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市場調査レポート
商品コード
1627646
バイオテクノロジー・フレーバー市場:予測(2025年~2030年)Biotech Flavor Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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バイオテクノロジー・フレーバー市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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バイオテクノロジー・フレーバー市場はCAGR 5.19%で成長し、市場規模は2025年の29億9,300万米ドルから2030年には38億5,400万米ドルに達すると予測されています。
バイオテクノロジー・フレーバーは、様々なプロセスを含むバイオテクノロジー技術によって生産される様々なフレーバーです。その一つは、酵母やバクテリアのような微生物による発酵で、天然または合成のフレーバー化合物を生産するプロセスです。また、酵素を使って特定の化合物を分解し、特定のフレーバーを作り出すといったプロセスもあります。
消費者が健康志向を高め、飲食品に天然素材を好むようになったため、バイオテクノロジー・フレーバーに対する需要が高まっています。また、従来のフレーバー製造方法よりも持続可能であることから、その需要も伸びています。バイオテクノロジー・フレーバーの製造方法は、一般的に発酵によって製造されるため、より持続可能で環境にやさしく、資源の消費を抑えることができます。さらに、バイオテクノロジー・フレーバーが提供する価格対効果は、市場での競合性と拡張性の両方を高め、フレーバー市場におけるバイオテクノロジー・フレーバーの競争力を提供します。さらに、バイオテクノロジー・フレーバーは需要に応じて設計され、カスタマイズされるため、食品、飲食品、製薬業界における規制のために政府が設定した厳しい基準を満たし、バイオテクノロジー・フレーバーの需要を増大させています。
バイオテクノロジー・フレーバー市場促進要因
消費者の嗜好は自然で持続可能な製品へとシフトしています。消費者は自然のプロセスから生まれたフレーバーを好みます。バイオテクノロジー・フレーバーは一般的に自然発酵によって形成されるため、自然由来のフレーバーに対する消費者の需要に応えることができます。バイオテクノロジー・フレーバーは、資源を大量に消費する抽出プロセスの必要性を減らし、より持続可能なフレーバー抽出方法を提供することで、環境への意識が高まる消費者の需要に応えています。
予測期間中、アジア太平洋地域はバイオ香料市場において最も急成長する市場になると予測されています。アジア太平洋のバイオテクノロジー・フレーバー市場拡大には多くの理由が影響しています。この地域は全体的な経済開発が進んでおり、消費者の可処分所得が増え、健康的な製品に対する需要が高まっています。同時に、膨大な消費者ベースと、合成化学成分よりもバイオテクノロジー・フレーバーを好む消費者の増加が、この地域のバイオテクノロジー・フレーバー市場の成長を牽引しています。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The Biotech Flavor market is expected to grow at a CAGR of 5.19%, reaching a market size of US$3.854 billion in 2030 from US$2.993 billion in 2025.
Biotech flavors are different flavors produced through biotechnology techniques involving various processes. One process involves fermentation with microorganisms like yeast or bacteria to produce natural or synthetic flavor compounds. Other processes, like using enzymes to break down certain compounds to produce specific flavors, are also involved.
There is a growing demand for biotech flavors among consumers as they are becoming more health-conscious and thus preferring natural ingredients in their food & beverages. Its demand is also growing due to the sustainability that these flavors provide over the traditional flavor production methods. The biotech flavor production method is more sustainable and environment-friendly as it is generally produced through fermentation, reducing resource consumption. Further, the price-effectiveness provided by biotech flavors increases both their competitiveness in the market and scalability, offering a competitive edge to biotech flavors in the flavor market. Additionally, since biotech flavors are designed and customized as per demand, they meet the stringent standards set by governments for regulations in the food, beverage, and pharmaceutical industries, increasing demand for biotech flavors.
Biotech Flavor Market Drivers
Consumer preferences are shifting towards natural and sustainable products. They prefer flavors that are derived from natural processes. Biotech flavors are generally formed through natural fermentation, helping to cater to consumers' demand for naturally derived flavors. Biotech flavors reduce the need for a resource-intensive extraction process, offering a more sustainable method of flavor extraction, thus meeting the demand of customers who are increasingly becoming more environmentally conscious.
In the forecast period, Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market for biotech flavors. Many reasons are influencing the Asia Pacific's biotech flavor market expansion. This region is experiencing overall economic development, giving consumers more disposable income and propelling the demand for healthy products. At the same time, the huge consumer base and their increasing preferences for biotech flavors over synthetic chemical ingredients are leading the regional market growth of biotech flavors.
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