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市場調査レポート
商品コード
1627817
インダクタ市場:予測(2025年~2030年)Inductor Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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インダクタ市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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インダクタ市場は、CAGR5.32%で2025年の67億4,500万米ドルから、2030年には87億4,200万米ドルに成長すると予測されています。
インダクタは2端子の電気部品で、電流が流れると磁場にエネルギーを蓄えます。スマートフォンなどの電子機器に効率よく使用され、スマートフォンの電源オン時に電流を安定させ、スマートフォンや電子機器の安全を守るのがインダクタの主な役割です。
さらに、インダクタは、電気エネルギーを磁気エネルギーに変えるのに役立ち、直流電流の流れを調整し、交流電流を制限するなど、複数の利点を提供します。主要なエンドユーザーにおける成長の強化は、世界規模での市場拡大を促進すると予想されます。
インダクタ市場の促進要因
自動車分野では、インダクタは回路の電圧を調整し、安定した出力を維持するために使用されるため、重要な役割を果たしています。また、インダクタを使用することで、性能の向上とともに自動車の信頼性も向上します。新型自動車に対する需要の増加に伴い、インダクタの世界市場規模も拡大が見込まれています。
国際自動車工業会(OICA)によると、2023年の自動車総販売台数は約9,272万4,000台で、2022年の8,287万1,000台から大幅に増加しました。乗用車の販売台数は2022年に約5,075万台でしたが、2023年には5,701万3,000台に増加しました。
さらに、2023年の世界の自動車生産台数は9,354万台に達し、2022年の生産台数より10.27%増加しました。
インダクタ市場の地理的展望
地域的には、インダクタ市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。
予測期間中、アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、韓国といった主要国で産業生産性向上のための投資が続いていることを背景に、大きな成長が見込まれています。例えば、ハイエンドのスマートフォン、特に折りたたみ式スクリーンなどの革新的な機能を備えたスマートフォンの需要が増加しているため、中国のメーカーは製品の厚さ、スクリーンの品質、バッテリーの持続時間などをアップグレードしています。これにより、ワイヤレス・ネットワークでの通信を好む消費者が中国でのインダクタ需要を増加させ、インダクタ市場の拡大につながります。
同様に、自動車生産の増加、急速な都市化、生活水準の向上が、中国におけるスマートフォンなどのコンシューマーエレクトロニクスの需要と消費を押し上げています。例えば、中国の携帯電話加入者数は2022年には12億9,000万人に増加し、普及率は87%に達しました。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The inductor market is projected to grow from US$6.745 billion in 2025 to US$8.742 billion in 2030 at a CAGR of 5.32%.
An inductor is a two-terminal electric component that stores energy in the magnetic field when electric current flows through it. It is efficiently used in electronic devices such as smartphones as during the power-on process of certain smartphones, inductors' main function is to keep up with the current stable and also protect the safety of the smartphone or any electronic device.
Furthermore, inductors offer multiple benefits, like it helps to change electrical energy to magnetic energy, and regulating the flow of DC currents, restricting the AC current. The bolstering growth in major end-users is anticipated to propel the market expansion on global scale.
Inductor Market Drivers
In the automotive sector, the inductors play an important role, as these are used to regulate the voltages of the circuits and maintain a stable output. The use of inductors also improves the reliability of the vehicle, along with increasing the performance capability. With the increasing demand for the new automotive, the market size of the global inductor market is also expected to increase.
According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), the total number of vehicles sold in 2023 was about 92.724 million, a significant increase from 82.871 million in 2022. About 50.750 million units of passenger cars were sold in 2022, which increased to 57.013 million in 2023.
Moreover, the same source specified that the global automotive production also experienced a positive growth in 2023 with the production volume reaching up to 93.54 million units which signified a 10.27% growth over 2022's production figure.
Inductor Market geographical outlook
Geographically, the Inductor market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific.
During the forecast period, Asia Pacific is anticipated to show significant growth fueled by the ongoing investment in enhancing industrial productivity in major economies namely China, India, Japan and South Korea. For instance, the increased demand for high-end smartphones, particularly those with innovative features like folding screens has made Chinese manufacturers to upgrade their game on their products' thicknesses, screen quality as well as battery life. This will increase demand for inductors in China driven by consumers whose preferred mode of communication is through wireless networks, thereby leading to the inductor market expansion.
Likewise, the growing automotive production, rapid urbanization and improvement in living standards have boosted the demand and consumption of consumer electronics such as smartphones in China. For instance, the number of mobile subscribers in China increased to 1.29 billion in 2022 with an 87% penetration rate, resulting in high demand and leading to market growth
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