイヤーの存在により、予測期間中も最大地域であり続けると思われます。

本レポートでは、以下の11の主要な質問について回答する:

  • Q.1.市場セグメントのうち、最も有望かつ高成長な機会は何か?
  • Q.2.どのセグメントがより速いペースで成長するのか、またその理由は?
  • Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
  • Q.4.市場力学に影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
  • Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競合の脅威は?
  • Q.6.この市場における新たな動向とその理由は?
  • Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
  • Q.8.この市場における新たな開発と、その開発をリードしている企業は?
  • Q.9.この市場における主要企業は?主要企業は事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
  • Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替による市場シェア低下の脅威はどの程度ありますか?
  • Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界の音楽ストリーミング市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2018年から2030年までの市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界の音楽ストリーミング市場の動向(2018-2023)と予測(2024-2030)
  • プラットフォーム別の世界の音楽ストリーミング市場
    • アプリ
    • ブラウザ
  • サービス別の世界の音楽ストリーミング市場
    • オンデマンドストリーミング
    • ライブストリーミング
  • コンテンツ別の世界の音楽ストリーミング市場
    • オーディオ
    • ビデオ
  • 最終用途別の世界の音楽ストリーミング市場
    • 個人
    • 商業

第4章 2018年から2030年までの地域別の市場動向と予測分析

  • 地域別の世界の音楽ストリーミング市場
  • 北米の音楽ストリーミング市場
  • 欧州の音楽ストリーミング市場
  • アジア太平洋の音楽ストリーミング市場
  • その他地域の音楽ストリーミング市場

第5章 競合分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用上の統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略的分析

  • 成長機会分析
    • プラットフォーム別の世界の音楽ストリーミング市場の成長機会
    • サービス別の世界の音楽ストリーミング市場の成長機会
    • コンテンツ別の世界の音楽ストリーミング市場の成長機会
    • 最終用途別の世界の音楽ストリーミング市場の成長機会
    • 地域別の世界の音楽ストリーミング市場の成長機会
  • 世界の音楽ストリーミング市場の新たな動向
  • 戦略的分析
    • 新製品の開発
    • 世界の音楽ストリーミング市場の容量拡大
    • 世界の音楽ストリーミング市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 有力企業の企業プロファイル

  • Spotify
  • Apple
  • Amazon
  • Google
  • Deezer
  • Pandora Media
  • Tidal
目次

Music Streaming Trends and Forecast

The future of the global music streaming market looks promising with opportunities in the individual and commercial markets. The global music streaming market is expected to reach an estimated $72.3 billion by 2030 with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing usage of smart devices, rising availability of artificial intelligence and machine learning enabled streaming music experience, and growing popularity of personalized playlist recommendations.

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Music Streaming by Segment

The study includes a forecast for the global music streaming by platform, service, content, end use, and region.

Music Streaming Market by Platform [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Apps
  • Browsers

Music Streaming Market by Service [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • On-Demand Streaming
  • Live Streaming

Music Streaming Market by Content [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Audio
  • Video

Music Streaming Market by End Use [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Individual
  • Commercial

Music Streaming Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

List of Music Streaming Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies music streaming companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the music streaming companies profiled in this report include-

  • Spotify
  • Apple
  • Amazon
  • Google
  • Deezer
  • Pandora Media
  • Tidal

Music Streaming Market Insights

Lucintel forecasts that application will remain the larger segment over the forecast period due to its rising preference for among customers to have improved overall user experience while streaming music.

Within this market, individual will remain the larger segment due to high availability of wireless networks, change in life styles of younger generation, and a growing number of mobile devices.

North America will remain the largest region over the forecast period due to rising population's preference for advanced music hd service and presence of key players in the region.

Features of the Global Music Streaming Market

Market Size Estimates: Music streaming market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: Music streaming market size by various segments, such as by platform, service, content, end use, and region in terms of value ($B).

Regional Analysis: Music streaming market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different platforms, services, contents, end uses, and regions for the music streaming market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the music streaming market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

FAQ

Q1. What is the music streaming market size?

Answer: The global music streaming market is expected to reach an estimated $72.3 billion by 2030.

Q2. What is the growth forecast for music streaming market?

Answer: The global music streaming market is expected to grow with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030.

Q3. What are the major drivers influencing the growth of the music streaming market?

Answer: The major drivers for this market are increasing usage of smart devices, rising availability of artificial intelligence and machine learning enabled streaming music experience, and growing popularity of personalized playlist recommendations.

Q4. What are the major segments for music streaming market?

Answer: The future of the music streaming market looks promising with opportunities in the individual and commercial markets.

Q5. Who are the key music streaming market companies?

Answer: Some of the key music streaming companies are as follows:

  • Spotify
  • Apple
  • Amazon
  • Google
  • Deezer
  • Pandora Media
  • Tidal

Q6. Which music streaming market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that application will remain the larger segment over the forecast period due to its rising preference for among customers to have improved overall user experience while streaming music.

Q7. In music streaming market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to rising population's preference for advanced music hd service and presence of key players in the region.

Q.8 Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the music streaming market by platform (apps and browsers), service (on-demand streaming and live streaming), content (audio and video), end use (individual and commercial), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Music Streaming Market : Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2. Global Music Streaming Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global Music Streaming Market by Platform
    • 3.3.1: Apps
    • 3.3.2: Browsers
  • 3.4: Global Music Streaming Market by Service
    • 3.4.1: On-Demand Streaming
    • 3.4.2: Live Streaming
  • 3.5: Global Music Streaming Market by Content
    • 3.5.1: Audio
    • 3.5.2: Video
  • 3.6: Global Music Streaming Market by End Use
    • 3.6.1: Individual
    • 3.6.2: Commercial

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global Music Streaming Market by Region
  • 4.2: North American Music Streaming Market
    • 4.2.2: North American Music Streaming Market by End Use: Individual and Commercial
  • 4.3: European Music Streaming Market
    • 4.3.1: European Music Streaming Market by Platform: Apps and Browsers
    • 4.3.2: European Music Streaming Market by End Use: Individual and Commercial
  • 4.4: APAC Music Streaming Market
    • 4.4.1: APAC Music Streaming Market by Platform: Apps and Browsers
    • 4.4.2: APAC Music Streaming Market by End Use: Individual and Commercial
  • 4.5: ROW Music Streaming Market
    • 4.5.1: ROW Music Streaming Market by Platform: Apps and Browsers
    • 4.5.2: ROW Music Streaming Market by End Use: Individual and Commercial

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global Music Streaming Market by Platform
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global Music Streaming Market by Service
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Music Streaming Market by Content
    • 6.1.4: Growth Opportunities for the Global Music Streaming Market by End Use
    • 6.1.5: Growth Opportunities for the Global Music Streaming Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global Music Streaming Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global Music Streaming Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Music Streaming Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Spotify
  • 7.2: Apple
  • 7.3: Amazon
  • 7.4: Google
  • 7.5: Deezer
  • 7.6: Pandora Media
  • 7.7: Tidal