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市場調査レポート
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1627662

フェイスマスク市場:予測(2025年~2030年)

Face Mask Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 114 Pages
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フェイスマスク市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
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概要

フェイスマスク市場はCAGR 8.18%で成長し、2025年の480億3,600万米ドルから2030年には689億8,200万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

他の消費財(FMCG)と同様、スキンケアと美容の分野も、過去10年間のバンドワゴンのようなアプローチではなく、より価値主導の理論的根拠へとシフトした動向に舵を取られ、影響を受けています。消費者は、より自然に近く、合成化学物質を含まない製品を選ぶようになった。また、スキンケアの重要性は、2016年から26年にかけて予測されるスキンケア専門職の年間平均募集人員が8,100人であることからもわかるように、かなり勢いを増しています。[出典:米国労働統計局]

フェイスマスク市場促進要因

  • 可処分所得の増加と幅広い製品ラインナップがフェイスマスク市場を牽引します。

都市化と不規則な勤務スケジュールからくる不規則なライフスタイルにより、健康に敏感な人口には失われた栄養素を補う余地がほとんどないです。フェイスマスク分野では、さまざまな市場プレーヤーがイノベーションを起こす絶好の機会があります。スウェーデンに本社を置くフォレオ(Foreo)のような企業は、アサイーベリー、緑茶、ブルガリアンローズのバリエーションを揃えたUFOパワーアクティベートマスクで、フェイスマスクの概念を別次元に引き上げました。ヘルステック企業である同社は、現在の世代が直面する時間的制約に対処するためにこのデバイスを開発し、即効性と効果的な結果を約束すると同時に、価格に見合った価値を提供しました。さらに、その独自性が評価され、美顔器のひとつである「ルナ」で、中国における2年間の知財争奪戦に勝利しました。

このような伝統的なフェイスマスク空間を破壊する試みにもかかわらず、消費者は依然として、ビタミンEやアロエベラなどの伝統的な成分を配合した製品をより頼りにしています。そのため、この層の消費者は、新しいタイプの成分に影響されにくく、成分に対する馴染みがないことが、フェイスマスク市場の成長を抑制していると考えられます。これは、スキンケアのルーティンに新しい成分を取り入れる必要性がないためでもあります。とはいえ、これらの消費者は、すぐにその気にならないにもかかわらず、新しいタイプのフェイスマスクを試すことに前向きであり、もっともな市場機会を生み出しています。

フェイスマスク市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域は今後数年間で最も高いCAGRで成長すると予想されます。

アジア太平洋地域は、韓国、インド、オーストラリア、中国などの国々で製品が大量に消費されていることから、フェイスマスクの世界市場を独占しています。これは主に、この地域が強い文化的強調のために美容とセルフケアに非常に重点を置いているため、スキンケア製品に対する需要が伸びていることに起因しています。近年、消費者の嗜好の変化に対応するため、継続的な製品革新が起きており、メーカーは多様な肌悩みに対応する高度な処方を導入しています。

この地域の消費者のライフスタイルには、集中的なスキンケアの習慣が深く根付いており、フェイスマスクを塗ることは、肌の潤いを維持し、柔らかさを高め、輝きのある肌を実現するための重要なステップとなっています。消費者がより効果的で高品質なスキンケアソリューションを求めているため、この動向はさらに市場に貢献しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装の需要の高まり
    • 持続可能性への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題
    • 高い生産コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 フェイスマスク市場分析:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • クレイマスク
    • ベントナイト粘土
    • フランス産グリーンクレイ
    • その他
  • ジェルマスク
  • シートマスク
    • アンプルシートマスク
    • バイオセルロースマスク
    • チャコールシートマスク
    • その他
  • その他

第6章 フェイスマスク市場分析:包装タイプ別

  • イントロダクション
  • チューブ
  • サシェ
  • 容器/瓶

第7章 フェイスマスク市場分析:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 フェイスマスク市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Advanced AMOREPACIFIC CORPORATION
  • Avon
  • donnabellaluxuryskincare
  • Dr. Jart+, Have & Be USA, Inc.
  • EMINENCE ORGANIC SKINCARE
  • Estee Lauder Inc
  • L'Oreal Paris
  • THE BODY SHOP INTERNATIONAL LIMITED
  • TONYMOLY
  • Unilever
目次
Product Code: KSI061613463

The face mask market is estimated to grow at a CAGR of 8.18% to reach a market size of US$68.982 billion in 2030 from US$48.036 billion in 2025.

Like any other fast-moving consumer goods (FMCG), the skincare and the beauty sector are steered and influenced by the trends, which have shifted towards a more value-driven rationale than the past decade's bandwagon approach. Consumers are keener on selecting products that are closer to nature and devoid of synthetic chemicals. Besides, the importance of skincare has gained quite a momentum, as exemplified by the annual average of occupation openings projected between 2016-26 for skincare specialists, which is 8,100 [Source: U.S. Bureau of Labor Statistics].

Face Mask Market Drivers

  • The increasing disposable income and wide range of products are poised to drive the face mask market.

The urbanization and irregular lifestyle resulting from erratic working schedules leave the health-savvy population with almost little room to compensate for the lost nutrients. There is a great opportunity for various market players to innovate in the face mask sector. Thus, companies like Foreo, based out of Sweden, have taken the concept of face masks to a different level with their UFO Power Activated Masks, which are made available in the varietals of acai berry, green tea, and Bulgarian rose. As a health tech company, they developed this device to address the time constraints the current generation faces, promising instant and effective results while providing value for money. Moreover, its uniqueness was so sought after that it won a two-year IP battle in China for one of its facial beauty devices, Luna.

Despite such endeavors to disrupt the traditional face mask space, consumers still rely more on products with traditional ingredients like Vitamin E, aloe vera, etc., because they find this most believable. Thus, this section of the consumer is less likely to be influenced by a new type of ingredients, which may be due to their unfamiliarity with ingredients, restraining the face mask market's growth. This is also because the need to include new ingredients in the skincare routine is absent. Nevertheless, despite not being willing immediately, these consumers are open to experimenting with new types of face masks, creating a plausible market opportunity.

Face Mask Market Geographical Outlook:

  • The Asia Pacific region is expected to grow with the highest CAGR in the coming years.

The Asia-Pacific region dominates the global face mask market, considering the massive intake of products in countries such as South Korea, India, Australia, and China. This is mainly attributed to the growth in demand for skincare products, as the region highly focuses on beauty and self-care due to its strong cultural emphasis. In recent years, continuous product innovations have emerged in response to changing consumer preferences, with manufacturers introducing advanced formulations to cater to diverse skin concerns.

Intensive skincare routines are deeply ingrained in the lifestyle of consumers in this region, where applying face masks is a crucial step for maintaining skin hydration, enhancing softness, and achieving a radiant complexion. The trend further contributes to the market as consumers are seeking more effective, high-quality skincare solutions.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Face Mask market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Clay Mask
  • Bentonite Claymade
  • French Green Clay
  • Others
  • Gel Mask
  • Sheet Mask
  • Ampoule Sheet Masks
  • Bio-Cellulose Masks
  • Charcoal Sheet Masks
  • Others
  • Others

By Packaging Type

  • Tubes
  • Sachets
  • Containers/Jars

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FACE MASK MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Clay Mask
    • 5.2.1. Bentonite Clay
    • 5.2.2. French Green Clay
    • 5.2.3. Others
  • 5.3. Gel Mask
  • 5.4. Sheet Mask
    • 5.4.1. Ampoule Sheet Masks
    • 5.4.2. Bio-Cellulose Masks
    • 5.4.3. Charcoal Sheet Masks
    • 5.4.4. Others
  • 5.5. Others

6. FACE MASK MARKET ANALYSIS BY PACKAGING TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tubes
  • 6.3. Sachets
  • 6.4. Containers/Jars

7. FACE MASK MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. FACE MASK MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Thailand
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Advanced AMOREPACIFIC CORPORATION
  • 10.2. Avon
  • 10.3. donnabellaluxuryskincare
  • 10.4. Dr. Jart+, Have & Be USA, Inc.
  • 10.5. EMINENCE ORGANIC SKINCARE
  • 10.6. Estee Lauder Inc
  • 10.7. L'Oreal Paris
  • 10.8. THE BODY SHOP INTERNATIONAL LIMITED
  • 10.9. TONYMOLY
  • 10.10. Unilever