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市場調査レポート
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1627902

ベビーケア用品の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Baby Care Products Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
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即日から翌営業日
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ベビーケア用品の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベビーケア用品市場はCAGR 5.48%で成長し、市場規模は2025年の1,554億9,800万米ドルから2030年には2,028億5,900万米ドルに達すると予測されています。

親が高品質で高級な乳幼児用品を求めるようになり、業界は急速に拡大しています。合成品の危険性に対する認識が高まるにつれ、ベビー用品でもビーガン、パラベンフリー、合成品フリーの製品が重視されるようになっています。ベビーケア用品市場は、乳幼児向け医療・サービスの増加、生活水準の向上、WHOプログラムやNGOなどの社会支援システムからの援助により、予測期間中に大きく成長すると予測されます。これらの要因は、ベビーケア要因に関する意識形成に役立っており、ベビーケア用品の需要を押し上げています。

さらに、新興国における急速な都市化と所得の向上も、ベビーケア用品市場の成長を後押しする要因となっています。さらに、医療や衛生に対する動向は、世界中の人々が赤ちゃんの健康とウェルネスにより多くのお金を費やす結果となっています。さらに、大手企業は市場シェアを拡大するため、新製品ラインやマーケティング戦略に多額の投資を行っており、市場競争が激化することで、今後数年間のベンダーやメーカーの成長機会がさらに促進されると予想されます。世界銀行のデータによると、2022年には都市人口が世界人口の57%を占め、2021年比で1%増加しました。

ベビーケア用品市場促進要因

  • 乳幼児人口の増加は、ベビーケア用品市場の需要を世界的に押し上げると予想されます。

乳幼児数の増加は、ベビーケア用品市場を牽引する重要な要因です。例えば、連邦児童家族統計機関間フォーラムによると、0~5歳児人口は2022年の2,330万人から2023年には2,340万人に増加します。こうした開発により、購入者が選択できるベビーケア用品の種類も多様化しています。

さらに、乳幼児の健康と安全に対する認識の高まりが、天然成分を含む素材や安全基準への適合に対するニーズの高まりを促しています。例えば、米国では、食品医薬品局 (FDA) が、安全対策などその他の懸念事項とともに、乳児用食品の表示に関して何が安全であるかについての規則を定めています。

さらに、企業における技術革新の高まりは、変化する親の欲求やニーズを満たす商品を生み出しています。親たちは、環境意識や健康意識が高まるにつれ、自分たちの価値観に沿ったベビーケア用品を求めるようになっています。このような問題に取り組む斬新な製品は、新規顧客を引き寄せると同時に既存顧客を維持する可能性があり、市場拡大を後押しします。市場成長の加速には、赤ちゃんに必要な栄養を与える高品質の乳児用食品を消費者がより多く購入することが必要です。

ベビーケア用品市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

北米、特に米国のベビーケア用品市場は、両親の多忙なライフスタイルの増加や可処分所得の増加により成長が見込まれています。米国では可処分所得が高いため、健康への悪影響に対する認識が高く、有毒な化学物質や素材を使用しない天然素材を使用したハイエンド製品を購入する余裕があります。FREDが2024年4月に発表した米国の個人実質可処分所得に関する最新レポートによると、この値は17兆5,010億米ドルで、2024年8月には17兆6,140億米ドルに増加しました。この要因のひとつは、両親の可処分所得が増えることで、オーガニック、低刺激性、皮膚科学的にテストされたより安全なベビー用品など、貴重で高級なベビーケア用品にお金を使えるようになることです。こうして、この地域の市場全体の売上を押し上げることになります。

さらに、eコマースの優位性は、Amazon、Walmartなどのオンラインショッピングプラットフォームが急速に増加しているため、米国のベビーケア用品市場の上昇につながります。利便性の高さから親による導入が進み、幅広い品揃えが市場の拡大をさらに促進すると予測されています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界のベビーケア用品市場:種類別

  • イントロダクション
  • かかと用軟膏
  • フットクリーム
  • フットクレンジングローション
  • スラウスクラブ製品
  • その他

第6章 世界のベビーケア用品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • ドラッグストア・薬局
  • 病院・診療所
  • オンラインストア
  • その他

第7章 ベビーケア用品の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Procter & Gamble
  • Pigeon Corporation
  • Nestle S.A.
  • Johnson & Johnson
  • Abbott
  • Unilever
  • Kimberly Clark Corporation
  • Cotton Babies Inc.
  • The Himalaya Drug Company
  • Dabur International Limited
  • HCP Wellness
  • Chemco Products
  • Orchid Lifesciences
  • Jinjiang Rongxin Lady & Baby's Products Co., Ltd.
  • Nunu (R) Baby Care Products Ltd.
目次
Product Code: KSI061612369

The global baby care products market is expected to grow at a CAGR of 5.48%, reaching a market size of US$202.859 billion in 2030 from US$155.498 billion in 2025.

The industry is rapidly expanding as parents demand high-quality, luxury infant items. As they become more aware of the dangers of synthetic goods, there is a greater emphasis on vegan, paraben-free, and synthetic-free products, even for baby products. The baby care product market is projected to grow significantly during the forecast period owing to the increase in the number of healthcare services for infants, the rising standard of living, and aid from social support systems such as WHO programs and NGOs. These factors are helping to create awareness about baby care factors, boosting the baby care products demand.

Moreover, rapid urbanization and higher income in developing countries are additional factors boosting the baby care products market growth. In addition, the trend towards healthcare and hygiene is further resulting in people spending more money on health and wellness for babies worldwide. In addition, major market players are investing heavily in new product lines and marketing strategies to increase their market share, which is expected to raise the competition in the market, thus further propelling the growth opportunities for vendors and manufacturers in the coming years. According to the World Bank's data, in 2022, the urban population accounted for 57% of the global population, which represented a 1% increase over 2021.

Global baby care products Market Drivers

  • The growing infant population is expected to boost the demand for the baby care products market globally.

The increase in the number of infants is the key factor driving the market for baby care products. For instance, as per the Federal Interagency Forum on Child and Family Statistics, the population of children from the age group of 0-5 increased from 23.3 million in 2022 to 23.4 million in 2023. These developments give rise to diverse kinds of baby care products that buyers can choose from.

Moreover, the increasing realization of infant health and safety is provoking the upswing of the need for materials containing natural contents and compliance with safety standards. For instance, in the United States, the Food and Drug Administration (FDA) lays down rules on what is safe when it comes to labelling infant food, together with other concerns like safety measures.

Additionally, increasing innovation in businesses creates goods that satisfy parents' changing wants and needs. Parents are demanding baby care products that align with their values as they become more environmentally conscious and health conscious. Novel products that tackle these issues have the potential to draw in new clients while holding on to current ones, thus propelling market expansion. Accelerating market growth requires consumers to purchase more high-quality infant food products that give babies the nutrition they need.

Global Baby Care Products Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

The baby care products market of North America especially in the USA is expected to witness a rise due to the rising busy lifestyle of parents and the increase in disposable income. In the USA, disposable incomes are high which enables parents to afford high-end products made using natural materials free from toxic chemicals or materials as they have a bigger perception of adverse effects on health. According to the FRED's latest report on personal real disposable income in the USA, reported in April 2024, this value stood at US$17,501.0 billion and increased to US$17,614 billion by August 2024. One of the factors for this is that more disposable income available to parents would allow them to spend money on valuable and premium baby care products like organic, hypoallergenic, and dermatologically tested safer products for the baby. It, thus, boosts the overall market sales in the region.

Moreover, the predominance of e-commerce will lead to a rise in the US baby care products market as online shopping platforms such as Amazon, Walmart, and others are increasing quickly. It raises their adoption by parents due to their convenience, and wider selection offerings are further predicted to drive market expansion.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global baby care products market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Baby Food
  • Body Care
  • Diapers and Wipes
  • Skin and Hair Care
  • Safety and Convenience
  • Prams and Strollers
  • 5.4.2. Car Seats

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Foot Repair Ointments
  • 5.3. Foot Creams
  • 5.4. Foot Cleansing Lotions
  • 5.5. Slough Scrub Products
  • 5.6. Others

6. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Drug Stores and Pharmacies
  • 6.3. Hospital and Clinics
  • 6.4. Online Stores
  • 6.5. Others

7. GLOBAL BABY CARE PRODUCTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. South Africa
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Procter & Gamble
  • 9.2. Pigeon Corporation
  • 9.3. Nestle S.A.
  • 9.4. Johnson & Johnson
  • 9.5. Abbott
  • 9.6. Unilever
  • 9.7. Kimberly Clark Corporation
  • 9.8. Cotton Babies Inc.
  • 9.9. The Himalaya Drug Company
  • 9.10. Dabur International Limited
  • 9.11. HCP Wellness
  • 9.12. Chemco Products
  • 9.13. Orchid Lifesciences
  • 9.14. Jinjiang Rongxin Lady & Baby's Products Co., Ltd.
  • 9.15. Nunu(R) Baby Care Products Ltd.