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市場調査レポート
商品コード
1627892

避妊薬市場:予測(2025年~2030年)

Contraceptives Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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避妊薬市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
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  • 目次
概要

避妊薬市場はCAGR6.48%で成長し、市場規模は2025年の346億1,300万米ドルから、2030年には473億8,600万米ドルに達すると予想されています。

避妊は、薬や器具によって女性の妊娠を防ぐアプリケーションです。その他、一般に不妊治療や避妊として知られています。性病の罹患率が上昇するにつれて、市場は成長を続けると予想されます。避妊薬や避妊器具を求める女性は増えており、特に若い女性の間では、高い教育レベルに達するにつれて避妊を始めています。

さらに、10代の妊娠がもたらす健康リスク、最新の避妊法に関する意識の高まり、意図しない妊娠を避けるための主な方法としての経口避妊薬への選好の高まりが、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。

避妊薬市場の促進要因

  • 人口抑制ニーズの高まりが避妊薬市場の成長に貢献

各国の人口増加を抑制するための政府の施策により、農村部と都市部の両方で、女性の間で家族計画や避妊に対する意識が高まっています。さらに、意図しない妊娠の増加により、特に新興国市場では経口避妊薬の利用が増加しています。特にアジア諸国では、人口が驚異的なスピードで拡大しており、ミクロ経済のバランスに影響を与えています。官民が一体となってこの人口増加を抑制しようとしており、性教育と避妊薬の利用は今後数年で恩恵を受けるはずです。このことが、予測期間中の経口避妊薬の市場収益を押し上げると予想されます。

避妊薬市場の地理的展望:

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

北米の市場成長には、若者の性行為への傾斜や、リプロダクティブヘルスや避妊に関する若者の意識の高さが含まれます。同地域のティーンエイジャーは、安価なジェネリック製品やデバイスの採用と普及により、避妊薬をより必要としています。米国では、公的資金による家族計画サービスの拡大と、避妊へのアクセスを増やすための社会組織の取り組みが活発化しています。最も重要なことは、保険が避妊法をカバーする2つの政府支援イニシアティブである、患者保護並びに医療費負担適正化法とTitle Xにより、これらの製品が利用しやすく手頃な価格になっていることです。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 避妊薬市場:製品別

  • イントロダクション
  • 薬剤
    • 避妊薬
    • 注入剤避妊薬
    • 局所避妊薬
    • 器具
  • コンドーム
    • 子宮内避妊器具(IUD)
    • ダイヤフラム
    • リング
    • その他

第6章 避妊薬市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 避妊薬市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 15~24歳
  • 25~34歳
  • 35~44歳
  • 44歳以上

第8章 避妊薬市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 年齢層別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 年齢層別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 年齢層別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 年齢層別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 年齢層別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Allergan plc(AbbVie)
  • ANSELL LTD.
  • Bayer AG
  • CooperSurgical Inc.
  • Merck & Co., Inc.,
  • Church & Dwight Co., Inc.
  • Veru Inc.
  • Mayer Laboratories, Inc.
  • Pfizer Inc.
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Reckitt Benckiser Group plc
  • Mankind Pharma
  • Karex Berhad
  • Montage Laboratory
  • Pregna International Ltd.
目次
Product Code: KSI061613968

The contraceptive market is expected to grow at a CAGR of 6.48%, reaching a market size of US$47.386 billion in 2030 from US$34.613 billion in 2025.

Contraception is the application that prevents a woman from pregnancy through medications or devices. Other commonly known as fertility control and birth control. The market is expected to continue growing as the incidence of STDs rises. More women are seeking contraceptive medicines and devices, particularly among young women who are beginning to use contraception as they attain higher levels of education.

Furthermore, the health risks posed by teenage pregnancy, increased awareness regarding modern contraceptive methods, and a growing preference for oral contraceptives as the principal method to avoid unintended pregnancy are expected to drive market growth over the next few years.

Contraceptive Market Drivers

  • The growing need for population control is contributing to the contraceptive market growth

Government measures to control population growth in various countries have increased awareness of family planning and contraception among women in both rural and urban areas. Additionally, rising incidences of unintended pregnancies have led to increased utilization of oral contraceptives, especially in developed markets. Particularly in Asian countries, the population is expanding at an incredible rate, impacting the microeconomic balance. The public and private sectors are working together to control this growing population, which should benefit sex education and the use of contraceptives in the years to come. This is expected to drive the market revenue for oral contraceptives during the forecast period.

Contraceptive Market Geographical Outlook:

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

The market growth in North America includes the inclination of young people toward sexual activities and the high awareness of reproductive health and contraception among them regarding the matters. Teenagers in the regions need contraceptives more due to the introduction and spread of cheap generic products and devices. The expansion of publicly funded family planning services and the rise in social organization efforts in the US to increase access to contraception. Most importantly, the two government-aided initiatives where insurance covers contraceptive methods- the Affordable Care Act and Title X- have made these products accessible and affordable.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The contraceptive market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Drugs
  • Contraceptive Pills
  • Injectable Contraceptives
  • Topical Contraceptives
  • Devices
  • Condoms
  • Intrauterine Devices (IUDs)
  • Diaphragms
  • Rings
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Age Group

  • 15-24 years
  • 25-34 years
  • 35-44 years
  • Above 44 years

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CONTRACEPTIVE MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Drugs
    • 5.2.1. Contraceptive Pills
    • 5.2.2. Injectable Contraceptives
    • 5.2.3. Topical Contraceptives
    • 5.2.4. Devices
  • 5.3. Condoms
    • 5.3.1. Intrauterine Devices (IUDs)
    • 5.3.2. Diaphragms
    • 5.3.3. Rings
    • 5.3.4. Others

6. CONTRACEPTIVE MARKET BY DISTRIBUTIIN CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline

7. CONTRACEPTIVE MARKET BY AGE GROUP

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. 15-24 years
  • 7.3. 25-34 years
  • 7.4. 35-44 years
  • 7.5. Above 44 years

8. CONTRACEPTIVE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By Age Group
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By Age Group
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By Age Group
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By Age Group
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By Age Group
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Allergan plc (AbbVie)
  • 10.2. ANSELL LTD.
  • 10.3. Bayer AG
  • 10.4. CooperSurgical Inc.
  • 10.5. Merck & Co., Inc.,
  • 10.6. Church & Dwight Co., Inc.
  • 10.7. Veru Inc.
  • 10.8. Mayer Laboratories, Inc.
  • 10.9. Pfizer Inc.
  • 10.10. Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 10.11. Reckitt Benckiser Group plc
  • 10.12. Mankind Pharma
  • 10.13. Karex Berhad
  • 10.14. Montage Laboratory
  • 10.15. Pregna International Ltd.