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市場調査レポート
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1627769

企業向けeラーニング市場:予測(2025年~2030年)

Corporate e-Learning Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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企業向けeラーニング市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

企業向けeラーニング市場のCAGRは9.71%と堅調な成長が見込まれます。

企業向けeラーニングは、教育業界で最も急成長している有望な市場の1つです。同市場は現在進化を続けているが、今後数年で拡大する見込みです。企業は、研修のニーズを満たすために包括的なアプローチを必要としており、e-トレーニング業界内の収束につながっています。特にアセスメントやカスタムカリキュラムの設計、オンライン指導やパフォーマンスサポート、レポートやトラッキング、ホスティングなどの付加価値サービスは、今後数年間の市場成長を促進すると思われます。

国際労働機関(ILO)によると、2022年の失業率は5.4%と高く、実践的なアプローチを備えたトレーニングや学習が急務となっています。企業研修は、従業員が企業の目標に沿った必要なスキルセットを身につけることを確実にします。このような研修は、eラーニングプラットフォームを通じて行うことができます。特に従業員が世界中に散らばっている場合、eラーニングは短期間でトレーニングを実施するためのコスト削減につながります。したがって、企業向けeラーニングの市場需要を牽引しています。

技術別では、世界のインターネットアクセスの拡大により、バーチャルクラスルームと学習管理システムが大きなシェアを占めると予想されます。研修の種類別では、ソフトスキルやコンプライアンススキルの普及が進んでおり、大きなシェアを占めています。地域別では、北米が最大のシェアを占める一方、アジア太平洋地域は、中国、インド、マレーシア、韓国などの新興国でモバイルデバイスの利用が増加し、インターネットの普及が進んでいることから、最も速いCAGRで成長するとみられます。

企業向けeラーニング市場促進要因

  • デジタルメディアとサービスの普及拡大

スマートフォンやタブレットの普及が進み、クラウドコンピューティングの採用が増加していることが、市場に成長機会を提供します。同様に、ビデオインストラクターによるトレーニング方法の採用増加や、AR(拡張現実)やVR(仮想現実)といった最近の技術的進歩は、トレーニングに新たなアプローチを提供します。これらは、市場が成長するための有利な機会を提供できる要因の一部です。また、技術インフラの進歩や世界中の主要組織からの投資の増加も、予測期間における市場の成長を後押しすると考えられています。

企業向けeラーニング市場の地理的展望

地域別に見ると、企業向けeラーニング市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に区分されます。北米地域が予測期間で最大の市場シェアを占めると予測されています。米国などの北米諸国では、高い技術開発と同時に高い技術導入率が市場開拓を促進しています。さらに、この地域の主要企業がスキル訓練とそのスキルアップを優先させることにつながる労働力のスキル向上に対する需要が増加しており、市場成長を牽引しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測各国を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向)

企業向けeラーニング市場は以下のセグメントに分析されます:

トレーニングタイプ別

  • テクニカルスキル
  • ソフトスキル
  • コンプライアンス
  • その他

規模別

  • 中小規模
  • 大規模

技術別

  • 学習管理システム
  • 高速ウェブベース
  • アプリケーションシュミレーションルーツ
  • バーチャル教室

業界別

  • 政府/公共部門
  • 製造業
  • 専門・技術部門
  • 金融サービス業

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 企業向けeラーニング市場:トレーニングタイプ別

  • イントロダクション
  • 技術スキル
  • ソフトスキル
  • コンプライアンス
  • その他

第6章 企業向けeラーニング市場:規模別

  • イントロダクション
  • 中小規模
  • 大規模

第7章 企業向けeラーニング市場:技術別

  • イントロダクション
  • 学習管理システム
  • 高速Webベース
  • アプリケーションシミュレーションツール
  • バーチャル教室

第8章 企業向けeラーニング市場:業界別

  • イントロダクション
  • 政府/公共部門
  • 製造業
  • 専門技術部門
  • 金融サービス

第9章 企業向けeラーニング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • トレーニングタイプ別
    • 規模別
    • 技術別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • トレーニングタイプ別
    • 規模別
    • 技術別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • トレーニングタイプ別
    • 規模別
    • 技術別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • トレーニングタイプ別
    • 規模別
    • 技術別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • トレーニングタイプ別
    • 規模別
    • 技術別
    • 業界別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Hurix Digital
  • Instancy Inc.
  • Designing Digitally Inc.
  • Sparkademy AG
  • InfoPro Learning Inc.
  • Cornerstone OnDemand
  • Blackboard
  • John Wiley and Sons Inc.
  • edX Inc.
  • SweetRush Inc.
  • Allen Communication Learning Services
  • CoreAxis LLC(ELB Learning)
  • Zensai International
目次
Product Code: KSI061614150

The corporate E-Learning Market is expected to grow at a robust 9.71% CAGR.

Corporate e-learning is one of the fastest-growing and promising markets in the education industry. While the market is currently evolving, it is poised to expand in the coming years. Corporations require an all-inclusive approach to meet their training needs, leading to convergence within the e-training industry. Value-added services in the particular assessment and custom curriculum design, online mentoring and performance support, reporting and tracking, and hosting will fuel market growth in the years to come.

With the unemployment rate as high as 5.4% in 2022, according to the International Labour Organization, there is an urgent need for training and learning equipped with a practical approach. Corporate training ensures that an employee has the necessary skillset which is aligned with enterprise objectives. These training sessions can be imparted through e-learning platforms. They can be translated to lower costs to deliver training in a shorter period, especially when employees are spread worldwide. Hence, driving the market demand for corporate e-learning.

By technology, virtual classrooms and learning management systems are expected to hold a significant share because of growing internet access worldwide. By training type, soft skills and compliance skills are more prevalent and thereby hold a major share in the market. Geographically, the largest share in the market will be dominated by North America while the Asia Pacific is likely to grow with the fastest CAGR owing to the rising use of mobile devices in emerging economies such as China, India, Malaysia & South Korea, and the growing internet penetration in this region.

Corporate e-learning market drivers?

  • Increasing penetration of digital media and services

The increasing penetration of smartphones and tablets, and the rising adoption of cloud computing will offer growing opportunities to the market. Similarly, the increasing adoption of video instructor-led training methods and the recent technological advancements such as augmented & virtual reality provide a new approach to training. These are some of the factors that can provide lucrative opportunities for the market to grow. The growing advances in technological infrastructure and the rise in investment from major organizations around the world are also believed to push the growth of the market over the forecast period.

Corporate e-learning market geographical outlook

Based on geography, the corporate E-Learning market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific regions. The North American region is anticipated to hold the largest market share in the forecast period. The high technological development and at the same time, high technological adoption rate in countries of North America such as the United States is propelling the market growth. Further, there is an increase in demand for skill enhancement of the workforce leading to companies in this region to prioritise skill training and their upskilling leading to market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Corporate E-Learning Market is analyzed into the following segments:

By Training Type

  • Technical Skills
  • Soft Skills
  • Compliance
  • Other

By Size

  • Small and Medium
  • Large

By Technology

  • Learning Management System
  • Rapid Web-based
  • Application Simulation Tool
  • Virtual Classrooms

By Industrial Vertical

  • Government/Public Sector
  • Manufacturing
  • Professional and Technology Sector
  • Financial Services

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CORPORATE E-LEARNING MARKET BY TRAINING TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Technical Skills
  • 5.3. Soft Skills
  • 5.4. Compliance
  • 5.5. Other

6. CORPORATE E-LEARNING MARKET BY SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small and Medium
  • 6.3. Large

7. CORPORATE E-LEARNING MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Learning Management System
  • 7.3. Rapid Web-based
  • 7.4. Application Simulation Tool
  • 7.5. Virtual Classrooms

8. CORPORATE E-LEARNING MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Government/Public Sector
  • 8.3. Manufacturing
  • 8.4. Professional and Technology Sector
  • 8.5. Financial Services

9. CORPORATE E-LEARNING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Training Type
    • 9.2.2. By Size
    • 9.2.3. By Technology
    • 9.2.4. By Industry Vertical
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Training Type
    • 9.3.2. By Size
    • 9.3.3. By Technology
    • 9.3.4. By Industry Vertical
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Training Type
    • 9.4.2. By Size
    • 9.4.3. By Technology
    • 9.4.4. By Industry Vertical
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Training Type
    • 9.5.2. By Size
    • 9.5.3. By Technology
    • 9.5.4. By Industry Vertical
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Training Type
    • 9.6.2. By Size
    • 9.6.3. By Technology
    • 9.6.4. By Industry Vertical
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Hurix Digital
  • 11.2. Instancy Inc.
  • 11.3. Designing Digitally Inc.
  • 11.4. Sparkademy AG
  • 11.5. InfoPro Learning Inc.
  • 11.6. Cornerstone OnDemand
  • 11.7. Blackboard
  • 11.8. John Wiley and Sons Inc.
  • 11.9. edX Inc.
  • 11.10. SweetRush Inc.
  • 11.11. Allen Communication Learning Services
  • 11.12. CoreAxis LLC (ELB Learning)
  • 11.13. Zensai International