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市場調査レポート
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1627754

ボトル入り飲料水包装の世界市場:予測(2025年~2030年)

Bottled Water Packaging Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 142 Pages
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ボトル入り飲料水包装の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のボトル入り飲料水包装の市場規模は、予測期間中にCAGR2.93%で成長し、2025年の271億8,600万米ドルから2030年には314億1,600万米ドルになると予測されています。

ボトル入り飲料水は、飲料水を加工、蒸留し、さまざまなタイプのボトルに詰めて消費する形態です。ボトル入り飲料水包装ソリューションには、ボトル入り飲料水をさまざまなタイプのボトルに包装することが含まれ、アルミニウム、プラスチック、ガラスなどさまざまな種類の材料が使用されます。

より安全で衛生的な飲料水ソリューションに対する消費者の嗜好の高まりは、ボトル入り飲料水包装市場を前進させる重要な要因の一つです。安全でない水を摂取すると、コレラ、下痢、赤痢、ポリオなど、多くの病気や感染症を引き起こす可能性があります。このような疾病の増加に伴い、ボトル入り飲料水の需要は大幅に増加し、ボトル入り飲料水包装市場を押し上げると思われます。

コレラの世界の発生件数は、特に世界の低開発地域で過去数年間増加しています。欧州疾病予防管理センター(ECDC)は、世界コレラ報告書の中で、2024年8月31日~2024年10月23日の間に、世界全体で約8万3,982件の新たなコレラ症例が記録され、約900人が新たに死亡したと述べています。同報告書によると、世界全体の新規コレラ患者数では、アフガニスタンとスーダンが最も多く、前者では約2万4,151人、後者では約2万3,590人でした。パキスタンとナイジェリアでは、それぞれ1万2,954人と4,886人が新たにコレラ患者となりました。

ボトル入り飲料水包装市場の促進要因

  • ボトル入り飲料水の生産と需要の増加

世界のボトル入り飲料水包装市場を推進している主な要因は、世界中でボトル入り飲料水の需要と生産が増加していることです。より安全で衛生的な飲料水に対する世界の消費者の嗜好の高まりに伴い、ボトル入り飲料水の需要が大幅に増加しています。

国際ボトルウォーター協会(IBWA)は、そのボトルウォーター・レポートの中で、アメリカでは一人当たりの水の消費量が増加していると述べています。同協会は、2023年におけるボトル入り飲料水の一人当たりの消費量は年間46.4ガロンで、ソフトドリンクの消費量約34.4ガロンと比較して上回ったと報告されています。同機関はさらに、米国におけるボトル入り飲料水の生産量も過去数年間で一定の伸びを示したと述べました。同機関によると、2021年、米国におけるボトル入り飲料水の総生産量は157億260万ガロンを記録し、2022年には158億8,090万ガロンに急増しました。2023年には159億5,160万ガロンが生産され、前年比0.4%増となりました。

ボトル入り飲料水包装市場の地理的展望

ボトル入り飲料水包装市場は、地域別に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。入手可能なボトル入り飲料水の数や種類、健康と水分補給を好むライフスタイルの選択など、さまざまな要因がこの地域の消費に一役買っています。さらに、活動的な消費者が外出先で安全な飲料水を利用できることが、マーケティング戦略の原動力となっています。

さらに、ボトル入り飲料水に対する消費者の需要増に対応するため、多くの企業が予算を引き上げると同時に、製品の品質と供給システムを改善しています。2023年4月、プレミアムウォーターズ(ミネアポリスに本社を置くボトル入り飲料水製造会社)は、テキサス州セギンシティに新しいボトリング工場を建設する計画を発表しました。この工場は8,000万米ドルで27エーカーの土地に建設され、2024年に稼動する予定です。

また、ある調査によると、アメリカ人の86%が旅行先で、84%が職場で、81%が家庭で、77%が他の飲み物が出される社交の場で、ボトル入りの水を飲むことがあるといいます。さらに、67%の人がジムやワークアウト中に、74%の人が買い物中や外出中に、73%の人がスポーツ・イベントや娯楽施設でボトル入りの水を飲んでいます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ボトル入り飲料水包装市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ボトル入り飲料水
  • 炭酸入りボトル入り飲料水
  • フレーバーボトル入り飲料水
  • 機能性ボトル入り飲料水

第6章 ボトル入り飲料水包装市場:材料タイプ別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • アルミニウム
  • ガラス

第7章 ボトル入り飲料水包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 材料タイプ別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 材料タイプ別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 材料タイプ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 材料タイプ別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 材料タイプ別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Alpack Packaging
  • Amcor Limited
  • Ball Corporation
  • Graham Packaging Company
  • Greif Inc.
  • Plastipak Holdings Inc.
  • Sidel International
  • Silgan Holdings Inc.
  • Tetra Pak International SA
  • SIG
  • WestRock Company
  • Paper Water Bottle
  • Havary's
目次
Product Code: KSI061615727

The bottled water packaging market is projected to grow at a CAGR of 2.93% over the forecast period, from US$27.186 billion in 2025 to US$31.416 billion by 2030.

Bottled water is a form of drinking water that is processed, distilled, and packed in different types of bottles for consumption. The bottled water packaging solution includes packaging bottled water into different types of bottles, which make use of various types of materials, like aluminum, plastics, and glass.

The increasing consumer preference towards a safer and hygienic drinking water solution is among the key factors propelling the bottled water packaging market forward. Consumption of unsafe water can cause multiple diseases and infections, like cholera, diarrhea, dysentery, and polio, among many others. With the rising cases of such diseases, the demand for packed bottled water will increase significantly, boosting the bottled water packaging market forward.

The global cases of cholera witnessed an increase over the past few years, especially in the under-developed parts of the world. The European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC), in its global cholera report, stated that between August 31, 2024, and October 23, 2024, about 83,982 new cases of cholera were recorded globally, which caused about 900 new deaths. The agency further stated that in the global new cases of cholera, Afghanistan and Sudan reported the highest number of cases, with about 24,151 new cases in the former and about 23,590 new cases in the latter. In Pakistan and Nigeria, 12,954 and 4,886 new cholera cases were recorded, respectively.

Bottled water packaging market drivers

  • Increasing production and demand for bottled water.

A major factor propelling the global bottled water packaging market is the increasing demand and production of bottled water worldwide. With the rising preferences of global consumers towards safer and hygienic drinking water, the demand for packaged water bottles witnessed a massive increase.

The International Bottled Water Association, or IBWA, in its bottled water report, stated that the per capita consumption of water increased in the USA. The agency stated that in 2023, the total per capita consumption of bottled water was recorded at 46.4 gallons annually, compared to about 34.4 gallons of soft drinks consumed. The agency further stated that the production of bottled water in the USA also observed constant growth over the past few years. According to the agency, in 2021, the total production of bottled water in the USA was recorded at 15,702.6 million gallons, which surged to 15,880.9 million gallons in 2022. In 2023, a total of 15,951.6 million gallons of bottled water were produced in the nation, observing an increase of about 0.4% from the previous year.

Bottled Water Packaging Market Geographical Outlook

Geography-wise, the market of Bottled water packaging is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Various factors, including the number and variety of available bottled water products and lifestyle choices favoring health and hydration play a role in the region's consumption. Additionally, the marketing strategy has been driven by the availability of on-the-go and safe drinking water for active consumers.

Moreover, to meet the increasing demand of consumers for bottled water, many companies have raised their budgets while simultaneously improving the quality of the products and their delivery systems. In April 2023, Premium Waters, Inc. - a bottled water manufacturing company based in Minneapolis - unveiled plans for a new bottling plant in Seguin City, Texas. The plant is projected to be constructed on 27 acres of land for USD 80 million and will be operational in 2024.

Additionally, a survey found that 86% of Americans occasionally drink bottled water when traveling, 84% drink it at work, 81% drink it at home, and 77% it at social gatherings where other drinks are served. Furthermore, 67 percent of people drink bottled water at the gym or while working out, 74 percent do so while shopping and on the go, and 73 percent do so at sporting events and entertainment venues.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The bottled water packaging market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Still Bottled Water
  • Carbonated Bottle Water
  • Flavored Bottle Water
  • Functional Bottle Water

By Material Type

  • Plastic
  • Aluminum
  • Glass

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Still Bottled Water
  • 5.3. Carbonated Bottle Water
  • 5.4. Flavored Bottle Water
  • 5.5. Functional Bottle Water

6. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY MATERIAL TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plastic
  • 6.3. Aluminum
  • 6.4. Glass

7. BOTTLED WATER PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Material Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Material Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Material Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Material Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Material Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Alpack Packaging
  • 9.2. Amcor Limited
  • 9.3. Ball Corporation
  • 9.4. Graham Packaging Company
  • 9.5. Greif Inc.
  • 9.6. Plastipak Holdings Inc.
  • 9.7. Sidel International
  • 9.8. Silgan Holdings Inc.
  • 9.9. Tetra Pak International SA
  • 9.10. SIG
  • 9.11. WestRock Company
  • 9.12. Paper Water Bottle
  • 9.13. Havary's