デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627676

ヒトインスリン市場:将来予測 (2025年~2030年)

Human Insulin Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
ヒトインスリン市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヒトインスリン市場はCAGR 3.28%で成長し、2025年の233億3,445万米ドルから2030年には274億2,171万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

インスリンは体内の糖レベルをコントロールするホルモンです。糖尿病は、血糖値または糖分レベルの異常な上昇を伴う慢性代謝疾患です。現在、糖尿病には2つのタイプがあります。1型糖尿病では、膵臓のβ細胞からインスリンが分泌されなくなり、2型糖尿病では、体内の細胞がインスリン分泌に対する感受性が低下します。座りっぱなしのライフスタイルの普及に伴い、糖尿病の罹患率はインスリン市場で急増すると予想されています。また、新興国における良好な償還動向も市場全体の成長に寄与すると予想されます。

ヒトインスリン市場の促進要因

  • 糖尿病患者の増加がヒトインスリン市場の成長に寄与

糖尿病は慢性的な代謝疾患であり、血中低血糖による血糖値の上昇によって定義されています。糖尿病は慢性的な代謝性疾患であり、血中グルコースレベルの上昇によって低血糖が引き起こされます。人間にはヒトインスリンがあり、個別化治療、臨床治療におけるインスリン補充、病気の治療とコントロールのための専門治療に広く使用されています。しかし、インスリンの需要は、体内で形成されない必須インスリンを供給することにより、血糖値を制御し、高血糖を防止する1型糖尿病の治療のための薬剤の消費の増加により、さらに推進されています。経口で使用され、グルコースの取り込みを改善し、体内のインスリン量を増加させるように設計されています。

さらに、健康な膵臓による基礎インスリン分泌を模倣し、一日中インスリンを持続的に供給するインスリンポンプ療法製品の需要増加により、市場も拡大しています。さらに、ヒトインスリンは、術前やクリティカルケア環境における高グルコースや低グルコースのシフトを防止する上でも非常に重要であり、それゆえ手術合併症の軽減に不可欠です。

ヒトインスリン市場の地理的展望:

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げます。

北米では、座りっぱなしのライフスタイルに起因する糖尿病の有病率が高いため、米国が世界のヒトインスリン市場を掌握しています。米国では、国内のインスリン製剤メーカーが収益の約半分を得ているため、コスト要因が最大の懸念材料となっています。米国は、長時間作用型インスリン製剤ランタスの世界売上の大半を占めています。多くの糖尿病治療薬メーカーは、同国を世界の売上を伸ばすための重要な市場と位置づけています。ランタスは世界で最も人気のある基礎インスリン製剤であり、米国市場を独占しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 ヒトインスリン市場:製品種類別

  • イントロダクション
  • 速効型インスリン
  • 持続性インスリン
  • 複合インスリン
  • バイオシミラー
  • その他

第6章 ヒトインスリン市場:用途別

  • イントロダクション
  • 1型糖尿病
  • 2型糖尿病

第7章 ヒトインスリン市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 病院
  • 小売薬局
  • その他

第8章 ヒトインスリン市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Eli Lilly and Company
  • Sanofi
  • Novo Nordisk A/S
  • Biocon
  • Boehringer Ingelheim
  • Tonghua Dongbao Pharmaceutical Co.
  • Wockhardt
  • Julphar
  • Gan & Lee Pharmaceuticals
  • Biocon
  • Bioton
  • Novo Nordisk Pharmatech
  • Sigma-Aldrich
  • CDH Fine Chemical
  • BioGems
目次
Product Code: KSI061615637

The human insulin market is expected to grow at a CAGR of 3.28%, reaching a market size of US$27,421.71 million in 2030 from US$23,334.45 million in 2025.

Insulin is the hormone that controls sugar levels in the body. Diabetes is a chronic metabolic condition with an abnormal increase in blood glucose or sugar levels. Currently, it has two types. In type 1 diabetes, the pancreatic beta cells are unable to secrete insulin, whereas in type 2, the cells of the body become less sensitive to insulin secretion. With the increasing prevalence of sedentary lifestyles, the incidence of diabetes is anticipated to surge in the insulin market. In addition, favorable reimbursement trends in developed countries are expected to contribute to overall market growth.

Human Insulin Market Drivers

  • Rising cases of diabetes are contributing to the human insulin market growth

Diabetes is a chronic metabolic ailment that has been defined through increased blood glucose levels in the blood hypoglycemia. Humans have human insulin, which is widely used in individualized treatment, insulin replacement in clinical therapy, and specialty treatment to treat and control the disease. However, the demand for insulin is further propelled by the increasing consumption of the drug to treat type 1 diabetes, which controls blood sugar levels and prevents hyperglycemia by providing the essential insulin that does not form in the body. It is used orally and is designed to improve glucose uptake and increase the amount of insulin in the body.

Further, the market is also expanding due to the increasing demand for insulin pump therapy products that provide a continuous flow of insulin all day, mimicking the basal insulin secretion by a healthy pancreas. In addition to that, human insulin is also very important in preventing high or low-glucose shifts in preoperative and critical care environments and, hence, is imperative in lessening surgical complications.

Human Insulin Market Geographical Outlook:

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period.

The high prevalence of diabetes in North America, which is caused by a sedentary lifestyle, has resulted in the United States gaining a stranglehold on the global human insulin market. The cost factor is the biggest concern in the US since domestic insulin producers receive about half of their revenue. The United States accounts for most of the global sales of Lantus, a long-acting insulin. Many diabetes medication manufacturers view the country as a key market to boost global sales. Lantus is the most popular basal insulin worldwide and holds a monopoly on the US market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The human insulin market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Rapid-Acting Insulin
  • Long-Acting Insulin
  • Combination Insulin
  • Biosimilar
  • Others

By Application

  • Type 1 Diabetes Mellitus
  • Type 2 Diabetes Mellitus

By Distribution Channel

  • Hospitals
  • Retail Pharmacies
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HUMAN INSULIN MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Rapid-Acting Insulin
  • 5.3. Long-Acting Insulin
  • 5.4. Combination Insulin
  • 5.5. Biosimilar
  • 5.6. Others

6. HUMAN INSULIN MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Type 1 Diabetes Mellitus
  • 6.3. Type 2 Diabetes Mellitus

7. HUMAN INSULIN MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals
  • 7.3. Retail Pharmacies
  • 7.4. Others

8. HUMAN INSULIN MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Eli Lilly and Company
  • 10.2. Sanofi
  • 10.3. Novo Nordisk A/S
  • 10.4. Biocon
  • 10.5. Boehringer Ingelheim
  • 10.6. Tonghua Dongbao Pharmaceutical Co.
  • 10.7. Wockhardt
  • 10.8. Julphar
  • 10.9. Gan & Lee Pharmaceuticals
  • 10.10. Biocon
  • 10.11. Bioton
  • 10.12. Novo Nordisk Pharmatech
  • 10.13. Sigma-Aldrich
  • 10.14. CDH Fine Chemical
  • 10.15. BioGems