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市場調査レポート
商品コード
1687420
ベビーケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Baby Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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ベビーケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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ベビーケア製品の市場規模は2025年に1,693億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.08%で、2030年には2,170億米ドルに達すると予測されます。
乳幼児の健康に対する関心の高まりが、ベビーケア製品市場を牽引しています。紫外線、汚染、乾燥気候などの環境条件は、赤ちゃんの肌が敏感であるため、あせも、揺りかご帽子、アトピー性湿疹などの皮膚関連疾患を引き起こす可能性があります。このような状況を防ぐために、親はベビーオイル、ローション、保湿剤などのパーソナルケア製品を赤ちゃんに与えます。赤ちゃんのワイプやおむつには化学物質が含まれていることがあり、これが皮膚を刺激してかぶれを引き起こす可能性があります。その結果、オーガニックのベビーケア製品に対する消費者の需要が高まっています。さらに、可処分所得の増加に伴い、ベビーフードの需要も増加しています。親は多忙なライフスタイルのため、手作り食品をブランドのオーガニック食品と交換することを望んでいます。そのため、プレーヤーは顧客の需要を満たすために革新的な製品を発売しています。例えば、2022年にDanoneは、ベジタリアン、フレキシタリアン、植物ベースの食事に適した、赤ちゃんの特定の栄養要件に応じた給餌オプションを求める両親の欲求に応えるために、新しいDairy &Plants Blendベビー用粉ミルクを発売しました。
赤ちゃんに必要な栄養を十分に満たすことに対する両親の意識が高まるにつれて、栄養強化ベビーフードの需要が増加しています。乳児用調製粉乳の需要拡大が市場成長に影響を与えています。鉄分不足と貧血は通常、子供の間でよく見られる食事欠乏症です。そのため、同市場のプレーヤーは、赤ちゃんの心身の成長のために、鉄分と葉酸を豊富に含む強化ベビーフード製品を導入しています。例えば、2022年にネスレは英国でSMAニュートリションシリーズの乳幼児用シリアル「リトルステップス」のマルチグレインポーション2種類を新たに発売しました。6ヶ月からの乳児向けのオート麦、大麦、小麦などのリトル・ステップス・マルチグレイン・シリアルと、12ヶ月からの幼児向けのフルーツ入りリトル・ステップス・マルチグレイン・シリアルの2種類です。マルチグレイン・シリアルは砂糖無添加であることに加え、幼児の適切な認知発達をサポートするため、鉄分を含む重要な栄養素が強化されています。
北米と欧州は、ベビーケア製品市場を大きく支配しています。しかし、出生率の上昇により、アジア太平洋地域がベビーケア製品の最大市場となっています。ブランド浸透率の上昇と広大な流通網が、同地域のベビーケア製品市場を牽引しています。eコマース部門が市場の成長をさらに後押ししています。ここ2、3年で複数のベビーケア製品のウェブサイトがインド市場に参入しました。大手オンライン小売業者は、顧客が購入した商品を玄関先まで届けることを容易にしています。オンラインベビーケア市場には、主にベビーフード、スキンケア、トイレタリー/おむつ、玩具、ギア、ベビー保育園が含まれます。大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナル・ケア・ブランドを拡大し、プレミアム・ベビーケア製品を投入しています。例えば、2023年にヘアケアブランドのベガが「ベビー&ママ」という新しい製品カテゴリーを立ち上げました。この新カテゴリーには、ベビー用クレンザー、ワイプ、グルーミングツール、さく乳器などが含まれます。この製品ラインは、Vegaの直販サイトに専用セグメントがあり、価格は市場の中位セグメントです。
世界のベビーケア市場は競争が激しく、地域的・国際的なプレーヤーが複数存在します。ベビーケア製品市場の大手メーカーは、新興市場の機会を活用して消費者基盤を拡大しています。主要企業は、1回のプロモーションの効果を薄めるため、実店舗での販売やプロモーションに投資しています。オムニチャネル戦略が投資回収を促進する可能性が高いです。大手多国籍消費財企業は、中核となるパーソナルケアブランドを拡大し、プレミアムベビーケア製品を投入しています。市場の主なプレーヤーには、Nestle S.A.、Procter &Gamble Co.、Kimberly-Clark Corp.、Danone S.A.、Reckitt Benckiser Group plcなどがあります。
The Baby Care Products Market size is estimated at USD 169.38 billion in 2025, and is expected to reach USD 217.00 billion by 2030, at a CAGR of 5.08% during the forecast period (2025-2030).
Growing concerns about infant health are driving the market for baby care products. Environmental conditions like UV radiation, pollution, and dry climate can cause skin-related conditions such as heat rash, cradle cap, and atopic eczema, as the skin of babies is sensitive. To prevent such situations, parents prefer personal care products like baby oils, lotions, and moisturizers for their babies. Chemicals can occasionally be found in baby wipes and diapers, which can potentially irritate and cause rashes on the skin. As a result, there is a rise in consumer demand for organic baby care products. Furthermore, the demand for baby food is increasing owing to rising disposable income. Parents are willing to trade homemade food for branded organic food due to their busy lifestyles. Therefore, players are launching innovative products to meet customers' demands. For instance, in 2022, Danone launched the new Dairy & Plants Blend baby formula to meet parents' desire for feeding options suitable for vegetarian, flexitarian, and plant-based diets as per their baby's specific nutritional requirements.
There is an increasing demand for fortified baby food, with rising awareness among parents about adequately fulfilling their babies' nutritional requirements. The growing demand for infant formula is influencing the market growth. Iron deficiency and anemia are usually common dietary deficiencies among children. Consequently, players in the market are introducing fortified baby food products rich in iron and folic acid for baby's physical and mental growth. For instance, in 2022, Nestle introduced two new Little Steps multigrain portions of cereal for infants and toddlers in the United Kingdom under its SMA Nutrition range. Little Steps multigrain cereals, such as oat, barley, and wheat, for babies starting at six months, and Little Steps multigrain cereals with fruit for toddlers beginning at twelve months are the two varieties. In addition to being made without added sugars, the multigrain cereals are fortified with vital nutrients, including iron, to help support the proper cognitive development of young children.
North America and Europe highly dominate the baby care products market. However, Asia-Pacific is the largest market for baby care products due to the rising birth rate. Increasing brand penetration and a vast distribution network are driving the baby care products market in the region. The e-commerce sector is further supporting the growth of the market. Several baby care product websites entered the Indian market in the last couple of years. Leading online retailers make it easy for customers to deliver their purchases to their doorstep. The online baby-care market mainly includes baby food, skincare, toiletries/ diapers, toys, gear, and baby nurseries. Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. For instance, in 2023, the hair care brand Vega launched a new product category, 'Baby & Mom. ' Products in the new range include baby cleansers, water wipes, grooming tools, and breast pumps, among others. The line has a dedicated segment on Vega's direct-to-customer website and is priced in the mid-segment of the market.
The global baby care market is highly competitive, with several regional and international players. Leading manufacturers in the baby care product market are leveraging opportunities from emerging markets to expand their consumer base. Key players are investing in physical retail and promotions to dilute the effect of a single promotion. Omnichannel strategies are likely to drive a return on investment. Large multinational consumer goods companies are extending their core personal care brands to introduce premium baby care products. Some major players in the market include Nestle S.A, Procter & Gamble Co., Kimberly-Clark Corp, Danone S.A, and Reckitt Benckiser Group plc.