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市場調査レポート
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1627924

クラウドマネージドサービス市場:将来予測 (2025年~2030年)

Cloud Managed Services Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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クラウドマネージドサービス市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

クラウドマネージドサービス市場はCAGR 9.79%で成長し、市場規模は2025年の1,597億8,800万米ドルから2030年には2,545億7,800万米ドルに達すると予測されています。

クラウドマネージドサービスは、24時間365日のヘルプデスクサポート、運用管理、オンデマンドエンジニアリング、第三者機関によるホスティング管理などのサービスのエコシステムで構成されます。これらのサービスには、マネージドネットワーク運用、セキュリティ運用、アプリケーション、モビリティも含まれます。

クラウドマネージドサービスは、不正なデータアクセスを防止する上で重要な役割を果たす構造的枠組みを確立することで、あらゆる組織に対するデータ盗難のリスクを低減します。世界のデータ漏洩やサイバー攻撃の増加に伴い、クラウドマネージドサービスの需要はさらに増加すると予測されます。

例えば、IT Governance UKのレポートによると、2024年4月に世界中で約53億3,600万件のデータ漏洩が発生しました。侵入されたレコードの総数は、2億9,936万8,000件であった2024年3月から大幅に増加しています。同レポートはさらに、ITサービス・ソフトウェア産業が約52億4,411万9,000件と最も多く、次いで製造業が1,830万1,000件、保険業が約1,528万件であったと述べています。

クラウドマネージドサービス市場の促進要因

  • 業務効率の改善に対する需要の高まりが市場拡大の原動力。

パフォーマンスと信頼性に対する要求の高まりがサービス需要を押し上げ、利用可能なサービスにカスタムメイドのソリューションを提供することで、企業が業務間でデータを移動できるようになります。企業はIT費用の削減に一層注力するようになり、将来の需要に拍車がかかります。例えば、従量課金制は、企業が望むまでサービスを利用することを可能にし、事前の支払いは発生しません。このような方法は、使用したリソースに対してのみ支払いが発生するため、企業にとって多くの資本を節約することができます。

クラウドマネージドサービス市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋地域は急激な成長を遂げています。

予測期間中、APAC地域は、クラウドコンピューティングへの投資の増加や、「インダストリー4.0」など経済のデジタル化に向けた積極的な取り組みによって、大幅な拡大が見込まれています。さらに、中小企業によるクラウドマネージドサービスの受け入れ拡大が、市場拡大の原動力となりそうです。予測期間中、アジア太平洋地域が最も急速に成長すると予想されます。

さらに、インドや中国といったアジア太平洋地域の主要経済圏では、雇用労働力の大部分を占める中小企業の力が強まっており、24時間365日のデスクトップ・サポートを提供するための適切なITインフラストラクチャの要件が強化されています。このため、同地域ではクラウドマネージドサービスの利用範囲が広がっています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 クラウドマネージドサービス市場:サーバーの種類別

  • イントロダクション
  • クラウドの有効化
  • クラウド移行
  • 管理と最適化
  • セキュリティとコンプライアンス

第6章 クラウドマネージドサービス市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 小さい
  • 中くらい
  • 大きい

第7章 クラウドマネージドサービス市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 医療
  • 教育
  • 政府
  • 通信・テクノロジー
  • その他

第8章 クラウドマネージドサービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • サーバーの種類別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • 南米
    • サーバーの種類別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • 欧州
    • サーバーの種類別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • サーバーの種類別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • サーバーの種類別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Cisco
  • IBM
  • Ericsson
  • NTT Data Corporation
  • Accenture
  • Huawei Technologies
  • HP
  • Fujitsu(Furukawa Group)
  • NEC Corporation
  • Urolime Technology
  • Net Access India Ltd.
  • Nomura Research Institute
  • Microsoft
  • Amazon
  • Google Cloud
目次
Product Code: KSI061610323

The cloud managed services market is expected to grow at a CAGR of 9.79%, reaching a market size of US$254.578 billion in 2030 from US$159.788 billion in 2025.

Cloud-managed services comprise an ecosystem of services such as 24/7 help desk support, operation management, engineering on demand, and hosting managed by third-party organizations. These services also include managed network operations, security operations, applications, and mobility.

Cloud-managed services establish a structural framework that plays an important role in preventing unauthorized data access, thereby reducing the risk of data theft against any organization. With the growing global cases of data breaches and cyber-attacks, the demand for cloud managed services is estimated to move forward.

For instance, IT Governance UK, in its report, stated that in April 2024, the globe witnessed about 5.336 billion records breached. The total number of records breached grew significantly from March 2024, when 299.368 million records were breached. The report further stated that the IT services and software industry witnessed the majority of cases, with about 5,244.119 million records breached, followed by 18.301 million in the manufacturing industry and about 15.280 million in the insurance industry.

Cloud managed services Market Drivers

  • Growing demand for improving operational efficiency drives market expansion.

Increased demand for performance and reliability will boost service demand, allowing businesses to move data between their operations by providing custom-made solutions to the services available. Companies are more focused on lowering IT expenses, fueling future demand. For instance, pay-as-you-go enables companies to use services until they want, and no payment is made in advance. Such a method saves a lot of capital for companies, as payment is only made for the resources used.

Cloud managed Services Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period.

During the projection period, the APAC region is expected to see substantial expansion fuelled by the increased investment in cloud computing and favourable initiatives to digitize the economy, such as "Industry 4.0". Moreover, due to the increased acceptance of cloud-managed services by small and medium-sized organizations, it is likely to drive market expansion. Asia Pacific is anticipated to witness the fastest region over the forecast period.

Additionally, the growing strength of SMEs, which account for a major portion of the employed workforce in major APAC economies, namely India and China, has bolstered the requirement for appropriate IT infrastructure to provide 24/7 desktop support. This has provided a wider scope for cloud-managed services in the region.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The cloud managed services market is segmented and analyzed as follows:

By Server Type

  • Cloud Enablement
  • Cloud Migration
  • Management and Optimization
  • Security and Compliance

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By End-User Industry

  • BFSI
  • Healthcare
  • Education
  • Government
  • Communication and Technology
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CLOUD MANAGED SERVICES MARKET BY SERVER TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cloud Enablement
  • 5.3. Cloud Migration
  • 5.4. Management and Optimization
  • 5.5. Security and Compliance

6. CLOUD MANAGED SERVICES MARKET BY ENTERPRIZE SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small
  • 6.3. Medium
  • 6.4. Large

7. CLOUD MANAGED SERVICES MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. BFSI
  • 7.3. Healthcare
  • 7.4. Education
  • 7.5. Government
  • 7.6. Communication and Technology
  • 7.7. Others

8. CLOUD MANAGED SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Server Type
    • 8.2.2. By Enterprise Size
    • 8.2.3. By End-User Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Server Type
    • 8.3.2. By Enterprise Size
    • 8.3.3. By End-User Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Server Type
    • 8.4.2. By Enterprise Size
    • 8.4.3. By End-User Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Server Type
    • 8.5.2. By Enterprise Size
    • 8.5.3. By End-User Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Server Type
    • 8.6.2. By Enterprise Size
    • 8.6.3. By End-User Industry
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. India
      • 8.6.4.3. Japan
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Cisco
  • 10.2. IBM
  • 10.3. Ericsson
  • 10.4. NTT Data Corporation
  • 10.5. Accenture
  • 10.6. Huawei Technologies
  • 10.7. HP
  • 10.8. Fujitsu (Furukawa Group)
  • 10.9. NEC Corporation
  • 10.10. Urolime Technology
  • 10.11. Net Access India Ltd.
  • 10.12. Nomura Research Institute
  • 10.13. Microsoft
  • 10.14. Amazon
  • 10.15. Google Cloud