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市場調査レポート
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1448517

eコマース自動車アフターマーケット市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

E-Commerce Automotive Aftermarket Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

出版日: | 発行: Lucintel | ページ情報: 英文 150 - page report | 納期: 3営業日

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eコマース自動車アフターマーケット市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析
出版日: 2024年03月04日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

eコマース自動車アフターマーケットの動向と予測

世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2030年までに1,884億米ドルに達すると推定され、2024~2030年のCAGRは16.4%で成長すると予測されています。この市場の主要促進要因は、自動車小売業者におけるeコマース販売チャネルの人気の高まり、自動車の内外装のカスタマイズに対する顧客の要望の高まり、国境を越えた自動車ショッピングの需要の高まりです。世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の将来は、B to B市場とB to C市場における機会で有望視されています。

eコマース自動車アフターマーケット:セグメント別

この調査には、世界のeコマース自動車アフターマーケット市場について、交換部品別、最終用途産業別、地域別の予測が含まれています。

eコマース自動車アフターマーケット市場洞察

  • Lucintelの予測によると、トランスミッションとステアリングは、予測期間中に最も高い成長を遂げる見込みです。これは、自動車保有台数の増加により、メンテナンスが必要となり、最良の燃料使用、操縦性、運転快適性を確保するために新しい交換部品にアップグレードする必要があるためです。
  • この市場の中では、利便性、手頃な価格、購入オプションへの簡単なアクセスにより、自動車部品と付属品のオンライン購入に対する顧客の嗜好が高まっているため、顧客向けビジネスが予測期間中に最も高い成長を示すと予想されます。
  • 北米は、自動車用品のアフターマーケット販売のためのeコマース環境が整備されていることと、同地域の人口の可処分所得が増加していることから、引き続き最大の地域となると考えられます。

よくある質問

Q.1自動車アフターマーケットのeコマース市場規模は?

回答:世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2030年までに推定1,601億米ドルに達すると予想されています。

Q.2 eコマース自動車アフターマーケット市場の成長予測は?

回答:世界のeコマース自動車アフターマーケット市場は、2024~2030年にかけて12.5%のCAGRで成長すると予想されています。

Q.3 eコマース自動車アフターマーケット市場の成長に影響を与える主要促進要因は何ですか?

回答:この市場の主要促進要因は、自動車小売業者におけるeコマース販売チャネルの人気の高まり、自動車の内外装のカスタマイズに対する顧客の要望の高まり、国境を越えた自動車ショッピングの需要の高まりです。

Q4.市場の主要セグメントは:

回答:eコマース自動車アフターマーケット市場の将来は、B to B市場とB to C市場に機会があり、有望です。

Q5.市場の主要企業は:

回答:eコマース自動車アフターマーケットの主要企業は以下の通りです。

  • Amazon.com
  • Alibaba
  • Auto Zone
  • Pep Boys
  • American Tire Distributors Holdings
  • National Automotive Parts Association
  • Tire Rack
  • Advance Auto Parts
  • Denso
  • Ebay

Q6.今後、最大となる市場セグメントは:

回答:Lucintelの予測では、トランスミッションとステアリングは、予測期間中に最も高い成長を示すことが予想される理由は、車両の年齢が上昇し、最高の燃料使用量、操縦性、運転の快適性を確保するために、メンテナンスと新しい交換部品へのアップグレードが必要です。

Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:

回答:北米は、自動車用品のアフターマーケット販売のためのeコマース環境が整備されており、可処分所得が増加しているため、引き続き最大の地域となると考えられます。

Q8.レポートのカスタマイズは可能か?

回答:はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを記載しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2018~2030年の市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 交換部品別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場
    • エンジン部品
    • トランスミッションとステアリング
    • ブレーキシステム
    • 照明
    • 電気部品
    • サスペンションシステム
    • ワイパー
    • その他
  • 最終用途産業別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場
    • 企業間
    • 企業から顧客へ

第4章 2018~2030年の地域別の市場動向と予測分析

  • 地域別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場
  • 北米のeコマース自動車アフターマーケット市場
  • 欧州のeコマース自動車アフターマーケット市場
  • アジア太平洋のeコマース自動車アフターマーケット市場
  • その他地域のeコマース自動車アフターマーケット市場

第5章 競合の分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用上の統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略的分析

  • 成長機会分析
    • 交換部品別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の成長機会
    • 最終用途産業別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の成長機会
    • 地域別の世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の成長機会
  • 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の新たな動向
  • 戦略的分析
    • 新製品の開発
    • 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場の能力拡大
    • 世界のeコマース自動車アフターマーケット市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 有力企業の企業プロファイル

  • Amazon.com
  • Alibaba
  • Auto Zone
  • Pep Boys
  • American Tire Distributors Holdings
  • National Automotive Parts Association
  • Tire Rack
  • Advance Auto Parts
  • Denso
  • Ebay
目次

E-Commerce Automotive Aftermarket Trends and Forecast

The future of the global e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets. The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $188.4 billion by 2030, and it is forecast to grow at a CAGR of 16.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions. Sample figures with some insights are shown below.

E-Commerce Automotive Aftermarket by Segment

The study includes a forecast for the global e-commerce automotive aftermarket by replacement part, end use industry, and region.

E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Engine Parts
  • Transmission and Steering
  • Braking System
  • Lighting
  • Electrical Parts
  • Suspension Systems
  • Wipers
  • Others

E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Business to Business
  • Business to Customer

E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

List of E-Commerce Automotive Aftermarket Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies e-commerce automotive aftermarket companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the e-commerce automotive aftermarket companies profiled in this report include-

  • Amazon.com
  • Alibaba
  • Auto Zone
  • Pep Boys
  • American Tire Distributors Holdings
  • National Automotive Parts Association
  • Tire Rack
  • Advance Auto Parts
  • Denso
  • Ebay

E-Commerce Automotive Aftermarket Market Insights

  • Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.
  • Within this market, business to customer is expected to witness highest growth over the forecast period due to growing customers preference for the online purchase of automobile parts and accessories owing to its convenience, affordability, and simple access to purchasing options.
  • North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.

Features of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market

  • Market Size Estimates: E-commerce automotive aftermarket market size estimation in terms of value ($B).
  • Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
  • Segmentation Analysis: E-commerce automotive aftermarket market size by replacement part, end use industry, and region in terms of value ($B).
  • Regional Analysis: E-commerce automotive aftermarket market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
  • Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different replacement parts, end use industries, and regions for the e-commerce automotive aftermarket market.
  • Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the e-commerce automotive aftermarket market.
  • Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

FAQ

Q.1 What is the e-commerce automotive aftermarket market size?

Answer: The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to reach an estimated $160.1 billion by 2030.

Q.2 What is the growth forecast for e-commerce automotive aftermarket market?

Answer:The global e-commerce automotive aftermarket market is expected to grow with a CAGR of 12.5% from 2024 to 2030.

Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the e-commerce automotive aftermarket market?

Answer:The major drivers for this market are increasing popularity for e-commerce sales channels among automotive retailers, increasing client desire for interior and exterior customization of automobiles, and growing demand for cross-border automotive shopping.

Q4. What are the major segments for e-commerce automotive aftermarket market?

Answer:The future of the e-commerce automotive aftermarket market looks promising with opportunities in the business to business and business to customer markets.

Q5. Who are the key e-commerce automotive aftermarket market companies?

Answer:Some of the key e-commerce automotive aftermarket companies are as follows:

  • Amazon.com
  • Alibaba
  • Auto Zone
  • Pep Boys
  • American Tire Distributors Holdings
  • National Automotive Parts Association
  • Tire Rack
  • Advance Auto Parts
  • Denso
  • Ebay

Q6. Which e-commerce automotive aftermarket market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that transmission and steering is expected to witness highest growth over the forecast period due to rising vehicle fleet ages necessitate maintenance and upgrading to new replacement part to ensure best fuel usage, maneuverability, and driving comfort.

Q7. In e-commerce automotive aftermarket market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: North America will remain the largest region due to existence of well-structured e-commerce environment for aftermarket sales of automotive equipment and rising population's disposable income in the region.

Q.8 Do we receive customization in this report?

Answer:Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the e-commerce automotive aftermarket market by replacement part (engine parts, transmission and steering, braking system, lighting, electrical parts, suspension systems, wipers, and others), end use industry (business to business and business to customer), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market : Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1: Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
    • 3.3.1: Engine Parts
    • 3.3.2: Transmission and Steering
    • 3.3.3: Braking System
    • 3.3.4: Lighting
    • 3.3.5: Electrical Parts
    • 3.3.6: Suspension Systems
    • 3.3.7: Wipers
    • 3.3.8: Others
  • 3.4: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
    • 3.4.1: Business to Business
    • 3.4.2: Business to Customer

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Region
  • 4.2: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 4.2.1: North American E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
  • 4.3: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 4.3.1: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
    • 4.3.2: European E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
  • 4.4: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 4.4.1: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
    • 4.4.2: APAC E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer
  • 4.5: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 4.5.1: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part: Engine Parts, Transmission and Steering, Braking System, Lighting, Electrical Parts, Suspension Systems, Wipers, and Others
    • 4.5.2: ROW E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry: Business to Business and Business to Customer

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by Replacement Part
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market by End Use Industry
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Ecommerce Automotive Aftermarket Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global E-Commerce Automotive Aftermarket Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Amazon.com
  • 7.2: Alibaba
  • 7.3: Auto Zone
  • 7.4: Pep Boys
  • 7.5: American Tire Distributors Holdings
  • 7.6: National Automotive Parts Association
  • 7.7: Tire Rack
  • 7.8: Advance Auto Parts
  • 7.9: Denso
  • 7.10: Ebay