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市場調査レポート
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1627833

オフロードオートバイ市場:将来予測 (2025年~2030年)

Off-Road Motorcycle Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 147 Pages
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即日から翌営業日
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オフロードオートバイ市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

オフロードオートバイ市場は予測期間中にCAGR 5.27%で成長し、2025年の185億4,000万米ドルから2030年には239億800万米ドルに増加すると予測されています。

オフロードオートバイは、過酷な地形でも走行可能なオートバイの一種です。これらのオートバイは、砂地、砂利道、草地、砂利道、土の上を走るように設計されています。全地形対応オートバイとも呼ばれます。この種のオートバイは、一般的に一般的な通勤要オートバイよりも耐久性があり、快適性と安全性の低下を提供しています。

世界の子供用自動車市場の需要の高まりも、オフロードオートバイの世界市場を押し上げると推定されます。玩具協会は米国の販売データの中で、2023年に米国で販売された玩具車両の総額は18億米ドルに達し、美術工芸品と青少年向け電子機器の総売上高はそれぞれ12億米ドルと4億米ドルを記録したと述べています。

オフロードオートバイ市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は、予測期間において最も高いCAGRで推進すると予測されます。

アジア太平洋地域は、オフロードオートバイ市場において予測期間中に最も高い複合年間成長率 (CAGR) を記録する可能性が高いです。この成長は、可処分所得の増加、冒険やレクリエーション活動への関心の高まり、インド、中国、オーストラリアなどの国々におけるモータースポーツイベントへの嗜好の高まりによるものです。さらに、オフロードコースの増加や、アドベンチャーツーリズム活動を奨励する政府の政策が市場を強化しています。この地域は若者の割合が高く、アフターサービス活動が活発化していることも、この分野での急成長を後押ししています。

インドなどの開発途上国では、都市化の進展と自動車セクターの成長により、オフロードオートバイは今後数年間で有利な見通しが得られます。例えば、SIAM (インド自動車工業会) によると、二輪車セグメントの自動車輸出は2020年の328万2,786台から2023年には345万8,416台になります。これは、メーカーがオフロードオートバイの革新的なモデルを投入する好機であることを浮き彫りにしています。

さらに、オフロードオートバイを前進させる市場プレイヤーの主な発展が市場成長のさらなる原動力となると思われます。例えば、2023年にHero MotoCorpは、India brand equity foundationに基づき、プレミアムオートバイのモデル開発に約1億8,081万米ドルを投資する計画を発表しました。

また、インベスト・インディアによると、インドは世界最大級の製造国であり、年間2,100万台以上の製品が生産されています。自動車産業は、インドのGDPのほぼ7.1%、輸出の4.7%を占めています。2021-2022年の期間では、二輪車のシェアが自動車輸出全体の79%近くを占めています。二輪車製品の生産と普及を促進する政府の取り組みは、予測期間のオフロードオートバイ市場にプラスの影響を与えると思われます。例えば、タミル・ナードゥ州政府は、女性の二輪車普及を促進する革新的なスキームを開発しました。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

オフロードオートバイ市場は以下のセグメントに分析されます:

種類別

  • ダートオートバイ
  • アドベンチャーオートバイ
  • トライアルオートバイ
  • エンデューロオートバイ
  • キッズオートバイ

用途別

  • レクリエーション
  • 防衛

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 オフロードオートバイ市場:種類別

  • イントロダクション
  • ダートオートバイ
  • アドベンチャーオートバイ
  • トライアルオートバイ
  • エンデューロオートバイ
  • キッズオートバイ

第6章 オフロードオートバイ市場:用途別

  • イントロダクション
  • レクリエーション
  • 防衛

第7章 オフロードオートバイ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 種類別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Suzuki Cycles
  • Yamaha Motorsports
  • Honda Motorcycles NZ
  • Appalachian Offroad Motorcycle Company
  • KTM (PIERER Mobility AG)
  • ARCH Motorcycle
  • BMW
  • Kawasaki Motors Corp.
  • Volcon ePowerSports
  • Royal Enfield Bikes
  • Hero Motocorp
  • Aprilia (Piaggio & C.SpA)
目次
Product Code: KSI061616885

The off-road motorcycle market is projected to grow at a CAGR of 5.27% over the forecast period, increasing from US$18.540 billion in 2025 to US$23.908 billion by 2030.

An off-road motorcycle is a type of motorcycle that offers the capability of driving across harsh terrain. These motorcycles are designed to be ridden across sand, gravel, grass, gravel, or dirt. They are also called all-terrain motorcycles. These types of bikes are generally more durable than the common commuter motorcycle and offer reduced comfort and safety.

The growing market demand for kid's vehicles globally is also estimated to boost the global market for off-road motorcycles. The Toy Association, in its USA sales data, stated that in 2023, the total toy vehicles sold in the nation amounted to US$1.8 billion, whereas the total sales of art & crafts and youth electronics were recorded at US$1.2 billion and US$0.4 billion respectively.

Off-road motorcycle market geographical outlook

  • The Asia Pacific region is anticipated to propel with highest CAGR in the projected period.

The Asia Pacific region is likely to experience the highest compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period in the off-road motorcycle market. This growth is due to rising disposable incomes, growing interest in adventure and recreational activities, and increasing preference for motorsport events in countries such as India, China, and Australia. Moreover, the growing number of off-road trails and governmental policies encouraging adventure tourism activities strengthen the market. This region has a high percentage of youth, and increasing after-sales service activities help it grow quickly in this area.

In developing nations such as India, the rising trend of urbanization and the growing automotive sector provide lucrative prospects for off-road motorcycles in the coming years. For instance, as per the SIAM (Society for Indian Automobile Manufacturers), automobile exports for the two-wheelers segment stood at 34,58,416 in 2023 from 32,82,786 in 2020. This highlights the favorable opportunity for manufacturers to come up with innovative models of off-road motorcycles.

Further, key developments by market players to advance the off-road motorcycle will provide additional impetus for market growth. For instance, in 2023, Hero MotoCorp introduced plans to invest around US$180.81 million in developing premium bike models as per the India brand equity foundation.

Additionally, as per Invest India, the country is one of the world's largest manufacturers, with over 21 million products produced annually. The Automobile industry accounts for nearly a 7.1% share of India's GDP and a 4.7% share in exports. In the 2021-2022 period, the two-wheeler share accounted for nearly 79% of the total auto exports. Government efforts in promoting the production and adoption of two-wheeler products will positively impact the off-road motorcycle market in the forecast period. For instance, the government of Tamil Nadu developed an innovative scheme to promote the adoption of two-wheelers among women.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The off-road motorcycle market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Dirt Bikes
  • Adventure Bikes
  • Trial Bikes
  • Enduro Bikes
  • Kids Motorcycle

By Application

  • Recreational
  • Defense

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dirt Bikes
  • 5.3. Adventure Bikes
  • 5.4. Trial Bikes
  • 5.5. Enduro Bikes
  • 5.6. Kids Motorcycle

6. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Recreational
  • 6.3. Defense

7. OFF-ROAD MOTORCYCLE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Indonesia
      • 7.6.3.7. Thailand
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Suzuki Cycles
  • 9.2. Yamaha Motorsports
  • 9.3. Honda Motorcycles NZ
  • 9.4. Appalachian Offroad Motorcycle Company
  • 9.5. KTM (PIERER Mobility AG)
  • 9.6. ARCH Motorcycle
  • 9.7. BMW
  • 9.8. Kawasaki Motors Corp.
  • 9.9. Volcon ePowerSports
  • 9.10. Royal Enfield Bikes
  • 9.11. Hero Motocorp
  • 9.12. Aprilia (Piaggio & C.SpA)