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市場調査レポート
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1627817

インダクタ市場:予測(2025年~2030年)

Inductor Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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インダクタ市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

インダクタ市場は、CAGR5.32%で2025年の67億4,500万米ドルから、2030年には87億4,200万米ドルに成長すると予測されています。

インダクタは2端子の電気部品で、電流が流れると磁場にエネルギーを蓄えます。スマートフォンなどの電子機器に効率よく使用され、スマートフォンの電源オン時に電流を安定させ、スマートフォンや電子機器の安全を守るのがインダクタの主な役割です。

さらに、インダクタは、電気エネルギーを磁気エネルギーに変えるのに役立ち、直流電流の流れを調整し、交流電流を制限するなど、複数の利点を提供します。主要なエンドユーザーにおける成長の強化は、世界規模での市場拡大を促進すると予想されます。

インダクタ市場の促進要因

  • 自動車産業の成長加速が、インダクタ需要を世界的に牽引すると予想されます。

自動車分野では、インダクタは回路の電圧を調整し、安定した出力を維持するために使用されるため、重要な役割を果たしています。また、インダクタを使用することで、性能の向上とともに自動車の信頼性も向上します。新型自動車に対する需要の増加に伴い、インダクタの世界市場規模も拡大が見込まれています。

国際自動車工業会(OICA)によると、2023年の自動車総販売台数は約9,272万4,000台で、2022年の8,287万1,000台から大幅に増加しました。乗用車の販売台数は2022年に約5,075万台でしたが、2023年には5,701万3,000台に増加しました。

さらに、2023年の世界の自動車生産台数は9,354万台に達し、2022年の生産台数より10.27%増加しました。

インダクタ市場の地理的展望

  • 予測期間中、北米が市場の支配的な株主であり続けると予想されています。

地域的には、インダクタ市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。

予測期間中、アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、韓国といった主要国で産業生産性向上のための投資が続いていることを背景に、大きな成長が見込まれています。例えば、ハイエンドのスマートフォン、特に折りたたみ式スクリーンなどの革新的な機能を備えたスマートフォンの需要が増加しているため、中国のメーカーは製品の厚さ、スクリーンの品質、バッテリーの持続時間などをアップグレードしています。これにより、ワイヤレス・ネットワークでの通信を好む消費者が中国でのインダクタ需要を増加させ、インダクタ市場の拡大につながります。

同様に、自動車生産の増加、急速な都市化、生活水準の向上が、中国におけるスマートフォンなどのコンシューマーエレクトロニクスの需要と消費を押し上げています。例えば、中国の携帯電話加入者数は2022年には12億9,000万人に増加し、普及率は87%に達しました。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

インダクタ市場は以下のセグメントに分析されます:

タイプ別

  • エアコアインダクタ
  • フェライトコアインダクタ
  • その他

エンドユーザー業界別

  • 自動車
  • 産業
  • 通信
  • 防衛
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • その他

用途別

  • 無線・高周波用途
  • 電源
  • DC-DCコンバータ
  • 移動体通信システム
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 インダクタ市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • エアコアインダクタ
  • フェライトコアインダクタ
  • その他

第6章 インダクタ市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 産業
  • 通信
  • 防衛
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • その他

第7章 インダクタ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 無線・高周波アプリケーション
  • 電源装置
  • DC-DCコンバータ
  • モバイル通信システム
  • その他

第8章 インダクタ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Vishay Intertechnology Inc.
  • KYOCERA AVX Components Corporation
  • Coilcraft, Inc.
  • Delta Electronics, Inc.
  • Taiyo Yuden Co., Ltd.
  • Panasonic Corporation
  • TDK Corporation
  • Ice Components.
  • Pulse Electronics(Yageo Company)
  • Murata Manufacturing Co., Ltd.
  • Chilisin
  • TTI, Inc.
目次
Product Code: KSI061610069

The inductor market is projected to grow from US$6.745 billion in 2025 to US$8.742 billion in 2030 at a CAGR of 5.32%.

An inductor is a two-terminal electric component that stores energy in the magnetic field when electric current flows through it. It is efficiently used in electronic devices such as smartphones as during the power-on process of certain smartphones, inductors' main function is to keep up with the current stable and also protect the safety of the smartphone or any electronic device.

Furthermore, inductors offer multiple benefits, like it helps to change electrical energy to magnetic energy, and regulating the flow of DC currents, restricting the AC current. The bolstering growth in major end-users is anticipated to propel the market expansion on global scale.

Inductor Market Drivers

  • Bolstering growth in automotive is expected to drive the inductors demand globally.

In the automotive sector, the inductors play an important role, as these are used to regulate the voltages of the circuits and maintain a stable output. The use of inductors also improves the reliability of the vehicle, along with increasing the performance capability. With the increasing demand for the new automotive, the market size of the global inductor market is also expected to increase.

According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), the total number of vehicles sold in 2023 was about 92.724 million, a significant increase from 82.871 million in 2022. About 50.750 million units of passenger cars were sold in 2022, which increased to 57.013 million in 2023.

Moreover, the same source specified that the global automotive production also experienced a positive growth in 2023 with the production volume reaching up to 93.54 million units which signified a 10.27% growth over 2022's production figure.

Inductor Market geographical outlook

  • North America will continue to be the dominant market shareholder during the forecast period.

Geographically, the Inductor market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific.

During the forecast period, Asia Pacific is anticipated to show significant growth fueled by the ongoing investment in enhancing industrial productivity in major economies namely China, India, Japan and South Korea. For instance, the increased demand for high-end smartphones, particularly those with innovative features like folding screens has made Chinese manufacturers to upgrade their game on their products' thicknesses, screen quality as well as battery life. This will increase demand for inductors in China driven by consumers whose preferred mode of communication is through wireless networks, thereby leading to the inductor market expansion.

Likewise, the growing automotive production, rapid urbanization and improvement in living standards have boosted the demand and consumption of consumer electronics such as smartphones in China. For instance, the number of mobile subscribers in China increased to 1.29 billion in 2022 with an 87% penetration rate, resulting in high demand and leading to market growth

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Inductor Market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Air Core Inductor
  • Ferrite Core Inductor
  • Others

By End-User Industry

  • Automotive
  • Industrial
  • Telecommunication
  • Defense
  • Consumer Electronics
  • Others

By Application

  • Radio and High Frequency Applications
  • Power Supplies
  • DC-DC Converters
  • Mobile Communication System
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INDUCTOR MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Air Core Inductor
  • 5.3. Ferrite Core Inductor
  • 5.4. Others

6. INDUCTOR MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Automotive
  • 6.3. Industrial
  • 6.4. Telecommunication
  • 6.5. Defense Consumer Electronics
  • 6.6. Others

7. INDUCTOR MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Radio and Hight Frequency Application
  • 7.3. Power Supplies
  • 7.4. DC-DC Converters
  • 7.5. Mobile Communication System
  • 7.6. Others

8. INDUCTOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By End-User Industry
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By End-User Industry
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By End-User Industry
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By End-User Industry
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By End-User Industry
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Vishay Intertechnology Inc.
  • 10.2. KYOCERA AVX Components Corporation
  • 10.3. Coilcraft, Inc.
  • 10.4. Delta Electronics, Inc.
  • 10.5. Taiyo Yuden Co., Ltd.
  • 10.6. Panasonic Corporation
  • 10.7. TDK Corporation
  • 10.8. Ice Components.
  • 10.9. Pulse Electronics (Yageo Company)
  • 10.10. Murata Manufacturing Co., Ltd.
  • 10.11. Chilisin
  • 10.12. TTI, Inc.