デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627646

バイオテクノロジー・フレーバー市場:予測(2025年~2030年)

Biotech Flavor Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
バイオテクノロジー・フレーバー市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

バイオテクノロジー・フレーバー市場はCAGR 5.19%で成長し、市場規模は2025年の29億9,300万米ドルから2030年には38億5,400万米ドルに達すると予測されています。

バイオテクノロジー・フレーバーは、様々なプロセスを含むバイオテクノロジー技術によって生産される様々なフレーバーです。その一つは、酵母やバクテリアのような微生物による発酵で、天然または合成のフレーバー化合物を生産するプロセスです。また、酵素を使って特定の化合物を分解し、特定のフレーバーを作り出すといったプロセスもあります。

消費者が健康志向を高め、飲食品に天然素材を好むようになったため、バイオテクノロジー・フレーバーに対する需要が高まっています。また、従来のフレーバー製造方法よりも持続可能であることから、その需要も伸びています。バイオテクノロジー・フレーバーの製造方法は、一般的に発酵によって製造されるため、より持続可能で環境にやさしく、資源の消費を抑えることができます。さらに、バイオテクノロジー・フレーバーが提供する価格対効果は、市場での競合性と拡張性の両方を高め、フレーバー市場におけるバイオテクノロジー・フレーバーの競争力を提供します。さらに、バイオテクノロジー・フレーバーは需要に応じて設計され、カスタマイズされるため、食品、飲食品、製薬業界における規制のために政府が設定した厳しい基準を満たし、バイオテクノロジー・フレーバーの需要を増大させています。

バイオテクノロジー・フレーバー市場促進要因

  • 自然で持続可能な製品に対する消費者の需要の高まりが、バイオテクノロジー・フレーバー市場の成長を促進しています。

消費者の嗜好は自然で持続可能な製品へとシフトしています。消費者は自然のプロセスから生まれたフレーバーを好みます。バイオテクノロジー・フレーバーは一般的に自然発酵によって形成されるため、自然由来のフレーバーに対する消費者の需要に応えることができます。バイオテクノロジー・フレーバーは、資源を大量に消費する抽出プロセスの必要性を減らし、より持続可能なフレーバー抽出方法を提供することで、環境への意識が高まる消費者の需要に応えています。

バイオテクノロジー・フレーバー市場の地理的展望:

  • 予測期間中、アジア太平洋地域がバイオテクノロジー・フレーバー市場で最も急成長する市場と予測されます。

予測期間中、アジア太平洋地域はバイオ香料市場において最も急成長する市場になると予測されています。アジア太平洋のバイオテクノロジー・フレーバー市場拡大には多くの理由が影響しています。この地域は全体的な経済開発が進んでおり、消費者の可処分所得が増え、健康的な製品に対する需要が高まっています。同時に、膨大な消費者ベースと、合成化学成分よりもバイオテクノロジー・フレーバーを好む消費者の増加が、この地域のバイオテクノロジー・フレーバー市場の成長を牽引しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域だけでなく新興地域もカバーし、顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 バイオテクノロジー・フレーバー市場:形態別

  • イントロダクション
  • 液体
  • ペースト
  • その他

第6章 バイオテクノロジー・フレーバー市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲料
  • 乳製品
  • 甘い食べ物
  • 塩辛い
  • スナック

第7章 バイオテクノロジー・フレーバー市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 製薬
  • その他

第8章 バイオテクノロジー・フレーバー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 形態別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 形態別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 形態別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 形態別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 形態別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Advanced Biotech
  • Ambe Ns Agro Product Pvt Ltd
  • Aromatech Group
  • Biorigin(Zilor)
  • Firmenich SA
  • Jeneil
  • MANE
  • Scentium Flavours S.L.
  • WEI TEH FLAVOUR & FRAGRANCE BIOTECHNOLOGY CORP
  • International Flavors & Fragrances Inc.
目次
Product Code: KSI061613933

The Biotech Flavor market is expected to grow at a CAGR of 5.19%, reaching a market size of US$3.854 billion in 2030 from US$2.993 billion in 2025.

Biotech flavors are different flavors produced through biotechnology techniques involving various processes. One process involves fermentation with microorganisms like yeast or bacteria to produce natural or synthetic flavor compounds. Other processes, like using enzymes to break down certain compounds to produce specific flavors, are also involved.

There is a growing demand for biotech flavors among consumers as they are becoming more health-conscious and thus preferring natural ingredients in their food & beverages. Its demand is also growing due to the sustainability that these flavors provide over the traditional flavor production methods. The biotech flavor production method is more sustainable and environment-friendly as it is generally produced through fermentation, reducing resource consumption. Further, the price-effectiveness provided by biotech flavors increases both their competitiveness in the market and scalability, offering a competitive edge to biotech flavors in the flavor market. Additionally, since biotech flavors are designed and customized as per demand, they meet the stringent standards set by governments for regulations in the food, beverage, and pharmaceutical industries, increasing demand for biotech flavors.

Biotech Flavor Market Drivers

  • The increasing consumer demand for natural and sustainable products is increasing the biotech flavor market growth.

Consumer preferences are shifting towards natural and sustainable products. They prefer flavors that are derived from natural processes. Biotech flavors are generally formed through natural fermentation, helping to cater to consumers' demand for naturally derived flavors. Biotech flavors reduce the need for a resource-intensive extraction process, offering a more sustainable method of flavor extraction, thus meeting the demand of customers who are increasingly becoming more environmentally conscious.

Biotech Flavor Market Geographical Outlook:

  • Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market of the biotech flavor market during the forecast period

In the forecast period, Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market for biotech flavors. Many reasons are influencing the Asia Pacific's biotech flavor market expansion. This region is experiencing overall economic development, giving consumers more disposable income and propelling the demand for healthy products. At the same time, the huge consumer base and their increasing preferences for biotech flavors over synthetic chemical ingredients are leading the regional market growth of biotech flavors.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Biotech Flavor Market is segmented and analyzed as follows:

By Form

  • Liquid
  • Paste
  • Others

By Application

  • Beverage
  • Dairy
  • Sweet-tasting food
  • Salty
  • Snacks

By End-User

  • Food and Beverage
  • Pharmaceutical
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BIOTECH FLAVOR MARKET BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Liquid
  • 5.3. Paste
  • 5.4. Others

6. BIOTECH FLAVOR MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Beverage
  • 6.3. Dairy
  • 6.4. Sweet-tasting food
  • 6.5. Salty
  • 6.6. Snacks

7. BIOTECH FLAVOR MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
  • 7.3. Pharmaceutical
  • 7.4. Others

8. BIOTECH FLAVOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Form
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Form
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Form
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Form
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Form
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Advanced Biotech
  • 10.2. Ambe Ns Agro Product Pvt Ltd
  • 10.3. Aromatech Group
  • 10.4. Biorigin (Zilor)
  • 10.5. Firmenich SA
  • 10.6. Jeneil
  • 10.7. MANE
  • 10.8. Scentium Flavours S.L.
  • 10.9. WEI TEH FLAVOUR & FRAGRANCE BIOTECHNOLOGY CORP
  • 10.10. International Flavors & Fragrances Inc.