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市場調査レポート
商品コード
1687420

ベビーケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Baby Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ベビーケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベビーケア製品の市場規模は2025年に1,693億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.08%で、2030年には2,170億米ドルに達すると予測されます。

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乳幼児の健康に対する関心の高まりが、ベビーケア製品市場を牽引しています。紫外線、汚染、乾燥気候などの環境条件は、赤ちゃんの肌が敏感であるため、あせも、揺りかご帽子、アトピー性湿疹などの皮膚関連疾患を引き起こす可能性があります。このような状況を防ぐために、親はベビーオイル、ローション、保湿剤などのパーソナルケア製品を赤ちゃんに与えます。赤ちゃんのワイプやおむつには化学物質が含まれていることがあり、これが皮膚を刺激してかぶれを引き起こす可能性があります。その結果、オーガニックのベビーケア製品に対する消費者の需要が高まっています。さらに、可処分所得の増加に伴い、ベビーフードの需要も増加しています。親は多忙なライフスタイルのため、手作り食品をブランドのオーガニック食品と交換することを望んでいます。そのため、プレーヤーは顧客の需要を満たすために革新的な製品を発売しています。例えば、2022年にDanoneは、ベジタリアン、フレキシタリアン、植物ベースの食事に適した、赤ちゃんの特定の栄養要件に応じた給餌オプションを求める両親の欲求に応えるために、新しいDairy &Plants Blendベビー用粉ミルクを発売しました。

ベビーケア製品市場の動向

強化ベビーフードへの嗜好の高まり

赤ちゃんに必要な栄養を十分に満たすことに対する両親の意識が高まるにつれて、栄養強化ベビーフードの需要が増加しています。乳児用調製粉乳の需要拡大が市場成長に影響を与えています。鉄分不足と貧血は通常、子供の間でよく見られる食事欠乏症です。そのため、同市場のプレーヤーは、赤ちゃんの心身の成長のために、鉄分と葉酸を豊富に含む強化ベビーフード製品を導入しています。例えば、2022年にネスレは英国でSMAニュートリションシリーズの乳幼児用シリアル「リトルステップス」のマルチグレインポーション2種類を新たに発売しました。6ヶ月からの乳児向けのオート麦、大麦、小麦などのリトル・ステップス・マルチグレイン・シリアルと、12ヶ月からの幼児向けのフルーツ入りリトル・ステップス・マルチグレイン・シリアルの2種類です。マルチグレイン・シリアルは砂糖無添加であることに加え、幼児の適切な認知発達をサポートするため、鉄分を含む重要な栄養素が強化されています。

アジア太平洋が最大市場

北米と欧州は、ベビーケア製品市場を大きく支配しています。しかし、出生率の上昇により、アジア太平洋地域がベビーケア製品の最大市場となっています。ブランド浸透率の上昇と広大な流通網が、同地域のベビーケア製品市場を牽引しています。eコマース部門が市場の成長をさらに後押ししています。ここ2、3年で複数のベビーケア製品のウェブサイトがインド市場に参入しました。大手オンライン小売業者は、顧客が購入した商品を玄関先まで届けることを容易にしています。オンラインベビーケア市場には、主にベビーフード、スキンケア、トイレタリー/おむつ、玩具、ギア、ベビー保育園が含まれます。大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナル・ケア・ブランドを拡大し、プレミアム・ベビーケア製品を投入しています。例えば、2023年にヘアケアブランドのベガが「ベビー&ママ」という新しい製品カテゴリーを立ち上げました。この新カテゴリーには、ベビー用クレンザー、ワイプ、グルーミングツール、さく乳器などが含まれます。この製品ラインは、Vegaの直販サイトに専用セグメントがあり、価格は市場の中位セグメントです。

ベビーケア製品業界の概要

世界のベビーケア市場は競争が激しく、地域的・国際的なプレーヤーが複数存在します。ベビーケア製品市場の大手メーカーは、新興市場の機会を活用して消費者基盤を拡大しています。主要企業は、1回のプロモーションの効果を薄めるため、実店舗での販売やプロモーションに投資しています。オムニチャネル戦略が投資回収を促進する可能性が高いです。大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナルケアブランドを拡大し、プレミアムベビーケア製品を投入しています。市場の主なプレーヤーには、Nestle S.A.、Procter &Gamble Co.、Kimberly-Clark Corp.、Danone S.A.、Reckitt Benckiser Group plcなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 赤ちゃんのパーソナルケアと衛生に対する親の関心
    • 推薦と積極的マーケティングの影響
  • 市場抑制要因
    • 偽造品の存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベビースキンケア
    • ベビーヘアケア
    • ベビー用トイレタリー
      • ベビーバス用品とフレグランス
      • ベビー用おむつとワイプ
    • ベビー飲食品
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle S.A.
    • Procter & Gamble Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unilever PLC
    • Johnson & Johnson
    • Unicharm Corporation
    • Danone S.A.
    • Himalaya Global Holdings Ltd.
    • Abbott Laboratories
    • Royal Frieslandcampina N.V.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62646

The Baby Care Products Market size is estimated at USD 169.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 217.00 billion by 2030, at a CAGR of 5.08% during the forecast period (2025-2030).

Baby Care Products - Market - IMG1

Growing concerns about infant health are driving the market for baby care products. Environmental conditions like UV radiation, pollution, and dry climate can cause skin-related conditions such as heat rash, cradle cap, and atopic eczema, as the skin of babies is sensitive. To prevent such situations, parents prefer personal care products like baby oils, lotions, and moisturizers for their babies. Chemicals can occasionally be found in baby wipes and diapers, which can potentially irritate and cause rashes on the skin. As a result, there is a rise in consumer demand for organic baby care products. Furthermore, the demand for baby food is increasing owing to rising disposable income. Parents are willing to trade homemade food for branded organic food due to their busy lifestyles. Therefore, players are launching innovative products to meet customers' demands. For instance, in 2022, Danone launched the new Dairy & Plants Blend baby formula to meet parents' desire for feeding options suitable for vegetarian, flexitarian, and plant-based diets as per their baby's specific nutritional requirements.

Baby Care Products Market Trends

Increasing Preference for Fortified Baby Food

There is an increasing demand for fortified baby food, with rising awareness among parents about adequately fulfilling their babies' nutritional requirements. The growing demand for infant formula is influencing the market growth. Iron deficiency and anemia are usually common dietary deficiencies among children. Consequently, players in the market are introducing fortified baby food products rich in iron and folic acid for baby's physical and mental growth. For instance, in 2022, Nestle introduced two new Little Steps multigrain portions of cereal for infants and toddlers in the United Kingdom under its SMA Nutrition range. Little Steps multigrain cereals, such as oat, barley, and wheat, for babies starting at six months, and Little Steps multigrain cereals with fruit for toddlers beginning at twelve months are the two varieties. In addition to being made without added sugars, the multigrain cereals are fortified with vital nutrients, including iron, to help support the proper cognitive development of young children.

Asia-Pacific is the Largest Market

North America and Europe highly dominate the baby care products market. However, Asia-Pacific is the largest market for baby care products due to the rising birth rate. Increasing brand penetration and a vast distribution network are driving the baby care products market in the region. The e-commerce sector is further supporting the growth of the market. Several baby care product websites entered the Indian market in the last couple of years. Leading online retailers make it easy for customers to deliver their purchases to their doorstep. The online baby-care market mainly includes baby food, skincare, toiletries/ diapers, toys, gear, and baby nurseries. Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. For instance, in 2023, the hair care brand Vega launched a new product category, 'Baby & Mom. ' Products in the new range include baby cleansers, water wipes, grooming tools, and breast pumps, among others. The line has a dedicated segment on Vega's direct-to-customer website and is priced in the mid-segment of the market.

Baby Care Products Industry Overview

The global baby care market is highly competitive, with several regional and international players. Leading manufacturers in the baby care product market are leveraging opportunities from emerging markets to expand their consumer base. Key players are investing in physical retail and promotions to dilute the effect of a single promotion. Omnichannel strategies are likely to drive a return on investment. Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. Some major players in the market include Nestle S.A, Procter & Gamble Co., Kimberly-Clark Corp, Danone S.A, and Reckitt Benckiser Group plc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Concerns Among Parents Toward Baby Personal Care and Hygiene
    • 4.1.2 Influence of Endorsements and Aggressive Marketing
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Presence of Counterfeit Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Baby Skin Care
    • 5.1.2 Baby Hair Care
    • 5.1.3 Baby Toiletries
      • 5.1.3.1 Baby Bath Products and Fragrances
      • 5.1.3.2 Baby Diapers and Wipes
    • 5.1.4 Baby Food and Beverages
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle S.A.
    • 6.3.2 Procter & Gamble Company
    • 6.3.3 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.3.4 Unilever PLC
    • 6.3.5 Johnson & Johnson
    • 6.3.6 Unicharm Corporation
    • 6.3.7 Danone S.A.
    • 6.3.8 Himalaya Global Holdings Ltd.
    • 6.3.9 Abbott Laboratories
    • 6.3.10 Royal Frieslandcampina N.V.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS