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市場調査レポート
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1627690

オメガ3サプリメント市場:将来予測 (2025年~2030年)

Omega 3 Supplements Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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オメガ3サプリメント市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

オメガ3 (ω-3) サプリメント市場はCAGR 8.15%で成長し、2025年の84億6,200万米ドルから2030年には125億2,000万米ドルの市場規模に達すると予想されています。

多価不飽和脂肪酸のオメガ3系は、いくつかの健康上の利点に関連しています。オメガ3を摂取することで、不安、うつ病、心血管障害などの慢性疾患のリスクを下げることができます。世界中で慢性疾患の有病率が上昇し、先進国でも新興諸国でも健康的な食生活の重要性に対するミレニアル世代の意識が高まっていることが、オメガ3サプリメントの需要を大幅に押し上げています。この動向は、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。さらに、特に新興国では、人々の座りがちなライフスタイルやファストフード消費の増加により、多くの疾患の有病率が上昇しています。その結果、メーカーの事業成長の可能性が高まると予想されます。

オメガ3サプリメント市場促進要因

  • 健康維持のために日常生活で栄養補助食品を使用することが、オメガ3サプリメント市場の成長に寄与しています。

より多くの栄養補助食品を開発し、人々は、ストレス、高齢、座りがちなライフスタイル、さらには罹患率の複合体の他の遺伝的理由に関連する様々な病気の発生率が増加しているため、自分の体を開発することに非常に集中しています。研究者たちは、さまざまな身体機能に良い影響を与えるさまざまな素材を評価しようとしており、この動向は一般的な健康と幸福の維持に役立つ可能性があります。このため、多くのメーカーが、この新たな動向を利用するため、革新的な機能性素材や興味深い送達システムの開発に全力を注いでいます。

さらに、このような機能性食品や強化食品市場の高まりは、特定の食品に特定の有効成分を添加することで、より良い健康のために一般化できるようにすることです。この市場では、一価不飽和脂肪酸や多価不飽和脂肪酸を含む特定の栄養補助食品に対する消費者の需要がますます高まっています。消費者の間では、天然化、植物由来、非遺伝子組み換えの原料を求める傾向があり、最先端の原料ソリューションを提供するための研究開発の取り組みがさらに活発化しています。

オメガ3サプリメント市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

予測期間中の製薬業界によるオメガ3の使用量の増加と、製品に関するさらなる研究開発活動が、北米市場の成長に拍車をかける可能性が高いです。アスリートの間でオメガ3サプリメントや機能性食品の利用が増加していることが、予測期間中の市場成長を大きく促進すると予想されます。これらの製品は、筋肉の健康を改善し、タンパク質合成を強化し、より良い身体パフォーマンスをサポートすると考えられています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 オメガ3サプリメント市場:原料別

  • イントロダクション
  • 植物
  • 動物

第6章 オメガ3サプリメント市場:製品別

  • イントロダクション
  • カプセル
  • 粉末
  • ソフトジェル
  • その他

第7章 オメガ3サプリメント市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 オメガ3サプリメント市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 原料別
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 原料別
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 原料別
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 原料別
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 原料別
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Unilever Life
  • Abbott Laboratories
  • Amway Corp
  • The Nature's Bounty Co.
  • Omega Natural Science, Inc.
  • Bionova
  • Arkopharma
  • Blackmores
  • KD Pharma Group
  • Vital Choice Wild Seafood & Organics
  • Healthwise Pharma
  • Lifevision India
  • Naturyz
  • Kabir Lifesciences
  • AdvaCare Pharma
目次
Product Code: KSI061613981

The omega-3 supplements market is expected to grow at a CAGR of 8.15%, reaching a market size of US$12.520 billion in 2030 from US$8.462 billion in 2025.

The omega-3 family of polyunsaturated fatty acids is linked to several health advantages. Consuming omega-3 can lower the risk of chronic illnesses like anxiety, depression, and cardiovascular disorders, among others. The rising prevalence of chronic diseases worldwide and millennials' heightened awareness of the importance of healthy eating in both developed and developing countries has significantly boosted the demand for omega-3 supplements. This trend is expected to positively influence market growth in the coming years. Furthermore, the prevalence of many diseases has increased due to people's sedentary lifestyles and rising fast-food consumption, especially in emerging nations. Consequently, it is anticipated that this will enhance the business growth potential of manufacturers.

Omega 3 Supplements Market Drivers

  • Using dietary supplements in daily life to maintain health & wellness is contributing to the omega-3 supplements market growth.

Consuming more nutritional dietary supplements, people have become very much focused on developing their bodies due to increasing incidences of various illnesses related to stress, old age, sedentary lifestyles, and even other genetic reasons for morbidity complex. Researchers are trying to assess various materials that have good effects on different bodily functions, so this trend may help maintain general health and wellness. This is leading many manufacturers to focus all their energy on developing innovative functional ingredients and interesting delivery systems to capitalize on the new trend.

Further, the rising market for such functional or fortified foods is about adding certain active ingredients to particular foods so that they can become generalized for better health. Consumers have shown ever-increasing demand for specific dietary supplements containing monounsaturated and polyunsaturated fatty acids in this market. The trend for naturalization, plant-based, and non-GMO ingredients among consumers is leading to even more R&D efforts in providing cutting-edge ingredient solutions.

Omega 3 Supplements Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

The growing usage of omega-3 by the pharmaceutical industry during the projected period and further R&D activities regarding the product are likely to spur its North American market growth. The increasing use of omega-3 supplements and functional foods among athletes is expected to significantly drive market growth during the forecast period. These products are believed to improve muscle health, enhance protein synthesis, and support better physical performance.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The omega-3 supplements market is segmented and analyzed as follows:

By Source

  • Plants
  • Animals

By Product

  • Capsules
  • Powder
  • Soft Gel
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. OMEGA 3 SUPPLEMENTS MARKET BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plants
  • 5.3. Animals

6. OMEGA 3 SUPPLEMENTS MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Capsules
  • 6.3. Powder
  • 6.4. Soft Gel
  • 6.5. Others

7. OMEGA 3 SUPPLEMENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. OMEGA 3 SUPPLEMENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Source
    • 8.2.2. By Product
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Source
    • 8.3.2. By Product
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Source
    • 8.4.2. By Product
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Source
    • 8.5.2. By Product
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Source
    • 8.6.2. By Product
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Unilever Life
  • 10.2. Abbott Laboratories
  • 10.3. Amway Corp
  • 10.4. The Nature's Bounty Co.
  • 10.5. Omega Natural Science, Inc.
  • 10.6. Bionova
  • 10.7. Arkopharma
  • 10.8. Blackmores
  • 10.9. KD Pharma Group
  • 10.10. Vital Choice Wild Seafood & Organics
  • 10.11. Healthwise Pharma
  • 10.12. Lifevision India
  • 10.13. Naturyz
  • 10.14. Kabir Lifesciences
  • 10.15. AdvaCare Pharma