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市場調査レポート
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1627679

ボタニカルサプリメント市場:予測(2025年~2030年)

Botanical Supplements Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 160 Pages
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ボタニカルサプリメント市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ボタニカルサプリメント市場は予測期間中にCAGR5.52%で成長し、2025年の357億9,800万米ドルから、2030年までには457億9,600万米ドルに増加すると予測されています。

ボタニカルサプリメントは、植物、植物の一部、または植物抽出物由来の製品であり、食生活の補助や健康増進に使用されます。伝統医療と代替医療の両方で使用され、錠剤、カプセル、ソフトジェル、ジェルキャップ、液体、粉末などの形態で提供されます。エキナセア、緑茶エキス、ニンニク、さらには月見草オイルなど、健康目的の製品も含まれます。また、ハーブや薬草の栄養補助食品もあります。

健康やウェルネスに対する消費者の意識の高まりや、天然製品に対する選好の高まりから、ボタニカルサプリメント市場はかなりのペースで成長すると予想されます。アシュワガンダやバレリアンルートなど、ストレスの軽減や気分の高揚といった精神的な機能性をターゲットにしたボタニカルサプリメントの人気は、こうした背景によるものです。消費者は、合成医薬品に関連する副作用やリスクのために、合成医薬品にあまり信頼を寄せていないため、この動向は増加すると思われます。

ボタニカルサプリメント市場の促進要因:

  • 天然製品に対する需要の高まり

ボタニカルサプリメント市場の開拓は、消費者がホリスティックな健康ソリューションを求めて天然製品市場に傾倒していることから、継続的な上昇が見込まれます。この動向に拍車をかけているのが、安全性が低く、副作用や長期的リスクが懸念される合成医薬品に対する不信感の高まりです。

そのため消費者は、慢性疾患の予防や総合的な健康のために、通常1種類の植物か数種類の植物の混合物からなるボタニカルサプリメントを摂取することで、シンプルでわかりやすい成分として認識される天然製品にますます目を向けるようになっています。American College of Cardiology Foundationが2023年12月に発表した報告書によると、心臓血管疾患(CVDs)による世界の死亡率は、1990年の1,240万人から、2022年には1,980万人へと急増しています。

ボタニカルサプリメント市場は世界5地域に区分されます:

北米の大規模人口における高い肥満率と生活習慣病は、主に食生活、高い可処分所得、消費者にとって健康に優しくない可能性のある数多くの加工食品や調理済み食品の入手が原因となっています。米国のボタニカルサプリメント市場は、主に健康とウェルネスに対する消費者の意識の高まり、ナチュラル製品やオーガニック製品へのシフト、予防医療ソリューションに対する需要の高まりによって大きな成長を遂げています。

この市場拡大の主な要因のひとつは、多様な層の間でボタニカルサプリメントが受け入れられつつあることです。消費者は、免疫サポート、認知機能強化、総合的な健康増進など、健康に役立つと認識されているこれらの製品をますます利用するようになっています。この動向は、合成サプリメントよりも自然な代替品を好む健康志向の人々に特に顕著です。さらに、さまざまな文化圏における伝統的な薬草療法の人気が、治療効果が認められているウコン、ショウガ、アシュワガンダといった特定の植物成分の需要を高めています。

さらに、米国における肥満の有病率の上昇が、ボタニカルサプリメント市場の成長を大きく促進しています。肥満率は上昇を続けており、その割合は2021年8月から2023年8月までに9.4%に達するため、体重管理ソリューションに対する消費者の注目が高まっています。この公衆衛生の危機により、健康的な体重を維持することの重要性に対する意識が高まり、多くの個人が減量と全体的な健康を支援する栄養補助食品を求めるようになっています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ボタニカルサプリメント市場:ソース別

  • イントロダクション
  • ハーブ
  • その他

第6章 ボタニカルサプリメント市場:製品形態別

  • イントロダクション
  • 粉末
  • 液体
  • タブレット
  • その他

第7章 ボタニカルサプリメント市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • スーパーマーケット / ハイパーマーケット
    • 薬局 / ドラッグストア

第8章 ボタニカルサプリメント市場:用途別

  • イントロダクション
  • 医薬品
  • 食品・飲料
  • パーソナルケア
  • その他

第9章 ボタニカルサプリメント市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Gaia Herbs
  • Bio-Botanica Inc.
  • Nature's Bounty Co.
  • Dabur
  • Blue Sky Botanics
  • Ransom Naturals Ltd
  • Prinova Group
  • NOW Food
  • Amway Corporation
  • Ricola AG
  • Herbalife
目次
Product Code: KSI061613978

The botanical supplements market is projected to grow at a CAGR of 5.52% over the forecast period, increasing from US$35.798 billion in 2025 to US$45.796 billion by 2030.

Botanical Supplements are products derived from plants, parts of plants, or plant extracts that are used in supplement diets and enhance health. They are used in both traditional and alternative medicine and are delivered in forms such as tablets, capsules, soft gels, gel caps, liquids, and powders. They can include products such as echinacea, green tea extract, garlic, and even the evening primrose oil for health purposes. They also feature in herbal or herbal dietary supplements.

It is expected that the market for botanical supplements will grow at a considerable pace because of the increasing awareness among consumers about health and wellness, and increasing preference for natural products. These characterized the popularity of botanical supplements like Ashwagandha and Valerian root that target mental functionality for reduced stress and enhanced moods. There will be a rise in this trend, as consumers have shown little faith in synthetic drugs due to side effects and risks related to them.

Botanical supplements market drivers:

  • Increasing demand for natural products

The development of the botanical supplements market is anticipated to witness a continuous rise as consumers are inclined more toward the natural products market because they want holistic health solutions. This trend is fueled by the growth in distrust of synthetic drugs considered by many as less safe and attributed to potential side effects and long-term risks.

Thus, consumers have increasingly turned to natural products to prevent chronic diseases and overall health by consuming botanical supplements that usually comprise a single plant or a mixture of a few plants because they are perceived as simple and recognizable ingredients. A report published by the American College of Cardiology Foundation on December 2023, showed that the global death rate due to Cardiovascular diseases (CVDs) increased sharply as seen from 12.4 million in 1990 to 19.8 million in 2022, mainly as a result of an increase in population and age effects, which is expected to fuel the botanical supplement demand in the coming years.

The Botanical supplements market is segmented into five regions worldwide:

High obesity rates and lifestyle-related diseases among the large population in North America are primarily caused by dietary habits, high disposable incomes, and the availability of numerous processed and ready-to-eat foods that may not be health-friendly for consumers. The United States botanical supplements market is experiencing significant growth primarily driven by increasing consumer awareness of health and wellness, a shift towards natural and organic products, and a rising demand for preventive healthcare solutions.

One of the key drivers of this market expansion is the growing acceptance of botanical supplements among diverse demographic groups. Consumers increasingly turn to these products for their perceived health benefits, including immune support, cognitive enhancement, and overall well-being. This trend is particularly pronounced among health-conscious individuals who prefer natural alternatives to synthetic supplements. Furthermore, the popularity of traditional herbal remedies from various cultures has contributed to the demand for specific botanicals like turmeric, ginger, and ashwagandha, which are recognized for their therapeutic properties.

Furthermore, the rising prevalence of obesity in the United States is significantly driving the growth of the botanical supplements market. As obesity rates continue to climb, with the percentage rate reaching 9.4% from August 2021 to August 2023, there is an increasing consumer focus on weight management solutions. This public health crisis has heightened awareness around the importance of maintaining a healthy weight, leading many individuals to seek dietary supplements that can aid in weight loss and overall wellness.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Botanical supplements market is segmented and analyzed as follows:

By Source

  • Leaves
  • Herbs
  • Flowers
  • Roots
  • Others

By Product Form

  • Powder
  • Liquid
  • Tablets
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Supermarket/Hypermarket
  • Pharmacies/ Drug Stores

By Application

  • Pharmaceuticals
  • Food and Beverages
  • Personal Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • AustraliaOthers

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BOTANICAL SUPPLEMENTS MARKET BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Leaves
  • 5.3. Herbs
  • 5.4. Flowers
  • 5.5. Roots
  • 5.6. Others

6. BOTANICAL SUPPLEMENTS MARKET BY PRODUCT FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Powder
  • 6.3. Liquid
  • 6.4. Tablets
  • 6.5. Others

7. BOTANICAL SUPPLEMENTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline
    • 7.3.1. Supermarket/Hypermarket
    • 7.3.2. Pharmacies/ Drug Stores

8. BOTANICAL SUPPLEMENTS MARKET BY APPLICATION

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Pharmaceuticals
  • 8.3. Food and Beverages
  • 8.4. Personal Care
  • 8.5. Others

9. BOTANICAL SUPPLEMENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Australia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Gaia Herbs
  • 11.2. Bio-Botanica Inc.
  • 11.3. Nature's Bounty Co.
  • 11.4. Dabur
  • 11.5. Blue Sky Botanics
  • 11.6. Ransom Naturals Ltd
  • 11.7. Prinova Group
  • 11.8. NOW Food
  • 11.9. Amway Corporation
  • 11.10. Ricola AG
  • 11.11. Herbalife