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市場調査レポート
商品コード
1627901

食品添加物市場:予測(2025年~2030年)

Food Additives Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 148 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
食品添加物市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

食品添加物市場は予測期間中にCAGR3.80%で成長し、2025年の570億6,300万米ドルから、2030年までには727億1,500万米ドルに増加すると予測されています。

食品添加物は、食感、味、香り、栄養価などの主要特性を維持するために、大規模に生産される食品・飲料に添加される物質の一種です。また、食品・飲料の保存期間を延ばし、製品の魅力を高めるのにも役立ちます。

世界の都市人口の急増が、予測期間中の食品添加物の需要を押し上げています。都市化が進むにつれて、パック詰めされ加工された食品・飲料への需要が高まりますが、その主な理由は、幅広い商品から選べるようになったことと、個人の支出能力が高まったことにあります。

過去数年間、世界の都市人口は大幅に増加しています。世界銀行の報告書によると、2021年、世界の都市部の総人口は44億5,000万人を記録しました。2022年の都市部の総人口は45億2,000万人に増加し、2023年には総人口の57%を占める46億人に達しました。

食品添加物市場の促進要因

  • 加工食品・飲料に対する世界の需要の増加が食品添加物市場の拡大を促進すると予測されます。

食品添加物の世界市場を牽引する主な要因は、加工食品・飲料製品に対する世界の需要の増加です。この成長に伴い、製品の製造工程における食品添加物の需要は大幅に増加します。

カナダ農業食糧省(AAFC)は2023年報告書の中で、その年の食品・飲料加工の総売上高は1,675億米ドルを記録したと述べています。さらに、食肉加工部門が約25.5%で最大のシェアを占め、次いで穀物・油糧種子製粉部門が12.7%であったとしています。乳製品製造とベーカリー・トルティーヤ加工部門は、それぞれ10.9%と10.6%のシェアを占めました。

幅広い飲料品目に対する需要の高まりにより、製品の品質を高めるため、保存期間を延ばすため、消費者の選好を考慮するためなど、さまざまな食品添加物を組み込む動きが急激に高まっています。したがって、これらの添加物の大手メーカーも、製品の品質を向上させるだけでなく、いくつかの製品動向への対応にも役立つ新しい添加物の開発に向け、研究開発に資金を提供しています。例えば、ナチュラルクリーンラベルは今後数年間、業界の成長に大きな役割を果たすと思われます。

さらに、アルコール飲料とノンアルコール飲料の両方の消費が大幅に増加しています。具体的には、ミレニアル世代、特に北米や欧州のようなアルコール消費文化の強い先進地域で、アルコール飲料市場の需要が増加しています。

さらに、飲料業界は競争が激しく、国内外の様々な企業が市場をリードしています。例えば、NouryonはAkucell(R)やCekol(R)と呼ばれる水溶性セルロースベースのガムを提供しており、プロテインやフルーツ風味の飲料、焼き菓子、乳製品、冷菓、ソース、麺類、低脂肪食品やグルテンフリー食品など、様々な食品の見た目や風味を改善しています。

こうした需要により、米国ではアルコール飲料の売上も伸びています。例えば、ウォッカの売上はほぼ横ばいの72億米ドル、メスカルとテキーラの売上は7.9%で、または4億7,600万米ドル増加し、合計65億米ドルとなりました。

食品添加物市場の地理的展望

地域別に見ると、食品添加物市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。高齢者の増加や健康志向の消費者の増加により、健康的な代替食品への需要が高まっています。市場は、着色料、甘味料、乳化剤、風味調味料、保存料などの用途で、市場全体を通じて食品・飲料に添加物が広く使用されているために拡大しています。また、より多くの添加物を使用する包装食品や簡便食品の需要も増加しています。

さらに、小売店、小売チャネル、および形態の数の増加により、消費者が加工された便利なタイプの食品を入手する機会が増えています。その結果、米国の食品・飲料業界では食品添加物に対する需要が増加しています。また、組織化された小売業は、価格、品質、サービスを重視し、ラベルなどの面で消費者に優位性を与えています。ナショナルブランドやストアブランドとの価格競争により、米国の食品小売市場は増加傾向にあり、米国における食品添加物の市場も拡大しています。例えば、米国の小売・食品サービス売上高は2024年9月に7,144億米ドルに達すると予測されており、同年8月の7,113億米ドルから増加しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
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  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

食品添加物市場は以下のセグメントに分析されます:

添加物タイプ別

  • 保存料
  • アスコルビン酸
  • クエン酸
  • 安息香酸ナトリウム
  • その他
  • 甘味料
  • ショ糖
  • 果糖
  • ブドウ糖
  • その他
  • 香料・スパイス
  • 天然香料
  • 人工香料
  • 香辛料
  • F調味料
  • グルタミン酸ナトリウム(MSG)
  • 加水分解大豆たんぱく質
  • 自己消化酵母エキス
  • その他
  • 安定剤、増粘剤、結合剤、テクスチャライザー
  • ゼラチン
  • ペクチン
  • グアーガム
  • その他
  • 乳化剤
  • 大豆レシチン
  • モノ・ジグリセリド
  • 卵黄
  • その他

用途別

  • ベーカリー・菓子類
  • 加工食品・缶詰
  • 果物・野菜
  • 冷凍食品
  • 食品・飲料
  • 乳製品
  • 肉・魚介類

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • イタリア
  • フランス
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • インド
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 食品添加物市場:添加剤タイプ別

  • イントロダクション
  • 防腐剤
    • アスコルビン酸
    • クエン酸
    • 安息香酸ナトリウム
    • その他
  • 甘味料
    • スクロース
    • フルクトース
    • グルコース
    • その他
  • フレーバ・スパイス
    • 天然の風味
    • 人工香料
    • 香辛料
  • 風味増強剤
    • グルタミン酸ナトリウム(MSG)
    • 加水分解大豆タンパク質
    • 自己消化酵母エキス
    • その他
  • 安定剤、増粘剤、バインダー、テクスチャー剤
    • ゼラチン
    • ペクチン
    • グアーガム
    • その他
  • 乳化剤
    • 大豆レシチン
    • モノグリセリド・ジグリセリド
    • 卵黄
    • その他

第6章 食品添加物市場:用途別

  • イントロダクション
  • パン・菓子類
  • 加工食品・缶詰食品
  • 果物・野菜
  • 冷凍食品
  • 飲料
  • 乳製品
  • 肉・魚介類

第7章 食品添加物市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 食品添加物市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 添加剤タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 添加剤タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 添加剤タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 添加剤タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 添加剤タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Cargill Incorporated
  • ADM
  • Novozymes
  • DuPont
  • Chr. Hansen Holdings A/S
  • Ingredion Incorporated
  • Ashland
  • CP Kelco U.S., Inc.
  • Bell Flavours & Fragrances
  • Kerry, Inc.
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • BASF SE
  • DSM-Firmenich
目次
Product Code: KSI061610501

The food additives market is projected to grow at a CAGR of 3.80% over the forecast period, increasing from US$57.063 billion in 2025 to US$72.715 billion by 2030.

A food additive is a type of substance that is added to foods and beverages produced on a larger scale to maintain its key characteristics, like texture, taste, smell, and nutritional values. It also helps in increasing the shelf life of food and beverage products and enhances the appeal of the products.

The rapid growth in the global urban population is propelling the demand for food additives during the forecasted timeline. With the increasing urbanization, the demand for packed and processed food and beverages rises, mainly due to the growing availability of a wide range of products to choose from and the increase in the expenditure capability of an individual.

The global urban population during the past few years witnessed a significant increase. The World Bank, in its report, stated that in 2021, the total population of urban areas worldwide was recorded at 4.45 billion. The total urban population in 2022 increased to 4.52 billion, reaching 4.6 billion in 2023, accounting for 57% of the total population.

Food additives market drivers

  • The increasing global demand for processed food and beverage products is projected to propel the food additives market expansion.

A major factor driving the global food additives market is the increasing demand for processed food and beverage products worldwide. With this growth, the demand for food additives, in the manufacturing process of the products will increase significantly.

The Agriculture and Agri-Food Canada, or AAFC, in its 2023 report, stated that in the year, the total sales of food and beverages processing was recorded at US$167.5 billion. The agency further stated that the meat processing sector occupied the largest share, with about 25.5%, followed by grain & oil seed milling at 12.7%. The dairy product manufacturing and bakeries & tortilla processing sector accounted for 10.9% and 10.6% shares, respectively.

The increasing demand for a wide range of beverage items has led to an exponential rise in the incorporation of various food additives, for instance, to enhance the quality of the product, extend its shelf life, or consider the tastes of the consumers. Accordingly, the leading manufacturers of these additives are also funding research works in the advent of developing some new additives that not only improve product qualities but also help in addressing some product trends. For example, natural clean labels will play a big role in the growth of the industry in the coming years.

Moreover, the consumption of both alcoholic and non-alcoholic drinks has increased significantly. More specifically, the demand for alcoholic beverage markets is on the rise due to the millennials, especially in developed regions such as North America and Europe, which have a strong culture of consuming alcohol.

Additionally, the beverage industry is highly competitive, with various domestic and international firms leading the market. For example, Nouryon offers water-soluble cellulose-based gums called Akucell(R) and Cekol(R) that improve the look and flavor of a variety of foods, such as protein and fruit-flavored drinks, baked goods, dairy products, frozen desserts, sauces, noodles, and low-fat and gluten-free foods.

This demand has also increased the sales of alcoholic beverages in the United States. For instance, $7.2 billion in nearly flat vodka sales, and sales of mezcal and tequila increased 7.9%, or $476 million, for a total of $6.5 billion.

Food additives market geographical outlook

Based on geography, the food additives market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. Due to the growing number of elderly individuals and a rise in health-concerned consumers, there is an increasing demand for healthy alternatives. The market is growing owing to the extensive use of additives in food and beverages throughout the market in forms such as colorants, sweeteners, emulsifiers, flavor enhancers, and preservatives, among many other uses. There is also a rise in demand for packaged and convenience foods, which use more additives.

Moreover, access to processed and convenient types of foods has increased for consumers due to the growth in the number of retailers, retail channels, and formats. This, in turn, is increasing the demand for food additives within the US food and beverage industry. Organized retailing also gives the consumers the advantage of the label and other aspects at focused prices, quality, and services. Due to price competition with both national and store brands, the retail food market in the US is on the increase, which is also increasing the market for food additives in the United States. For instance, retail and food services sales in the United States were projected to reach $714.4 billion in September 2024 which is a rise from US$711.3 billion in August of the same year.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The food additives market is analyzed into the following segments:

By Additives Type

  • Preservatives
  • Ascorbic acid
  • Citric acid
  • Sodium Benzoate
  • Others
  • Sweeteners
  • Sucrose
  • Fructose
  • Glucose
  • Others
  • Flavors and Spices
  • Natural flavor
  • Artificial flavor
  • Spices
  • Flavor Enhancers
  • Monosodium Glutamate (MSG)
  • Hydrolyzed soy protein
  • Autolyzed yeast extract
  • Others
  • Stabilizers and Thickeners, Binders, Texturizers
  • Gelatin
  • Pectin
  • Guar gum
  • Others
  • Emulsifiers
  • Soy lecithin
  • Mono and di-glycerides
  • Egg yolks
  • Others

By Application

  • Bakery and Confectionery
  • Processed and Canned Food
  • Fruits and Vegetables
  • Frozen Foods
  • Beverages
  • Dairy Products
  • Meat and Seafood

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • United Kingdom
  • Italy
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FOOD ADDITIVES MARKET BY ADDITIVE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Preservatives
    • 5.2.1. Ascorbic acid
    • 5.2.2. Citric acid
    • 5.2.3. Sodium Benzoate
    • 5.2.4. Others
  • 5.3. Sweeteners
    • 5.3.1. Sucrose
    • 5.3.2. Fructose
    • 5.3.3. Glucose
    • 5.3.4. Others
  • 5.4. Flavors and Spices
    • 5.4.1. Natural flavor
    • 5.4.2. Artificial flavor
    • 5.4.3. Spices
  • 5.5. Flavor Enhancers
    • 5.5.1. Monosodium Glutamate (MSG)
    • 5.5.2. Hydrolyzed soy protein
    • 5.5.3. Autolyzed yeast extract
    • 5.5.4. Others
  • 5.6. Stabilizers and Thickeners, Binders, Texturizers
    • 5.6.1. Gelatin
    • 5.6.2. Pectin
    • 5.6.3. Guar gum
    • 5.6.4. Others
  • 5.7. Emulsifiers
    • 5.7.1. Soy lecithin
    • 5.7.2. Mono and di-glycerides
    • 5.7.3. Egg yolks
    • 5.7.4. Others

6. FOOD ADDITIVES MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Bakery and Confectionery
  • 6.3. Processed and Canned Food
  • 6.4. Fruits and Vegetables
  • 6.5. Frozen Foods
  • 6.6. Beverages
  • 6.7. Dairy Products
  • 6.8. Meat and Seafood

7. FOOD ADDITIVES MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. FOOD ADDITIVES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Additive Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Additive Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Additive Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. United Kingdom
      • 8.4.4.3. Italy
      • 8.4.4.4. France
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Additive Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Additive Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Thailand
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Cargill Incorporated
  • 10.2. ADM
  • 10.3. Novozymes
  • 10.4. DuPont
  • 10.5. Chr. Hansen Holdings A/S
  • 10.6. Ingredion Incorporated
  • 10.7. Ashland
  • 10.8. CP Kelco U.S., Inc.
  • 10.9. Bell Flavours & Fragrances
  • 10.10. Kerry, Inc.
  • 10.11. International Flavors & Fragrances Inc.
  • 10.12. BASF SE
  • 10.13. DSM-Firmenich